
اقتصاد۲۴- دکتر داتیس خواجهییان معاون پژوهشی دانشکده مدیریت هدف از برگزاری لیگ بازیهای کسب و کار را افزایش روحیه کار تیمی، یادگیری از طریق بازی، شناسایی دانشجویان مستعد و توانمند و معرفی آنها به سازمانهای معتبر داخلی و بینالمللی دانست و گفت: ایجاد رقابت سالم میان دانشجویان و همینطور فضایی فرح بخش در محیط دانشگاه در کنار یادگیری میتواند به شکوفایی علمی و موفقیتهای کاری دانشجویان کمک فراوانی کند.
در این دوره بازیها در سه مرحله برگزار خواهد شد.
مرحله اول: بازی مهارتی شناختی
در این بخش از بازی های مهارتی- خلاقیتی برای ارزیابی تیمها استفاده میگردد و هدف اصلی آن سنجش برخی شایستگیهای رفتاری دانشجویان است. در این مرحله اعضای تیم باید در یک محیط مشخص بازیها را در بازه زمانی مورد نظر انجام دهند.
مرحله دوم: بازی شبیهسازی و سرمایهگذاری
در این مرحله از بازیهای نرمافزاری جهت سنجش یکسری شایستگیهای مورد نیاز در بازار کار در فضای رقابتی؛ همچون تصمیم گیری، تفکر تحلیلی، سرعت عمل و توانایی حل مساله استفاده میشود. در این مرحله تیمهای منتخب از مرحله قبل در آن حضور دارند.
مرحله سوم: بازی تحلیل داده
در این مرحله تیمها با استفاده از دادههای خام بایستی تحت شرایط تشریح شده، اطلاعات مورد نیاز را استخراج کنند و میزان دقت، سرعت و نحوهی استخراج اطلاعات از دادهها عوامل موثر بر ارزیابی خواهند بود.
ارکان برگزاری لیگ بازیهای کسب شامل دبیران علمی، شورای سیاستگذاری، کمیته داوران و دبیر اجرایی است.
کمیته علمی
شورای سیاستگذاری
کمیته داوران
جوایز تیمهای برنده
در پایان مسابقات سه تیم به عنوان برنده معرفی خواهند شد و جوایزی به آنها اهدا خواهد شد. جوایز برگزیدگان لیک به این ترتیب است:
10 میلیون تومان وجه نقد، معرفی به فرصتهای برتر شغلی/ لوح تقدیر
5 میلیون تومان وجه نقد معرفی به فرصتهای برتر کارآموزی/ لوح تقدیر
3 میلیون تومان وجه نقد و لوح تقدیر