تاریخ انتشار: ۰۹:۱۸ - ۱۲ آذر ۱۴۰۱

میرسلیم: ادعای عصمت ندارم

مصطفی میرسلیم، نماینده تهران در مجلس که چندی پیش خبر دستگیری پسرش به اتهام همکاری با منافقین اعلام شد، در واکنش به حواشی پیرامون زندگی‌اش گفت: هیچگاه در امور شخصی ادعای عصمت نداشته و از تذکر مشفقانه دیگران هم استقبال کرده به ویژه وقتی برادرانه و بدون قصد تخریب بیان شود.

بازداشت فرزند میرسلیم

اقتصاد۲۴- نماینده تهران در مجلس گفت: احزاب مشهور به اصلاح طلبی، اغلب گرایش‌های سازش‌کارانه خود را نسبت به آمریکا علنی کرده و فکر کرده‌اند از فرصتی که از ناآرامی‌ها به دست آمده، می‌توانند به صورت ویژه عدم کارآیی سال‌های گذشته خود را جبران کنند.

بخش‌هایی از گفت و گوی میرسلیم را در ادامه می‌خوانید:

کشوری که به دنبال پیشرفت است، باید به انتقاد‌هایی که نسبت به مسئولان و عملکرد آن‌ها می‌شود، اعتنا کند تا در نتیجه آن، طرز کار‌ها و فرآیند‌ها اصلاح شود؛ باید در این فرآیند از افراد شایسته‌تر کمک گرفته شود. این انتقاد‌ها می‌تواند به صورت امر به معروف و نهی از منکر بیان شده که یکی از مراحل آن اعتراض است.

آنچه در دو ماه گذشته رخ داده، کمتر به صورت انتقاد و اعتراض بوده و بیشتر هنجارشکنی و آشوبگری و تخریب مشاهده شده است. کسانی که پشت این وقایع هستند، خیرخواه ما نیستند بلکه به دنبال جلوگیری از اصلاح کاستی‌ها و برطرف کردن مفاسد و درصدد ممانعت از پیشرفت کشور و عدم تحقق آرمان‌های مصرح در قانون اساسی‌اند.

هرجا حرف حساب مطرح شود چه در دانشگاه و چه به طور کلی در جامعه، باید به آن اعتنا کرد؛ از دانشجویان متعهد و اعضای هیأت علمی با تجربه توقع می‌رود که بر مبنای شناخت دقیق مسائل، راه‌حل‌های منطقی و علمی خود را پیشنهاد دهند و برای تحقق مطالبات خود پیگیری و نظارت کنند و مانع انحرافات شوند.

جامعه ما به اندازه زیادی از برنامه‌های ارائه شده در فضای مجازی متاثر است. متاسفانه فضای مجازی، بی در و پیکر باقی مانده و از آنجا هجوم بی‌امانی نه فقط علیه فرهنگ و هنر که ضد اعتقادات، معنویات، دین و آیین‌های مذهبی صورت می‌گیرد بنابراین صدمات هنگفتی از نظر فرهنگی بر جامعه ما وارد شده است؛ ابعاد فرهنگی جنگ ترکیبی که علیه ما برپا کرده‌اند در هیچ کشوری مشابه ندارد.

احزاب مشهور به اصلاح طلبی، اغلب گرایش‌های سازش‌کارانه خود را نسبت به آمریکا علنی کرده و فکر کرده‌اند از فرصتی که با آشوب‌ها به دست آمده، می‌توانند به صورت ویژه عدم کارآیی سال‌های گذشته خود را جبران کرده و پایگاهی در میان مردم برای خود بسازند. تحلیل‌های آن‌ها عمدتا توجیه‌کننده سازش با آمریکاست و هیچ حرف نویی در موضع‌گیری‌های آن‌ها پیدا نمی‌شود؛ آن‌ها بیشتر به دنبال فرصت طلبی هستند.


بیشتر بخوانید: راهکار میرسلیم برای انقلاب اداری


احزاب طیف پشتیبان انقلاب تا حدودی از مجموعه هنجارشکنی‌ها به نام آزادی و تخریب‌ها، خشونت‌ها و هتاکی‌های بی‌سابقه‌ای بهت زده شده‌اند که انزجار همگانی را در پی داشته است. اصولگرایان نسبت به کوتاهی‌های صورت گرفته از نظر فرهنگی، سهل‌انگاری‌ها و تاخیر‌هایی که در برخورد با مفاسد رخ داده، احساس مسئولیت می‌کنند و به دنبال جبران مافات هستند آن هم با بهترین بهره‌برداری از هماهنگی بینشی که بین دولت و مجلس وجود دارد.

مجلس یازدهم سال اول خود را به امید واهی تغییر روش دولت دوازدهم از دست داد. دولت سیزدهم نیز علی رغم حسن نیتی که دارد، فاقد تجربه کافی در برخورد کارشناسانه با مشکلات دوران بحران ناشی از تحریم‌ها و فرصت‌سوزی‌های متراکم شده در دولت‌های یازدهم و دوازدهم است.

مجلس یازدهم در سال دوم خود با رئیس جمهوری همراهی کرد، ولی برخی از وزرا نتوانستند آنچه در هنگام کسب رای اعتماد قول داده بودند را به صورت مطلوب پیش ببرند لذا نمایندگان ناگزیر به استفاده از ابزار‌های نظارتی و طرح سؤال‌های متعدد و حتی استیضاح شدند؛ البته همه این اقدامات در جهت همراهی با دولت و کمک به هیات وزیران بوده است.

امیدواریم رئیس جمهوری هر چه زودتر با تقویت دولت بر مشکلات معیشتی مردم و قول‌های داده شده به مردم فائق آید. مجلس نیز آمادگی کامل را برای تصویب لوایح مورد نیاز دولت دارد. ضمنا چند طرح بسیار مهم نیز در دستور کار مجلس است؛ نظیر نظام بانکداری، نظام قانون‌گذاری، قانون انتخابات و فضای مجازی. امیدواریم با اهتمام هیات رئیسه فرصت به نتیجه رساندن آن‌ها فراهم شود.

باید فراکسیون انقلاب اسلامی بر مبنای تعهد سیاسی خود، نسبت به تعیین اولویت و فوریت اقدامات تقنینی و نظارتی در مجلس، تصمیم گیری کند تا از فرصت‌های مجلس به بهترین شکل استفاده شود. مهم آن است که فدای امور مهم و عادی نشود.

به نظرم فراکسیون اکثریت در این دو سال و نیم نتوانسته در استقرار نظام مشورتی متعهدانه گام‌های لازم را بردارد و این بسیار حیف است.

این توقع بر حق نسبت به عملکرد هیات نظارت بر رفتار نمایندگان وجود دارد که بتواند با ورود به موقع خود، از وقوع برخی اتهام‌ها، هتاکی‌ها و انحرافات پیشگیری کرده و مستقل و غیرجانبدارانه موارد تخلف را رسیدگی کند تا حدود متعارف مراعات شود.

تلاش هیات نظارت این بوده که بر مبنای پادرمیانی عمل کرده و سازش برقرار کند، ولی در به کرسی نشاندن حق، موفق نبوده است؛ شاید از هیاتی با چنین ترکیب، نباید بیشتر از این توقع داشت. هیاتی از میان خود نمایندگان برای نظارت بر نمایندگان نمی‌تواند به سادگی و مستقل عمل کند و موفق شود به گونه‌ای که در برخی از موارد، حتی نسبت به نمایندگانی که از آن‌ها شکایت شده، جفا شده است؛ برای رسیدن به نتیجه‌گیری کاربردی، باید تحولی در کیفیت و ترتیبات اقدامات این هیات صورت گیرد.

در کمیسیون اصل ۹۰ با موارد متعددی برخورد داشتیم که نشان‌دهنده طرز کار غلط و ترک فعل‌های برخی دستگاه‌های اجرایی است که در بسیاری از موارد نابسامانی‌های موجود متاثر از آن است.
امیدواریم با پیگیری‌های مستمر در کمیسیون اصل نود و همکاری دولت، هرچه زودتر مهمترین اشکالات برطرف و طرز کار‌های نابسامان اصلاح شود.

برخی موارد مانند اجرای قانون چک و قانون حدنگاری پیشرفت‌های خوبی حاصل شده و برخی دیگر مانند سامانه گمرک، ستاد مبارزه با قاچاق و عدم استفاده از آب‌های نامتعارف برای کشت محصولات غذایی و آلودگی هوا، نیازمند پیگیری‌های تکمیلی است.

سه نکته در این باره قابل ذکر است؛ اول این‌که تعداد معصومان محدود است و ما انسان‌ها نمی‌توانیم ادعای عصمت داشته باشیم چه خودمان و چه وابستگانمان. سعی همه ما باید بر این باشد که نواقص و خطا‌های خود را برطرف و جبران کنیم و از نصیحت دیگران رنجیده خاطر نشویم بلکه استقبال کنیم.

دوم این‌که معنی خیرخواهی و نصیحت کردن شیپور برداشتن و مفتضح کردن نیست. آبروریزی از مومن مجاز نیست و ما نباید برخی از روش‌هایی که در غرب رایج است را ملاک عمل خود قرار دهیم و در این باب باید قواعد اسلامی امر به معروف و نهی از منکر مراعات شود.

نکته سوم این بوده که یکی از راه‌هایی که بدخواهان برای تضعیف نظام تعقیب کرده و می‌کنند، هتک حیثیت است؛ از مسئولان و تحقیر گروه‌های مردم و دستاورد‌های آن‌ها به روش‌ها و بهانه‌های مختلف تا اینکه در جامعه نسبت به قابلیت ما بر اداره امور خودمان یاس پدیدار شود و اصلا از خود و آینده خود ناامید و در نتیجه از کرده خود پشیمان شویم تا مجددا راه برای ورود بیگانگان و تسلط آن‌ها بر خودمان باز و هموار شود.

اما بنده هیچگاه در امور شخصی ادعای عصمت نداشته‌ام و از تذکر مشفقانه دیگران هم استقبال کرده‌ام بویژه وقتی برادرانه و بدون قصد تخریب باشد. اما در امور اجتماعی و حساسیت نسبت به بنده، باید این را بگویم که با توجه به مواضع صریحم مثلا درمورد واردات در شرایط تحریمی و یا درباره کرامت و مصونیت بانوان و مقام آن‌ها با اتکا به عفت و حجاب، نباید تردید داشت. شما باید نسبت به افرادی که صلح طلبند، شک کنید.

مواضع صریح و قاطع و البته مستدل بنده، بسیاری از افراد ذی‌نفوذ و منافع آن‌ها را تهدید کرده و می‌کند. آن‌ها درصدند تا به شکل‌های مختلف طرح‌های هتک حیثیت را نسبت به بنده و نزدیکانم به اجرا بگذارند و حاشیه سازی کنند یا مبادرت به تهیه و انتشار مطالب اغراق آمیز و اطلاعات ناقص یا غلط کنند تا به منویات خود برسند، ولی از این غافلند که آفتاب همیشه پشت ابر نمی‌ماند.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت سکه و طلا امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت انواع دوربین‌های عکاسی + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت دلار و یورو امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت انواع موتورسیکلت در بازار امروز + جدول

قیمت روز لپ تاپ اپل + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

عکس/ حضور قرائتی با ویلچر در یک مراسم

خطر بند جنجالی بودجه ۱۴۰۳ در کمین بازار سرمایه/ رشد شارپ بازار در هفته آینده به این شرط

شادی منشوری گلزن پرسپولیس +عکس

تصاویری آخرالزمانی از لحظه شروع طوفان و سیل در دبی

ایران با چه موشک‌هایی به اسرائیل حمله کرد+ مشخصات

اولین تصویر رسمی از اسکناس ۵۰۰ هزار تومانی

قیمت سکه پارسیان امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

عکس‌های جدید خرم سلطان در ۴۰ سالگی

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

تیپ شیک گلاره عباسی در یک مراسم جلب‌توجه کرد

درآمد عجیب و باورنکردنی زباله‌گرد‌ها در تهران

اگر اسرائیل به مراکز هسته‌ای حمله کند تغییر در سیاست‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی قابل تصور است

کشف جسد مرد جوانی در محور پونل به خلخال

فیلم/سوتی مجدد رییسی: جمهوری اسلامی اونها!

قابی از بازی صنعت‌نفت و پرسپولیس که جلب‌توجه کرد

کارشناسی صحنه‌های جنجالی تقابل نفت و پرسپولیس

سند مالکیت تخت جمشید رونمایی شد

جنجال عروسی یک آقازاده در گران‌ترین هتل ایران!

جدول لیگ برتر بعد از برد پرسپولیس

شادی منشوری گلزن پرسپولیس +عکس

هشدار زرد هواشناسی برای این استان‌ها

راهداری: خسارت ۱۵۰۰ میلیارد تومانی سیل به راه‌های کشور

بایدن ایران را تهدید به تحریم سخت کرد!

فارس به نقل از منبع آگاه: خبر آسیب‌دیدن ساختمان نیروگاه اتمی دیمونا کذب است

فرماندار: دسترسی ۱۰۰ روستای نیکشهر مسدود است/ سیلاب جان ۲ نفر را گرفت

افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دولت در سال جاری

یک پیش‌بینی عجیب از بازار خودرو

رئیسی: اگر خطایی از رژیم صهیونیستی سر بزند، پاسخی می‌دهیم که پشیمان شوند

آزمون وکالت ۱۴۰۳ پاییز برگزار می‌شود

یک نکته درباره ماجرای کاظم صدیقی و گشت ارشاد

اولین تصویر رسمی از اسکناس ۵۰۰ هزار تومانی

ترکیب پرسپولیس برای دیدار برابر صنعت‌نفت مشخص شد

در عملیات سپاه علیه اسرائیل از چه موشک‌هایی استفاده شد؟

آمریکا ۱۶ فرد و دو نهاد ایرانی را تحریم کرد

قتل مرد جوان با ۳۷ ضربه چاقو به خاطر یک میلیارد

یارانه فروردین دهک چهارم تا نهم واریز شد

علم الهدی: اینکه سن ازدواج بالا رفته، ریشه آن فرهنگی است

مراقب مسمومیت با این نوع هندوانه‌ها باشید

دوستداران قهوه بخوانند

فیلم/ بغض یک هموطن از گرفتار شدن در سیل دبی

ارتباط بین سلامت تیروئید و خستگی مزمن در زنان

عکس‌های جدید خرم سلطان در ۴۰ سالگی

فیلم/ بدترین ضربه پنالتی تاریخ فوتبال

فیلم/مرگ غم انگیز یک زن پس از سقوط در جوی آب

عکس/ حضور قرائتی با ویلچر در یک مراسم

رضوانی موتورز، پورشه ۹۱۱ را متحول می‌کند

انتقاد تند ربیعی از بازگشت گشت ارشاد + عکس

فیلم/ گل کوچیک سردار آزمون با دخترش در خانه

واکنش آذری جهرمی به بازگشت گشت ارشاد

فصل لاله‌ها در باغ ایرانی

عده‌ای اجیر می‌شوند در جلسه کنکور غایب باشند

فیلم/ حجت الاسلام جعفری بروجنی: اگر اسراییل به ایران حمله کند با پاسخ شکننده‌تری مواجه می‌شود

تصاویری آخرالزمانی از لحظه شروع طوفان و سیل در دبی

دیدار دوستانه تیم ملی ایران با ترکیه

معاون اول جدید قوه قضاییه کیست؟

فیلم/ گلف بازی عجیب طارمی و بیرانوند

نوسان افزایشی دلار با علامت تشدید تحریم‌ها

عکس‌های دل نواز از حال خوب دریاچه ارومیه

سهمیه بنزین چه تغییری کرد؟