تاریخ انتشار: ۱۳:۱۱ - ۲۹ تير ۱۴۰۱
میوه شیرین صبر و اعتماد سهامداران

بیمه سرمد چگونه از زیان به سود رسید؟

بیمه سرمد از مسیر زیان به جاده سود برگشته و انتظار می رود امسال حتی بتواند از زیان انباشته خارج شده و به سود انباشته دست پیدا کند و این تغییر مهم در ترازنامه و حساب سود و زیان، میوه شیرین صبر و اعتماد سهامداران است و نشانه ای آشکار از اینکه نقشه راه تدوین و اجرا شده در بیمه سرمد، دقیق، حساب شده و مبتنی بر پایدارسازی جریان سودسازی است.

بیمه سرمد چگونه از زیان به سود رسید؟

اقتصاد۲۴- بیمه سرمد از مسیر زیان به جاده سود برگشته و انتظار می رود امسال حتی بتواند از زیان انباشته  خارج شده و به سود انباشته دست پیدا کند و این تغییر مهم در ترازنامه و حساب سود و زیان، میوه شیرین صبر و اعتماد سهامداران است و نشانه ای آشکار از اینکه نقشه راه تدوین و اجرا شده در بیمه سرمد، دقیق، حساب شده و مبتنی بر پایدارسازی جریان سودسازی است.

به گزارش دنیای بانک، بیمه سرمد در حالی پنجشنبه همین هفته به مجمع می نشیند که در پایان سال مالی ۱۴۰۰ زیان ۳۶۶ میلیارد و ۶۲۷ میلیون تومانی مواجه شده و به ازای هر سهم ۷۶۴ ریال زیان شناسایی شده است. آنهم در شرایطی که در سال ۱۳۹۹ این شرکت حدود ۱۹۲ میلیارد و ۸۵۲ میلیون ریال سود شناسایی کرده و به ازای هر سهم ۴۰۲ ریال سود ساخته بود.

بدیهی است که نه فقط بیمه سرمد که بخش زیادی از سود شناسایی شده همه شرکت های بیمه گر در پایان سال مالی ۱۳۹۹ ناشی از سرمایه گذاری در بازار سهام تا قبل از ۱۹ مرداد همان سال بود و این قاعده در خصوص کیفیت سودسازی بیمه سرمد صدق می کرد.  چه اینکه در نیمه دوم سال گذشته به بعد دیگر شناسایی سود ناشی از سرمایه گذاری در بازار سهام به دلیل شرایط حاکم بر بازار سرمایه، سخت و پیچیده تر شود و نزول شاخص بورس هم باعث شد تا قریب به اتفاق شرکت های حاضر در بازار سهام از تاثیر منفی روند بازار سهام بر سودسازی خود رونمایی کنند.

عبور بی حاشیه سرمد از حاشیه ها

اختلاف نظر ها و چالش های درونی البته بر عملکرد بیمه سرمد در سال گذشته به ویژه در نیمه نخست سال و اواخر مهر ماه اثر گذاشت تا جایی که این شرکت در فصل بهار تنها ۱۵ میلیارد و ۲۹۸ میلیون ریال سود شناسایی کرده و قابل پیش بینی بود که این سود شکننده و ناپایدار است. در تابستان این واقعیت همزمان با تشدید برخی حاشیه ها بیشتر نمایان شد و شرکت زیان ۸۵۲ میلیارد و ۳۶۳ میلیون ریالی را ثبت کرد.

وقتی یعقوب رشنوادی در ابتدای آذرماه سال ۱۴۰۰ سکان هدایت و مسئولیت بیمه سرمد را بر عهده گرفت، روشن بود که او ماموریت سختی را پذیرفته چه اینکه هنوز یک ماه از مسئولیت اش نگذشته بود که پاییز به پایان رسید و در همان فصل یک هزار و ۸۷۹ میلیارد و ۹۴۹ میلیون ریال بر زیان تابستان افزوده شد.

مدیرعامل جدید اما با برنامه آمده بود و از حاشیه فاصله گرفت و به متن وارد شد. نتیجه این اقدام کاستن از میزان فشار زیان از یک سود و دستور به پرداخت خسارت به بیمه گذاران و زیان دیدگان از سوی دیگر و البته احیای برند و اعتبار سرمد بود. اعضای هیات مدیره به افزایش سرمایه شرکت رای دادند و رشنوادی هم همزمان با تغییر در برخی مدیریت ها مبتنی بر شایستگی ها و البته اصول حرفه ای، بدون سر و صدا ۲ برنامه عملیاتی را در اولویت قرار داد. نخست پیگیری افزایش سرمایه شرکت و جلب رای مثبت سهامداران که سرانجام این افزایش سرمایه در خرداد ۱۴۰۱ به ثمر نشست و به ثبت رسید و دوم انسجام و اتحاد در خانواده سرمد برای بازپس گیری سهم از بازار و افزایش جایگاه شرکت و سپس تثبیت آن. چه اینکه او اعتقاد دارد فصل بلوغ سرمد و سرآمدی در صنعت بیمه فرارسیده است.

در زمستان سال گذشته سرانجام بخش زیادی از فشار زیان در حال تولید بیمه سرمد گرفته شد و تنها این شرکت زیان ۹۳۴ میلیارد و ۹۶۳ میلیون ریالی را ثبت کرد اما همزمان با تحویل سال ۱۴۰۱، مدیران سرمد سال تحول در شرکت را با هدف پشت سرگذاشتن زیان ۳ هزار و ۶۶۷ میلیارد و ۲۷۵ میلیون ریالی استارت زدند و میثاق بستند که در بهار ۱۴۰۱ شرکت را در مسیر سودآوری و رضایت همزمان سهامداران و بیمه گذاران هدایت کنند.

بیمه سرمد چگونه از زیان به سود رسید؟

رونمایی از سود در بهار قرن جدید

بهار قرن جدید هجری خورشیدی برای سرمدی ها، یک بهار متفاوت از گذشته بود، بهاری که دیگر حاشیه ها فراموش شده و همه در متن همدلی برای رقابت سالم و شفاف گام برداشتند و در پایان بهار ۱۴۰۱ ثمره تلاش خود را با ثبت سود ۹۶۸ میلیارد و ۲۹۳ میلیون ریالی دیدند. رشدی ۶۲۳۰ درصدی سود بیمه سرمد در بهار امسال نسبت به بهار سال گذشته البته شاید اکنون آسان به نظر برسد اما در پشت صحنه این اتفاق، یک تغییر استراتژی نهفته است. هدف بعدی تیم مدیریتی سرمد، تغییر زیان انباشته و به ارث رسیده از گذشته به سود انباشته است و حالا این شرکت با سرمایه ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی سودای بالا بردن جایگاه و رتبه خود در صنعت بیمه دارد.

صورت های مالی حسابرسی نشده بیمه سرمد در فصل بهار ۱۴۰۱ نشان می دهد که درآمد حق بیمه ناخالص شرکت با رشدی ۸۴ درصدی در مقایسه با بهار سال گذشته به ۶ هزار و ۵۹۷ میلیارد و ۳۱۳ میلیون ریال رسیده و به این ترتیب حق بیمه خالص شرکت یا همان سهم نگهداری با رشدی ۱۰۴ درصدی مواجه شده و به رقم ۸ هزار و ۸۶۲ میلیارد و ۳۷۷ میلیون ریال رسیده است. البته که افزایش درآمد حق بیمه و سهم نگهداری سرمد با توجه به افزایش سرمایه ثبت شده در بهار امسال و سیاست های مدیریت شرکت نشان می دهد که به احتمال بسیار بالا، خانواده سرمد امسال یک رکورد متفاوت و متمایز با گذشته را در سودسازی ثبت خواهد کرد.

افزون بر اینکه انتظار می رود سیاست سرمایه گذاری سرمد هم به تثبیت و تقویت جریان سودسازی کمک کند نتیجه اینکه این شرکت در بهار امسال موفق شده تا سود عملیاتی اش را با ۱۸۱۶ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به رقم ۹۶۶ هزار و ۹۰۷ میلیارد ریال برساند و حالا سهامداران شاهد ثبت ۲۰۲ ریال سود پایه هر سهم سرمد در بهار ۱۴۰۱ هستند.

بیمه سرمد چگونه از زیان به سود رسید؟

امانت، صداقت و شفافیت در سرمد

رشنوادی که به هنگام پذیرش مسئولیت بیمه سرمد گفته بود که خود را امانت دار می داند و تلاش دارد تا از آن حفاظت و صیانت و به عدالت و انصاف عمل کند، حالا اما یک وجه دیگری را هم به ماموریت خود در شرکت اضافه کرده و آنهم شفافیت است. او اصلاحات در سرمد را با تمرکز بر کار حرفه ای، برنامه محوری و بیمه داری نوین استارت زده و حالا مصمم است با عبور از سالی پر تلاطم و درس گرفتن از تجربه گذشته، اقتدار و سرآمدی را در این شرکت افزایش دهد و سال پربازده را برای سهامداران رقم بزند.

برنامه تیم مدیریتی سرمد در سال ۱۴۰۱، تمرکز بر شبکه فروش و حمایت و تقویت نمایندگان از کانال شعب سرمد، رایزنی و مذاکره با بیمه گذارن بزرگ از جمله بانک صادرات، سازمان تمین اجتماعی، کمیته امداد امام خمینی، جهاد دانشگاهی و … است. البته سرمد علاوه بر اینها دنبال افزایش سهم فروش آنلاین و حضور در بازارهای نوظهوری از جمله کسب و کارهای دیجیتالی هم هست و شید مهمترین ماموریت رشنودای تکمیل گام دوم افزایش سرمایه شرکت تا ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است که ۲۵۰۰ میلیارد ریال آن از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی آنها و ۲۰۰ میلیون ریال هم از محل سود انباشته خواهد بود. از این جهت او مصصم است که جریان سودسازی در بیمه سرمد مبتنی بر پایدارسازی سود باشد و برای امسال هدف ۳۰۰۰ میلیارد تومانی در فروش را نشانه گرفته است. امسال سال جهش دوباره سرمد اما از مسیر تازه با استراتژی و نقشه راه شفاف است و همه برای رسیدن به یک هدف مهم تلاش می کنند. هدف نهایی رضایت سهامداران و بیمه گذاران و سرآمدی سرمد نه فقط در صنعت بیمه که در جامعه ایران است.

ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت سکه و طلا امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

عکس/ طرفداری شیلا خداداد از تتلو!

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت سکه پارسیان امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

عکس/تصویر جنجالی مصاحبه سفیر ایران با مجری زن تلویزیون باکو

علائم مهم این سرطان گوارشی شایع چیست؟

تاریخ ازدواج پژمان جمشیدی مشخص شد

قیمت واقعی دلار ۸۰ و قیمت مداخله‌ای آن ۶۰ هزار تومان است/ اگر می‌خواهید به کشور زیان برسانید سلمنا؛ FATF تعطیل!

عکس/ خوش گذرانی نرگس محمدی و فریبا نادری در کنار آبشار نیاگارا!

پیش‌بینی‌ها از جنگ روسیه و اوکراین

استوری احساسی یکتا ناصر بعد از پس گرفتن دخترش

واریز یارانه نقدی فروردین با افزایش ۱۵ درصدی

فیلم/ رپ خواندن حمید صفت در سریال اژدهای هفت سر

عکس خانوادگی مهلقا باقری برای نوروز

عکس/ بازیگر زن ۵۳ ساله و مردی که به آغوش کشید

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

آمپول‌های نوروبیون و ب کمپلکس؛ خوب یا بد؟

شمارش معکوس بورس برای گام صعودی در سال ۱۴۰۳/ بزرگ‌ترین مانع رشد بورس در سال ۱۴۰۲

انتقاد ابراهیم رئیسی از انفعال کشورهای اسلامی درمورد غزه

مقابله با زمین خواری ۳ هزار میلیارد تومانی در گیلان

آندرتیکر به‌زودی به ایران می‌آید

شارژ نه میلیونی حساب حقوق این بازنشستگان

عکس/ اصغر فرهادی مهمان ستاره استقلالی و همسرش

نرخ بهره بین بانکی به این عدد رسید

فیلم/ اعتراف جالب بازیگر خانم درباره رضا عطاران

عکس تازه الناز شاکردوست در بیستون کرمانشاه

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد

برج میلاد ۱۳ فروردین تعطیل است

هیوندای توسان ۲۰۲۵، قوی‌تر آمد

مردم در هیچ شرایطی ماهی قرمز را در رودخانه‌ها رها نکنند

فیلم/ واکنش دختران بعد از دیدن شهاب حسینی

کنایه معنادار عباس عبدی به زاکانی

این ربات از زیر دریا خبر می‌دهد

استراتژی معاملاتی موفق برای انتخاب سهام

فیلم/ رفتار جالب فراستی علیه مجری

فروردین، ماهی صعودی برای بورس

درخواست سپاهانی‌ها از فدراسیون

رشیدی کوچی: قالیباف بازنده بزرگ مجلس بعدی

عکس/تصویر جنجالی مصاحبه سفیر ایران با مجری زن تلویزیون باکو

خبر خوش برای زنان هوادار تراکتور

مسافران نوروزی در بازار مشهد

قیمت این خودرو در بازار ترکید

دعای روز هفدهم ماه مبارک رمضان و اوقات شرعی

مسجد جمکران ۱۰۷۲ ساله شد

واکنش دکتر هاشمی به خودکشی پرستو بخشی

دیدار زیاد نخاله با آیت‌الله خامنه‌ای

خبر خوش برای استقلالی‌ها

ورود گردشگران به میانکاله در روز طبیعت ممنوع شد

کیمیا علیزاده عضو تیم ملی بلغارستان شد

فیلم/ روبوسی نخست وزیر لبنان با یک زن دیگر به جای نخست‌وزیر ایتالیا!

پول افغانستان از دلار سودآورتر شد

ورود گردشگران به کویر مرنجاب و سیازگه ممنوع شد

حداکثر حقوق مدیران دولتی اعلام شد

بایدن از ترامپ پیشی گرفت

افزایش ساعت خدمات دهی مترو از فردا

فیلم/ تصاویری زیبا از دریاچه پرآب ارومیه

اینفوگرافی/ بهترین گلزنان تاریخ تیم ملی

بهروز محبی: قیمت واقعی دلار از نرخ نیمایی هم پایین‌تر است

خواص سقز که نمی‌دانستید

ماجرای رأی لحظه آخری احمدی‌نژاد بعد از عمل جراحی پلک

تاجگردون: ۱۴۰۳ سال خیلی سختیست

عکس/ جواد عزتی در پشت‌صحنه زخم کاری ۳

خبر فوری شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب

مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد

آخرین آمار شمار کشته‌های تصادفات نوروزی

قیمت دینار عراق امروز + جزئیات