تاریخ انتشار: ۱۰:۱۰ - ۲۷ آبان ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد؛

وام ۲۰۰ میلیونی مسکن روستایی در نوبت تعلل بانک‌ها

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وام ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی در نوبت تعلل بانک‌ها قرار گرفته، گفت: تاکنون ریالی به مردم پرداخت نشده است.

وام مسکن روستایی

اقتصاد۲۴- میر غنی نظری، اظهار کرد: ترور‌های کور و ناجوانمردانه اخیر در شیراز، اصفهان و ایذه اسباب ناراحتی مردم شده در حالی که آحاد مردم انتظار دارند تا امنیت و آرامش بیشتر که رشد توسعه است، در بستر حرکت‌های قانونی تحقق پیدا کند.

وی مسئولان را به تدبیر بیشتر در رفع مشکلات مردم و پایان دادن به حوادث اخیر فرا خواند و تصریح کرد: اعتراض حق مردم است و در حوزه‌های مختلف این حق مردم را باید مغتنم بدانیم، اما اغتشاش موضوع متفاوتی است که عده‌ای سعی می‌کنند با تخریب اموال عمومی و ضربه زدن به امنیت جامعه به اهداف و مقاصد پلید خود دست پیدا کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در قالب جلسات غیرعلنی با مسئولان کشوری ریشه‌های این اعتراض‌ها را که مباحث اقتصادی است، مورد بررسی قرار دادیم، گفت: مسئولان اگر به وعده‌های خود عمل نکنند، قطعاً این نارضایتی‌ها بیشتر نیز نمود پیدا می‌کند به طوری که از محل تبصره ۱۸ که رقمی مبالغ بر ۱۰۳ هزار میلیارد تومان باید در حوزه اشتغال پرداخت می‌شد، ریالی تحقق نیافته است.

نظری به وضعیت تخصیص اعتبارات عمرانی در کشور و استان‌های سردسیر نظیر اردبیل اشاره کرد و افزود: تنها هفت درصد بودجه عمرانی استان اردبیل تخصیص یافته در حالی که دیگر فرصت کار و اجرای پروژه‌ها به اتمام رسیده است.

وی نارضایتی مردم را از حذف ارز ترجیحی و افزایش قیمت کالا‌ها و خدمات یادآور شد و خاطرنشان کرد: مجلس و دولت تلاش می‌کنند تا بخش عظیمی از این نارضایتی‌ها را به حداقل رسانده و زمینه آسایش و رفاه عمومی را فراهم کنند.

نظری در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: بیانیه اخیری که در مجلس منتشر شد، بنده امضا نکردم و به هیچ وجه این بیانیه مطلوب نمایندگان مجلس نبوده، اما عده‌ای تندرو در مجلس به جای آنکه آب روی آتش این حوادث بریزند، بنزین روی آتش می‌ریزند تا این اغتشاشات شعله‌ورتر شود.

وی بیان کرد: کشور امروز به امنیت، آرامش و رفتار عقلانی نیاز دارد و باید از حرکت‌های احساسی و تحریک‌آمیز پرهیز کنیم.

نظری ضرورت تسهیل امور را در حوزه‌های مختلف برای حل مشکلات مردم یادآور شد و اظهار کرد: ما منتقد عملکرد اقتصادی دولت هستیم چرا که با وجود افزایش فروش نفت نسبت به سال‌های گذشته، منابعی در این حوزه برای بهبود وضعیت اقتصادی مردم اختصاص پیدا نمی‌کند.

دولت به تعهدات خود پایبند بماند

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: قرار بود دولت کالا برگ در بین اقشار مختلف توزیع کند که این کار انجام نشده و کاهش قیمت‌ها برای رسیدن به پایه نرخ شهریورماه سال گذشته نیز در عمل اجرایی نشده است.

نظری گفت: در این اوضاع سخت اقتصادی نگرانی جدید مردم کمبود دارو است در حالی که از ابتدای سال ما تذکر و توصیه‌های لازم را به دولت داده بودیم تا نسبت به تأمین داروی مورد نیاز در پاییز و زمستان اقدام کند.

وی ضرورت اصلاح قانون بانک عامل را یادآور شد و افزود: بانک‌ها با رفتار‌های خودسرانه مانع از تحقق اهداف اقتصادی و اشتغال دولت شدند به طوری که با گذشت هشت ماه از سال ریالی از تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی پرداخت نشده است.


بیشتر بخوانید: جزئیات وام ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن


نظری در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در شهرستان‌های خلخال و کوثر یک‌هزار و ۲۰۰ روستایی منتظر دریافت این تسهیلات هستند در حالی که بانک‌ها اصلی‌ترین مانع در پرداخت این تسهیلات بوده و تعلل در این زمینه نیز قابل قبول نیست.

وی ضرورت اجرای سریعتر قانون مصوب مجلس در حوزه رتبه‌بندی معلمان را یادآور شد و اضافه کرد: ۸۰ هزار معلم و طرح مهرآفرین نیز به این مجموعه اضافه شدند و قرار است با اتمام بررسی مدارک و مستندات فرهنگیان صدور احکام و پرداخت معوقات معلمان از محل رتبه‌بندی در آذرماه اجرایی شود.

نظری به اصلاح قانون بیمه کارگران نیز اشاره کرد و ادامه داد: ۶۴۰ هزار کارگر ساختمانی تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند تا از مزایای آن استفاده کنند.

یکسان‌سازی حقوق کارکنان در اولویت مجلس

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از اصلاح قانون ساماندهی کارکنان و نحوه عقد قرارداد و فعالیت آن‌ها خبر داد و اظهار کرد: با برچیده شدن بساط ۲۸ نوع قرارداد و پرداخت حقوق در ادارات تا یک ماه آینده قانون استخدام نیرو‌ها در ادارات اصلاح شده و شرایط یکسانی را در جذب نیرو‌ها به شکل پیمانی و رسمی شاهد خواهیم بود.

وی تصریح کرد: طرحی را با امضای ۳۲ نفر از نمایندگان آماده ارائه به مجلس کردیم تا پرداختی حقوق برای همه کارکنان یکسان بوده و عدالت پرداختی نیز رعایت شود.

نظری گفت: تنوع پرداخت حقوق در ادارات و شرکت‌های مختلف نوعی بی‌انگیزگی را زمینه‌ساز شده در حالی که باید اصلاح فرآیند‌ها به نفع کارکنان و نیرو‌های رسمی و پیمانی انجام شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: در بحث ساخت واحد‌های مسکن نهضت ملی نیز تعللی را از سوی وزارت راه شاهد هستیم و هر روز وزیر راه وعده جدیدی می‌دهد در حالی که به هیچ وجه عملکرد این وزارتخانه در ساخت چهار میلیون واحد مسکونی وعده داده شده مطلوب به نظر نمی‌رسد.

منبع: مهر
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سعید
0
0
جمعه ۲۷ آبان ۱۴۰۱
تا سند نداشته باشی بنیاد مسکن معرفی نامه ب بانک نمی‌ده اصلاح کنید این مصوبه رو .
هیچ کدوم از زمین های روستا سند ندارن.
تو مصوبه گفتین ضامن زنجیره ای اما بانک ضامن رسمی میخاد .
فرم ج باز اضافه شد هر روزی چیزی اضافه میشه که سد معبر مردم بشه واقعا تاسف بارع
ناصر
0
0
جمعه ۲۷ آبان ۱۴۰۱
چرا وام مسکن روستایی اجرایی و پرداخت نمیشه یک سال گذست از این همه وعده ،با هر بار مراجعه ب بنیاد مسکن روستایی شهرستان دورود استان لرستان میگن بخشنامه ای نیومده و هیچی مشخص نیست چرا کسی ب فکر مردم و رفاه واسایش مردم نیست تو این اوضاع بیکاری بی مسکنی و اوضاع گرونی روز ب روز قیمت مصالح سر ب فلک کشیده چرا بازرسی کشور کاری انجام نمیده
جباری از سلماس استان آذربایجان غربی
0
0
جمعه ۲۷ آبان ۱۴۰۱
اینا همش وعده های الکی هستش فقط حرف میزن کسی کاری را درست انجام نمی‌دهند یا حرف نزنید یا حرف میزنید عمل کنید کو گوش شنوا
امیر محمودی
0
0
جمعه ۲۷ آبان ۱۴۰۱
الان یکساله مردمو الاف کردین جنسم ک روز ب روز میره روش یدفعه بگین نمیدم دیگه
ناصر
0
0
شنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۱
چرا وام مسکن روستایی اجرایی و پرداخت نمیشه یک سال گذست از این همه وعده ،با هر بار مراجعه ب بنیاد مسکن روستایی شهرستان دورود استان لرستان میگن بخشنامه ای نیومده و هیچی مشخص نیست چرا کسی ب فکر مردم و رفاه واسایش مردم نیست تو این اوضاع بیکاری بی مسکنی و اوضاع گرونی روز ب روز قیمت مصالح سر ب فلک کشیده چرا بازرسی کشور کاری انجام نمیده
ناشناس
0
0
شنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۱
والا دوسال چهل تومن قرض کردم دادم برا مسکن الان مثل سگ پشمونم اخه این چه کاری هر روز یه یه بهانه برا وام دا رید
مسعود تیرناز
0
0
شنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۱
وام میدن یا خر داغ میکنین دزدای قانونی فقر گستر..
اسماعیل
0
0
شنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۱
خدالعنت تون کنه، ان شاءالله که داغ ببینید، ای مسئولین دروغگو، لعنت خدا برشما که آبروی اسلامو بردید و دارید میبرید، زمستون رسید ۱ ساله ما معطل شماها هستیم از خدا بترسید چرا این همه سنگ نیندازید جلوی پای ما
ناصر
0
0
شنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۱
چرا کسی جوابگو نیست هر بار مراجعه میکنیم ب بنیاد مسکن روستایی شهرستان دورود استان لرستان میگن خبری نیست بخشنامه ای نیومده یک سال پرونده تشکیل دادیم گذاشتیم بنیاد داره خاک میخوره و انگار ک ن انگار لطفا پیگیری کنید و بررسی بشه
ناصر
0
0
شنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۱
چرا کسی جوابگو نیست هر بار مراجعه میکنیم ب بنیاد مسکن روستایی شهرستان دورود استان لرستان میگن خبری نیست بخشنامه ای نیومده یک سال پرونده تشکیل دادیم گذاشتیم بنیاد داره خاک میخوره و انگار ک ن انگار لطفا پیگیری کنید و بررسی بشه
افشین
0
0
شنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۱
تمام دنیا پبشرفت کردن .قطر 300میلیارد دلار هزینه جام جهانی وکسب درآمد ورفاه شهروندان وبه روز خودرو سوار میشن وبقیه کشورها تاکسی هوایی وحتی رفتن به فضا وزندگی کردن در سیاره ای دیگر .اما مردم بدبخت ایران نان ندارن بخورن .دارو گیر نمیاد .مردم ایران دغدغه نیاز اولیه انسان های نخستین پوشاک وغذا ومسکن آرزویی مهال ودست نیافتنی شده ..مسعولین کشور جوری حرف میزنن که اینگار همه ‌چی اینجا گل وبلبله .دروغ وشعار توخالی تاکی .
Z
0
0
يکشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۱
چرا مردم باید راضی باشند .خانه آرزو مهال ودست نیافتنی شده .اقتصاد پوکیده .جوانی وعمرمان تباه شد .امیدبه زندگی نیست .فقط شعار مفت .گرانی .اختلاس .
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت سکه و طلا امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت انواع دوربین‌های عکاسی + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت ماشین های لوکس لکسوس در بازار ایران + جدول

قیمت دلار و یورو امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت انواع موتورسیکلت در بازار امروز + جدول

عکس/ حضور قرائتی با ویلچر در یک مراسم

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت روز لپ تاپ اپل + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت انواع لپ تاپ مایکروسافت امروز + جدول

قیمت انواع لپ تاپ دل امروز + جدول

شادی منشوری گلزن پرسپولیس +عکس

خطر بند جنجالی بودجه ۱۴۰۳ در کمین بازار سرمایه/ رشد شارپ بازار در هفته آینده به این شرط

بهترین فیلم‌های ژانر علمی تخیلی سینمای جهان

تصاویری آخرالزمانی از لحظه شروع طوفان و سیل در دبی

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

در تالار حواله ارز چه خبر است؟

رکورد تاریخی افزایش قیمت طلا ثبت شد

رشد قیمت مسکن در تهران منفی شد

قیمت‌های نجومی و میلیاردی برای خانه‌های کلنگی تهران + جدول

فرش قرمز برای اسکناس ۵۰۰ هزار تومانی

خانه های با ارزش ۵ میلیارد تومان در تهران + جدول

نامه خانواده سعید مدنی درباره وضعیت او در زندان

فیلم/ تصاویر آخرالزمانی از طوفان دبی

داعش خراسان؛ چالش مشترک مسکو و واشنگتن / اهداف مانور روسیه و تاجیکستان در مرز افغانستان

نرخ دلار و ظرفیت افزایش تا ۱۰۰ هزارتومان

فیلم/ آخرین وضعیت مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان

تانکر‌های عراقی متهم تخلیهٔ ضایعات نفتی/ مسولیت تخلیهٔ ضایعات نفتی در محدودهٔ دیلم و گناوه چه کسی است؟

علت انفجار در تبریز چه بود؟

ماجرای انفجار شدید در اصفهان چه بود؟+ فیلم

انفجار در آسمان اصفهان و تبریز / آژانس: آسیبی به سایت‌های هسته‌ای ایران وارد نشد؛ ارتش: پدافند هوایی به شی مشکوک شلیک کرد

فیلم/ وضعیت وحشتناک خیابان‌های دبی بعد از سیل

تصویر جعلی رسانه اسرائیلی از انفجار در اصفهان

کـارنامه خوراکی‌ها؛ بررسی خروجی سیاست‌های دوساله گذشته دولت در کنترل تورم سبد غذایی مردم

فیلم/فرودگاه اصفهان هم‌اکنون

قیمت انواع لپ تاپ دل + جدول

بودجه ۱۴۰۳ چه زمانی نهایی می‌شود؟

قیمت انواع لپ تاپ مایکروسافت + جدول

قیمت ماشین های لکسوس در بازار + جدول

قیمت دینار عراق امروز + جزئیات

قیمت لیر ترکیه امروز + جزئیات

قیمت خودرو‌های سایپا + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو + جدول

تکذیب چاپ تراول ۵۰۰ هزار تومانی

قیمت سکه پارسیان + جدول

بازگشت پرواز‌های فرودگاه‌های کشور به حالت عادی

قیمت سکه و طلا + جدول

قیمت بیت کوین و رمزارز‌ها + جدول

قیمت دلار، یورو و سایر ارز‌ها + جدول

وضعیت آلودگی هوای تهران در ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

وضعیت هواشناسی امروز

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

چرا ارزش دلاری بورس به سطح سال ۱۳۹۹ نزول کرده است؟/ وقتی اعتماد نباشد پول از بازار سرمایه خارج می‌شود

بهترین فیلم های مستند‌ سینمای جهان

عکسی از روناک سریال «نون خ» با یک استایل متفاوت

عکس عاشقانه بیتای آوای باران در جشن تولدش

عاشقانه‌های شاهرخ استخری و دخترش در فرنگ

افراد نفوذی در حاکمیت، عامل ضربه به اکوسیستم استارتاپی/ دولت از اینکه تشکل‌های صنفی مطالبه‌گری کنند خشنود نیست

تیپ شیک گلاره عباسی در یک مراسم جلب‌توجه کرد

درآمد عجیب و باورنکردنی زباله‌گرد‌ها در تهران

اگر اسرائیل به مراکز هسته‌ای حمله کند تغییر در سیاست‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی قابل تصور است

کشف جسد مرد جوانی در محور پونل به خلخال

فیلم/سوتی مجدد رییسی: جمهوری اسلامی اونها!

قابی از بازی صنعت‌نفت و پرسپولیس که جلب‌توجه کرد

کارشناسی صحنه‌های جنجالی تقابل نفت و پرسپولیس

سند مالکیت تخت جمشید رونمایی شد