اقتصاد۲۴- انواع رویداد های تبلیغاتی برای کلیه کسبوکارهای آموزشی، تکنولوژی، پزشکی و بسیاری از زمینههای دیگر، جزو موثرترین استراتژیها محسوب میشود. رویدادهای تبلیغاتی نه تنها برای برگزارکننده و اسپانسرها سودمند است، بلکه برای شرکتکنندگان نیز کارایی دارد. انتقال دانش، همنشینی با افراد موفق و الهام گرفتن از آنها، جزو همین مزایا برشمرده میشود. هر یک از انواع رویدادهای تبلیغاتی هدف مشخصی دارند. در این مقاله بهطور مفصل درمورد انواع رویدادها و اهداف آنها توضیح میدهیم. اگر قصد افزایش درآمد را دارید، مطالعه این مقاله را فراموش نکنید.
کنفرانسها جزو رویداد های تبلیغاتی خاص شرکتها محسوب میشوند. برگزاری این کنفرانسها به منظور انتقال اطلاعات به شرکتکنندگان است. هدف اصلی این رویداد، شبکهسازی از طریق آموزش و ارائههای جذاب از افراد کاردان و کارشناس به حساب میآید. خرید گیفت تبلیغاتی در کنار آموزشهای حرفهای و جذاب میتواند رضایت شرکتکنندگان را افزایش دهد و به یک مشتری وفادار تبدیل شوند.
سمینارها معمولاً برای دورهمیهای کوچکتر بهکار میرود. حتی برخی از سمینارها مانند یک ارائه کلاسی برگزار میشوند که یک کارشناس، اطلاعات و دانش خود را بهشکل سنتی با شرکتکنندگان در میان میگذارد. هرچقدر تعداد شرکتکنندگان در سمینار کمتر باشد، امکان بهوجود آمدن بحثهای عمیق و تخصصی بیشتر پیش میآید. بخش علمی هر ایونتی جزو موثرترین بخشهای انواع رویدادهای تبلیغاتی محسوب میشود. هنگامی که بهطور مستقیم بر آگاهی از برند تمرکز نداشته باشید و در کنار آموزش به معرفی محصولات جدید یا کسبوکار خود بپردازید، تاثیر آن بر ذهن مخاطب بیشتر خواهد شد.
جشنهای قدردانی و بزرگداشت در دو شکل برگزار میشود. درون سازمانی و برون سازمانی. هدف از این جشنها، افزایش رضایت مخاطب و کارمندان است. نتیجه این افزایش رضایت در مشتریان موجب تبلیغات زبانی خواهد شد. برای مثال، اگر فردی از یک خانواده از محصولات یا خدمات شرکت شما رضایت داشته باشد، آن را به سایر افراد فامیل و دوستان خود نیز منتقل خواهد کرد. تاثیر تبلیغات زبانی بسیار بیشتر از تبلیغات آنلاین یا آفلاین است. به همین دلیل نباید از تاثیر این جشنها غافل شد. در کنار برنامهها و سخنرانیهای جذاب و سرگرمکننده، اهدا هدایای خاص مانند پاوربانک تبلیغاتی، موجب افزایش حس وفاداری به برند و توصیفات مثبت از کسبوکار شما میشود.
۶۴ درصد از کارشناسان بازاریابی، ایونتها مختلف را به هدف جذب مشتری جدید و افزایش فروش برگزار میکنند. یکی از موثرترین این گردهماییها، رویداد VIP است. در این رویداد، سهامداران، مشتریان خاص و مهمانان ویژه با هدف انتقال تجربههای اختصاصی دور هم جمع میشوند. تبدیل این افراد خاص به مشتریان وفادار و افزایش درآمدزایی، کاملاً بستگی به نوع ارائه و هدایایی دارد که تهیه دیدهاید. برای مثال، با هدیه یک ساعت تبلیغاتی شیک به سهامداران و مشتریان خاص، حس رضایتمندی را در آنها افزایش خواهید داد و موجب ایجاد وفاداری نسبت به برند خود میشود.
ایونتهای آنلاین از جدیدترین انواع رویدادهای تبلیغاتی محسوب میشوند. در این رویداد، ارائهدهنده از طریق شبکه اینترنت با شرکتکنندگان در ارتباط خواهد بود. در بعضی موارد، برگزاری یک رویداد آنلاین بسیار پرهزینهتر از ایونتهای حضوری خواهد بود. ولی تنوع بالای رویدادهای آنلاین، امکان انتخاب را برای کسبوکارهای مختلف سادهتر کرده است. رویدادهای لایو استریم، هیبرید و واقعیت مجازی، از انواع ایونتهای آنلاین بهحساب میآیند. برای انتخاب هر یک از روشهای گفته شده، باید به هدف از برگزاری ایونت توجه کنید. برای مثال، رویداد هیبرید، باعث گردهمایی گروههای بینالمللی با یک هدف مشترک خواهد شد.
نمایشگاههای تجاری نیز یکی از رویداد های تبلیغاتی است که به هدف نمایش محصولات جدید یا خدمات تخصصی برگزار میشود. در این نمایشگاهها، بیزینسهای مختلف با یک هدف گردهم میآیند تا برند خود را به جامعه گستردهتری از مخاطبان معرفی کنند. در این میان، اسپانسرها نیز از این فرصت استفاده میکنند تا محصولات خود را در قالب یک همکاری دو جانبه به مشتریان بیشتری نشان دهند. در واقع این نمایشگاهها هم برای شرکتکنندگان سودمند است و هم برای شرکتهای برگزارکننده. زیرا مخاطب بهراحتی میتواند محصول موردنظر خود را پیدا کند و کسبوکارها نیز فرصتی برای نشان دادن مزایای رقابتی خود خواهند داشت.
در این مقاله به بررسی انواع رویدادهای تبلیغاتی برای افزایش آگاهی از برند پرداختیم. مهمترین اقدام در این سیمنارها و رویدادها، انتخاب صحیح معرفی برند است. طبق تجارب بهدست آمده، جلب رضایت مشتری از گیفتهای تبلیغاتی رایگان، حدود ۳۴.۴٪ برآورد شده است. برای دستیابی به این مقدار از رضایت مخاطب، باید به ویژگیهای جامعه هدف، سن، جنسیت و سمت شغلی آنها توجه کنید تا امکان انتخاب بهترین هدیه وجود داشته باشد.
شرکت توکاگیفت، عرضهکننده متنوعترین هدایای تبلیغاتی شرکتی در ایران است. دستهبندیهای مختلف در سایت tokagift.com این امکان را برای شما بهوجود میآورد تا به راحتی هدیهای مناسب برند خود و با بهترین کیفیت تهیه کنید. علاوهبر این، میتوانید برای دریافت مشاوره خرید با شماره تلفن ۰۲۱۸۸۳۹۵۰۷۲ تماس بگیرید تا کارشناسان توکاگیفت شما را راهنمایی کنند.