قبرستان جانباختگان بی نام و نشان زلزله ترکیه

زلزله‌های قدرتمندی که حدود دو هفته پیش جنوب ترکیه را لرزاند و بسیاری از شهر‌های این نواحی را با خاک یکسان کرد هزاران کشته برجای گذاشته که بسیاری از آن‌ها بدون نام و نشان در قبرستان‌ها به خاک سپرده شده اند. گورستان شهرداری مالاتیا در جنوب ترکیه پس از حفر قبر‌های جدید برای قربانیان زلزله ویرانگر که در بیشتر آن‌ها سنگ قبر‌های خالی با اعداد بدون نام نوشته شده است، گسترش یافته است.
کد خبر: ۱۸۵۶۰۵
يکشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۱

اقتصاد۲۴- تصاویر منتشر شده از قبرستان مالاتیا صد‌ها قبر با سنگ قبر‌های بدون نام را نشان می‌دهد که وسایل متعلق به قربانی به عنوان آخرین یادگاری که از او به جا مانده، بر روی آن آویخته شده است.

شهرداری مالاتیا قبور جدید را آماده می‌کند و پس از دریافت اجساد قربانیان و ثبت اطلاعات شخصی آن‌ها و اقامه نماز میت، آن‌ها را در قبرستان دفن می‌کند.شمار قربانیان زلزله اخیر در ترکیه و سوریه در روز شنبه ۲۹ بهمن‌ماه از ۴۶ هزار نفر فراتر رفت.با توجه به ویران شدن ۲۶۴ هزار واحد آپارتمان در جنوب ترکیه، ادامه تلاش‌ها برای تجسس افراد زنده و تاخیر در آغاز آواربرداری به امید نجات افراد بیشتر، انتظار می‌رود شمار قربانیان بسیار بیشتر از این رقم باشد.


بیشتر بخوانید:زلزله ترکیه بر اثر شلیک ماهواره‌ای تیتانیوم به اعماق زمین بوده است؟


زلزله اخیر جنوب ترکیه با درجه ۷.۷ یکی از سهمگین‌ترین حوادث طبیعی منطقه بوده و برنامه جهانی غذا، وابسته به سازمان ملل نیز در تلاش برای متقاعد کردن مقامات دولت ترکیه برای باز کردن گذرگاه‌های مرزی بیشتری از طرف ترکیه برای ارسال کمک به منطقه شمال غرب سوریه است.

تاکنون مرگ ۴۰ هزار و ۶۴۲ نفر در ترکیه تایید شده و آخرین گزارش رسمی از سوریه که طی چند روز گذشته به روز رسانی نشده، کشته شدن ۵ هزار و ۸۰۰ نفر را تایید کرده است.یونس سِزِر رئیس مدیریت بحران و وضعیت اضطراری ترکیه روز شنبه اعلام کرد که بیش از ۱۱ هزار واحد تجسس و نجات بین‌المللی از ۸۰ کشور به همراه نیرو‌های داخلی در تلاش برای نجات افراد زنده در زیر آوار‌ها هستند.  

وی گفت که تاکنون برای بیش از ۶۸۲ هزار نفر از آسیب‌دیدگان زمین‌لرزه، به ازای هر نفر ۱۰ هزار لیر (۵۳۱) دلار کمک نقدی انجام شده و ۴۳۰ هزار نفر از مناطق زلزله‌زده خارج شده‌اند.به گفته او، هم‌اکنون بیش از ۳۱۳ هزار نفر از آسیب‌دیدگان زلزله نیز در مهمان‌خانه‌ها، هتل‌ها و اماکن دیگر اسکان داده شده‌اند.

منبع: فرارو
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ایرانی
0
0
دوشنبه ۰۱ اسفند ۱۴۰۱
خدایا به خانواده محترم اینها صبر بده خیلی سخته نگاه می‌کنی دلت کباب میشه
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.