تاریخ انتشار: ۱۱:۵۲ - ۲۸ فروردين ۱۴۰۲

با بهترین خودرو‌های ضد گلوله در جهان آشنا شوید +عکس

در این مطلب به بهترین خودرو‌های ضد گلوله موجود می‌پردازیم؛ ماشین‌هایی زره پوش که به‌راحتی از پس انواع و اقسام ضربات و سلاح‌ها بر می‌آیند.

خودرو‌های ضد گلوله

اقتصاد۲۴-بخش عمده ثروتمندان خودرو‌های سوپر اسپرت یا فوق‌العاده لوکس را به‌عنوان وسیله نقلیه روزانه خود انتخاب می‌کنند. با وجود این، برخی از افرادی که به‌جز ثروت، قدرت و جایگاه ویژه‌ای داشته باشند به خودرویی خاص‌تر نیاز پیدا می‌کنند؛ خودرویی زرهی که در برابر انواع تهدیدات، از ضربات سنگین گرفته تا شلیک گلوله، مقاوم باشد.

در ادامه نگاهی به ۵ مورد از بهترین خودرو‌های ضد گلوله در مقطع کنونی خواهیم داشت. البته موارد این لیست، خودروهایی‌اند که ترکیبی از حفاظت سطح بالا و همچنین عملکرد و امکانات یک خودرو روزمره را ارائه می‌کنند.

راینو جی ایکس

خودرو‌های ضد گلولهراینو جی ایکس، ساخته تولیدکننده‌ای با نام US Specialty Vehicles، ترکیبی از یک کادیلاک اسکالید و ماشین نیرو‌های ویژه SWAT است. در واقع Rhino GX نه‌تن‌ها یکی از بهترین خودرو‌های ضد گلوله در حال حاضر، بلکه یکی از بزرگ‌ترین شاسی بلند‌های موجود است.

طول این خودرو بدون احتساب طول لاستیک زاپاس روی درب صندوق عقب، به ۵۷۹۱ میلی‌متر می‌رسد. وزن ناخالص راینو جی ایکس هم ۶۳۵۰ کیلوگرم است و دو محور آن با فاصله ۳۵۷۶ میلی‌متری از همدیگر قرار گرفته‌اند. شاسی ارتقا پیدا کرده فورد F-۴۵۰ سوپر دیوتی زیربنای این خودرو بوده است.

یک پیشرانه دیزل ۶.۷ لیتری V۸ توربوشارژ پاوراستروک یا یک پیشرانه بنزین‌سوز ۶.۸ لیتری V۱۰ عهده‌دار تامین نیرو محرکه راینو GX هستند. این پیشرانه‌ها جهت انتقال نیرو در کنار یک گیربکس اتوماتیک ۵ سرعته جا می‌گیرند. صرف نظر از پیشرانه، سیستم محرکه این خودرو چهار چرخه است و نیرو پیشرانه به هر دو محور انتقال پیدا می‌کند.

راینو جی ایکس با فولاد سرد دولایه، ساختار بدنه رول کیج و پنل‌های فولادی بدنه ساخته شده و هرچند تدابیر ویژه‌ای برای مقاومت آن در برابر انواع تهدیدات دیده شده، از رفاه سرنشینان چشم‌پوشی نشده است. به‌همین خاطر، سیستم سرگرمی جامع و کاملی با سیستم مسیریابی SmartNav ۵، دوربین دنده عقب و رادار پارک اولتراسونیک در اختیار صاحب خودرو گذاشته می‌شود. با صندلی‌های چرم هم سرنشینان حس کیفیت و تجمل را از نشستن داخل این شاسی بلند می‌گیرند که در حال حاضر یکی از بهترین خودرو‌های ضد گلوله بازار است.


بیشتر بخوانید: ماشین چینی رکورددار گرانی در بازار خودروی ایران شد


کارلمان کینگ گراند استلث فایتر

خودرو‌های ضد گلوله
با اولین نگاه به کارلمان کینگ گراند استلث فایتر می‌توان متوجه شد که با یک غول همه‌فن‌جریف شکست‌ناپذیر طرف هستیم. طراحی عضلانی این خودرو ضد گلوله و زره‌پوش با خطوط تیز فراوان باعث شده است هر نگاهی را به سمت خود جذب کند. در واقع این خودرو شرایط لازم را دارد تا در کنار بت‌موبیل در غار مخصوص بتمن جا بگیرد.

خودرو زرهی Karlmann King Ground Stealth Fighter مجهز به یک پیشرانه ۶.۸ لیتری V۱۰ است که توانایی تولید قدرت ۳۶۰ اسب بخار را دارد. به‌گفته کارلمان به‌عنوان سازنده این خودرو، ارتش چین به‌صورت فعال از آن استفاده می‌کند. علت انتخاب این خودرو هم واضح است: شاسی استلث فایتر به‌شکل حرف V به نحوی طراحی شده است تا از سرنشینان در مقابل مین و بمب‌های دست‌ساز حفاظت کند. همچنین بدنه آن مستحکم و مقاوم شده است تا خیال سرنشنیان از بابت هرگونه تهدیدی راحت باشد.

مرسدس بنز G۶۳ AMG اینکاس

خودرو‌های ضد گلولهمرسدس بنز G۶۳ AMG نسخه ویژه اینکاس در ظاهر خودرویی دلربا است که زرق و برق آن توجه هر کسی را به خود جلب می‌کند. در پس این ظاهر جذاب، ولی ابزار‌های نظارتی، شیشه بالستیک و پوشش زرهی بدنه قرار دارند. با تدابیر اینکاس، صاحب خودرو می‌تواند هر وسیله گران‌قیمتی را با خود حمل کند بدون اینکه بابت کوچک‌ترین دست‌درازی به آن‌ها نگرانی داشته باشد.

جی واگن سفارشی اینکاس نیرو محرکه خود را از یک پیشرانه ۴ لیتری V۸ توئین توربو به‌همراه یک گیربکس اتوماتیک ۹ سرعته و مبدل گشتاور می‌گیرد. این پیشرانه قابلیت تولید قدرت ۵۷۷ اسب بخار و گشتاور ۸۵۰ نیوتون متر دارد. با چنین مشخصاتی، یک شاسی بلند درشت‌هیکل به‌همراه اجزای حفاظتی خود در حرکت و جنب و جوش کم و کاستی نخواهد داشت.

ویژگی مشترک مرسدس بنز G۶۳ AMG اینکاس با رنجرور سنتینل، خودرو دیگر لیست بهترین خودرو‌های ضد گلوله، شباهت طراحی بیرونی به نسخه استاندارد است. اینکاس در طراحی و ساخت این خودرو تلاش کرده است که این شاسی بلند آلمانی را از لحاظ ظاهری تا بیشترین حد ممکن شبیه به همان نسخه استاندارد نگه دارد. نتیجه این است که خریدار خوش‌شانس این محصول اینکاس، هم یک اس یو وی پر زرق و برق دریافت می‌کند و هم یک قلعه تحت حفاظت‌های شدید.

این جی واگن از تمامی زوایا در برابر ضربات مقاوم است و حتی از پس گلوله‌های سلاح‌های رایفل قدرتمند بر می‌آید. به‌نظر می‌رسد تیم سازنده به سناریو‌های مختلف دور از ذهن هم فکر کرده، از آنجا که کف خودرو را برای موقع انفجار همزمان دو نارنجک زیر شاسی مقاوم‌تر کرده است. سیستم تعلیق تقویت‌شده و تایر‌های پنچررو هم برخی دیگر از امکانات این شاسی بلندند که در کنار هم بسته این خودرو به‌عنوان یکی از بهترین خودرو‌های ضد گلوله را تکمیل می‌کنند.

رنجرور سنتینل

خودرو‌های ضد گلوله
برند لندرور سال‌ها است که به خودرو‌های خیابان‌رو و آفرود مستحکم شناخته می‌شود. به‌جز مردم عادی که دلباخته این برند بریتانیایی‌اند، حتی حکومت‌ها و نیرو‌های نظامی در اقصی نقاط جهان از ساخته‌های آن برای حمل و نقل و امور امنیتی بهره می‌گیرند. رنجرور «سنتینل» (Sentinel) هم نمونه بارز یکی از همین جان‌سخت‌های ساخته لندرور است که در برابر هر خطری از خود مقاومت نشان می‌دهد. سنتینل در واقع یکی از بهترین خودرو‌های ضد گلوله و حتی یکی از بهترین خودرو‌های لندرور در تمام تاریخ بر شمرده می‌شود.

زیر کاپوت رنجرور سنتینل یک پیشرانه ۵ لیتری V۸ سوپرشارژ قرار دارد که می‌تواند ۳۸۰ اسب بخار قدرت تولید کند. با این پیشرانه، شتاب‌گیری این شاسی بلند از ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۹.۸ ثانیه زمان می‌برد. حداکثر سرعت آن هم به ۱۹۵ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. با این حال، آنچه سنتینل را به یک خودرو استثنائی تبدیل می‌کند، پیشرانه زیر کاپوت آن نیست. این خودرو از شیشه زره‌پوش، حفاظت در برابر انفجار در سقف و سیستم خروج اضطراری بهره می‌برد تا عملاً یک پایگاه تحت محافظت باشد که روی چهار چرخ سوار شده است.

خودرو‌های زرهی یا ضدگلوله به‌خاطر برخورداری از اجزای حفاظتی سنگین، افزایش قابل توجهی در وزن را به‌خود می‌بینند. همین موضوع باعث می‌شود که حتی با وجود پیشرانه قدرتمند، سرعتشان کمتر از نسخه‌های عادی‌شان باشد. سنتینل را می‌توان تا حدودی مستثنی از این قاعده دانست، از آنجا که همچنان توان و شتابی چشمگیر را از خود به‌نمایش می‌گذارد. این یکی از ویژگی‌های سنتینل است که در تبدیل‌شدن آن به یکی از بهترین خودرو‌های ضد گلوله بازار در مقطع کنونی تاثیرگذارند.

کانکوئست نایت XV

خودرو‌های ضد گلوله
کانکوئست نایت XV، یکی از بهترین خودرو‌های ضد گلوله کنونی را به‌طور ویژه به‌عنوان یک خودرو زرهی و ضد گلوله ساخته‌اند؛ بر خلاف خیلی از خودرو‌هایی که با اجزای افترمارکت تازه به یک خودرو زرهی ارتقا پیدا می‌کنند. بیراه نیست اگر این خودرو را با وزن ناخالص حدود ۸۸۵۰ کیلوگرم، طول حدود ۶ هزار میلی‌متر و فاصله ۳۵۵ میلی‌متری نسبت به سطح زمین یک غول به تمام معنا بدانیم.

تامین قوای محرکه چنین خودرویی سنگین و درشت‌هیکلی را یک پیشرانه بنزین‌سوز ۶.۸ لیتری V۱۰ فورد یا یک گزینه دیزل ۶.۷ لیتری V۸ توربوشارژ پاور استروک بر عهده دارد. پیشرانه بنزین‌سوز ۳۶۲ اسب بخار قدرت و ۶۲۶ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند. پیشرانه دیزل هم قادر به تولید قدرت ۳۰۰ اسب بخار و گشتاور ۸۹۵ نیوتون متر گشتاور است. انتقال نیرو این پیشرانه‌ها به یک گیربکس اتوماتیک ۵ سرعته TorqShift سپرده می‌شود.

خودرو Conquest Knight XV، مبتنی بر شاسی فورد F-۵۵۰ سوپر دیوتی توسعه پیدا کرده است. ضمن اینکه به‌تن‌هایی نزدیک به ۵۹۰۰ کیلوگرم وزن و ۳۶۸۳ میلی‌متر فاصله بین دو محور دارد. کانکوئست نایت ایکس وی مجهز به تایر‌های پنچررو و شیشه زره‌پوش در کل پلتفرم است و شرکت سازنده با توجه به نیاز‌ها و ترجیحات هر مشتری، اجزای حفاظتی را روی آن نصب می‌کند.

سازنده در ساخت این خودرو فولاد با استحکام بالا، سرامیک، آلومینیوم بالستیک، آرامید و مواد کامپوزیتی را به‌کار می‌گیرد. همچنین لایه‌ای حفاظتی را بین پیشرانه و قسمت سرنشینان جهت جلوگیری از آسیب یا نقص عملکرد در پیشرانه پیاده‌سازی می‌کند.

 

منبع: گجت نیوز

ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت سکه و طلا امروز جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت انواع دوربین‌های عکاسی + جدول

قیمت دلار و یورو امروز جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

قیمت ماشین های لوکس لکسوس در بازار ایران + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت انواع موتورسیکلت در بازار امروز + جدول

قیمت سکه پارسیان امروز جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت مرغ، گوشت سفید و تخم مرغ در بازار + جدول

قیمت دلار و یورو امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت روز لپ تاپ اپل + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت انواع لپ تاپ مایکروسافت امروز + جدول

قیمت انواع لپ تاپ دل امروز + جدول

عکس/ باغ‌نشینی بهاره رهنما در اصفهان

قیمت خودرو‌های سایپا امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

یک اقتصاددان: دولت شجاع باشد و یارانه‌های پنهان را حذف کند

ماجرای رسوایی اخلاقی ترامپ با ستاره پورن چه بود؟

دوئل عشقی در باغ قرچک حادثه آفرید

فیلم/ بارش شدید تگرگ به حرم رضوی رسید

تولید موتورسیکلت‌های BMW در ایران

فیلم/ آسمان مشهد در روز روشن تاریک شد!

امکان ثبت‌نام خودرو‌های برقی وارداتی با حساب وکالتی بانک سینا فراهم شد

حمله تند رائفی پور به دولت رئیسی + عکس

دلتنگی نفیسه روشن برای جزایر مالدیو + عکس

ترانس افغان، خطری بیخ گوش ایران

بازار داغ جراحی‌های زیبایی در واحدهای اجاره‌ای+ فیلم

تدریس معلم افغانستانی در مدارس ایران؟

فیلم/جایزه ویژه ابراهیم رئیسی برای خانواده‌ای با ۱۲ فرزند!

۳ توافق جدید طلافروشان با وزارت صمت

مجلس تایید کرد: واریز پول به حساب خواهر و پدر رائفی پور

فیلم/ نظر ابراهیم رئیسی در خصوص فرزند آوری با امکانات کم!

عکس/ استایل لاکچری الهام حمیدی همه را شوکه کرد

حمایت سوریه از حق حاکمیت امارات بر جزایر سه‌گانه ایرانی

فیلم/ اجرای دسته جمعی بنیامین بهادری با دوستانش در خیابان!

فیلم/کودک نابینا بعد از یک سال مادرش را دید

لحظه‌های عاشقانه شهاب حسینی و هانده ارچل در مست عشق

هشدار مهم پلیس فتا درباره یارانه معیشتی

تحقیق و تفحص از بانک‌های خصوصی نهایی شد

فرمول جدید دولت برای اجرای مجدد طرح کالابرگ

فروش خودرو‌های بنزینی وارداتی استارت خورد

افت یکسان قیمت‌ها در بازار طلای داخلی

فیلم/برخورد با بانوان بی حجاب در نمایشگاه کتاب تهران

فیلم/ لحظه کشف ۷۳ کیلو طلا در فرودگاه استانبول از یک زن!

تعطیلی شنبه‌ها و نظر مراجع برای شورای نگهبان

کارگران به روایت سینمای ایران؛ نگاهی به نقش‌های به یاد ماندنی کارگران بر پرده نقره‌ای + ویدیو

عکس/استوری محمدرضا گلزار خبر از رفتن می دهد!

ابراز نگرانی رئیسی نسبت به آمار سقط جنین+ فیلم

سقوط دلار به کانال ۵۷ هزار تومانی

تفاوت قیمت لاستیک دولتی و آزاد چقدر است؟

عکس/ زهرا خوشکام در کنار علی حاتمی به خاک سپرده شد 

علی مصفا شانه به شانه لیلا در تشییع زری خوشکام + فیلم

دولت با پتروشیمی‌هایی که بدهی خود را نمی‌پردازند برخورد کند

گزارش بورس امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

معرفی بهترین کتاب‌ های اقتصادی جهان

آدرس سایت توییتر تغییر کرد

استقلالی‌ها پولدار شدند

خانه همسر نادر طالب زاده بمباران شد+ عکس

عکس/هنرمندان در مراسم تشییع زری خوشکام

عکس/ شیراز گردی آناهیتا همتی و همسرش در فصل بهار نارنج

زری خوشکام که بود؟

مالیات نقل و انتقال خودرو با کیست؟

چراغ سبز مجلس به طرح کالا برگ

جشن تولد ۵۷ سالگی پیکان

اولین خروجی تابستانی پرسپولیس مشخص شد

معرفی سامانه پدافندی آمرام آمریکا