رسول خرم، اقتصاد ۲۴- پانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی کشور که پیشتر با عنوان نمایشگاه بورس، بانک و بیمه شناخته میشد، امسال هم برگزار شد، در حالی که بسیاری از نواقص سالهای گذشته در آن برطرف شده بود.
همزمانی برگزاری این نمایشگاه با نمایشگاهی دیگر در مجاورت آن باعث شده بود رفت و آمد میان حاضران در دو رویداد را شاهد باشیم که این روند، ظرفیت تعامل میان صنایع مختلف را ایجاد کرده بود.
اما حضور تنها ۱۱ شرکت بیمه به همراه بیمه مرکزی در این رویداد نشان داد که حدود دو سوم از شرکتهای بیمه، به این نمایشگاه و دستاوردهای آن اعتقادی نداشته اند. آنها شاید با این پیش زمینه فکری که نمایشگاه پانزدهم هم مانند دورههای پیشین است، از حضور در این رویداد انصراف دادند.
این در حالی است که فاینکس پانزدهم را میتوان نسبت به دورههای پیشین، گامی به جلو دانست.
ظرفیت همکاری گسترده با صدا و سیما به منظور معرفی صنعت بیمه و نیز خدمات بیمه گران، از پتانسیلهای منحصر به فرد فاینکس پانزدهم برای بیمه گران بود.
حضور فعال خبرنگاران رسانه ملی در کنار سایر اصحاب رسانه در این رویداد، زمینه بسیار مطلوبی برای رسانهای کردن خدمات شرکتهای بیمه ایجاد کرده بود که طبیعتا شرکتهای غایب در این نمایشگاه، از این موهبت محروم ماندند.
اما از نگاهی دیگر، میتوان این گونه ارزیابی کرد که شرکتهای بیمه غایب، احتمالا دستاوردی برای ارائه در نمایشگاه نداشته اند، وگرنه کیست که ظرفیتی با این اهمیت را بی دلیل از خود دریغ کند!
اتفاقا شرکتهایی که هر روز با تبلیغات خیابانی -رسانهای به دنبال دستاوردسازی برای خود هستند، از غایبان این رویداد بودند.
همچنین بروز مشکلات اقتصادی برای شرکتها همزمان با افزایش هزینهها ناشی از تورم را میتوان دلیل دیگری برای عدم حضور برخی دیگر از بیمه گران در فاینکس پانزدهم دانست.
بر اساس مشاهدات میدانی خبرنگار اقتصاد ۲۴ ، پانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی به لحاظ بازدید و بازخورد از همه مراتب نسبت به سال گذشته از اقبال بیشتری برخوردار بود و بیشتر مورد استقبال مخاطبان صنعت بانک، بورس و بیمه قرار گرفته است.
با پایان این رویداد، به نظر میرسد مشارکت کنندگان در نمایشگاه میتوانند دستاوردهای حضور در این رویداد را در قالبی مدون برای سایرین تشریح کنند تا در دورههای بعد فاینکس، شاهد حضور پررنگتر بیمه گران باشیم.