تاریخ انتشار: ۲۰:۳۴ - ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲

هزینه‌های سفر به استانبول

هیچ جای دنیا مثل استانبول نیست! شهر استانبول ترکیه در دو قاره آسیا و اروپا قرار دارد و با دیدنی‌های تاریخی و جاذبه‌های طبیعی خود هر گردشگری را عاشق خود خواهد کرد.

سفر به استانبول

اقتصاد۲۴- این شهر آرمیده در کرانه بسفر با زیبایی‌ها و شگفتی‌های فراوان، جزو ۱۰ شهر پربازدید جهان و در عین حال محبوب‌ترین مقصد گردشگری ایرانی‌ها است. استانبول برای عاشقان خرید هم شهر ایده‌آلی است؛ مراکز خرید بزرگ و مدرن در کنار بازار‌های سنتی و دیدنی هر کس با هر سلیقه‌ای را مجاب می‌کند تا برای یک بار هم که شده به استانبول سفر کند. اگر شما هم از آن دسته گردشگرانی هستید که برای اولین بار می‌خواهید به استانبول سفر کنید، با ما همراه شوید تا هزینه‌های سفر به استانبول ترکیه در سال ۱۴۰۲ را پیش از سفر برآورد کنیم. با خواندن این مقاله می‌توانید هزینه حدودی سفر به ترکیه را تخمین بزنید؛ چون قرار است تمام هزینه‌ها از هزینه بلیط هواپیما و محل اقامت گرفته تا هزینه خرید و بلیط ورودی مکان‌های گردشگری و تفریحات را در این پست ارائه کنیم. با یک فنجان قهوه ترک و یک تکه باقلوای پسته‌ای خود را برای گشت و گذار در این شهر هیجان انگیز آماده کنید!

هزینه سفر به استانبول ترکیه ۱۴۰۲

مهم‌ترین عامل در تعیین هزینه سفر به ترکیه، نحوه رفتن به استانبول است. شما به دو طریق هوایی و زمینی می‌توانید به ترکیه سفر کنید که این انتخاب به زمان، بودجه و علاقه‌مندی‌های شما بستگی دارد. گزینه‌های اصلی شما یکی از این موارد است:

خودروی شخصی

قطار

اتوبوس

هواپیما

در ادامه هزینه سفر به استانبول در سال ۱۴۰۲ را با هر یک از روش‌های فوق بررسی می‌کنیم. همچنین هزینه تفریحات، هزینه حمل و نقل درون شهری، هزینه محل اقامت، خورد و خوراک و... از دیگر مواردی است که در ادامه مقاله به آن می‌پردازیم.

هزینه سفر به استانبول با ماشین شخصی

اگر شما وقت کافی برای گشت و گذار در ترکیه در اختیار دارید، سفر با ماشین شخصی گزینه جذابی است. شما فرصت دارید تا در مسیر انتخابی خودتان، کم کم پیش بروید و شهر به شهر جاذبه‌های توریستی ترکیه را ببینید. تجربه سبک زندگی و فرهنگ جاری در هر جای این کشور از خوراک و غذا تا آداب و رسوم و سنت‌ها، لذت‌بخش و منحصربه‌فرد است. هزینه سفر به استانبول با خودروی شخصی ۱۴۰۲ بستگی به نوع برنامه و مدت زمان آن دارد. شما می‌توانید از مسیر ساحلی دریای سیاه یا مدیترانه لذتی دو چندان از سفر ببرید. برای سفر زمینی به ترکیه مدارکی لازم دارید که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

مدارک لازم برای سفر با ماشین شخصی به استانبول

برای سفر با خودروی شخصی به ترکیه باید مجوز خروج از کشور یا کاپوتاژ بگیرید. هزینه مدارک لازم برای اخذ این مجوز عبارت است از:

پلاک ترانزیت خودرو: ۸۰۰ هزار تومان

دفترچه مالکیت یا کارت مالکیت خودرو: ۲۵۰ هزار تومان

برچسب CD و IR: برابر با ۱۰ هزار تومان

ترجمه گواهینامه خودرو: ۲۶۵ هزار تومان

بیمه ۱۰ روزه ماشین: بسته به شرکت بیمه متفاوت است

در کل کاپوتاژ خودرو به خارج از کشور از جمله ترکیه حدودا ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هزینه دارد. در ضمن، تفاوت هزینه بنزین ترکیه با ایران را نباید فراموش کنید. قیمت بنزین در ترکیه در سال ۱۴۰۲ حدودا لیتری ۲۲ لیر است. هنگام خروج از کشور باید تفاوت قیمت بنزین ایران با کشور ورودی را بپردازید. چه باک شما پر باشد چه خالی مبنای محاسبه قرار می‌گیرد. در ضمن هزینه مدارک لازم برای سفر به استانبول با ماشین شخصی به دلیل نوسانات ارز ممکن است دچار تغییراتی شود.

هزینه سفر به استانبول با قطار

قطار زیباترین وسیله سفر به مقاصد گردشگری استانبول است. در طول مسیر شما بهترین مناظر شگفت انگیز آناتولی و چشم انداز‌های ترکیه را خواهید دید. برای سفر با قطار به استانبول لازم است اول از تهران به آنکارا بروید. از آنکارا به استانبول هم سوار قطار معمولی یا سریع السیر شوید. هزینه و مدت زمان سفر با قطار به استانبول عبارتند از:

قیمت بلیط قطار تهران-آنکارا ۱۴۰۲: ۵۲ یورو

قیمت بلیط قطار آنکارا-استانبول ۱۴۰۲: بین ۷۵ تا ۱۰۵ لیر ترکیه (بستگی به کلاس قطار دارد)

مدت زمان سفر با قطار تهران استانبول: با توجه به مدت زمان بازدید و چک کردن پاسپورت در مرز بین ۳۰ تا ۴۰ ساعت

مدت زمان سفر با قطار تبریز استانبول: با توجه به مدت زمان بازدید و چک کردن پاسپورت در مرز حدود ۲۴ ساعت

مدت زمان سفر با قطار آنکارا استانبول: ۴ ساعت و نیم

هزینه سفر به استانبول با اتوبوس

سفر با اتوبوس به استانبول در ایران متداول است. معمولا از مبدا تهران به استانبول و از تبریز به استانبول می‌توانید اقدام به خرید بلیط اتوبوس استانبول کنید. مسافت زمینی تهران به استانبول حدود ۲۵۰۰ کیلومتر است. مسیر اتوبوس‌ها از تهران و ماکو می‌گذرد و از طریق مرز بازرگان وارد خاک ترکیه می‌شود تا از مسیر ترانزیتی دغوبایزید، آغری، ارزروم، ارزنجان، آماسیا، بولو، ایزمیت به استانبول برسد. مسافت زمینی تبریز به استانبول نیز حدود ۱۸۰۰ کیلومتر است. هزینه سفر به ترکیه با اتوبوس از مبدا تهران و تبریز به شرح زیر است:

قیمت بلیط اتوبوس تهران استانبول ۱۴۰۲: ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان

قیمت بلیط اتوبوس تبریز-استانبول ۱۴۰۲: ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان

مدت زمان سفر با اتوبوس تهران استانبول: با توجه به مدت زمان بازدید و چک کردن پاسپورت در مرز بین ۳۰ تا ۴۰ ساعت

مدت زمان سفر با اتوبوس تبریز استانبول: با توجه به مدت زمان بازدید و چک کردن پاسپورت در مرز حدود ۲۴ ساعت

هزینه سفر به استانبول با هواپیما

مرسوم‌ترین و راحت‌ترین روش سفر به ترکیه، خرید بلیط هواپیما استانبول است. غیر از تهران بعضی شهر‌های ایران مانند اصفهان، تبریز، مشهد و شیراز نیز پرواز مستقیم تهران استانبول را دارند. با توجه به مبدا خود می‌توانید از یکی از شهر‌های فوق بلیط استانبول را تهیه کرده و در مخارج سفر خود صرفه جویی کنید. در ادامه هزینه سفر هوایی به ترکیه را به صورت یک طرفه (فقط رفت) می‌بینید. معمولا قیمت بلیط برگشت هم همین حدود است:

قیمت بلیط هواپیما تهران استانبول ۱۴۰۲: پرواز ایرانی از ۳ میلیون تومان به بالا و پرواز ترک از ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به بالا

قیمت بلیط هواپیما تبریز استانبول ۱۴۰۲: پرواز ایرانی از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به بالا

مدت زمان سفر با هواپیما تهران استانبول: پرواز از فرودگاه امام خمینی تا فرودگاه آتاتورک بین ۳ ساعت تا ۳ ساعت و نیم طول می‌کشد.

مدت زمان سفر با هواپیما تبریز استانبول: پرواز از فرودگاه تبریز تا فرودگاه آتاتورک حدود ۲ ساعت و ۱۰ دقیقه طول می‌کشد.

هزینه اقامت در استانبول چقدر است؟

در شهر استانبول گزینه‌های متنوع با قیمت‌های مختلفی برای رزرو هتل و اقامتگاه پیش روی شماست. همانطور که گفتیم استانبول شهری توریستی است و به همین خاطر هتل‌ها و اقامتگاه‌های زیادی دارد. از آنجایی که بخش اروپایی استانبول توریستی‌تر است، بیشتر هتل‌ها و اقامتگاه‌ها در این قسمت قرار دارند. برای اقامت در استانبول روی هتل‌های ۳ تا ۵ ستاره، هاستل‌ها، هتل آپارتمان‌ها و مهمان‌خانه‌های متنوعی می‌توانید حساب کنید.

رزرو هتل در استانبول

در زیر حدود قیمت رزرو هر نوع هتل با توجه به موقعیت و امکانات آن برای هر شب ارائه شده است:

هزینه رزرو هتل‌های ۲ ستاره استانبول: حدود ۳۵۰ تا ۱۰۰۰ لیر ترکیه

هزینه رزرو هتل‌های ۳ ستاره استانبول: حدود ۶۰۰ تا ۱۸۰۰ لیر ترکیه

هزینه رزرو هتل‌های ۴ ستاره استانبول: حدود ۱۵۰۰ تا ۳۰۰۰ لیر ترکیه

هزینه رزرو هتل‌های ۵ ستاره استانبول: از ۳۰۰۰ تا ۱۳۰۰۰ لیر ترکیه

رزرو هاستل در استانبول

هزینه رزرو هاستل از شبی ۲۰۰ تا ۸۰۰ لیر ترکیه متغیر است که به امکانات هاستل و اتاق عمومی یا خصوصی بستگی دارد.

رزرو مهمانخانه در استانبول

رزرو اقامتگاه یا مهمانخانه در استانبول هم با توجه به نزدیکی آن به مرکز شهر و دسترسی به مترو و همچنین امکانات آن از شبی ۱۸۰ تا ۱۵۰۰ لیر ترکیه هزینه دارد.

هزینه حمل و نقل در استانبول چقدر است؟

استفاده از کشتی یا مترو انتخاب به صرفه‌ای برای جابه‌جایی در استانبول است. برای رسیدن به ایستگاه مترو یا اسکله کشتی باید از اتوبوس، تاکسی یا دلموش (ون‌های زرد رنگ) استفاده کنید. با خرید استانبول کارت و شارژ آن می‌توانید به راحتی هزینه تمام این وسایل نقلیه را بپردازید. هزینه حمل و نقل با وسایل عمومی در استانبول به این شرح است:

بلیط مسیر یک طرفه مترو: حدود ۱۰ لیر

هزینه تاکسی متر: هر کیلومتر ۸.۱ لیر

هزینه تاکسی شهری: به طور متوسط ۱۳ لیر

هزینه فرابر (کشتی‌های تندرو در تنگه بسفر): ۲۹ لیر

هزینه خرید استانبول کارت: ۵۰ لیر

هزینه‌های سفر به استانبول

نمایی از پل گالاتا استانبول

هزینه تفریحات استانبول ترکیه

قیمت بلیط ورودی ویالند استانبول: ۹۵۰ لیر به ازای هر بزرگسال و ۹۳۹ لیر برای هر کودک بالای ۲ سال

قیمت بلیط لگولند استانبول: ۳۹۰ لیر

دلفیناریوم استانبول ۹۰۰ لیر به ازای هر بزرگسال /۸۰۰ لیر برای کودکان ۳ تا ۱۱ سال/ زیر ۲ سال رایگان
آ

کواریوم استانبول: ۳۶۰ لیر به ازای هر بزرگسال/ ۳۱۵ لیر برای کودکان ۳ تا ۱۱ سال/ زیر ۲ سال رایگان

هزینه بازدید از جا‌های دیدنی در استانبول ترکیه

برای اطلاع از قیمت بلیط ورودی جا‌های دیدنی استانبول جدول زیر را ببینید. اطلاعات این جدول در ماه فروردین ۱۴۰۲ به روز رسانی شده است:

روز‌های بازدید

هزینه ورودی

جاذبه گردشگری

تمام روز‌های هفته

رایگان

مسجد ایاصوفیه

تمام روز‌های هفته به جز سه شنبه‌ها

از ۳۲۰ لیر

کاخ توپکاپی

تمام روز‌های هفته؛ روز‌های تعطیل از ساعت ۱۳ باز است

۱۹۰ لیر

آب انبار باسیلیکا

تمام روز‌های هفته به جز دوشنبه‌ها

۳۰۰ لیر

کاخ دلماباغچه

تمام روز‌های هفته

۱۳۰ لیر

برج گالاتا

تمام روز‌های هفته از ساعت ۱۰ و نیم صبح تا ۷ عصر

۲۰۷ لیر

موزه مادام توسو

تمام روز‌های هفته به جز چهارشنبه‌ها و روز‌های تعطیل

۹۰ لیر

پارک مینیاتورک

تمام روز‌های هفته به جز یکشنبه‌ها

رایگان

بازار بزرگ استانبول

تمام روز‌های هفته به جز تعطیلات رسمی

رایگان

بازار ادویه

نکته مهم: ساعت بازدید بیشتر مکان‌های دیدنی استانبول از ساعت ۹ صبح تا ۷ عصر است.

هزینه‌های سفر به استانبول

پارک مینیاتورک استانبول

قیمت غذا در استانبول ۲۰۲۳

هزینه غذا و رستوران در استانبول تا حد زیادی به سلیقه، نیاز و بودجه هر شخص بستگی دارد. با این حال، متوسط هزینه برای انواع رستوران و فست فود در استانبول ترکیه در سال ۱۴۰۲ به صورت زیر است:

رستوران اقتصادی: حدودا ۱۱۸ لیر

رستوران لوکس: ۵۰۰ لیر

فست فود‌های زنجیره‌ای مانند مک دونالد: به طور متوسط ۹۹ لیر

معروفترین غذا‌های ترکیه که حتما باید امتحان کنید

در سفر به ترکیه حتما غذا‌های ترکی نظیر دونر کباب، منمن، لاهماجون، بورک، پیده، بالیک اکمک، دلمه ایچلی کوفته، یاپراک سارماسی، مانتی و گزلمه را امتحان کنید و در یکی از کافه‌های استانبول چای ترکی و باقلوا نوش جان کنید.

در کل هزینه سفر به ترکیه در سال ۱۴۰۲ چقدر است؟

باید در نظر داشته باشید که هزینه سفر تابع عوامل زیادی از جمله محل اقامت، بلیط هواپیما، تفریحات و جا‌های دیدنی مورد نظر شما است. همچنین هزینه سفر به شهر‌های مختلف ترکیه با هم متفاوت است؛ مثلا شما به هزینه کمتری می‌توانید به استانبول سفر کنید، اما برای سفر به آنتالیا به بودجه بیشتری نیاز است. با توجه به اطلاعاتی که در این مقاله آورده‌ایم، هزینه یک هفته سفر به استانبول در سال ۱۴۰۲ از ۱۵ تا ۵۰ میلیون با توجه به محل اقامت متغیر است. اگر خرید در حد معمول و رستوران و خورد و خوراک به صورت متوسط را هم در نظر بگیریم، در بهترین حالت برای سفر به ترکیه برای هر نفر ۵۰ میلیون تومان بودجه باید در نظر بگیرید. باز هم تاکید می‌کنیم این رقم‌ها با توجه به نیاز و سلیقه هر شخص متفاوت است. شما حداقل هزینه سفر به ترکیه را ۱۵ میلیون تومان به ازای هر نفر در نظر بگیرید که به این رقم بودجه‌ای برای خورد و خوراک، حمل و نقل و خرید و تفریح هم اضافه می‌شود.

حرف آخر

استانبول مکانی باورنکردنی است؛ خانه‌هایی دارد با معماری زیبا، غذا‌های خوشمزه، مردم مهمان نواز و البته جذابیت‌های فوق‌العاده! به همین دلیل است که ما دوست داریم بار‌ها و بار‌ها به این شهر سفر کنیم. اگر برای اولین بار است که به استانبول می‌روید، امیدواریم این راهنما به کارتان بیاید و به شما در برنامه ریزی بهتر برای سفر به ترکیه کمک کند. در این مقاله اطلاعات کاملی را در خصوص هزینه‌های سفر به ترکیه، رزرو هتل محل اقامت، هزینه تفریحات و بازدید از مکان‌های گردشگری ارائه کردیم. استانبول واقعا ارزش رفتن و دیدن را دارد. برای اطلاع از آخرین قیمت تور استانبول به سایت تریپ مراجعه کنید.

سامانه رزرواسیون تریپ به شما کمک می‌کند علاوه بر خرید بلیط هواپیما، از قیمت پرواز‌های مختلف خارجی مانند بلیط استانبول و پرواز تهران استانبول و همچنین تور‌های لحظه آخری مطلع شوید. شما در کم‌ترین زمان به انواع قیمت‌ها در تاریخ مورد نظر خود دسترسی خواهید داشت و مناسب‌ترین تور را پیدا خواهید کرد. بهترین قیمت تور‌های داخلی و خارجی، خرید بلیط هواپیما چارتر و رزرو بلیط هواپیما خارجی چارتری و سیستمی از تمامی ایرلاین‌ها را با سامانه تریپ (www.trip.ir) سریع و آسان تجربه کنید.

منبع:تریپ|www.trip.ir

ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

ژیلا صادقی جواب تمام منتقدانش را یکجا داد! + فیلم

قیمت سکه و طلا امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

احتمال ریزش قیمت طلای ۱۸ عیار تا این رقم/ شیرینی آرامش در بازار طلا به کام طلافروشان زهر شد/ حرکت زرگران به سمت بازار‌های دبی و استانبول

قیمت پسته، تخمه، آجیل و خشکبار + جدول

قیمت دلار و یورو امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت تبلت اپل امروز + جدول

قیمت انواع زعفران + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت سکه پارسیان امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های میتسوبیشی اوتلندر، لنسر و میراژ در بازار امروز + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های فولکس واگن در بازار ایران امروز + جدول

الفاظ رکیک سپهر حیدری درباره هوادار سپاهان که کاربران را شوکه کرد+ عکس

قیمت سکه و طلا امروز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

عکس زیبای بازیگر خانم بچه مهندس در استانبول

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

کارت عروسی دختر آیت‌الله طالقانی در سال ۱۳۴۷ + عکس

فیلم/ترور محمد بن سلمان ناکام ماند!

۳ مشکل نشتی سیستم هیدرولیک + راه حل

افزایش حق مسکن کارگران به کجا رسید؟

رونمایی از اولین محصولات برقی سامانه یکپارچه خودرو

خبر مهم مالیاتی برای اصناف و کسبه

طلای جهانی با سیگنال فدرال رزرو تغییر مسیر داد

جزئیات پرونده مرگ بلاگر معروف مشهدی

چه رازی پشت تورم ۳۱ درصدی مخفی شده است؟

سریال استان‌سازی دولت سیزدهم؛ پیامدهای عملکرد دولت در تقسیمات کشوری چه خواهد بود؟

بخش‌ اعلام نشده سفر گروسی به تهران؛ دیدار مدیرکل آژانس با علی باقری حاوی چه پیامی است؟

لوازم خانگی ایرانی هم از دوبی گرانتر است!

فیلم/تذکر کاظم صدیقی به دولت درباره نحوه برخورد با مردم!

احساس بی‌پناهی میان پزشکان جوان؛ از رزیدنت‌ها ضمانتی مالی می‌گیرند که درصورت مرگ‌شان هم قابل اجرا باشد

احتمال تعامل دولت رئیسی با رئیس مجلس بر سر انتخابات ۱۴۰۴ / ۲ رقیب اصلی قالیباف در کرسی ریاست مجلس چه کسانی هستند؟

افزایش حقوق بازنشستگان چه زمانی اعمال می‌شود؟

عکس/ استایل محمود احمدی نژاد در مجارستان

ارز دیجیتال می‌تواند به عنوان مهریه تعیین شود؟

شرط چینی‌ها برای ورود به بازار مسکن تهران!

پاسخ بانک مرکزی به مجادله‌های اخیر بر سر شاخص‌های پولی

پیش‌بینی قیمت سکه امروز ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

حضور ناموفق دلار در کانال ۶۰ هزار تومانی

قیمت نفت صعودی شد

احتیاط معامله‌گران بورس تا کجا ادامه دارد؟

طلا به ریل صعود بازگشت

فیلم/ مجری پرسپولیسی با تمسخر جواد نکونام باز هم حاشیه آفرید!

قیمت روز زعفران + جدول

قیمت خودرو‌های میتسوبیشی امروز + جدول

قیمت دینار عراق امروز + جزئیات

قیمت لیر ترکیه امروز + جزئیات

قیمت خودرو‌های سایپا + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو + جدول

وضعیت آلودگی هوای تهران در ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت سکه پارسیان + جدول

قیمت سکه و طلا + جدول

قیمت بیت کوین و رمزارز‌ها + جدول

قیمت دلار، یورو و سایر ارز‌ها + جدول

صفحه اول روزنامه‌های اقتصادی امروز

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

صفحه اول روزنامه‌های ورزشی امروز

پنهان کاری سازمان توسعه تجارت یا عملکرد ضعیف؟/ شائبه هک سامانه‌ها و نگرانی فعالان اقتصادی از درز اطلاعات

وضعیت هواشناسی امروز

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

پیش بینی بورس امروز ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

کشور‌های ارزان برای سفر کجا‌ها هستند؟

نکاتی برای خلاصی از چربی مو و دردسرهایش

دلیل ترش کردن معده

وازلین برای پوست؛ خوب است یا بد؟

چرا برخی افراد نیمه شب از خواب می پرند؟

نکونام: یک لیوان آب نیست که بخوریم