تاریخ انتشار: ۱۵:۱۳ - ۰۱ آبان ۱۴۰۱
گفتگو با مدیر عامل بانک ملت به مناسبت رونمایی از سامانه نوبت‌دهی آنلاین

ایجاد ساز و کار لازم برای کاهش مدت زمان انتظار مشتریان در شعب بانک ملت

بانک ملت پس از تجربه راه‌اندازی ارائه تسهیلات غیر‌حضوری (فرابانک)، اقدام به راه‌اندازی سامانه نوبت‌دهی آنلاین شعب کرده است.

کاهش مدت زمان انتظار مشتریان در شعب بانک ملت

اقتصاد۲۴- سامانه‌ای که با اختصاص درگاه‌های مختلف، امکان دریافت نوبت برای انجام خدمات بانکی در شعب را، بدون حضور فیزیکی فراهم ساخته است تا مشتریان بانک با مدیریت زمان، کمترین وقت را در شعب بانک ملت برای دریافت خدمات سپری کنند. گامی مهم که می‌تواند با توزیع ساعت ارائه خدمات به مشتریان از شلوغی شعب و همچنین مدت زمان حضور مشتریان در شعب بکاهد. به بهانه راه اندازی این خدمت گفت و گویی با رضا دولت آبادی مدیرعامل بانک ملت انجام داده ایم که می‌خوانید:

کاهش مدت زمان انتظار مشتریان در شعب بانک ملت

آقای دولت‌آبادی اخیرا سامانه نوبت‌دهی آنلاین برای دریافت نوبت غیرحضوری از شعب در بانک ملت به بهره‌برداری رسیده است. هدف از ایجاد این سامانه چه بوده است؟

بانک ملت طی دو دهه اخیر استراتژی اصلی خود را بر گسترش سامانه‌های الکترونیک به صورت ۲۴*۷ قرار داده است. در این رابطه نیز در سال‌های اخیر توانسته خدمات متنوعی را در بستر همراه بانک، اینترنت بانک، پایانه‌های خودپرداز و فروش ارائه کند. گواه این موضوع حجم تراکنش‌های الکترونیک است که به صورت چشمگیری افزایش یافته، ولی این مهم نافی این مطلب نیست که بتوان از حجم تراکنش‌های شعب صرف نظر کرد. حتی در کشور‌های پیشرفته که ارائه خدمات بانکی مبتنی بر بانکداری الکترونیک نفوذ بالایی دارند، حضور و مراجعه مشتریان به شعب بانک‌ها همچنان وجود دارد و این مراجعه‌ها عموماً برای دریافت خدماتی است که به هر دلیل امکان غیرحضوری شدن آن‌ها فراهم نیست. به عنوان نمونه می‌توان به دریافت کارت‌های بانکی، مراجعه به صندوق‌های اجاره‌ای، خدمات مشاوره‌ای، تسهیلات غیرقضاوتی و موارد زیاد دیگری اشاره کرد.

با این وجود، فضای داخلی شعب بانک را باید به سمت محیطی آرام و مناسب برای حضور مشتریان هدایت کرد. برای رسیدن به این هدف نیز یکی از اقدامات سازنده ایجاد ساز و کار لازم برای مدیریت زمان مراجعه و کاهش مدت زمان انتظار مشتریان در شعب است. بررسی‌های انجام شده هم نشان می‌دهد، شعب بانک معمولاً در ساعت‌هایی از روز شلوغ و دارای صف‌های طولانی است و در صورت مدیریت زمان مراجعه مشتریان، ساعات پیک مراجعه بین ساعات دیگر توزیع شده و در نهایت، زمان انتظار مشتریان به حداقل ممکن می‌رسد. به این ترتیب نه تنها در وقت و زمان مشتریان صرفه‌جویی قابل ملاحظه‌ای صورت می‌پذیرد، بلکه ارائه خدمات نیز از کیفیت بهتری برخوردار خواهند شد.

لطفا کمی در خصوص ویژگی‌های سامانه نوبت‌دهی آنلاین و این که آیا در تمامی شعب مورد بهره‌برداری قرار گرفته یا خیر توضیحاتی را ارائه بفرمایید؟

سامانه نوبت‌دهی آنلاین دارای ویژگی‌های مهمی است. از جمله، این امکان را فراهم می‌سازد تا مشتریان در هر ساعت از شبانه‌روز و از طریق درگاه‌های مختلف نسبت به تعیین و رزرو نوبت اقدام کنند. مشتریان می‌توانند از طریق سامانه همراه بانک ملت، وب سایت اینترنتی بانک یا تماس با مرکز ارتباط بانک وقت خود را تعیین کنند.
ویژگی دیگر سامانه این است که زمان رزرو شده در یک بازه زمانی ۳۰ دقیقه‌ای یعنی ۱۵ دقیقه قبل تا ۱۵ دقیقه بعد از زمان رزرو شده فعال می‌شود. بدین ترتیب همزمان با رسیدن مشتری به شعبه و اعلام حضور خود از طریق کانال‌هایی که نام برده شد، سامانه به صورت خودکار شماره رزرو شده را به محض خالی شدن اولین باجه فرا می‌خواند.

علاوه بر موارد گفته شده کاربری ساده سامانه باعث می‌شود تقریباً همه مشتریان بتوانند از آن استفاده کنند. حتی اگر مشتری دسترسی به اینترنت نداشته باشد از طریق تماس با مرکز ارتباط ملت می‌تواند نوبت خود را رزرو کند. این خدمت در شرایط کنونی در تمامی شعب قابل استفاده است و محدودیتی نیز در این زمینه وجود ندارد.

با توجه به توضیحات شما اگر به طور مثال بنده برای ساعت ۹ صبح نوبت رزرو کرده باشم و افرادی قبل از من در شعبه باشند، نوبت من راس ساعت ۹ فراخوان می‌شود؟

بله. همانطور که گفتم چنانچه شما ۱۵ دقیقه قبل تا ۱۵ دقیقه بعد از ساعت ۹ حضورتان در شعبه را از طریق همراه بانک، وب سایت اینترنتی و یا پیامک اعلام کنید سامانه نوبت‌دهی آنلاین به محض خالی شدن اولین باجه، شماره شما را فراخوان می‌کند. در واقع گویی سامانه نوبتی را قبل از همه نوبت‌های مشتریان حاضر در شعبه به شما اختصاص داده است. البته این مزیتی است برای کسانی که قبلاً زحمت کشیده و نوبت خود را رزرو کرده‌اند.

به این ترتیب مراجعه به شعب بانک ملت بدون دریافت نوبت امکان پذیر نیست؟

در این فاز به منظور فرهنگ‌سازی هر چه بیشتر و آشنایی مشتریان عزیز و کارکنان بانک، صرفاً درصدی از ظرفیت شعب به سامانه نوبت‌دهی آنلاین اختصاص داده شده است؛ بنابراین مراجعه کنندگان حضوری به شعب هم مطابق روال قبل کماکان می‌توانند از دستگاه‌های نوبت‌دهی شعب استفاده کنند. ولی باید به خاطر داشته باشند کسانی که قبلاً نوبت رزرو کرده‌اند ممکن است دیرتر از آن‌ها به شعب بیایند، ولی زودتر خدمات بانکی خود را دریافت کنند.

در صحبت‌ها گفته بودید که سامانه، نوبت را به مشتری یادآوری می‌کند. نحوه انجام این فرآیند چگونه است؟
با توجه به اینکه در سامانه نوبت‌دهی آنلاین امکان رزرو نوبت برای روز‌های آینده نیز فراهم است این امکان وجود دارد که نوبت رزرو شده در میان کار‌های روزمره افراد فراموش شود؛ بنابراین سامانه ۲۰ دقیقه قبل از فرارسیدن ساعت رزرو، پیامکی جهت اطلاع‌رسانی و یادآوری زمان نوبت و نام شعبه برای مشتری ارسال می کند.
سامانه مزبور ویژگی‌های دیگری هم دارد که بخواهید عنوان کنید؟

در سامانه نوبت‌دهی آنلاین سعی شده است تمامی مراحل از لحظه اخذ نوبت تا زمان اتمام خدمات بانکی به صورت پیامکی به مشتریان اطلاع‌رسانی می‌شود. همچنین با هدف ارتقای سطح ارائه خدمات بانکی، عملکرد کارکنان مربوطه در انتهای فرایند مورد نظرسنجی قرار می‌گیرد.

آقای دولت آبادی، در پایان اگر مطلب دیگری در این خصوص دارید بفرمایید؟

امیدواریم با گسترش و استفاده هر چه بیشتر از سامانه نوبت‌دهی آنلاین و دریافت نوبت غیرحضوری ازسوی مشتریان عزیز شاهد محیطی آرام‌تر هم برای مشتریان و هم برای کارکنان باشیم.

قطعا روسا و کارکنان شعب باید در معرفی هر چه بیشتر این سامانه به مشتریان اهتمام لازم را به خرج دهند. البته انتظار داریم مشتریان بر اساس تجربه خوشایندی که به دست می‌آورند رزرو نوبت پیش از مراجعه به شعب را به سایر افراد نیز توصیه کنند.

ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت خودرو‌های جک و لیفان شرکت کرمان موتور امروز + جدول

قیمت ماهی امروز + جدول

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت خودرو‌های مدیران خودرو امروز

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

قیمت قند و شکر امروز

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت تبلت سرفیس و سامسونگ امروز + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز دوشنبه ۵ آذر ۱۴۰۳ + جدول

عکس/ رزمایش مشترک ایران و باکو

عکس/ وعده ایلان ماسک درباره اتصال تمامی گوشی‌ها به اینترنت ماهواره‌ای

عکس/ پوستر پرسپولیس برای بازی با الریان قطر

تصویری عجیب از سالن برگزاری همایش عفاف و حجاب

عکس/ بازداشت ۳ ازبک در امارات به اتهام قتل خاخام اسرائیلی

عکس/ افشای قرارداد بازیکنان پرسپولیس

عکس/ بهترین مواد غذایی برای مبتلایان فشاری خون بالا

عکس/ استوری بامزه سردار آزمون از دخترش

عکس/ ثبت‌نام حج تمتع از کدام اولویت‌ها انجام می‌شود؟

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

جهش بورس با پابند

پیش بینی بورس امروز سه شنبه ۶ آذر ۱۴۰۳

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

صفحه اول روزنامه‌های ورزشی امروز

صفحه اول روزنامه‌های اقتصادی امروز

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

معجزه‌ای برای پیش‌گیری از پیری

اینفوگرافی/ چرا شام را باید پیش از ساعت ۹ شب بخوریم؟

اثرات غذا‌های چرب را با این خوراکی‌ها از بین ببرید

اگر هر روز آب پرتقال بخورید، چه می‌شود؟

فیلم/ گاریدو: همه فکر کردیم بازی را بردیم

عالیشاه راهی بیمارستان شد

حسینی: متاسفانه گل را حفظ نمی‌کنیم و بی‌هوا حمله می‌کنیم

عکس/ تصویری از فرح، محمدرضا پهلوی و فرزندانش در سال ۱۳۵۲

عکس/ تماشاگر ویژه بازی استقلال - پاختاکور چه کسی بود؟

علت بازگشت دلار به کانال ۶۸ هزار تومان چیست؟/ صدور قطعنامه علیه ایران به افزایش ریسک، نگرانی و انتظارات تورمی منجر شد

آمار فنی AFC برای دیدار پرسپولیس و الریان

فیلم/ خلاصه دیدار الریان ۱ - ۱ پرسپولیس

طلسم پرسپولیس در قطر هم نشکست

موسیمانه: ناامیدکننده بود که پیروز نشدیم

فیلم/ حسین تهی در گفت‌و‌گو با علی ضیا: روز عاشورا به دنیا آمدم و به همین دلیل نامم حسین است

عکس/ تازه‌ترین تصویر از سفیر ایران در لبنان

تعداد عجیب رانندگان تاکسی‌های اینترنتی در ایران

شمارش معکوس برای خداحافظی با کارت‌های بانک

آمار فنی AFC از بازی استقلال - پاختاکور

عکس/ تغییر چهره جذاب همسر اول جومونگ بعد از ۱۸ سال

فیلم/ درگیری لفظی درباره تنظیم بازار گوشت قرمز بر روی آنتن صداوسیما

انفجار یک معدن در گنجه رودبار

فیلم/ خلاصه دیدار استقلال ۰ - ۰ پاختاکور

پایان بدون گل دیدار استقلال - پاختاکور

حمید رسایی: خصومت شخصی با ظریف ندارم

عکس/ مهدی قایدی و سردار آزمون تماشاگر ویژه بازی استقلال

نخستین تیم صعود کننده لیگ نخبگان مشخص شد

جزئیات توافق آتش‌بس لبنان و اسرائیل

چه کسانی از مالیات معاف می‌شوند؟

تاکید محمد کبیری بر ارتقاء ارائه خدمات به مراجعه کنندگان بیمارستان کیش

حضور مؤثر بانک صادرات ایران در همایش و نمایشگاه بانکداری نوین و نظام‌های پرداخت یازدهم/ «سپینو»، میهمان ویژه همایش

گاریدو با یک تغییر بزرگ به دنبال اولین برد آسیایی

همایش ملی پتروفن ۱۴۰۳ آذر ماه برگزار می‌شود/ جایزه نوآوری صنعت پتروشیمی به شرکت‌های نوآور اهدا خواهد شد

فیلم/ توضیحات کارشناس صداوسیما درباره قوانین سامانه همسریابی اسلامی

اعضای جدید هیئت‌مدیره شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس معرفی شدند/ خوشرو رئیس هیئت‌مدیره شد

مهمترین عامل رشد حق بیمه تولیدی تعاون

تفکر و فرهنگ بسیجی، زمینه ساز رشد و پیشرفت جامعه است

شبکه‌محوری؛ نقشه راه بیمه سینا

موافقت نتانیاهو با توافق آتش‌بس در لبنان

پیش بینی قیمت دلار فردا ۶ آذر ۱۴۰۳/ افزایش قیمت دلار ادامه دارد؟

پاداش بانک مسکن به مشتریان خوش حساب

حضور فعال بانک ملی ایران در یازدهمین همایش و نمایشگاه بانکداری نوین و نظام‌های پرداخت

بازدید دکتر بهشتی‌نژاد از غرفه بیمه سرمد در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی Iran Conmin ۲۰۲۴

بازگشت ستاره استقلال پس از ۵۶ روز