تاریخ انتشار: ۱۰:۵۰ - ۲۶ دی ۱۴۰۱
اهمیت ویژه جایگاه مشتری در بانکداری دیجیتال

تحول در بازاریابی خدمات بانکی

رشد فناوری‌های بدون کارت، پرداخت‌های موبایلی و کیف پول دیجیتال به سرعت نحوه خرج کردن و تعامل مصرف‌کنندگان با پول را تغییر داده است.

تحول در بازاریابی خدمات بانکی

اقتصاد۲۴تجربه استفاده از خدمات بانکی برای مصرف کنندگان در چند سال اخیر دچار تحولات گسترده‌ای شده است. آمار‌های جهانی نشان می‌دهد تمایل مشتریان به بانکداری دیجیتال به طور قابل توجهی بیشتر شده است.

درحال حاضر بیش از نیمی از جمعیت جهان به نسبت قبل از همه‌گیری استفاده بیشتری از اپلیکیشن‌های بانکی می‌کنند.

رشد فناوری‌های بدون کارت، پرداخت‌های موبایلی و کیف پول دیجیتال به سرعت نحوه خرج کردن و تعامل مصرف‌کنندگان با پول را تغییر داده است.

با این حال، در حالی که ترجیحات و رفتار‌های مصرف کنندگان تغییر کرده است، اما بازاریابی خدمات بانکی با این تغییر منطبق نیست و با مشکلاتی مواجه است.

کانال‌های بازاریابی سنتی و آفلاین مانند تبلیغات محیطی، پست و تبلیغات تلویزیون و تبلیغات در رسانه‌ها هنوز یکی از راه‌های اصلی بانک‌ها برای دستیابی به مشتریان جدید هستند.

شاید کانال‌های سنتی درحال حاضر همچنان بتوانند مؤثر باشند، اما در مقایسه با رویکرد‌های دیجیتالی که می‌توانند در لحظه، خودکار، شخصی‌سازی و هدفمند باشند از تاثیر گذاری کم تری برخوردارند.

علاوه بر این، بازاریابی دیجیتال می‌توانند سریع‌تر و ارزان‌تر اجرا شود. همچنین بسیاری از بانک‌ها تمایل دارند تا زمان چرخه تبلیغات را کوتاه کنند، از این رو بسیاری از بانک‌ها درکنار کانال‌های سنتی به سمت بازاریابی دیجیتال رفته‌اند.

روند‌ها به نیاز روز افزون بانک‌ها به استفاده از فن‌آوری بازاریابی (MarTech) برای جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان فعلی دلالت دارد.

با وجود پیچیدگی‌های پیاده سازی پشته مارتک. اما بانک‌ها با چالش‌های جدی تری در حوزه جذب مشتریان جدید و نگهداشت مشتریان فعلی در مقابله با فین‌تک‌ها روبرو هستند.

به نظر می‌رسد بانک‌های کشور این نیاز را به خوبی درک کرده اند و بانک‌های پیشرو به سمت استفاده از تکنولوژی بازاریابی در حال حرکت هستند.

استفاده از تکنولوژی‌های بازاریابی در صنعت بانکداری مزایای بسیاری را برای بانک‌ها به همراه می‌آورد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

۱. بهبود تجربیات مشتریان
۲. اتوماسیون شدن تمامی فرایند‌های بازاریابی
۳. شخصی سازی خدمات
۴. شناسایی خلا‌های موجود در فرایند‌ها و سرویس‌ها
۵. بهبود هدف‌گذاری، زمان‌بندی و ارتباط با مشتریان
۶. تعامل بهتر با مشتریان
۷. نرخ بازگشت بالاتر
۸. جلوگیری از اتلاف منابع
۹. کاهش هزینه‌های بازاریابی
۱۰. کارایی بیشتر کمپین‌ها
۱۱. کنترل و نظارت بهتر بر عملکرد کمپین ها،
۱۲. افزایش رضایت مشتریان
۱۳. جلوگیری از تقلب

شرکت دانش بنیان اسمارتک با تحلیل نیاز‌های نظام بانکی کشور طی ۴ سال گذشته اقدام به تولید سبدی از محصولات فناورانه بومی در حوزه مارتک با قابلیت شخصی سازی برای بانک‌های کشور نموده است، اسمارتک به بانک‌ها کمک می‌کند تا ضمن ترسیم نقشه راه استراتژی مارتک تجربه بازاریابی فناوری محور را بدست آورند.

ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

عکس/ استوری عاشقانه فرشته حسینی برای همسرش حسابی سروصدا کرد

بن‌گویر و وزرای حزبش استعفا کردند

عکس/ سه گروگانی که حماس آزاد خواهد کرد

اینفوگرافی/ قضات مشهوری که ترور شدند

تغییر ساعت بازی استقلال و شمس آذر

فیلم/ نیرو‌های حماس در خان‌یونس پس از اعلام آتش بس

فیلم/ سردار قاآنی: امروز از بزرگترین شکست اسرائیل رونمایی می‌شود

پرسپولیس به دنبال توافق با اسماعیل کارتال

فیلم/ افشاگری گوینده سابق خبر: عمدا من را زشت گریم می‌کردند

خداحافظی با سامانه نیما در اولین روز بهمن

ماجرای تاخیر در واریز فیش حقوقی بازنشستگان چه بود؟

نایب قهرمانی سارا خادم الشریعه در شطرنج قهرمانی اروپا

واکنش عجیب نماینده مجلس به خروج شرکت عربستانی از ایران: پشه چیست که فشار خونش چه باشد؟

عکس/ سلفی لیلا اوتادی با این متن عجیب حسابی غوغا کرد

عکس/ دستکش‌های دفاع شخصی زنان حدود ۱۷۵ سال پیش

عکس/ پشت صحنه خونه مادربزرگه ۳۸ سال پیش

اینفوگرافی/ چرا آمریکا به جنگ تیک تاک TikTok رفت؟

عکس/ قاب صمیمی طلا، قربان، حشمت‌خان و ثریا در پشت صحنه سریال سوجان

عکس/ وضعیت محبوبیت ترامپ در زمان بازگشت به کاخ سفید

مقایسه تکان دهنده بازار مسکن ایران و عربستان/ دوره انتظار خرید مسکن در عربستان سعودی فقط ۳ سال

فیلم/ نقض آتش بس از سوی رژیم صهیونیستی در غزه

عکس/ نمایی از شرق تهران در دوره قاجار ۱۳۳ سال پیش

فیلم/ حضور سردار قاآنی در مراسم آیین تقدیر از پزشکان

فیلم/ ارتش اسرائیل از شمال غزه عقب‌نشینی کرد

عکس/ رئیس قوه قضائیه در منازل شهیدان رازینی و مقیسه

مراسم تحلیف ترامپ چگونه برگزار خواهد شد؟

عکس/ گردشگران آمریکایی ۵۰ سال پیش در نقش رستم مرودشت

فیلم/ استقرار پلیس فلسطین محمود عباس در سرتاسر غزه

فیلم/ بارش برف شدید در ولنجک تهران

عکس/ ابهت و زیبایی دماوند از فراز ابر‌ها

ساعت بازی استقلال مقابل شمس‌آذر مشخص شد

عکس/ بعد از TIKTOK، کپ کات هم در آمریکا از دسترس خارج شد

اعلام زمان شارژ سهمیه بنزین بهمن ماه

فیلم/ جشن خیابانی اعلام آتش بس در غزه

زمان بازگشت ستاره مصدوم استقلال

معامله ۲ میلیون و ۶۵۸ هزار تن انواع محصول در بورس کالا

قرارداد ۲۵ ساله ایران و روسیه ؛ امضای معاهده با همسایه بدعهد/ آیا روس‌ها این بار به عهد خود وفا می‌کنند؟

سوء‌استفاده از کریم باقری در پرسپولیس

جدیدترین ارقام از بازار اجاره مسکن در تهران + جدول

فیلم/ جاده چالوس برفی شد

فیلم/ ورود ترامپ و خانواده به واشنگتن برای مراسم تحلیف

شاه ماهی پرسپولیس در راه استقلال؟

جدیدترین قیمت فروش آپارتمان در جنوب تهران/ قیمت مسکن از ابوذر و شادآباد تا خانی آباد و نعمت آباد + جدول

توقف قیمت دلار در محدوده امن

فیلم/ شادی شهروندان غزه پس از اعلام آتش‌بس

آغاز اجرای توافق آتش‌بس در غزه

فیلم/ وضعیت معابر در صبح برفی پایتخت

جدیدترین رقم اجاره خانه در قرچک ورامین + جدول

رونمایی ترامپ از ارز دیجیتال اختصاصی‌ خود

فیلم/ مصرف گاز در تهران به ۱۱۲ میلیون مترمکعب رسید