تاریخ انتشار: ۱۱:۳۸ - ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
پوشش زنده و همزمان انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری ترکیه

پایان راند اول انتخابات ریاست جمهوری ترکیه بدون برنده/ دوئل اردوغان_قلیچدار در دور دوم و روز ۷ خرداد

روند رای‌گیری انتخابات ریاست جمهوری و بیست و هشتمین دوره انتخابات پارلمانی ترکیه ساعت ۱۷:۰۰ در سراسر کشور پایان یافت و با شمارش ۱۹ درصد آراء اردوغان همچنان پیشتاز است. اردوغان ۵۵.۵ درصد / کمال ۳۸.۵ درصد/ سینان ۵ درصد

پوشش زنده انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری ترکیه

اقتصاد۲۴ - روز یک‌شنبه (۱۴ می / ۲۴ اردیبهشت) انتخابات پارلمانی و ریاست جمهور ترکیه برگزار می‌شود. انتخابات در ۸۱ استان ترکیه در حال برگزاری است.
این انتخابات ز ساعت ۰۸:۰۰ (به وقت محلی) تا ساعت ۱۷:۰۰ ادامه خواهد یافت.
بیش از ۱۹۱ هزار صندوق رای در ۹۷۳ حوزه و ۱۰۹۴ حوزه انتخاباتی در سراسر ترکیه برای انتخاب رئیس جمهور که قرار است برای ۵ سال در این کرسی بماند، برپا خواهد شد.
در چارچوب ممنوعیت‌های انتخاباتی، فروش مشروبات الکلی از ساعت ۶ الی ۲۴ فردا و سرو مشروبات الکلی در اماکن عمومی ممنوع است. اماکن تفریحی در طول دوره رای‌گیری بسته خواهد بود.
از سوی دیگر بعد از ساعت ۱۸ فردا مراسم عروسی با رعایت ممنوعیت‌های انتخاباتی و قوانین مشخص شده برگزار می‌شود.
پخش اخبار مربوط به نتایج انتخابات توسط رسانه‌ها از ساعت ۲۱:۰۰ مجاز خواهد بود. اما در صورتی لزوم ممکن است شورای عالی انتخابات تصمیم بگیرد رسانه‌ها نتایج اولیه را قبل از ساعت ۲۱:۰۰ منتشر کنند.
بر این اساس، شورای عالی انتخابات نتایج غیررسمی انتخابات ریاست جمهوری را تا ساعت ۲۳:۵۹ اعلام خواهد کرد.


بیشتر بخوانید: ترکیه دوقطبی‌تر از همیشه؛ آخرین گام‌های رقبا در ماراتن نفس‌گیر انتخابات


در شرایط خاصّ و حسّاس انتخاباتی ترکیه، آنچه برای خاورمیانه و به طور خاص، ایران، اهمّیت دارد، وضعیت روابط اردوغان با کشور‌های عرب خلیج فارس است. در وضعیت نه چندان مساعد سال‌های اخیر اقتصاد و فایننس ترکیه، اردوغان که ساختار هرمی کاسبکارانه ویژه‎اش را بر ترکیه حاکم کرده، با استفاده از شرایط بحرانی که خود ساخته، به بهبود روابط با امارات و سعودی پرداخت و روابط پیشاپیش گرم با قطر را تقویت کرد.
اگر قطر مدّتها است سرمایه‎گذاری گسترده در ترکیه را به عنوان یک روند دنبال می‎کند، سرمایه‎گذاری دو سه سال اخیر امارات در پروژه‎ها و شرکت‌های مختلف ترکیه جالب توجّه است. از آن مهمتر، جذب پول نقد مستقیم از سعودی که در بیش از یک دور انجام شده و در آخرین مورد در ماه‌های اخیر، به واریز مستقیم ۵ میلیارد دلار توسّط سعودی‌ها به بانک مرکزی ترکیه انجامیده، زمینه تقویت روند کار آن ساختار کاسبکارانه را تقویت کرده است.
رقیب اردوغان به صراحت در کمپین خود درباره توافقات متعدّد اردوغان با اعراب سخن گفت و وعده داد که قرارداد‌ها را بازبینی خواهد کرد! حالا این حیطه خاص، به طور جدّی موضوعی انتخاباتی شده است.

در این انتخابات ۳۶ حزب سیاسی مشارکت دارند. در انتخابات اخیر ۶۴ میلیون و ۱۹۱ هزار و ۲۸۵ نفر حق رای دادن دارند. از این تعداد ۶۰ میلیون و ۹۰۴ هزار و ۴۹۹ نفر در داخل ترکیه و ۳ میلیون و ۲۸۶ هزار و ۷۸۶ رای دهنده هم شهروندان ترکی هستند که در خارج از کشور اقامت داشته و حق رای دادن دارند. ۶ میلیون نفر از رای دهندگان نیز رای اولی محسوب می‌شوند.
تا روز ۹ می (۱۹ اردیبهشت) از مجموع ۳ میلیون و ۲۸۶ هزار و ۷۸۶ رای دهنده واجد شرایط، یک میلیون و ۷۹۸ هزار و ۵۰۵ شهروند ترک در خارج از کشور رای خود را به صندوق‌ها ریخته‌اند که یک رکوردشکنی محسوب می‌شود. بنابر آخرین آمار‌ها تا کنون ۱۲۵ هزار و ۴۷۹ رای در دروازه‌های گمرکی به صندوق‌های ریخته شده است.

در انتخابات اخیر سه ائتلاف اصلی «جمهور»، «ملت» و «کار و آزادی» بر سر تصاحب ۶۰۰ کرسی پارلمان رقایت می‌کنند. پس از انصراف محرم اینجه از ادامه رقابت‌ها، رجب طیب اردوغان، کمال قلیچدار اوغلو و سنان اوغان با یکدیگر برای کسب کرسی ریاست جمهوری رقابت می‌کنند.

۳۶ حزب سیاسی در این انتخابات حق مشارکت دارند. ۲۴ حزب به صورت مستقل برای انتخابات پارلمانی نامزد معرفی کرده‌اند. ۱۲ حزب نیز در قالب ائتلاف‌‎های انتخاباتی وارد صحنه شده‌اند.رجب طیب اردوغان دیروز –شنبه- قبل از اعلام سکوت انتخاباتی در خیابان «قاسم پاشا»، زادگاه خود به تبلیغات خود پایان داد.ازدوغان نامزد ائتلاف جمهور برای ریاست جمهوری، در میان طرفداران خود در شهر استانبول گفت: «در دو روز گذشته با همشهری‌هایم ده‌ها تجمع برگزار کرده‌ایم. اینجا متولد و بزرگ شده‌ام. تعلق خاطر خاصی به این شهر دارم. می‌خواهم با صدای بلند به همه بگویم «ما اینجا هستیم.» این آخرین تجمع ما خواهد بود. متاسفانه بعد از این نمی‌توانیم تجمع برگزار کنیم.»

شهروندان در مناطق زلزله‌زده پای صندوق رای رفتند

شهروندان ترکیه ساعات اولیه صبح امروز یکشنبه در استان‌های زلزله‌زده پای صندوق‌های رای حاضر شدند.
زلزله‌زدگان در استان‌های غازی‌آنتپ، قهرمان‌ماراش، مالاتیا، شانلی‌اورفا، آدی‌یامان و کیلیس جهت شرکت در انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی ترکیه، رای خود را در صندوق‌های برپا شده در حیاط مدارس آسیب دیده، انداختند.
ماموران صندوق‌های رای‌گیری در استان قهرمان‌ماراش ساعات اولیه صبح در مدارس حضور یافته و تدارکات لازم را انجام دادند.
برخی واجدین شرایط رای دادن در حیاط مدرسه زکی کاراکیز در شهرستان اون‌ایکی شوبات در قهرمان‌ماراش، ساعت ۰۸.۰۰ شروع به رای دادن کردند.
شهروندان زلزله‌زده ساعات اولیه صبح، پای صندوق‌های رای صف بستند.

حاضر شدن شهروندان شهر‌های مختلف ترکیه پای صندوق‌های رای

شهروندان کشور ترکیه در بیش از ۱۹۱ هزار صندوق رای در ۹۷۳ حوزه و ۱۰۹۴ حوزه انتخاباتی در سراسر کشور پای رای‌های خود را به صندوق ریختند:

پوشش زنده انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری ترکیه

پوشش زنده انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری ترکیه

پوشش زنده انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری ترکیه

پوشش زنده انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری ترکیه

 

قلیچدار اوغلو پس از رای دادن: دلتنگ دموکراسی و بازگشت بهار هستیم

کمال قلیچدار اوغلو، رهبر حزب جمهوری خواه خلق و نامزد ائتلاف ملت برای ریاست جمهوری در یک حوزه انتخاباتی در شهر آنکارا، پایتخت ترکیه رای خود را به صندوق انداخت.
قلیچدار اوغلو در سخنانی کوتاه گفت: از تمامی شهروندانی که رای داده‌اند، سپاسگزارم. دموکراسی برای همه ضروری است و همه‌گان دلتنگ دموکراسی شده‌ایم. به یاری پروردگار بهار باز خواهد گشت و ادامه خواهد یافت.»

مرال آکشنر رای خود را به صندوق انداخت

مرال آکشنر رهبر حزب خوب (İP) در دبیرستان بیکوز هاجی سابانجی آناتولی رای خود را به صندوق انداخت.
آکشنر در جمع طرفداران خود گفت: «در ۴۵ نشست و در ۵۴ متینگ انتخاباتی برگزار کردم. تگرش ما این است که رای‌دهندگان، ولی نعمت هستند.
رهبر حزب خوب در ادامه گفت: «ما وظیفه مدنی خود را انجام داده‌ایم. امیدواریم این انتخابات برای ملت ما مفید باشد. به ویژه این که ما عنوان ائتلاف «ملت» را بر خود نهادیم. ما نهادی بودیم که بیشترین تعداد رای‌دهندگان را به دست آوردیم.»
او افزود: «تهمت‌ها و توهین‌های زیادی را تجربه کرده‌ایم؛ هیچ کدام مهم نیستند. از این به بعد باید با جزئیات دقیق در مورد نتیجه انتخاباتی آزادانه سخن بگویند. امیدوارم همه چیز خوب باشد.»

ارسال صندوق‌های سیار رای برای معلولان و بیماران

شهروندان واجد شرایط رای دادن در استان قرقلرئلی ترکیه که به دلیل معلولیت یا بیماری خود نمی‌توانند پای صندوق بروند، رای‌های خود را جهت شرکت در انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی ترکیه در صندوق‌هایی که به خانه‌های آن‌ها منتقل شده، انداختند.
ماموران هیئت انتخابات استان قرقلرایلی، به خانه گولسویم اسکی‌جی، شهروند ۸۰ ساله که به علت بیماری خود توان رفتن به پای صندوق را ندارد، صندوق رای سیار بردند.
ماموران صندوق سیار را روی میز در اتاق این پیر‌زن گذاشتند و او را درباره رای دادن در جریان قرار دادند.

اردوغان و همسرش رای خود را به صندوق انداختند

رئیس جمهور ترکیه و همسرش به مدرسه‌ای در استانبول حضور یافته و رای خود را به صندوق انداختند.
رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، نامزد ائتلاف «جمهور» در انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی رای خود را به صندوق انداخت.
اردوغان به همراه همسرش امینه اردوغان ساعت از خانه خود در منطقه اوسکودار استانبول ساعت ۱۱:۴۰ به مدرسه «سافت چبی» رفت تا رای خود را به صندوق بیندازد.
فخرالدین آلتون، رئیس مرکز انتخابات ریاست جمهوری ترکیه، حلمی تُرکمن شهردار اوسکودار و عثمان نوری کاباکتپه رئیس شورای استانی حزب عدالت و توسعه از اردوغان و همسرش در این مدرسه استقبال کردند.

پوشش زنده انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری ترکیه

تانسو چیلر؛ نخست وزیر سابق ترکیه بعد از رای دادن: «اکنون وقت آن است که ملت ما صحبت کند»

تانسو چیلر، نخست‌وزیر سابق ترکیه با حضور در یک حوزه رای‌گیری در منطقه ساریز شهر استانبول، رای خود را به صندوق انداخت.
چیلر پس از رای گیری در جمع خبرنگاران گفت: "اکنون وقت آن است که ملت ما صحبت کند. "
چیلر گفت: «همه احزاب ما مدت‌هاست که هرچه می‌خواستند به ملت بگویند. اکنون وقت آن است که ملت ما صحبت کند. ملت ما هر چه بگوید انجام می‌شود. این مهر تاییدی بر دموکراسی ما خواهد زد. برای شما، کشورمان، ملت ما و هم برای کل جهان آرزوی موفقیت دارم.»گ

دولت باغچلی، رئیس حزب حرکت ملی در آنکارا رای داد

دولت باغچلی، رهبر حزب حرکت ملی با حاضر شدن در یک مدرسه در منطقه چانکایا شهر آنکارا رای داد. باغچلی پس از راید دادن به خبرنگاران گفت: «خداوند به ما توفیق دهد که امروز به وظیفه خود در رای دادن عمل کنیم. انتخابات مهمی در زندگی سیاسی ترکیه است.»
او افزود: «مشاهدات از مشارکت بالا در این انتخابات حکایت دارد. امیدوارم ملت ما موفق باشد. برای همه احزاب سیاسی هم آرزوی موفقیت دارم.»

پایان روند رای‌گیری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی ترکیه


روند رای‌گیری انتخابات ریاست جمهوری و بیست و هشتمین دوره انتخابات پارلمانی ترکیه ساعت ۱۷:۰۰ به وقت محلی در سراسر کشور پایان یافت.
مردم ترکیه برای تعیین رئیس جمهور (به مدت ۵ سال) و اعضای جدید پارلمان پای صندوق‌های رای رفتند.
بیش از ۱۹۱ هزار صندوق در ۹۷۳ شهرستان و ۱۰۹۴ هیئت انتخاباتی شهرستان در سراسر ترکیه دایر شد.
برای ۳ میلیون و ۴۱۶ هزار و ۹۸ رأی دهنده ثبت نام شده در فهرست انتخابات خارج از کشور، در ۷۳ کشور و ۱۵۶ مکان صندوق رأی در نمایندگی‌های خارجی مستقر شد.
مراحل رای گیری در دروازه‌های گمرکی برای کسانی که نتوانستند در زمان مشخص شده در کشور محل اقامت خود رای دهند در ساعت ۱۷:۰۰ پایان یافت.

نتایج اولیه انتخابات و پیشتازی اردوغان

نتایج انتخابات ترکیه با شمارش ۱۲.۸٪ آرا حاکی از پیشتازی قاطع اردوغان است.
برخی منابع خبری میزان مشارکت در انتخابات ترکیه را ۹۳.۶٪ اعلام کردند.
این میزان از مشارکت، در منطقه یک رکورد محسوب می‌شود.

پایان روند رای گیری و انتظار برای نتایج اولیه

 

با شمارش ۱۹ درصد آراء اردوغان همچنان پیشتاز است

اردوغان ۵۵.۵ درصد
کمال ۳۸.۵ درصد
سینان ۵ درصد

اردوغان پیشتاز است

 

نتایج زنده بر اساس شمارش 88 درصد آرا

انتخابات در آستانه رسیدن به مرحله دوم./ عصر ترکیه

پوشش زنده انتخابات

 

اردوغان اکثریت را از دست داد

نزدیک به ۹۰ درصد آرا شمارش شده اند

اردوغان

نتایج اولیه غیررسمی: هیچ یک از نامزدهای ریاست جمهوری ۵۰ درصد آرا را کسب نکردند


طبق نتایج اولیه و غیررسمی رسانه‌های ترکیه به نظر می‌رسد که هیچ یک از نامزدهای ریاست جمهوری ۵۰ درصد آرای لازم برای پیروزی در دور نخست انتخابات را کسب نکرده‌اند. 

طبق آمار اعلام شده از سوی خبرگزاری دولتی آناتولی، با شمارش حدود ۹۵ درصد آرا، سهم اردوغان ۴۹.۵۶ درصد و سهم قلیچداراوغلو ۴۴.۷۲ درصد است. 
اگر به‌طور رسمی این آمار تایید شود، هر دو نامزد باید دو هفته دیگر در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنند. 

انتخابات در راند دوم 

در همین حال خبرگزاری آناتولی اعلام کرد که ائتلاف جمهور بیش از ۴۹ درصد و ائتلاف ملت بیش از ۳۵ درصد آرای انتخابات پارلمان را تا کنون کسب کرده‌اند.

تلویزیون دولتی ترکیه نیز اعلام کرد که پس از شمارش ۱۰۰ درصد آرا انتخابات ریاست جمهوری، اردوغان ۴۹.۲۴ درصد آرا را به دست آورد در حالی که این رقم برای کمال قلیچ‌داراوغلو ۴۵ درصد است.

در همین حال رئیس‌جمهوری باکو طی تماسی تلفنی به همتای ترکیه‌ای خود از اینکه بیشترین آرای انتخاباتی را کسب کرده است، تبریک گفت. الهام علی اف درحالی به اردوغان تبریک گفته است که انتخابات ریاست‌جمهوری در ترکیه به دور دوم کشیده شده است.

آمار رسمی کمیسیون مستقل انتخابات از شمارش آرا

کمیسیون عالی انتخابات ترکیه، نتایج اولیه رسمی ۹۱.۹۳ درصد آرا را اعلام کرد. بر اساس نتایج اعلام شده هیچ یک از کمال قلیچدار اوغلو و رجب طیب اردوغان نتوانسته‌اند حد نصاب لازم برای پیروزی در دور اول انتخابات را کسب کنند.
احمد ینر، رئیس کمیسیون عالی انتخابات اعلام کرد: ۹۱.۹۳ درصد آرا تا کنون شمارش شده‌اند. نسبت آرای شمارش شده داخلی ۹۴.۶٨ درصد و آرای شمارش شده خارجی ۳۶.٨۵ درصد است.
بناب آمار ارائه شده از سوی ینر، رجب طیب اردوغان ۴۹.۴۹ درصد آرا و کمال قلیچدار اوغلو ۴۴.۷۹ درصد آرای شمارش شده را کسب کرده‌اند. سنان اوغان ۵.۲۶ درصد و محرم اینجه ۰.۴۲ درصد آرا را کسب کرده‌اند.

 

ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت میوه در میادین تره بار امروز + جدول

قیمت پسته، تخمه، آجیل و خشکبار + جدول

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت سکه و طلا امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت کیا اپتیما، اسپورتیج و سراتو در بازار ایران + جدول

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت سکه و طلا امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

مهمترین نکات در رانندگی با خودروی دنده اتومات

قیمت دلار و یورو امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

احتمال ریزش قیمت طلای ۱۸ عیار تا این رقم/ شیرینی آرامش در بازار طلا به کام طلافروشان زهر شد/ حرکت زرگران به سمت بازار‌های دبی و استانبول

قیمت تبلت اپل امروز + جدول

قیمت خودرو‌های فولکس واگن در بازار ایران امروز + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

بهترین تفرجگاه‌های مازندران در فصل بهار

قیمت خودرو‌های سایپا امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

حق کمیسیون‌های نجومی مشاوران املاک در آشفته بازار مسکن/ کمیسیون‌هایی که از نیم درصد به ۲ درصد هم می‌رسد!/ دولت هم پای قانون خود نایستاد

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

رشد تقاضای جهانی برای بنزین نصف می‌شود

عکس/ دی جی ها از کیش جمع می شوند!

انتقاد جمهوری اسلامی از سکوت ایران در برابر شیعه کشی طالبان

فیلم/رهبر انقلاب: حج امسال، حج برائت است

جشن تکلیف متفاوت ۲۰۰۰ دختر افغانستانی

رونمایی از مدارک فساد پسران معاون اول سابق قوه قضائیه

از ساخت خانه‌های استطاعت پذیر چه خبر؟

مشخصات شگفت‌آور تانک اصلی نبرد T-۵۴/T-۵۵ روسیه

فیلم/ وقتی کارما جواب محمد بحرانی را داد!

علیرضا جهانبخش در فاینورد ۱۰۰ تایی شد+ عکس

کدام کالا‌های اساسی امسال ارز ترجیحی می‌گیرند؟

قیمت خانه‌ در شهر پردیس چند؟

فیلم/دفاع جانانه علیرضا بیرانوند از سروش در جنگ با بازیگران

باید‌ها و نباید‌های آبله مرغان در کودکان و بزرگسالان

جوانترین و پیرترین نمایندگان مجلس دوازدهم +جدول

دیدار مسئولان و کارگزاران حج با رهبر انقلاب

ژیلا صادقی جواب تمام منتقدانش را یکجا داد! + فیلم

اعلام زمان اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان

نقطه ضعف اقتصاد روسیه در برابر تحریم‌های غرب

عکس زیبای بازیگر خانم بچه مهندس در استانبول

ترک‌خوردگی‌های عجیب نقش جهان و تخت جمشید

انس جهانی به ریل صعودی برگشت

دولت به فروشندگان کالابرگ چقدر بدهکار است؟

واردات خودروی برقی بدون هیچ زیرساختی!

صنعت هوانوردی ایران به پایان خط رسیده است؟

یازدهمین جلسه حراج سکه طلا از ساعت ۱۲ امروز برگزار می‌شود

فیلم/ تدریس خلاقانه شاهنامه توسط معلم خوش ذوق

دریاچه ارومیه واقعا احیا شد؟

اما و اگر‌های طرح اصلاح قانون خدمت سربازی

پیش‌بینی قیمت سکه امروز ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

فیلم/خواب عجیبی که آیت‌الله هاشمی ۶ ماه قبل از فوت دید

سفر رافائل گروسی؛ فرصت یا دور باطل؟ / مکان‌های اختلافات تهران و آژانس بین‌المللی انرژی

معرفی خودروی دنا پلاس توربو اتوماتیک

حرف رئیس جمهور را جدی نگیرید؛ با مردم صادق باشید

فیلم/ قیمت خانه در افغانستان چند؟

بررسی رقابت‌های اصولگرایان در دور دوم انتخابات/در اردوگاه اصولگریان چه می گذرد؟

هامون تشنه ماند؛ روایت ساکنان از زندگی در حاشیه تالاب‌ها/ روستاها از جمعیت خالی شده‌اند و صیادی و کشاورزی از بین رفته است

ابتلای صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج به بی پولی/ بودجه مصوب صندوق کمتر از یک‌سوم نیاز است!

قیمت جدید تخم مرغ امروز ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳+ جدول

قیمت مسکن در کلان‌شهر همسایه تهران

خیز دوباره بیت‌کوین با افت آمار اشتغال

قیمت جهانی نفت افزایش یافت

سرک دلار به کانال ۶۰ هزار تومانی

علت دزدیده شدن یسنا مشخص شد

فیلم/ شعر خوانی امیر تتلو در مدح امام علی برای تخفیف مجازات!

چرا طلافروشی‌های مشهد پلمپ شد؟

با بورس چه می توان کرد؟

عقب‌نشینی سیاسی در بازار طلا

قیمت تبلت اپل امروز + جدول

قیمت آجیل و خشکبار امروز + جدول