تاریخ انتشار: ۱۱:۲۹ - ۲۹ تير ۱۴۰۱

همه‌چیز درباره بیت کوین

امروزه در کنار ارزهای فیات (ارزهای رایج مثل دلار، ریال، روبل)، ارزهای دیجیتال یا به عبارتی رمزارزها (کریپتو کارنسی) مورد توجه کاربران قرار گرفته‌اند. رمزارزهای متعددی در دنیای دیجیتال وجود دارد؛ از جمله اتریوم، تتر، باینس کوین، ریپل، کاردانو و سولانا. اما قدیمی‌ترین، مهم‌ترین و باارزش‌ترین این رمزارزها، بیت کوین است. رمزارزها به‌خصوص بیت کوین، به دلایل مختلفی از جمله غیرقابل ردیابی بودن، مورد توجه اقشار مختلف قرار گرفته است.

بیت کوین چیست؟

اقتصاد۲۴- در ادامۀ این مقاله، تاریخچه و چگونگی تولید اولین رمزارز یعنی بیت کوین، نحوه استخراج و سایر مواردی که جذاب است بدانید را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

تاریخچه بیت کوین

اولین استفاده از این رمزارز که در حال حاضر بسیار محبوب است، بعد از بحران مالی معروف سال 2008 در سال 2009 انجام شد و سازوکار استفاده از آن را ارائه داد.

همه‌چیز درباره بیت کوین

بیت کوین چیست؟

اگر به سایت بیت کوین یعنی bitcoin.org سر بزنید، همان‌طور که از این تعریف می‌توان فهمید، ادعای سازنده یا سازندگان بیت کوین این است که هدف اصلی آنها حذف واسطه‌هاست.

پس عرضه BTC ثابت است، در حالی که تقاضا برای آن روز به روز در حال افزایش است. به همین خاطر است که بسیاری از سلطان ارز‌های دیجیتال برای ذخیره ارزش استفاده می‌کنند. BTC خاصیت ضدتورمی دارد و می‌تواند در گذر زمان قدرت خرید ما را حفظ کند. به همین دلیل است که بسیاری از معامله‌گران مایلند که در ترید ارز دیجیتال به اضافه کردن بیت کوین‌های خود بپردازند. جهت کسب اطلاعات بیشتر راجع به ترید بیت کوین رویلنک کلیک نمایید.

نحوه کارکرد بیت کوین

همه‌چیز درباره بیت کوین

خیلی از کاربران تصور می‌کنند بلاکچین و بیت کوین یک تکنولوژی هستند، اما این‌طور نیست و بیت کوین از فناوری بلاکچین استفاده می‌کند.

تفاوت، مزایا و معایب رمزارز نسبت به ارز فیات

در سیستم مالی رایج، ارزها با پشتوانۀ طلا و سایر اقلام مانند نفت و کالاهای باستانی توسط بانک مرکزی هر کشور چاپ می‌شوند. اگر خارج از این پشتوانه پولی چاپ شود، به آن تولید نقدینگی بدون پشتوانه می‌گویند که یکی از عوامل تورم‌های پیدا و پنهان در جهان است. رمزارزها از اساس چنین پشتوانه‌ای ندارد و دولت‌ها هم نقشی در انتشار آن‌ها ندارد و این خودِ کاربران هستند که نقش تعیین‌کننده دارند. غیرقابل رهگیری بودن به دلیل تولید در بستر بلاکچین از دیگر تفاوت‌های این دو نوع ارز است.

بیت کوین به عنوان یک رمزارز، از شیوه استخراج استفاده می‌کند. در ارزهای فیات این دولت‌ها هستند که پول را چاپ می‌کنند اما در رمزارز این ماینرها هستند که سکه را استخراج می‌کنند. به گفتۀ سازنده (یا سازندگان) بیت‌کوین، این استخراج محدود است و روزی تمام می‌شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر راجع به خرید بیت کوین و ارز دیجیتال ( https://extara.net/mag/2924/ ) کلیک کنید. داده‌های   TradingView و Cointelegraph Markets Pro نشان داده است که وضعیت کنونی بیت‌کوین مناسب سرمایه‌گذاری نیست و به دلیل ترس حاکم بر بازار ارز، تقاضای رهبر بازار رمز ارز نیز هنوز پایین است. یکی از پلتفرم‌های ارز دیجیتال تحلیل کرده است که بیت‌کوین به زودی به بازه قیمتی بین 14 هزار تا 21 هزار دلار خواهد رسید و در همین بازه نیز ادامه می‌یابد این پلتفرم پیش‌بینی کرده است که قیمت بیت‌کوین در سال 2023 به 23 تا 40 هزار دلار خواهد رسید.

ساده‌تر بودن مبادله بیت ‌کوین به نسبت ارزهای فیات و حتی سایر رمزارزها، از دیگر تفاوت‌ها و مزایای بیت کوین است. اما به‌دلیل کوچک بودن و همین سازوکارِ غیرقابل رهگیری بودن، این رمزارز از ثبات کمتری برخوردار است. نوسانات اخیر و پایین آمدن ارزش بیت کوین، مهر تأییدی بر این ادعاست.

نحوه استخراج بیت کوین

مانند خیلی از فناوری‌های دیگر، در ابتدا استفاده از بیت کوین و استخراج آن کار آسانی بود و حتی با کامپیوترهای خانگی هم می‌توانستید بیت کوین استخراج کنید، اما امروز به‌دلیل افزایش افراد استخراج‌کننده، دیگر این کار آسان نیست و نیاز به سخت‌افزارهای قدرتمند و زیادی برای این کار است. استخراج بیت کوین، توسط استخراج‌کننده‌ها یا به‌اصطلاح ماینرها انجام می‌شود. با استفاده از ماینرها می‌شود یک بلوک در بلاکچین بیت کوین ساخت. کاربران بیت کوین با تأیید تراکنش و همچنین تولید بلوک بر اساس سختیِ لحظه‌ای، به‌عنوان پاداش مقداری بیت کوین دریافت می‌کنند.

امنیت در رمزارز بیت کوین

امنیت بیت کوین را استفادۀ این رمزارز از بلاکچین تأیید می‌کند. ساخت بیت کوین بر این بستر باعث می‌شود که اطلاعات در یک سرور مرکزی ذخیره نشود که با یک حمله سایبری این اطلاعات هک و دزدیده شود. این اطلاعات در سیستم کاربران ذخیره می‌شود و به این ترتیب پایگاه داده‌ای به وسعت تمام استفاده‌کنندگان از بیت کوین دارد. در دنیای فناوری نمی‌توان احتمال هک کردن را رد و یا حتی گفت این بستر صددرصد غیر قابل رهگیری است، اما این امکان بسیار اندک است.

نحوه خرید و فروش بیت کوین

رمزارزها از جمله بیت کوین، پول‌هایی هستند که نسخه فیزیکی ندارند؛ پس این ارزها تنها به‌صورت دیجیتال مبادله می‌شوند. خرید از صرافی‌های ایرانی و خارجی این امکان را فراهم می‌کند تا بیت کوین و هر ارز دیجیتال دیگر را بخرید یا بفروشید. البته خرید از اشخاص حقیقی هم از دیگر روش‌هاست.

علاقه‌مندان به بیت کوین

همان‌طور که در قبل گفتیم، بیت کوین به‌دلیل استفاده از بستر بلاکچین، تقریباً غیرقابل رهگیری است. این مورد باعث شده تا این رمزارز مورد استفادۀ اقشار مختلف قرار گیرد. از جمله این استفاده‌ها، می‌شود به استفادۀ خلافکاران در فضای دیپ وب اشاره کرد. کشورهایی که در معرض تحریم قرار می‌گیرند هم از دیگر استفاده‌کنندگان بیت کوین و به‌طور کلی رمزارزها هستند.

آینده بیت کوین

 

 

آینده بیت کوین

آینده بیت کوین ابهامات فراوانی دارد. عده‌ای آن را ستایش می‌کنند و عده‌ای از آن به‌عنوان بازیِ صاحبان قدرت و ثروت نام می‌برند. گروه اول آن را به‌قدری قدرتمند می‌دانند که تنها راه متوقف کردن رمزارز بیت کوین را قطع اینترنت می‌دانند. گروه دوم معتقدند تمامی تراکنش‌ها در شبکه بیت کوین شفاف است و هویت افراد کاملاً مخفی نمی‌ماند و با تحلیل زنجیره بلاک‌ها، شناسایی ممکن است. در کنار این موارد، قانون‌گذارها صرافی‌ها را مجبور می‌کنند که اطلاعات هویتی حساس را از کاربران دریافت کنند، در نتیجه آن‌قدر هم که می‌گویند، این رمزارز غیرقابل رهگیری نیست. نمونه‌هایی از رهگیری هم وجود دارد.

و در انتها

هیچ فناوری جدیدی در حد و اندازۀ بیت کوین نتوانسته به شهرت و ارزش بالایی برسد. ارزش هر سکه بیت کوین طی 10 سال گذشته از صفر دلار به چند ده هزار دلار رسیده است. اما با توجه به موارد گفته‌شده، به‌نظر می‌رسد به این پدیده هم باید مانند سایر پدیده‌های جدید (به‌خصوص در مورد فناوری‌های روز) به صورت منتطقی برخورد کرد.

در بین رمزارزها بیت کوین معروف‌ترین و معتبرترین رمزارز است. بستر معرفی‌شده در آن یعنی بلاکچین، در بسیاری از حوزه‌های دیگر استفاده شده و نتیجۀ مناسب را داده. بازار این رمزارز نوسانات زیادی را به خود دیده، پس ورود به این عرصه نیازمند دانش در این زمینه است.  می توانید به وب سایت  [ extara.net ]  مراجعه کنید.جشنواره تابستانی ما از ۲۹ تیر ماه سال 1401 شروع می شود و به مدت یک ماه ادامه دارد. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با امور مشتریان با شماره 02166553711 در تماس باشید. برای ارتباط مستقیم با تیم پشتیبانی با   support@extara.net   در تماس باشید.

 

https://extara.net/

info@ extara.net

 

تلفن: 09379258480

 

آدرس: ایران، تهران، میدان صادقیه، خیابان ستارخان، خیابان حبیب اله، پلاک 322

ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت سکه و طلا امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت ساعت اپل، سامسونگ و شیائومی امروز + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت انواع گوشی موبایل اپل امروز + جدول

قیمت سکه و طلا امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت سکه پارسیان امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت انواع زعفران + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

عکس/ طرفداری شیلا خداداد از تتلو!

قیمت خودرو‌های سایپا امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

پیش بینی یک کارشناس از قیمت مسکن تا پایان خرداد

قیمت دلار و یورو امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

پیش بینی قیمت طلا و سکه ۹ فروردین ۱۴۰۳

قیمت سکه پارسیان امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

انتقاد ابراهیم رئیسی از انفعال کشورهای اسلامی درمورد غزه

مقابله با زمین خواری ۳ هزار میلیارد تومانی در گیلان

آندرتیکر به‌زودی به ایران می‌آید

شارژ نه میلیونی حساب حقوق این بازنشستگان

عکس/ اصغر فرهادی مهمان ستاره استقلالی و همسرش

نرخ بهره بین بانکی به این عدد رسید

فیلم/ اعتراف جالب بازیگر خانم درباره رضا عطاران

عکس تازه الناز شاکردوست در بیستون کرمانشاه

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد

برج میلاد ۱۳ فروردین تعطیل است

هیوندای توسان ۲۰۲۵، قوی‌تر آمد

مردم در هیچ شرایطی ماهی قرمز را در رودخانه‌ها رها نکنند

فیلم/ واکنش دختران بعد از دیدن شهاب حسینی

کنایه معنادار عباس عبدی به زاکانی

این ربات از زیر دریا خبر می‌دهد

استراتژی معاملاتی موفق برای انتخاب سهام

فیلم/ رفتار جالب فراستی علیه مجری

فروردین، ماهی صعودی برای بورس

درخواست سپاهانی‌ها از فدراسیون

رشیدی کوچی: قالیباف بازنده بزرگ مجلس بعدی

عکس/تصویر جنجالی مصاحبه سفیر ایران با مجری زن تلویزیون باکو

خبر خوش برای زنان هوادار تراکتور

مسافران نوروزی در بازار مشهد

قیمت این خودرو در بازار ترکید

دعای روز هفدهم ماه مبارک رمضان و اوقات شرعی

مسجد جمکران ۱۰۷۲ ساله شد

واکنش دکتر هاشمی به خودکشی پرستو بخشی

دیدار زیاد نخاله با آیت‌الله خامنه‌ای

خبر خوش برای استقلالی‌ها

ورود گردشگران به میانکاله در روز طبیعت ممنوع شد

کیمیا علیزاده عضو تیم ملی بلغارستان شد

فیلم/ روبوسی نخست وزیر لبنان با یک زن دیگر به جای نخست‌وزیر ایتالیا!

پول افغانستان از دلار سودآورتر شد

ورود گردشگران به کویر مرنجاب و سیازگه ممنوع شد

حداکثر حقوق مدیران دولتی اعلام شد

بایدن از ترامپ پیشی گرفت

افزایش ساعت خدمات دهی مترو از فردا

فیلم/ تصاویری زیبا از دریاچه پرآب ارومیه

اینفوگرافی/ بهترین گلزنان تاریخ تیم ملی

بهروز محبی: قیمت واقعی دلار از نرخ نیمایی هم پایین‌تر است

خواص سقز که نمی‌دانستید

ماجرای رأی لحظه آخری احمدی‌نژاد بعد از عمل جراحی پلک

تاجگردون: ۱۴۰۳ سال خیلی سختیست

عکس/ جواد عزتی در پشت‌صحنه زخم کاری ۳

خبر فوری شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب

مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد

آخرین آمار شمار کشته‌های تصادفات نوروزی

قیمت دینار عراق امروز + جزئیات

قیمت لیر ترکیه امروز + جزئیات

نرخ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر می‌شود