تاریخ انتشار: ۱۰:۳۳ - ۱۱ آبان ۱۴۰۱
مدیرعامل منطقه آزاد چابهار تاکید کرد:

خیز چابهار برای کاهش هزینه‌های سفر هوایی

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار گفت: تلاش داریم به توصیه فعالان اقتصادی هزینه‌های سفر با هواپیما به چابهار را کاهش دهیم.

امیر مقدم

اقتصاد۲۴- امیر مقدم، مدیرعامل منطقه آزاد چابهار در نخستین نشست «ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز ۱۴۰۲ منطقه آزاد چابهار» که با محوریت «آماده سازی زیرساخت‌ها جهت استقبال از مسافرین گردشگری در ایام نوروز» برگزار شد، بر ضرورت بررسی سطح رضایتمندی مسافران در حوزه گردشکری این منطقه تاکید کرد و گفت: شاخص‌ها و آمار‌های احصا شده در زمینه سطح رضایتمندی مسافران باید به صورت دقیق ارائه شود. براساس گزارش ارائه شده توسط ستاد اجرایی خدمات سفر، رضایتمندی گردشگران درون استانی بیش از ۴۰ درصد حاصل شده است، اما این مهم باید به بیش از ۷۰ درصد ارتقا یابد.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار با بیان این‌که در مسیر دستیابی به اهداف خرد و کلان مشکلات و چالش‌های مختلفی وجود دارد، اظهار کرد: در تلاش هستیم با پیش بینی برنامه‌های نوین و بنیادین برای نوروز پیش‌رو از تکرار چالش‌ها و مشکلات گذشته جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به گزارشی مبنی بر عدم تناسب ظرفیت تخت‌ها در حوزه هتلینگ و اقامتگاه‌ها با میزان درخواست و تقاضا از منطقه آزاد چابهار، ادامه داد: در حوزه زیرساخت‌ها کاستی‌هایی وجود دارد، اما با شناسایی و اولویت‌سنجی، این چالش‌ها رفع خواهد شد و به واسطه آن شاهد افزایش سطح رضایتمندی مسافران خواهیم بود.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار، ورود و مشارکت بخش خصوصی برای رسیدن به اهداف پیش بینی شده را یک ضرورت دانست و تاکید کرد: لازم است شرایط مساعد بر ورود بخش خصوصی فراهم شود تا از این طریق میزان رفاه و آرامش مسافر را افزایش دهیم.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار در ادامه این نشست خطاب به روسای کمیته‌ها گفت: در بخش اقتصادی، حوزه گردشگری می‌تواند گردش مالی و رونق اقتصادی به همراه داشته باشد؛ هرگونه کم کاری و بی اعتنایی به این امر به لحاظ اخلاقی و عملکردی به رونق اقتصادی منطقه آسیب وارد می‌کند. باید با همدلی، هدف‌گذاری‌های صحیح و اصولی در جلسات گسترش یابد، زیرا به واسطه برقراری این سفرها، رونق اقتصادی برای هموطنان و فعالان اقتصادی ایجاد می‌شود که نتیجه نهایی آن رونق اقتصادی و توسعه زیرساخت‌هاست.

وی اضافه کرد: در چنین شرایطی فرهنگ ایرانی و اسلامی کشور متناسب با روحیاتی که در منطقه وجود دارد با شناسایی داشته هایمان به وسیله این سفیران، اشاعه می‌یابد.

مقدم با عزم جدی هیات مدیره برای برنامه‌ریزی کاهش هزینه‌های سفر، اشاره کرد: در همین راستا با تفاهم انجام شده با شرکت بهره‌بردار فرودگاه کنارک به زودی پرواز‌های شبانه برقرار خواهد شد همچنین مذاکراتی با شرکت‌های هواپیمایی برای افزایش تعداد پرواز‌ها انجام شده که بخشی از آن عملیاتی شده است. در راستای کاهش هزینه‌های سفر هم نیاز است بسته‌هایی از جانب فعالین اقتصادی ارائه گردد، در سطح هیات مدیره آمادگی وجود دارد که برای کاهش هزینه‌های سفر، همکاری و تعامل لازم را برقرار کنیم.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار افزود: به میزان یارانه‌ای که برای هزینه سفر‌ها پرداخت می‌کنیم، انتظار داریم فعالان اقتصادی در زمینه کاهش بخشی از هزینه‌ها، خدمات تجاری و قیمت اجناس همکاری لازم را داشته باشند، زیرا در چنین شرایطی رونق اقتصادی شکل می‌گیرد.

وی تاکید کرد: اگر افزایش ۳۰ درصدی را برای حضور گردشگران در منطقه در نظر بگیریم، بی‌تردید با توجه به کاهش شیوع کرونا شاهد تحقق این مهم خواهیم بود. بر همین اساس در کنار پیش بینی و تعریف بسته‌های تشویقی برای کاهش هزینه‌های سفر، باید ناوگان حمل‌ونقل عمومی را توسعه و گسترش دهیم؛ نکته مهم این است که این امر با ورود بخش خصوصی و مشارکت فعالان اقتصادی محقق می‌شود.

«لزوم افزایش ۸۰ تا ۱۰۰ درصدی میزان مسافران به چابهار» موضوع دیگری بود که مقدم به آن پرداخت و توضیح داد: در این زمینه با برخی سرمایه گذاران بزرگ مذاکراتی انجام شده و امیدواریم مشکلات اقامتگاهی با بسته‌های خدماتی رفع شوند تا به واسطه آن ظرفیت پذیرش مسافر افزایش یابد.

وی بر لزوم ارائه ایده‌هایی از سوی کمیته در زمینه گردشگری برای نوروز تاکید کرد و گفت: توسعه فضا‌های اسکان و کمپ‌های موقت با استفاده از ظرفیت سرمایه گذاران در کنار تامین خدمات زیربنایی توسط منطقه را خواستار شد.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار اضافه کرد: در کنار همه مباحث باید موضوع رستوران، رستوران داری، شهرسازی و اوقات فراغت به خوبی مورد توجه قرار گیرد. با همکاری اعضای شورای شهر باید مسائل مطرح و بررسی شوند. برای نمونه باید این موضوع را بررسی کنیم که چگونه می‌توان در یک بستر استارت‌آپی، شرایط فروش فضای مجازی و اینترنتی و همچنین ثبت سفارش در حوزه‌هایی که داشته‌های فرهنگی مان است (در قالب تبلیغات برای جوانان و هنرآموزان) را فراهم کنیم.

مقدم خطاب به اعضای ستاد گفت: از همکاری با افراد خوش فکر جوان استقبال کرده و این موضوع را مورد بررسی و تبیین قرار دهید که چگونه می‌توانیم با برگزاری فستیوال و نمایشگاه فروش را افزایش دهیم تا درآمد ایجاد کند و از نظر روحی باعث نشاط و به لحاظ فرهنگی باعث غنای فرهنگی و غرور محلی شود.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار همچنین صحاب رسانه را مخاطب قرار داد و گفت: از همه سازمان‌ها و نهاد‌هایی که جنس رسانه‌ای و تبلیغی دارند به شرط اینکه غنای فرهنگی مان را منتقل کنند دعوت به همکاری می‌کنیم، زیرا این فرهنگ غنی باید دیده شود.

وی با بیان این مطلب که باید مساله و فعالیت‌های فرهنگی و اقتصادی را به صورت موازی و هم راستا با یکدیگر پیش برد، اضافه کرد: برای نوروز ۱۴۰۲ برنامه‌های ویژه فرهنگی و ورزشی با تکیه برفرهنگ و بوم مردم چابهار برنامه ریزی شود.

گفتنی است در ادامه این جلسه روسای هر یک از کمیته‌ها ضمن ارائه گزارش عملکرد، به بیان پیشنهادات و نقطه نظرات خود پرداختند که بر اساس آن، مسئولان حاضر به منظور حل مشکل ترافیک، راه اندازی ناوگان حمل و نقل برقی، برگزاری جشنواره و رویداد‌های ورزشی و انجام اقدامات فرهنگی و تبلیغاتی، ارائه برنامه شد.

بر اساس گزارش، ستاد اجرایی خدمات سفر منطقه آزاد چابهار با ۹ کمیته و ۲۳ کارگروه در سال‌های گذشته آغاز به کار کرد. این کمیته‌ها شامل کمیته برنامه ریزی و آمار، کمیته بازرسی و رسیدگی به شکایات، کمیته سلامت، کمیته تنظیم بازار، کمیته حمل و نقل و ترانزیت، کمیته شهری، کمیته‌پشتیبانی، کمیته خدمات انتظامی، امنیت وترافیک، کمیته تبلیغات و کمیته فضای مجازی است.

بر مبنای گزارش ارائه شده در این جلسه، یک میلیون و ۳۵ هزار نفر در سال گذشته وارد منطقه آزاد چابهار شدند که بیش از ۴۵ هزار نفر آن‌ها در مراکز اقامتی رسمی و غیر رسمی ساکن بودند و خدمات مورد نیاز را دریافت کردند.

منبع: منطقه آزاد چابهار
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
برچسب منتخب
# مناطق آزاد

قیمت انواع دستگاه ماینر امروز + جدول

قیمت سکه و طلا امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت انواع لپ تاپ اچ پی HP امروز + جدول

قیمت انواع لپ تاپ ایسوس امروز + جدول

عکس/ طرفداری شیلا خداداد از تتلو!

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

عکس/تصویر جنجالی مصاحبه سفیر ایران با مجری زن تلویزیون باکو

علائم مهم این سرطان گوارشی شایع چیست؟

قیمت سکه پارسیان امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

تاریخ ازدواج پژمان جمشیدی مشخص شد

قیمت واقعی دلار ۸۰ و قیمت مداخله‌ای آن ۶۰ هزار تومان است/ اگر می‌خواهید به کشور زیان برسانید سلمنا؛ FATF تعطیل!

عکس/ خوش گذرانی نرگس محمدی و فریبا نادری در کنار آبشار نیاگارا!

استوری احساسی یکتا ناصر بعد از پس گرفتن دخترش

پیش‌بینی‌ها از جنگ روسیه و اوکراین

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

دعای روز هجدهم ماه رمضان + معنی و تفسیر

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت سکه و طلا + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو + جدول

قیمت سکه پارسیان + جدول

قیمت بیت کوین و رمزارز‌ها + جدول

قیمت دلار، یورو و سایر ارز‌ها + جدول

قیمت انواع لپ تاپ ایسوس

قیمت انواع دستگاه ماینر + جدول

قیمت انواع لپ تاپ اچ پی HP

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد/ هزینه اختلاس‌ها را طبقات متوسط و ضعیف جامعه می‌پردازد

قیمت دینار عراق امروز + جزئیات

قیمت لیر ترکیه امروز + جزئیات

بهترین زمان خرید دلار

هفت ماده غذایی مفید برای مبتلایان به نارسایی قلبی

این دمنوش‌ها را در ماه رمضان حتما بنوشید

۱۲ توصیه مهم برای رسیدن به آرامش درونی

بهترین زمان برای وزن‌کردن چه وقتیست؟

آمپول‌های نوروبیون و ب کمپلکس؛ خوب یا بد؟

شمارش معکوس بورس برای گام صعودی در سال ۱۴۰۳/ بزرگ‌ترین مانع رشد بورس در سال ۱۴۰۲

انتقاد ابراهیم رئیسی از انفعال کشورهای اسلامی درمورد غزه

مقابله با زمین خواری ۳ هزار میلیارد تومانی در گیلان

آندرتیکر به‌زودی به ایران می‌آید

شارژ نه میلیونی حساب حقوق این بازنشستگان

عکس/ اصغر فرهادی مهمان ستاره استقلالی و همسرش

نرخ بهره بین بانکی به این عدد رسید

فیلم/ اعتراف جالب بازیگر خانم درباره رضا عطاران

عکس تازه الناز شاکردوست در بیستون کرمانشاه

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد

برج میلاد ۱۳ فروردین تعطیل است

هیوندای توسان ۲۰۲۵، قوی‌تر آمد

مردم در هیچ شرایطی ماهی قرمز را در رودخانه‌ها رها نکنند

فیلم/ واکنش دختران بعد از دیدن شهاب حسینی

کنایه معنادار عباس عبدی به زاکانی

این ربات از زیر دریا خبر می‌دهد

استراتژی معاملاتی موفق برای انتخاب سهام

فیلم/ رفتار جالب فراستی علیه مجری

فروردین، ماهی صعودی برای بورس

درخواست سپاهانی‌ها از فدراسیون

رشیدی کوچی: قالیباف بازنده بزرگ مجلس بعدی

عکس/تصویر جنجالی مصاحبه سفیر ایران با مجری زن تلویزیون باکو

خبر خوش برای زنان هوادار تراکتور

مسافران نوروزی در بازار مشهد

قیمت این خودرو در بازار ترکید

دعای روز هفدهم ماه مبارک رمضان و اوقات شرعی

مسجد جمکران ۱۰۷۲ ساله شد

واکنش دکتر هاشمی به خودکشی پرستو بخشی

دیدار زیاد نخاله با آیت‌الله خامنه‌ای

خبر خوش برای استقلالی‌ها