تاریخ انتشار: ۱۱:۰۰ - ۰۹ آبان ۱۴۰۱

پیش بینی قیمت دلار در سال ۲۰۲۳

بر اساس پیشبینی‌ها و تحلیل‌های ارائه شده قیمت دلار در سال 2023 گران می‌شود. بانک سرمایه‌گذاری MUFG پیشبینی کرده است که با تغییر موضع فدرال رزرو از اواخر سال 2022 در روندها چرخش ایجاد شود. گفته می‌شود ارزش دلار در یک دیدگاه 3 ماهه با افزایش قابل توجهی روبرو شود.

پیش بینی قیمت دلار در سال ۲۰۲۳

اقتصاد۲۴- بر اساس پیش بینی پل رابینسون، ارزش دلار در یک دیدگاه ۳ ماهه با افزایش قابل توجهی روبرو می‌شود. دلار در سال ۲۰۲۳ گران می‌شود. بر اساس آنچه پل رابینسون نوشت، استراتژیست چشم انداز فنی USD روند صعودی افزایش شاخص دلار آمریکا (DXY) ممکن است طی روز‌های آینده کمرنگ شود.

پیش بینی دلار در هفته پیش رو

شاخص دلار آمریکا (DXY) طی هفته گذشته با افزایش شدید اوراق قرضه و سهام کاهش پیدا کرد؛ و با ورود به هفته جدید، تمرکز بر این است که آیا این موضوع می‌تواند ادامه یابد یا خیر. تصور این است که ما شاهد ادامه آن خواهیم بود و بنابراین هر افزایشی که در حال حاضر در دلار ایجاد شود، کمرنگ می‌شود.

اگر DXY بتواند تا ۱۱۱.۷۷ رشد کند، تا اندازه‌ای مقاومت وجود دارد، زیرا پایین‌ترین محدوده‌ای که در هفته گذشته سقوط کرد، وارد عمل می‌شود. در نقطه ضعف، آستانه بزرگ فنی برای تماشا، خط روند از فوریه است. نه چندان دور از نوسان پایین در ۱۰۹.۶۳ قرار دارد. اوج از ژوئیه نیز در آن مجاورت است. موازی خط از اوج‌ها نیز در پایین است، اما اثبات نشده است، بنابراین در حال حاضر تنها به عنوان یک سطح احتمالی پشتیبانی در نظر گرفته می‌شود که نیاز به تأیید دارد.

کاهش حمایت از روند ممکن است به کاهش ارزش دلار پایان دهد، اما اگر بخواهیم شاهد بهبود گسترده‌تری در اوراق قرضه (نرخ پایین) و سهام باشیم، احتمالاً دلار حتی بیشتر از حمایت از روند کاهش پیدا می‌کند. اگر اینگونه باشد، ممکن است خط روند حفظ نشود و حمایت پایین در ۱۰۷.۶۸ ممکن است وارد عمل شود. اما ابتدا باید ببینیم که عملکرد قیمت چگونه می‌باشد. افت در حمایت از روند و معکوس شدن، ریسک را به سمت بالا منحرف می‌کند. به طور کلی، در حال حاضر، فکر فشار نزولی بیشتری است و یک تجمع از اینجا شکست می‌خورد، اما ما باید زیرک باشیم، زیرا چشم انداز به اندازه یک هفته پیش واضح نیست.

نمودار روزانه دلار آمریکا (DXY)

پیش بینی قیمت دلار در سال ۲۰۲۳

نمودار شاخص دلار آمریکا (DXY) توسط TradingView برای معامله گران فارکس نشانگر ردیابی احساسات معامله‌گران، پیش‌بینی‌های سه ماهه معاملات، وبینار‌های تحلیلی و آموزشی که روزانه برگزار می‌شود، راهنمای معاملاتی برای کمک به شما در بهبود عملکرد معاملاتی، و یکی به‌ویژه برای کسانی که تازه وارد فارکس شده‌اند.

DailyFX اخبار فارکس و تجزیه و تحلیل فنی را در مورد روند‌هایی که بر بازار‌های ارز جهانی تأثیر می‌گذارد ارائه می‌دهد.

پیش‌بینی‌های قیمت ارز ۲۰۲۲-۲۰۲۳

بر اساس پیش بینی بانک سرمایه‌گذاری MUFG، انتظار می‌رود شرایط مالی در کوتاه‌مدت با کاهش ارزش سهام سخت‌تر شود همچنین پیش بینی می‌شود که ارزش دلار در یک دیدگاه ۳ ماهه با افزایش قابل توجهی روبرو شود. MUFG انتظار دارد با تغییر موضع فدرال رزرو از اواخر سال ۲۰۲۲ در روند‌ها چرخشی ایجاد شود.

دلار آمریکا در پایان سال به ۰.۹۳ کاهش می‌یابد، قبل از اینکه در نمای ۱۲ ماهه به ۱.۰۲ برسد. انتظار می‌رود استرلینگ با ضرر‌های شدید تا پایان سال ۲۰۲۲ قبل از بهبودی آسیب پذیر باقی بماند. پیش بینی می‌شود ارز‌های کالایی تا پایان سال قبل از رشد سال ۲۰۲۳ به شدت عقب‌نشینی کنند.


بیشتر بخوانید: قیمت دلار، قیمت یورو و قیمت پوند امروز دوشنبه ۹ آبان ۱۴۰۱ + جدول


شکستن حلقه عذاب برای ارز‌ها بسیار مهم می‌باشد اگرچه بازار‌های سهام افزایش یافته است و بازدهی در دو روز اول اکتبر کاهش یافته است، MUFG انتظار دارد که شرایط در زمان کوتاهی به طور کلی خصمانه باشد، به دلیل اینکه شرایط مالی همچنان در حال سخت شدن است. این خطر به یک چرخه معیوب اشاره دارد، زیرا تجدیدنظر‌های نزولی در درآمد منجر به منفی شدن بیشتر و حمایت از دلار خواهد شد.

با توجه به MUFG؛ ما انتظار داریم بازار‌های سهام تا پایان سال بیشتر کاهش یابد. در صورتی که بازدهی جهانی به حرکت بالاتر ادامه دهد و قدرت دلار آمریکا تداوم یابد، کاهش کامل بین ۳۰ تا ۳۵ درصد از بالاترین رکورد در ژانویه امکان پذیر است. در این زمینه، سیاست نرخ بهره ایالات متحده عنصر اساسی در تعیین اینکه آیا چرخه منفی ادامه دارد یا خیر است؛ و ما معتقدیم که این حلقه منفی شرایط مالی سخت‌تری را ایجاد می‌کند در نهایت تنها توسط فدرال رزرو شکسته خواهد شد.

MUFG انتظار دارد که بدبینی در کوتاه مدت بر طرف شود؛ و شاهد افزایش ارزش دلار آمریکا در سه ماهه چهارم باشیم و تنها زمانی که احساس واضحی از توقف فدرال رزرو وجود داشته باشد، می‌توان انتظار داشت که حرکت دلار آمریکا تغییر می‌کند. این بانک می‌گوید که بررسی‌های اخیر کاهش انتظارات تورمی را ثبت کرده است. این عقب‌نشینی تأثیر قابل‌توجهی بر تفکر بانک مرکزی خواهد داشت و طی چند ماه آینده امکان تسکین آن نیز دور از انتظار نیست.

هر اندازه فدرال رزرو را بر اساس بدتر شدن وضعیت بازار مالی باور داشته باشیم، فدرال رزرو پس از پیاده روی در ماه دسامبر در موقعیتی قرار می‌گیرد که متوقف شود. همچنین MUFG معتقد است که یورو در کوتاه مدت آسیب پذیر می‌شود، به ویژه با قدرت و ضعف دلار در سراسر دارایی‌های مالی و در کوتاه مدت، خطرات به شدت رو به کاهش می‌باشد. در سال آینده امکان بهبود محدود یورو نیز وجود دارد، اما با توجه به افزایش نرخ مبادله یورو به دلار (EUR/USD) فقط کمی بالاتر از برابری می‌باشد.

مجموعه ین برای بازیابی ۲۰۲۳ MUFG پیش بینی می‌شود که ین در کوتاه مدت آسیب پذیر باقی بماند. فدرال‌رزرو و بانک‌های مرکزی جهانی باید سخت‌گیری‌های بیشتری انجام دهند، در حالی که BoJ کاری جز تسهیل انجام نخواهد داد.

با این حال، امکان کاهش ین از اواخر امسال وجود دارد. ما حدس می‌زنیم که فدرال رزرو باید در موقعیتی باشد که پس از افزایش ماه دسامبر متوقف شود، در حالی که شرایط شوک تجاری برای ژاپن باید در سال آینده کاهش پیدا کند و ممکن است با تغییری به نوعی توسط BOJ همزمان باشد.

با توجه به همه عواملی که به بهبود ین کمک می‌کنند انتظار می‌رود که یوان چین در کوتاه‌مدت در بحبوحه افزایش نرخ‌های بهره فدرال رزرو آسیب‌پذیر بماند، و در بحبوحه رهایی از سیاست‌های فدرال رزرو، زمینه بهبود محدود در سال آینده مهیا می‌شود.

MUFG انتظار دارد که فرانک سوئیس همچنان به حمایت خالص خود ادامه دهد. به ویژه، اشاره می‌کند که بیش از ۹۰ درصد نیاز کشور به برق از طریق برق آبی یا هسته‌ای تامین می‌شود که به حفاظت از اقتصاد کمک می‌کند. با توجه به ادامه آسیب پذیری اساسی استرلینگ، MUFG خاطرنشان می‌کند که اقدام بانک انگلستان (BoE) برای خرید گیلت‌ها تا حدی ثبات را آماده کرده است در حالی که سیاست‌های مالیاتی محدودی از دولت وجود داشته است.

با این وجود، معتقد است که با انتشار برنامه‌های مالی میان‌مدت و ارائه جزئیات بیشتر در مورد اصلاحات در سمت عرضه، کار بسیار بیشتری وجود دارد؛ و فروش گیلت‌ها تهدیدی برای ثبات مالی است، به‌ویژه که سرمایه‌گذاران خارجی ۲۹ درصد از بازار را در اختیار دارند و متحمل زیان شدیدی شده‌اند.

اگر سرمایه گذاران معتقد باشند که اقدامات کافی برای بازگرداندن اعتماد انجام نشده است، BoE ممکن است مجبور شود حمایت از بازار Gilt خود را گسترش دهد که موجب می‌شود GBP به عنوان وسیله‌ای برای ابراز نگرانی سرمایه گذار باقی بماند.

خطرات سقوط تا زمانی که اقدام قاطع انجام نشود، ادامه پیدا می‌کند. قیمت مبادله پوند به دلار (GBP/USD) در یک نمای ۳ ماهه ۱.۰۳۰۰ پیش بینی می‌شود و بسیار نزدیک به پایین‌ترین سطح رکورد قبل از بهبود به ۱.۱۷ در ۱۲ ماهه است. ارز‌های کالایی در انتظار چرخش فدرال رزرو MUFG انتظار دارد شرایط مالی سخت تر، ارز‌های کالایی را در کوتاه مدت تضعیف کند.

با توجه به اینکه سهام و کالا‌های جهانی پیش از پایان سال برای کاهش بیشتر پیش‌بینی شده‌اند، زیرا بانک‌های مرکزی بزرگ به شدت انقباض خود را ادامه می‌دهند، شاهد تضعیف بیشتر ارز‌ها در برابر دلار آمریکا تا پایان سال هستیم. با توجه به سخت‌تر شدن شرایط مالی، بانک انتظار دارد که بازار‌ها نسبت به کسری حساب جاری حساس‌تر باشند.

برای نیوزلند اشاره کرده است؛ کسری حساب جاری نیوزیلند بر عملکرد NZD نیز تاثیر می‌گذارد. آخرین کسری در سه ماهه دوم به ۷.۷ درصد تولید ناخالص داخلی رسید که نزدیک به رکورد ۷.۸ درصد از سه ماهه اول ۲۰۰۶ است. MUFG معتقد است که خطر بیشتری وجود دارد که بانک کانادا جلوتر از فدرال رزرو شود، به خصوص با توجه به سطوح بالای بدهی. این امر می‌تواند روند بهبود دلار کانادا را در سال آینده کند.

این بانک همچنین پیش بینی کرده است که در کوتاه مدت آسیب پذیری بیشتر ارز اسکاندیناوی با شرایط ریسک مسلط شود. و انتظار می‌رود که کرون سوئد و کرون نروژ در کوتاه‌مدت قبل از بهبود محدود در سال آینده، جایگاه بیشتری را از دست بدهند.

جدول پیش‌بینی ارز از MUFG دوره 2022-2023.

Pair spot Q4 2022 Q1 2023 Q2 2023 Q3 2023
EUR/USD ۰.۹۹ ۰.۹۳ ۰.۹۶ ۱.۰۰ ۱.۰۲
USD/JPY ۱۴۴ ۱۳۸ ۱۳۵ ۱۳۳ ۱۳۱
GBP/USD ۱.۱۴ ۱.۰۳ ۱.۰۸ ۱.۱۴ ۱.۱۷
EUR/GBP ۰.۸۷ ۰.۹۰ ۰.۸۹ ۰.۸۸ ۰.۸۷
USD/CHF ۰.۹۸ ۱.۰۰ ۰.۹۹ ۰.۹۷ ۰.۹۶
AUD/USD ۰.۶۵ ۰.۶۰ ۰.۶۳ ۰.۶۶ ۰.۶۸
NZD/USD ۰.۵۷ ۰.۵۲ ۰.۵۶ ۰.۶۰ ۰.۶۱
USD/CAD ۱.۳۶ ۱.۴۰ ۱.۳۸ ۱.۳۶ ۱.۳۴
EUR/NOK ۱۰.۵۰ ۱۱.۰۰ ۱۰.۸۰ ۱۰.۵۰ ۱۰.۳۰
EUR/SEK ۱۰.۸۷ ۱۱.۲۰ ۱۱.۰۰ ۱۰.۹۰ ۱۰.۸۰
USD/CNY ۷.۱۱ ۷.۰۵ ۶.۹۵ ۶.۸۵

۶.۷۵

منبع: صفحه اقتصاد

ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت دلار و یورو امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت سکه و طلا امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

احتمال بازگشت دلار به دامنه ۵۰ هزار تومانی

قیمت خودرو‌های سایپا امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت سکه پارسیان امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت All-in-One اپل، MSI و لنوو امروز + جدول

قیمت انواع لپ تاپ ام اس آی MSI امروز + جدول

اما استون کیست؟

فیلم/ پارکینگ خودرو‌های، خودروساز کرمانی را آب برد

خرید و فروش سهمیه ارزی و رجیستری در فرودگاه امام خمینی!/ جولان سرخوشانه دلال‌ها در فرودگاه

فیلم/ مونتاژ فونیکس‌های مدیران خودرو در آب

مقایسه مجید واشقانی با بازیگر سریال بلک لیست

دلار پاشنه آشیل بازار خودرو است/ هیچ راه گریزی جز آزاد‌سازی قیمت نداریم/ حاکمیت هیچ اراده‌ای برای واردات انبوه خودرو ندارد

فیلم/ گلایه‌ دانش آموزانی که به دلیل سیل به کنکور نرسیدند

عکس/پاریس‌گردی خانم بازیگر مشهور با استایل جذاب

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

فیلم/آموزش کنسرو کردن خورشت قرمه سبزی

سید هادی شیخ الاسلامی، مدیرعاملی در نقش تخریب‌گر!/ ری برندیگ ناکام بیمه میهن

فیلم/طعنه سنگین جواد هاشمی به مهران رجبی!

فیلم/ خلق چهره با کفش و کفی

انتقاد تند و تیز نماینده زنجان از دولت رئیسی

آقای زلفی‌گل! شما از ابتدا هم اشتباهی بودید!

فیلم/لحظه معجزه آسای نجات کودک از سیلاب رودخانه‌ای در بم

فیلم/پوزخند عباس جدیدی هنگام سخنرانی علیرضا دبیر

فیلم عجیبی که از یک دانشگاه در تهران لو رفت!

فیلم/شانه‌زدن مو‌های آقای رئیس‌جمهور سوژه شد!

بن گویر، وزیر امنیت ملی اسرائیل بر اثر سانحه رانندگی مجروح شد

پاسخ معاون رئیسی به انتقادات ارزی قالیباف

فیلم/ فنی‌ترین نوع درست کردن چایی

آلومینیوم ۴ (۶) - پرسپولیس (۵) ۴، حذف مدعی بزرگ!

تاریخ‌سازی یک دختر ایرانی در دبی

عکس/ شکار یک پلنگ ایرانی

آقای شمسایی، شما امشب مردم را جان به لب کردید!

 پیش‌بینی قیمت دلار فردا ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

پیش بینی بورس فردا شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

حماس با درخواست چین برای برگزاری نشست «آشتی ملی» موافقت کرد

خطر ریزگرد‌های قم بیخ گوش تهران

تصویر همسر ناوالنی بر روی جلد مجله تایم

جمیله علم الهدی: به ایران بیایید و وضعیت زنان را ببینید

ورق در بازار طلا و ارز برگشت؟

ورزشکار زن ایرانی روی جلد مجله معروف؛ ورود به عرصه مد پس از مهاجرت! + عکس

محافظ سابق خاتمی: در سال ۷۵ می‌خواستم هاشمی را ترور کنم

فیلم/ کاخ سفید مسجد شد!

فیلم/ اشکان خطیبی در اروپا: دیگر توانایی کار کردن ندارم

فرونشست زمین در بهارستان پراید را بلعید

کنایه سنگین عبدالناصر همتی به ابراهیم رئیسی

ظن ربودن اعضای بدن شهدای فلسطینی توسط اسرائیل

رکوردشکنی شمس و مولوی در سینمای ایران

عکس/ حضور تک‌تیرانداز‌ها در اطراف دانشگاه‌های بزرگ آمریکا

پاسخ منفی کمیته استیناف به فرجام‌خواهی کاپیتان استقلال

نجات باغ گیاه‌شناسی؛ مال‌باختگان ارتش دوباره سر خط / جنجال ساختمان‌سازی ارتش در حوالی چیتگر

برای تسکین دردهای عضلانی ناشی از ورزش این روش‌ها را امتحان کنید

عکس/ تصویر صمیمانه فرهاد مجیدی و پسرش در امارات

یک سفر تفریحی به ازمیر چقدر آب می‌خورد؟ + جدول

عکس/ استایل جذاب بازیگر نقش افسر مین جانگو در ۵۲ سالگی

ماجرای پرت شدن سعید آقاخانی از کوه

تیم فوتسال افغانستان در یک قدمی صعود به جام جهانی ۲۰۲۴

کلید اولیه نوبت اول کنکور شنبه اعلام می‌شود

خط و نشان محیط زیست و میراث فرهنگی در زمین میانکاله

فیلم/ لحظه‌ هولناک نجات یک کودک از سیلاب در بم

فیلم/ تنها تصاویر به جا مانده از پدر رهبر انقلاب

فیلم/ گلایه‌ دانش آموزانی که به دلیل سیل به کنکور نرسیدند

فیلم/ بغض وزیر اسبق بهداشت برای مهاجرت بهترین شاگردانش از ایران

حضور غافل‌گیر کننده در خانه سیدحسین خمینی

مجازات شدید داوطلبان متخلف در کنکور

مالک متمول استقلال کدام سوپراستار را می‌خرد؟