تاریخ انتشار: ۱۹:۲۱ - ۰۵ اسفند ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۲۸ نظر

علم‌الهدی:کاهش ارزش ریال کار دشمن است تا نظام سقوط کند

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: اکنون که دولت برای تجارت یا سفر خارجی، به هر اندازه که مردم بخواهند ارز نیمایی در اختیارشان قرار می‌دهد، هرکس فراتر از نیاز برای سفر خارجی یا تجارت، تلاش کند که از طریق خرید دلار، مال‌اندوزی کند و به سود برسد، در مسیر کاهش ارزش پول ملی حرکت کرده است.

کاهش ارزش پول ملی

اقتصاد۲۴-امام جمعه مشهد گفت: امروز روزی است که دشمن با دو اسلحه وارد میدان شده تا نظام و انقلاب را به سقوط بکشاند؛ یکی با ترویج بی‌حجابی، بی‌بندوباری و لاابالی‌گری و دیگری با پایین آوردن ارزش پول ملی تا از طریق توطئه‌های ریز و درشت در کشور‌های همسایه، در مسیری که بانک مرکزی در پیش گرفته، مانع ایجاد کند.

به گزارش ایسنا؛ آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی، با بیان اینکه بر اساس نظر امام (ره)، چون امام حسین (ع) پاسدار اسلام بود، روز ولادت ایشان به نام روز پاسدار خوانده شد، اظهار کرد: پاسداران مکلف هستند که در عرصه پاسداری از انقلاب به همان حدی تکلیف‎‌مدارانه عمل کنند که حضرت سیدالشهدا (ع) در راه پاسداری از دین خدا انجام داد، زیرا امروزه وجود خارجی اسلام در کره زمین فقط در پرتوی انقلاب اسلامی ایران محقق شده و اگر روزی قرار شد انقلاب برگردد، دیگر روی کره زمین خداوند عبادت نخواهد شد، زیرا امروزه هیمنه اسلام در عالم به خاطر هیمنه انقلاب است.

وی با اشاره به دیدار روز گذشته نمایندگان مجلس خبرگان با رهبر معظم انقلاب، خاطرنشان کرد: در روز گذشته، رهبر معظم انقلاب برای خبرگان تشریح کردند که دشمنی آمریکا و غرب با انقلاب و جمهوری اسلامی، یک دشمنی ذاتی است و اساس آن در تقابل آن‌ها با اسلام نهفته است. نظام سلطه با اسلام دشمن است، زیرا نیت اصلی آن‌ها، تسلط بر سرنوشت کره زمین است، اما اسلام، انسان‌ها را از قیود نفسانی رهایی می‌دهد و آن‌ها را ظلم‌ستیز سلطه‎‌ناپذیر می‌کند.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: عقل حکم می‌کند که افراد یا باید معتقد به جمهوری لیبرال باشند و یا جمهوری اسلامی. در اولی، اگرچه دموکراسی در حد ادعا وجود دارد، اما این دموکراسی آمیخته با لاابالی‌گری و فساد است، اما در جمهوری اسلامی، این‌طور نیست و دموکراسی اسلامی حاکم است.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه حقیقت این است که اگر دغدغه انسان محدود به نیاز‌ها و لذایذ دنیا شود، سلطه‌پذیر می‌شود، تصریح کرد: اگر مردم بنده خدا باشند، سلطه‌گران دیگر نمی‌توانند بر ملت‌ها مسلط شوند؛ در همین شرایط، دشمنی سلطه‌گران با اسلام به یک دشمنی ریشه‌دار و ذاتی تبدیل می‌شود، زیرا این اندیشه سیاسی و دموکراسی اسلامی همان مکتبی است که می‌تواند غرب مستکبر را براندازی کند و در مقابل هم غرب هر روز با یک توطئه و نقشه، در تلاش است تا اندیشه اسلامی را براندازی کند.

علم‌الهدی با بیان اینکه اینجا جنگ برقرار است، گفت: این جنگ محدود به هیچ اسلحه و شگرد خاصی هم نیست و غرب به سرپرستی آمریکا هر روز می‌تازد و با هر حیله‌گری از هر برنامه و نقشه‌ای برای ضربه به این تشکیلات استفاده می‌کند. با این حال، دشمن ما امروز چاره‌ای جز جنگ نرم ندارد و راه برای تجاوز نظامی او به طور کامل بسته است.

وی با بیان اینکه هجمه فرهنگی و توطئه اقتصادی دو راهبرد دشمن است، عنوان کرد: مردم ما همان ملتی هستند که در دفاع مقدس، در برابر بمباران و جنایت‌های متجاوز بعثی ایستادگی می‌کردند. برادران و خواهران، مسئله ارز و افت ارزش پول ملی که به‌عنوان یک بلا، دامنگیر معیشت مردم شده است، در امتداد همان موشک‌ها و بمباران‌هایی است که امروزه در قامت توطئه اقتصادی درآمده است.

امام جمعه مشهد اضافه کرد: ترویج بدحجابی و بی‌بندوباری نیز به همین مصداق است، اگر مردم امروز درک کنند این تکلیف بر عهده آنان خواهد بود که به میدان بیایند، همان‌طور که در دفاع مقدس به میدان آمدند.

علم‌الهدی با اشاره به فرازی از سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با خبرگان رهبری اظهار کرد: جمهوری اسلامی امروزه قوی‌ترین نظام مردمی در عالم است و کمک‌های مؤمنانه در دوران کرونا، همدلی در بلایای طبیعی و حماسه ۲۲ بهمن، همه از مظاهر این پشتوانه مردمی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: در ۸ سال دفاع مقدس، محاسبه دشمن و همه دنیا این بود که با وجود تحریم‌های سنگین و همه‌جانبه، ملت ایران سرنوشتی جز شکست نخواهند داشت، اما بسیج مردمی که به میدان آمد و حمایت‌های مردمی به جبهه‌ها رسید، ایران اسلامی پیروز و دشمن ذلیل شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی امام جمعه مشهد، وی افزود: امروز روزی است که دشمن با دو اسلحه وارد میدان شده تا نظام و انقلاب را به سقوط بکشاند؛ یکی با ترویج بی‌حجابی، بی‌بندوباری و لاابالی‌گری و دیگری با پایین آوردن ارزش پول ملی تا از طریق توطئه‌های ریز و درشت در کشور‌های همسایه، در مسیری که بانک مرکزی در پیش گرفته، مانع ایجاد کند.

علم‌الهدی خاطرنشان کرد: اکنون که دولت برای تجارت یا سفر خارجی، به هر اندازه که مردم بخواهند ارز نیمایی در اختیارشان قرار می‌دهد، هرکس فراتر از نیاز برای سفر خارجی یا تجارت، تلاش کند که از طریق خرید دلار، مال‌اندوزی کند و به سود برسد، در مسیر کاهش ارزش پول ملی حرکت کرده است.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی اضافه کرد: وجدان انقلابی شما گواهی می‌دهد که نباید به قیمت ساقط کردن ارزش پول ملی، افراد ثروت‌اندوزی کنند، اینجا جایی است که باید بایستیم و مقاومت کنیم تا همچون توطئه‌های قبلی دشمن، این توطئه هم نقش بر آب شود.

منبع: تسنیم
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۰
حمید
0
0
جمعه ۰۵ اسفند ۱۴۰۱
حماقت هم حدی دارد. از اداره کشور عاجزید. حالا یاد گرفته اید مشکلات اقتصادی را به دشمن نسبت دهید؟ بی عرضه ها؟ دوره روحانی از بی عرضگی مسئولان بود اما حالا از مکر دشمن؟
حمید
0
0
جمعه ۰۵ اسفند ۱۴۰۱
حماقت تا کجا؟ بی عرضگی تان را به پای این و آن ننیسید. در دوره روحانی هم کار دشمن بود؟
بهروز
0
0
جمعه ۰۵ اسفند ۱۴۰۱
عزرائیل هوای پرت شده
منصور
0
0
شنبه ۰۶ اسفند ۱۴۰۱
اقای علم الهدی زمان روحانی تریبون شما میگفت مشگل اصلی روحانی است ومقصر است حالا چون داماد شما رئیس جمهور است مشگل با دشمن است؟چرا وقتی ناکارآمدی دولت را گردن دشمن میاندازی این گونه حرف زدن برای شما که امام جمعه هستی اصلا خوب نیست. گرچه هیچ محبوبیت نداری اما فراموش نکنید که امام جمعه هستید
ناشناس
0
0
شنبه ۰۶ اسفند ۱۴۰۱
تادیروز میگفتید تحریم ودشمن کارهای نیستند مشکلات منشا داخلی است یا به قول احمدی نژاد کاغذ پاره ای بیش نیستند اینقدر تحریم کنید تا تحریم دانتان پاره شود پس معلوم فکر وایده شما اشتباه به قول معروف صد تا دوست کم ولی یک دشمن زیاد بایستی با دنیا مدارتا کرد وگرنه وضعیت ایران از این هم بدتر میشود با حرفهای من دراوردی نمیشه مملکت اداره کرد اقتصاد وسیاست یک علم واون باید به کاردان سپرد با افکار علم الهدا وشریعت مداری نه میشه کشور اداره کرد وبا این روش بیشتر از ۸۰درصد مردم به زیر خط فقر ونداری کشیده میشه واقعا اگر دلسوزی باشه بایستی فکر عاجلی بشه
ناشناس
0
0
شنبه ۰۶ اسفند ۱۴۰۱
۴۴ساله دشمن دشمن میکنید واین دشمن مملکت را ویران کرد غارت کردپس این مسئولین کجایند چکاره اند پس این همه بی عرضه اید مملکت را رها کنید تا یکی بیاد تودهن دشمن بزند
جعفر
0
0
شنبه ۰۶ اسفند ۱۴۰۱
یکی نیست به این .... که باعث بدبختی مردم شده بگه چه ربطی به خارج داره
محمد
0
0
شنبه ۰۶ اسفند ۱۴۰۱
پس اگه نگید کار دشمنه مگید کارماست
محمد
0
0
شنبه ۰۶ اسفند ۱۴۰۱
نمی دونم این حرف ها ی از روی فکر است یا توهم
ناشناس
0
0
شنبه ۰۶ اسفند ۱۴۰۱
این علم الهدی خجالت نمی‌کشه از روی این همه آدم
امیر
0
0
شنبه ۰۶ اسفند ۱۴۰۱
شعار و فرا فکنی
هم وطن
0
0
شنبه ۰۶ اسفند ۱۴۰۱
تا دیروز چوب تو ... دولت های گذشته کردی بودی که اونا قادر به اداره کشور نیستند و کشور فلان و بهمان کردند، پس چرا الان مثل ... انداختی تو گردن دشمنان یعنی میخوای بگی ما اونموقع دشمن نداشتیم! همینکه شوهر دختر رئیس جمهور شد موضع ات عوض شده، عوضی
هم وطن
0
0
شنبه ۰۶ اسفند ۱۴۰۱
تا دیروز چوب تو ... دولت های گذشته کردی بودی که اونا قادر به اداره کشور نیستند و کشور فلان و بهمان کردند، پس چرا الان مثل ... انداختی تو گردن دشمنان یعنی میخوای بگی ما اونموقع دشمن نداشتیم! همینکه شوهر دختر رئیس جمهور شد موضع ات عوض شده
صالحی
0
0
شنبه ۰۶ اسفند ۱۴۰۱
همش شد کار دشمن پس هیبت چی میشه قدرت اول منطقه پس جی هر چی تو این مملکت کرون میشه کار دشمن این دشمن کیه بی لیاقتی بی کفایتی خودتون رو گردن دشمن میندازید
مجید
0
0
شنبه ۰۶ اسفند ۱۴۰۱
کاهش ارزش پول ملی حاجی از بی حجابی هست
یا حسین (ع)
0
0
شنبه ۰۶ اسفند ۱۴۰۱
دولت جمهوری اسلامی من به نمایندگی از ملت از دولت عرض خواهی میکنم.شدیم ووال گردنتون
ناشناس
0
0
يکشنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
وقتی اعتراض کنی میشوید ضد انقلاب اگه اعتراض نکنی باید ... علم الهدی رو گوش کنی
ناشناس
0
0
يکشنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
دشمن رو خدا لعنت کنه و خدا لعنت کنه باعثو بانی این گرونی رو که بیچاره کرده هممونو
دلار شده ۵۳ تومان طلا رفته بالا ماشین رفته بالا پراید ۱۰ ۱۵ تومانی شده اندازه ی قیمت ی خونه امید به زندگی نداریم نه میشه خونه خرید نه ماشین خرید نه طلا خرید نه میشه گوشت خرید نه میشه لباس خرید نه خوراک خرید خلاصه هیچی خدا خودش کمک کنه به دادمون برسه
فرامرز
0
0
يکشنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
من‌ ۳۵ سالمه‌ تا‌ یاد‌ دارم‌‌ همیشه‌ همین‌ هر فا‌ر ا‌ز دید به‌ جای‌ این‌ کلمات‌ یه‌ تکونی‌ بخورید‌
ناشناس
0
0
يکشنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
خوب پس چه کاره هستین مدیریت کنید شما شعار می دادید درست می کنیم تازه فهمیدین اینکاره نیستین تا دیروز که کار روحانی و دولت قبل بود حالا شد دشمن و فتنه
ناشناس
0
0
يکشنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
تا دیروز که کار دولت قبل بود مثل .... رنگ عوض می کنن
حیران
0
0
يکشنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
انقد خون به دل مردم نکنید . خدایا بسه دیگه . بسه
هادی
0
0
يکشنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
با سلام: حاج آقا اگه حسن روحانی هم رئیس جمهور بود همین حرف رو می زدید؟؟؟
ناشناس
0
0
يکشنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
اگر الان روحانی رئیس جمهور بود همین‌ها وسط میدون آزادی دارش میزدند
ناشناس
0
0
يکشنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
مشکل کشور اینجاست که دقیقا هر کسی در هر جایگاهی هر حرفی میزند.
یکی به این بگه تو بچسب به حرم.کارتو اقتصاده که نظر میدی؟
احمد
0
0
جمعه ۱۲ اسفند ۱۴۰۱
همه بدبختیها کار دشمنه پس شماها بوقید چه غلطی میکنید حالا که کاری از دستتان نمی اید کشور ول کنید به اهلش بسپارید مثل ... چسبیدید ؟؟؟؟شماهاراچه حکومت بریدحوزه
محمد
0
0
جمعه ۱۲ اسفند ۱۴۰۱
چقدر این آدم .... تا دیروز میگفتی دولت روحانی بی عرضه است حالا که داماد رییس جمهور شده میگه کار دشمنه
ناشناس
0
0
جمعه ۱۲ اسفند ۱۴۰۱
من از بیگانگان هرگز ننالم،که با ما هرچه کرد ان اشنا کرد...
اخه دشمن به ما چکار داره،میلیارد،میلیاردها اختلاسهایی که در این چندسال شد از هر دشمن و دژخیمی بیشتربه این کشور ضربه زد.
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت سکه و طلا امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

قیمت دلار و یورو امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های رنو در بازار امروز + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت مرغ، گوشت سفید و تخم مرغ در بازار + جدول

قیمت سکه پارسیان امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

بهترین تفرجگاه های گیلان در فصل بهار

فیلم/پاسخی که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مورد ثروت افسانه‌ایش داد

فیلم/خانم قهرمان تکواندو جهان به کمک رسول خادم رفت

پست بازیگر مشهور ترک، سوژه کاربران ایرانی شد

متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

بررسی ادعای وزیر صمت؛ آیا اروپا طالب خودروی ایران است؟!/ در شراکت با خودروسازان چین، نباید مصرف کننده صرف باشیم

بلومبرگ: سرمایه‌گذاری در بورس ایران هیچ ریسکی ندارد

عکس/ بازیگر جوان سینما در بیمارستان

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

قیمت دلار، یورو و سایر ارز‌ها + جدول

صفحه اول روزنامه‌های اقتصادی امروز

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

صفحه اول روزنامه‌های ورزشی امروز

پیش بینی بورس امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

حق کمیسیون‌های نجومی مشاوران املاک در آشفته بازار مسکن/ کمیسیون‌هایی که از نیم درصد به ۲ درصد هم می‌رسد!/ دولت هم پای قانون خود نایستاد

وضعیت هواشناسی امروز

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

هر روز چای نوشیدن چه بر سر بدنتان می‌آورد؟

بنیامین نتانیاهو کیست؟

هشدار! این دارو معتادتان می‌کند

برای تقویت استخوان از این ۱۱ خوراکی نگذرید

بهترین تفرجگاه‌های مازندران در فصل بهار

عوارض مصرف بیش از اندازه ویتامین D

شهریه مدارس غیرانتفاعی در سال ۱۴۰۳_۱۴۰۴ چقدر است؟/ کاسبی از آموزش برای رهایی از حصار دولت!

استقبال اوسمار از بانویی که باسرطان می‌جنگد + عکس

رئال مادرید قهرمان لالیگا شد

پیام اینستاگرامی امیر قلعه‌نویی با قلب قرمز + عکس

ربایندگان یسنا به جرم خود اقرار کردند

عکس/ رونمایی خانم بازیگر از لباس عروسش

نقش رستم غرق شد

فیلم/ حرف‌های شوکه‌کننده یک کارشناس روی آنتن تلویزیون

وزارت ورزش همچنان مالک استقلال و پرسپولیس است

عکس/ خسارت های شدید بارش تگرگ به خودروها در یک شهر ایران

داور ۲ بازی حساس پرسپولیس و استقلال مشخص شد

فیلم/ پخش اذان در پخش زنده شبکه بی‌بی‌سی‌ فارسی

هوادار خاطی سپاهان ۱۰ سال محروم شد

معاملات مسکن در تهران با بیت‌کوین

نرخ گذاری دلار کانال‌های تلگرامی در روز تعطیل

انتشار متن نامه شهید سردار زاهدی به رهبری

فیلم/ وضعیت عجیب خیابان‌های اهواز یک روز پس از بارندگی شدید

مهمان ویژه نکونام در کمپ حجازی چه کسی بود؟ + عکس

قطار سریع‌السیر یزد حذف شد

علم الهدی: امامت سیاسی دشمن دارد

سیل نان مردم جنوب کشور را تهدید می کند

واکنش سپاهان به بیانیه پرسپولیس

فیلم/ رودخانه دز طغیان کرد

فیلم/ خواننده‌های مورد علاقه استاد شجریان

هشدار مهم هواشناسی به تهرانی‌ها

آخرین خبر از تاکسی‌های برقی تهران

آذری جهرمی خطاب به مالک شریعتی: امنیتی‌ها مثل شما دهن لق نیستند

افزایش سرسام آور قیمت این محصول ایران خودرو

فیلم/ روایت گوینده اخبار هواشناسی درباره درآمد ماهیانه‌اش

عکس/ بازیگر جوان سینما در بیمارستان

سمت دقیق همسر رئیسی مشخص شد

فیلم/ ازدواج عروس ۸۵ ساله ثروتمند با پسر ۲۵ ساله در ایران

ماجرای جدول ادعایی در مورد نرخ تورم چیست؟

سقوط ۷ دکل فشار قوی برق در مسیر آبادان-ماهشهر

اطلاعیه سپاه درباره بازداشت عوامل یک گروه تروریستی

جزییات تازه از پرونده یسنا