اقتصاد۲۴- مجید کیانی افزود: بهسبب وجود سد خداآفرین، جنگلهای ارسباران و طبیعت بکر منطقه، احداث فرودگاه محلی برای انجام پروازهای تفریحی و آموزشی در خداآفرین و تردد هواپیماهای زیر ۱۰ نفر توجیه دارد.
کیانی با بیان اینکه مطالعات احداث این فرودگاه بایستی تا پایان سال انجام و محل احداث نهایی شود، تصریح کرد: راهبرد حاکمیت محرومیتزدایی است و بخشی از بودجه محرومیتزدایی قرارگاه خاتم نیز باید صرف خداآفرین شود. آمادهسازی باند فرودگاه محلی و انجام پروازهای تفریحی نقش مهمی در رونق گردشگری و تکمیل سایر زیرساختها با ترغیب سرمایهگذاران خواهد داشت.
وی با تشکر از همراهی نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در رفع موانع و هموارسازی مسیر پیشرفت طرحها در محدوده خداآفرین، خاطرنشان ساخت: هدف از احداث فرودگاه محلی در خداآفرین امکان تردد هوایی گردشگران در سه ضلع تبریز، خداآفرین و جلفاست و باید مکانی برای احداث فرودگاه محلی خداآفرین در نظر گرفته شود که امکان توسعه آن در سالهای آتی ممکن باشد.
بیشتر بخوانید: برنامه سه ساله توسعه منطقه آزاد ارس بررسی شد
نماینده کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید ابراز داشت: هواپیماهای ۱۰ نفره در حال حاضر پاسخگوی نیاز خداآفرین است و با احداث فرودگاه محلی شاهد توسعه منطقه و رونق گردشگری خواهیم بود.
حسین حاتمی با بیان اینکه شعارهای کوچک، اما قابل تحقق بهتر از شعارهای بزرگ غیرقابل تحقق است، متذکر شد: ضرورت دارد همزمان با تکمیل مطالعات هواشناسی و مکانیابی بر اساس استانداردهای جهانی و پیشرفت فیزیکی پروژه، تامین هواپیماهای سبک نیز پیگیری و فراخوان مشارکت در احداث فرودگاه منتشر شود.
حاتمی با تمجید از رویکرد مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در راستای توسعه متوازن، یادآور شد: در گذشته ما از کمتوجهی به محدوده خداآفرین و تبعیضها توسط سازمان منطقه آزاد ارس گلهمند بودیم، اما از زمان تغییرات مدیریتی جدید در ارس، شاهد رخدادهای خوب در این محدوده ایم و فاصلهها قابل ترمیم شده است.