تاریخ انتشار: ۰۹:۳۸ - ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
بزرگان آسیا با خیال آسوده مقابل یکدیگر

نبرد صدرنشینی ایران و کره‌جنوبی در سئول

تیم‌های ایران و کره‌جنوبی در هشتمین دیدار خود در مرحله نهایی انتخابی جام‌جهانی در سئول به مصاف هم می‌روند تا سرنوشت صدرنشینی گروه A مسابقات را مشخص کنند.

نبرد صدرنشینی ایران و کره‌جنوبی در سئول

اقتصاد۲۴- ایران - کره جنوبی؛ بازی تکراری در انتخابی جام جهانی! دو رقیبی که در چهارمین دوره مقدماتی جام جهانی با یکدیگر همگروه هستند. نه کره استرس صعود دارد و نه شاگردان اسکوچیچ، اما جنگ بر سر صدرنشینی و البته قرار گرفتن در گروه آسان‌تر در جام جهانی است.
ایران از ۸ مسابقه ۷ برد، یک تساوی، ۱۳ گل زده، ۲ گل خورده و ۲۲ امتیاز و کره جنوبی ۶ برد، ۲ تساوی، ۱۱ گل زده، ۲ گل خورده و ۲۰ امتیاز دارد.
نکته قابل توجه در نتایج ایران و کره جنوبی بدون باخت بدون هر دوتیم است که به نوعی تایید کننده ادعای ضعیف بودن رقبای آن هاست.
بازی دو تیم ایران و کره جنوبی در بازی رفت و تهران با تساوی یک یک به پایان رسید. ابتدا سون هیونگ مین دروازه ایران را باز کرد و در ادامه جهانبخش گل تساوی را زد تا کاپیتان‌های لژیونر و شماره ۷ دو تیم نقش تعیین کننده‌ای در این مسابقه داشته باشند.

تیم ملی فوتبال ایران

شاگردان اسکوچیچ در بازی مقابل عراق در ورزشگاه آزادی با تک گل مهدی طارمی که به قول بعضی از رختخواب آمد و گل زد، صعودش به جام جهانی را قطعی کرد تا سریع‌ترین صعود تاریخش را جشن بگیرد. با وجود اینکه صعود ایران قطعی شده و به نوعی این بازی تشریفاتی است، اما علل مختلفی وجود دارد که نشان می‌دهد نتیجه این مسابقه نه فقط برای ایران بلکه برای کره هم مهم است. ایران نمی‌خواهد در واپسین هفته‌ها صدرنشینی را تقدیم کره جنوبی کند و اندک شانس قرار گرفتن در سید بهتر را از دست بدهد.
نتیجه مسابقه برای اسکوچیچ هم حائز اهمیت است؛ او ۱۵ بار روی نیمکت ایران نشسته و ۱۴ برد و یک تساوی در کارنامه اش ثبت شده تا یک رکورد خاص به نام این کروات نوشته شود.
تیم ملی در بازی مقابل کره جنوبی غایبان بزرگ و سرشناسی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به مهدی طارمی، علیرضا جهانبخش و سعید عزت اللهی اشاره کرد. صادق محرمی و سامان قدوس نیز دو بازیکن دیگری هستند که ایران آن‌ها را مقابل کره همراه ندارد.
عزت اللهی و محرمی به خاطر محرومیت این بازی را از دست دادند، اما در اردوی تیم ملی حاضر هستند تا در دیدار با لبنان همراه تیم باشند، اما سه بازیکن دیگر درگیر ویروس کرونا هستند و حتی حضورشان مقابل لبنان نیز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. همین مسائل به خصوص غیبت طارمی و جهانبخش سبب تغییرات در ترکیب تیم ملی می‌شود.
به احتمال زیاد و مطابق بازی‌های گذشته امیر عابدزاده در ترکیب اصلی قرار می‌گیرد. در خط دفاع و با غیبت محرمی به احتمال زیاد امید نورافکن، شجاع خلیل زاده، محمدحسین کنعانی زادگان و دانیال اسماعیلی فر قرار می‌گیرند. با توجه به غیبت عزت اللهی باید دید اسکوچیچ چه کسی را به عنوان زوج نوراللهی انتخاب می‌کند. احتمالا علاوه بر امیری حضور احسان حاج صفی یا قلی زاده نیز در ترکیب قرار می‌گیرند، اما حضور احمد نوراللهی قطعی به نظر می‌رسد. شاید اسکوچیچ ترجیح بدهد با سردار در خط حمله ظاهر شود یا اینکه بین صیادمنش و انصاری فرد یک نفر را هم در کنار او قرار دهد.

تیم ملی فوتبال کره جنوبی

کره ای‌ها با حضور تماشاگران خود در سئول به چیزی جز برد فکر نمی‌کنند، چون برای صدرنشینی چاره‌ای جز کسب این نتیجه ندارند. در همین خصوص بنتو سرمربی کره ای‌ها گفت: می‌خواهیم ایران را که تیم قدرتمندی است شکست بدهیم و صدرنشین شویم. می‌خواهیم مانند همیشه از طریق مالکیت توپ بر بازی مسلط شویم. سعی می‌کنیم تا حد امکان کنترل خط میانی را در دست بگیریم. این نکته را نیز در نظر بگیرید که در طول مسابقه با یک تیم قدرتمند روبرو هستید و باید به حریف خود احترام بگذارید. شما باید با حمله تا حد امکان قفل بازی را باز کنید..
اما این بازی برای بنتو پرتغالی یک اهمیت دیگر دارد. کره با پائولو ۴۱ بازی انجام داده که نتیجه آن ۲۷ برد، ۱۰ تساوی و ۴ باخت بوده است. این آمار مربی کره را در کنار اشتیلیکه قرار داده که بیشترین برد را همراه با این تیم کسب کردند و حالا اگر کره موفق به شکست ایران شود پائولو بنتو به تنهایی بهترین مربی چشم بادامی‌ها از نظر تعداد برد می‌شود.
آن‌ها ۱۹ بازی خانگی است که هیچ باختی را متحمل نشدند و بازی با ایران می‌تواند رکورد‌های متفاوتی را برای آن‌ها به ارمغان آورد. اگر اسکوچیچ برنده باشد رکورد بنتو را می‌شکند و اگر این اتفاق برعکس رخ دهد کره جنوبی اولین تیمی می‌شود که ایرانِ اسکوچیچ را برده است!
سرمربی کره جنوبی درباره این رکورد گفت: وقتی نوبت به رکورد‌ها می‌رسد، فکر می‌کنم بردن از هر چیزی مهم‌تر است. مهمترین چیز در فوتبال تیم و برد است. ما برای دیداری آماده می‌شویم که هواداران از آن لذت ببرند و تمام تلاش خود را می‌کنیم تا پیروزی مورد نظر را به ارمغان بیاوریم. رتبه اول در گروه مهمتر از اهداف فردی خواهد بود.
اما این بازی برای بنتو پرتغالی یک اهمیت دیگر دارد. کره با پائولو ۴۱ بازی انجام داده که نتیجه آن ۲۷ برد، ۱۰ تساوی و ۴ باخت بوده است. این آمار مربی کره را در کنار اشتیلیکه قرار داده که بیشترین برد را همراه با این تیم کسب کردند و حالا اگر کره موفق به شکست ایران شود پائولو بنتو به تنهایی بهترین مربی چشم بادامی‌ها از نظر تعداد برد می‌شود.
آن‌ها ۱۹ بازی خانگی است که هیچ باختی را متحمل نشدند و بازی با ایران می‌تواند رکورد‌های متفاوتی را برای آن‌ها به ارمغان آورد. اگر اسکوچیچ برنده باشد رکورد بنتو را می‌شکند و اگر این اتفاق برعکس رخ دهد کره جنوبی اولین تیمی می‌شود که ایرانِ اسکوچیچ را برده است!
سرمربی کره جنوبی درباره این رکورد گفت: وقتی نوبت به رکورد‌ها می‌رسد، فکر می‌کنم بردن از هر چیزی مهم‌تر است. مهمترین چیز در فوتبال تیم و برد است. ما برای دیداری آماده می‌شویم که هواداران از آن لذت ببرند و تمام تلاش خود را می‌کنیم تا پیروزی مورد نظر را به ارمغان بیاوریم. رتبه اول در گروه مهمتر از اهداف فردی خواهد بود.
جئونگ وو یئونگ هافبک فرایبورگ آلمان به همراه سه بازیکن دیگر کره جنوبی "یم جین – کئو"، "نا سانگ هو" و "پایک سئونگ هو" کرونایی‌های کره جنوبی هستند که دیدار مقابل ایران را ازدست دادند.

تاریخچه تقابل ایران و کره جنوبی

دو تیم تاکنون ۳۲ بار به مصاف هم رفتند که ۱۳ برد به نام ایران و ۹ پیروزی به نام کره جنوبی ثبت شده و ۱۰ دیدار هم با تساوی به پایان رسیده است. در رقابت‌های انتخابی جام جهانی نیز دو تیم ۱۰ بار بازی کردند که ایران ۳ بار و کره جنوبی یک بار پیروز شده و ۶ دیدار هم با تساوی همراه شده است.

اولین دیدار تاریخ دو تیم همان بازی است که کره جنوبی بهترین نتیجه را کسب کرده است؛ برد ۵ بر صفر کره ای‌ها در بازی‌های اسیایی ۱۹۵۸.
بهترین پیروزی ایران نیز ۲۶ آذر ۵۷ در امارات و در یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا ۱۹۹۶ ثبت شد و ایران با نتیجه ۶ بر ۲ حریف را در هم کوبید. در این مسابقه کریم باقری، خداداد، علی دایی گلزنی کردند. دایی اسطوره فوتبال ایران در این بازی پوکر کرد و به تنهایی چهار گل زد.
بازی سال ۲۰۰۴ دو تیم در جام ملت‌های آسیا نیز که با برتری ۴ بر ۳ ایران و درخشش علی کریمی همراه شد دیگر بازی به یادماندنی دو تیم است.


بیشتر بخوانید: تقابل ایران و کره جنوبی برای صدرنشینی گروه A


مهم‌ترین رکورد مربوط به بازی‌های ایران و کره جنوبی رکورد ۱۱ سال نباختن ایران مقابل این حریف است. آخرین برد کره ای‌ها مقابل ایران در جام ملت‌های ۲۰۱۱ بود که آن‌ها با گل یون بیت گرام پیروز شدند و پس از آن در ۷ بازی هیچ بردی کسب نکردند و چهار بار هم باختند که همه آن‌ها یک بر صفر بوده است!
قبل از شکست در سال ۲۰۱۱ نیز آخرین باخت ایران در یک بازی رسمی، نه دوستانه مقابل حریف در سال ۲۰۰۰ بود که کره ای‌ها ۲ بر یک با گل طلایی دونگ کوک پیروز شدند.
ابراهیم قاسمپور پیشکسوت فوتبال ایران درباره این دیدار به خبرآنلاین گفت: خوشبختانه اضطرابی برای این بازی نداریم و مثل خیلی دوره‌ها بازی‌های پایانی پراسترس نیست چرا که با خیال راحت صعود کردیم. بازی ایران و کره جنوبی چه در رفت و چه بازی برگشت مهم‌ترین دیدار این گروه به حساب می‌آید چرا که رقبای دیگر اصلا در حدواندازه‌های ایجاد دردسر هم برای دو قدرت آسیا نیستند. نه کره جنوبی می‌خواهد ببازد و نه ایران، اما آن‌ها در خانه باز می‌کنند و برای صدرنشینی چاره‌ای جز برد ندارند. آن‌ها می‌دانند که ایران لبنان را می‌برد پس اگر قرار است به صدر برسند باید در بازی رودر رو کاری کنند. انگیزه قرار گرفتن در سید بهتر نیز دیگر موضوعی است که باعث می‌شود تیم‌ها به برد در بازی فکر کنند.

برنامه هفته نهم انتخابی جام جهانی پنج شنبه ۴ فروردین

استرالیا- ژاپن ساعت ۱۳:۴۰

کره جنوبی – ایران ساعت ۱۵:۳۰

لبنان – سوریه ساعت ۱۶:۳۰

ویتنام – عمان ساعت ۱۶:۳۰

چین – عربستان ساعت ۱۹:۳۰

عراق – امارات ساعت ۲۱:۳۰
جدول گروه A مقدماتی جام جهانی

۱- ایران ۷ برد، یک تساوی و ۲۲ امتیاز

۲- کره جنوبی ۶ برد، ۲ تساوی و ۲۰ امتیاز

۳- امارات ۲ برد، ۳ تساوی و ۳ باخت و ۹ امتیاز

۴- لبنان یک برد، ۳ تساوی، ۴ باخت و ۶ امتیاز

۵- عراق ۵ تساوی، ۳ باخت و ۵ امتیاز

۶- سوریه ۲ تساوی، ۶ باخت و ۲ امتیاز


منبع: خبرآنلاین

ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت سکه و طلا امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت انواع دستگاه ماینر امروز + جدول

اینفوگرافی/ بیشترین هزینه‌های نظامی جهان در سال ۲۰۲۳

قیمت سکه و طلا امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت انواع ماشین بی ام و در بازار امروز + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت انواع گوشی موبایل اپل امروز + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت انواع لپ تاپ اچ پی HP امروز + جدول

قیمت دلار و یورو امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت انواع لپ تاپ ایسوس امروز + جدول

عکس/استوری تازه حامد آهنگی به مناسبت تولد پسرش

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

برنامه علی دایی مشخص شد

عکس/تغییر چهره ۲ خواهر سریال بزنگاه بعد از ۱۶ سال

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

در سال ۱۴۰۳ منتظر کاهش قیمت ارز و نرخ تورم نباشید

میتسوبیشی با لباس رنو در ایران + عکس

کاهش فاصله ازدواج و فرزندآوری در ایران

علت ریزش قیمت سکه/ طلا زیر پای سکه را خالی کرد؟

علت گرانی پیاز مشخص شد

خبر خوب درباره رتبه بندی معلمان

فیلم/ دستور تخلیه یک روستا بخاطر شکسته شدن سد!

درخواست هادی چوپان برای بخشش توماج صالحی+ عکس

رقابت کنکور سراسری ۱۴۰۳

تصمیم افزایش قیمت پژو پارس چه بلایی سر بازار خودرو می‌آورد؟

قیمت ماکارونی چقدر افزایش یافت؟

مرز‌های تقلب در کنکور ۱۴۰۳ جابجا شد

عکس/ بهاره رهنما با شلوار غیرمتعارف ظاهر شد!

ستاره پرسپولیس لیگ را از دست داد

اینفوگرافی/ تمام «نه»‌های رهبر انقلاب به سلاح اتمی

استوری اوسمار خطاب به محمد حسین میثاقی+ عکس

مشکل استقلال با مالک جدید پرسپولیس چیست؟

قیمت جهانی طلا کاهش یافت

ساده‌ترین راه برای دریافت سود سهام عدالت

فرار محمد صادقی از ایران؛ بازیگر جنجالی کجا به سر می‌برد؟

فرشاد مومنی: شرم نمی‌کنند و راحت می‌گویند که از افزایش نرخ ارز سود نمی‌بریم!

رونق بازار مسکن شمال با سفرهای نوروزی؟

فیلم/ خواستگاری بازیگر معروف نون خ از دختر ترامپ!

عروس امام خمینی درگذشت

تابلوی معاملات بورس خبر از رونق می‌دهد؟

واتساپ بروز رسانی می‌شود

امیر تتلو: پرسپولیس قهرمان نشود چه تیمی بشود؟

کدام خانم بازیگر امیر تتلو را در استانبول اغفال کرد؟

صادرات LNG روسیه در یک قدمی توقف

قیمت برنج ایرانی افزایش یافت

ادامه روند نزولی بازار خودرو در پایان هفته

سقوط ین رکورد ۳۴ ساله را شکست

فیتیله اختلاف عمو‌های فیتیله‌ای با عمو قناد پس از سال‌ها روشن شد

اعلام زمان نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳

مراقب این میم کوین‌های ارز سولانا باشید!

درآمد‌های نفتی باعث ایجاد تورم می‌شود؟

فیلمی از دختر ابراهیم رئیسی که وایرال شد

توضیح قوه قضاییه درباره حکم اعدام توماج صالحی

واردات گوشت گرم از آفریقا!

قیمت جدید دام زنده اعلام شد

خام فروشی نفت ممنوع است؛ اما با افتخار می‌فروشیم!

سقوط ین رکورد ۳۴ ساله را شکست

لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نهایی می‌شود یا فراموش؟

سهامداران استقلال و پرسپولیس چه کسانی هستند؟

شیر و ماست از سبد غذایی خانوار حذف شد

تاثیر حراج شمش طلا بر قیمت بازار آزاد طلا

قیمت انواع روغن خوراکی امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳+جدول

اعلام ممنوعیت‌های تردد در محورهای شمالی

وضعیت آلودگی هوای تهران در ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

نگاه بازار دلار در آخر هفته به چه اتفاقی است؟