اقتصاد ۲۴- گروه کرهای KG، شرکت خودروسازی سانگ یانگ را پس از سالها بحران مالی خریداری کرد و نام آن را به KG Mobility تغییر داد. در این تغییر نام و برند جدید، الگوهای طراحی تازهای برای خودروهای سانگ یانگ در نظر گرفته شد و خط محصول نیز بهروزرسانی شد. KG Mobility اخیراً پنج محصول جدید خود را معرفی کرده و خودروهای با برند KG Mobility به بازار عرضه خواهند شد.
در سال ۱۹۹۱، شرکت سانگ یانگ مشارکت فنی خود را با شرکت دایملر-بنز آغاز کرد. سانگ یانگ محصولات متعددی دارد که تعدادی از آنها در ایران نیز موجود است، از جمله: سانگ یانگ تیوولی، سانگ یانگ کوراندو، سانگ یانگ اکتیون، سانگ یانگ رکستون، سانگ یانگ کایرون، سانگ یانگ موسو، سانگ یانگ تروپر و سانگ یانگ کوراندو. شرکت سانگ یانگ مثالی از ۶۱ سال تلاش بی وقفه برای ورود به صنعت خودروسازی و ورود به عرصههای بینالمللی است.
با بستن قراردادی با شرکت دایملر-بنز، سانگ یانگ توانست با بهره گیری از فناوریهای خودرو سازی بنز، خودروهای شاسی بلند تولید کند. با استفاده از نام و شهرت شرکت بنز، سانگ یانگ موفق شد در بازارهای بین المللی حضور یابد و همچنین با زیرساختهایی که از مرسدس بنز آلمان تهیه کرده بود، این شرکت چینی جایگاه خود را تثبیت کند.
نتیجه همکاری اولیه بین سانگ یانگ و بنز، خودروی شاسی بلندی به نام "موسو" بود که در بازار داخلی نیز معرفی شد، اما موفقیت چندانی نداشت. با این وجود، سانگ یانگ به عنوان یک برند معتبر در بازارهای بین المللی شناخته شد و با همکاری گروه دایملر، به تولید نسل دوم خودروهای خود پرداخت. نتیجه آن، خودروی "سانگ یانگ کوراندو" بود که سیستم انتقال قدرت کمپانی بنز را برروی آن نصب کرد.
بیشتر بخوانید: با این اقدام شورای رقابت بازار خودرو متشنج خواهد شد
شرکت سانگ یانگ در سال ۱۳۸۱ وارد بازار ایران شد و ابتدا به تولید و فروش شاسی بلند موسو و سپس سدان چیرمن پرداخت. در سال ۱۳۸۴، گروه صنعتی رامک خودرو به عنوان نماینده جدید سانگ یانگ در ایران معرفی شد و با بهبود فروش و خدمات پس از فروش، بازار سانگ یانگ در ایران را گسترش داد.
سانگ یانگ با محصولات مختلفی از جمله موسو، چیرمن، اکتیون، کوراندو، رکستون، کایرون و اخیرا تیوولی، نیوکوراندو و رکستون G۴ در سالهای مختلف در بازار ایران حضور داشته است
تجربه اول مشتریان ایرانی با خودروی سانگ یانگ کوراندو، به نسل دوم آن مربوط میشود که یک شاسی بلند کوچک، اما با تواناییهای آفرود زیادی بود. در ایران، این خودرو به عنوان جیپ کرهای شناخته شد که در بیراهه نوردی موفقیتهای خوبی داشت. اما نسل سوم کوراندو با شاسی یکپارچه ساخته شد و به سمت کراساوورها حرکت کرد.
با این حال، در مقایسه با هیوندای توسان و کیا اسپورتیج، نسل سوم کوراندو نیز قابلیتهای خارج از جاده بیشتری را داشت. در نهایت، نسل چهارم کوراندو با نام کوراندو توربو عرضه شد که از سال ۲۰۱۹ وارد بازار جهانی شده است و اکنون در ایران نیز موجود است و این خودرو توسط شرکت نورا موتور پارس به بازار ایران عرضه شده است.
سانگ یانگ، یکی از بزرگترین شرکتهای خودروسازی کره جنوبی، در سال ۲۰۱۹ مدل جدیدی از خودروی کوراندو با نام "کوراندو توربو" را عرضه کرد. این خودرو با موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه و حجم ۱۴۹۷ سی سی توربوشارژ انرژی عرضه شده است، به قدرت ۱۶۳ اسب بخار در ۵۰۰۰ دور در دقیقه و گشتاور ۲۸۰ نیوتن متر در ۱۵۰۰ دور در دقیقه دست مییابد. جعبه دنده این خودرو ۶ سرعته خودکار است و با شتاب ۰ تا ۱۰۰ در ۱۲ ثانیه این خودرو قابلیت رقابت با رقبای خود را دارد.
منبع: خودرو بانک