تاریخ انتشار: ۰۰:۰۴ - ۰۳ تير ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۳۵ نظر
فردین آقابزرگی در گفتگو با اقتصاد ۲۴ پاسخ داد؛

هشدار به سهامداران خرد بورسی/ دست‌های پشت پرده ریزش بورس مانع رشد شاخص کل در ماه‌های آینده می‌شوند

فردین آقابزرگی، کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه در شرایطی که ذی نفع بورس تهران سهامداران خرد هستند و ذی نفع سایر بازار‌ها، دولت، نباید انتظار رشد بورس را داشته باشیم، گفت: دولت و رئیس سازمان بورس، مانع از رشد بازار سرمایه در اوج ارزندگی آن شده اند.

بورس تهران

اقتصاد۲۴- میناسادات حسینی: شاخص کل بورس تهران روز سه شنبه ۳۰ خردادماه با رشد ۰.۱۳ درصدی در ارتفاع دو هزار و ۱۶۶ هزار واحدی ایستاد.

این در حالی است که ارزش معاملات خرد با افت ۲۵ درصدی، به کمترین رقم در ۴ ماه اخیر رسید و رقم ۵ هزار و ۶۷۶ میلیارد تومان را ثبت کرد.

به گزارش اقتصاد ۲۴، در معاملات روز سه‌شنبه، ۱۲۲ نماد صف خرید داشتند و مقابلِ ۴۱ نماد صف فروش نقش بست.

اما سوال اصلی این است که آیا رشد حلزونی بورس در روز سه شنبه، در آخرین روز معاملات بازار سرمایه در خردادماه و ابتدای تیرماه نیز ادامه خواهد یافت؟

دولت مانع رشد بازار سرمایه است

فردین آقابزرگی، کارشناس بازار سرمایه در این مورد به اقتصاد ۲۴ گفت: سازمان بورس و ارکان بازار سرمایه، بورس تهران را به صورت «بندبازی» رو به تعادل پیش می‌برند. به همین دلیل روزی ۱۰ هزار واحد مثبت می‌شود و روزی ۱۰ هزار واحد منفی و برآیندش هم ادامه روند تعادل با چاشنی نزول است.

وی ادامه داد: شاخص کل بورس به عنوان یکی از معیار‌های سنجه دو ماه ابتدای سال جاری در کنار ۳۰ درصد بازدهی شاخص هم وزن، ۴۹ درصد بازدهی کسب کرد.

فردین آقابزرگی

همه دلایل ریزش بورس به دست دولت

این کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به سوال اقتصاد ۲۴ مبنی بر اینکه دلیل درجا زدن‌های مکرر بورس تهران در خردادماه چه بود؟ گفت: دلایل تغییر جهت و تغییر روند بازار تحت تاثیر عواملی به شرح زیر است:

۱. اظهارنظر‌های ناشی از القای نگرانی از سوی مقامات عالی رتبه کشور حتی سران قوا و خاندوزی وزیر اقتصاد و عشقی رئیس سازمان بورس اوراق بهادار. به عبارت بهتر، اظهار نگرانی بی دلیل و غیرکارشناسی برای جلوگیری از وقوع اتفاقات مشابه سال ۱۳۹۹.

۲. انتشار اخباری مبنی درباره قیمت ارز که یکی از محور‌های اصلی شادابی و طراوات در بورس بود به این بهانه که افزایش احتمالی سود شرکت‌ها را در پی دارد و با حصول توافقات، سیر نزولی آن موجب رکود در بازار خواهد شد که تقریبا درجا زدن و روند بطئی و نزولی بورس در روز‌های اخیر جزو شواهد این امر است.

۳. پیش فروش‌های مکرر و عدیده و حجیم خودرو بالغ بر ۴۶۰ هزار میلیارد تومان یعنی نصف کسری بودجه دولت در سال ۱۴۰۱؛ این مورد نشان دهنده احاطه و استیلای مافیای خودرو بر اقتصاد کشور از جمله بازار سرمایه است. به عبارتی، بورس سرکوب شد تا نقدینگی به سمت پیش فروش خودرو برود. در ادامه این روند، شاهد تاسی از القای نگرانی، اظهار نظر‌های بی دلیل و بی سابقه در سطح بین الملل از سوی مسئولان بازار سرمایه و ارکان بورس بودیم. مسئول سازمان بورس پشت بلندگو اظهار نظر کرد که «مواظب باشید بازار سرمایه ریسک دارد!» این در حالی است که در هیچ کجای دنیا مقام مسئول اینگونه اظهار نظر نمی‌کند. مقام مسئول ازسوی مقام ناظر، کار خود که افزایش نقدشوندگی، افزایش شفافیت، حرکت به سمت کارایی بازار و... است را به درستی انجام می‌دهد.

۴. فشار مضاعف بازارگردان‌ها و نهاد‌های سرمایه گذاری برای عرضه آبشاری از انتهای اردیبهشت ماه. دستور عرضه آبشاری سهام به صورت تلفنی و شفاهی صادر شد تا بازارگردان‌ها و حقوقی‌ها هرچه سهم در بازار است را عرضه کنند و هر بازارگردانی که عرضه نکرد به کمیته تخلفات احضار شد.

دست‌های پنهان در ریزش بورس

آقابزرگی ادامه داد: با وجود تکذیب دستکاری و دخالت دولت در بورس که روز گذشته رئیس سازمان بورس این جمله را به زبان آوردند، این دقیقا جزو مصادیق احاطه و دخالت دولت است. چه کسی مجوز پیش فروش خودرو را می‌دهد؟ وزارت صمت. از طرفی وزارت صمت و دولت با ورود محصولات به بورس کالا مخالفت کرد. شورای رقابت نیز متشکل از نمایندگان و منتخبان وزیر اقتصاد است.


بیشتر بخوانید: صف‌های خرید به بازار سرمایه برمی‌گردد؟


به گفته این کارشناس بازار سرمایه، قرار نیست سازمان بورس یا ارکان بورس دستور خاصی صادر کند، زیرا تنها با القای این تفکر به بازار سمت و سو می‌دهند؛ بنابراین درجا زدن‌های مکرر بورس تهران به این دلیل است که ارکان سازمان بورس با فشار به بازارگردان‌ها یا تزریق نقدینگی، صندوق تثبیت، صندوق توسعه و... بازار را مدیریت می‌کنند و اختلاف بین شاخص هم وزن و شاخص کل بعضا به همین دلیل ایجاد می‌شود.

دولت از بورس حمایت نمی‌کند، چون ذی نفع آن مردم هستند

این کارشناس بازار سرمایه معتقد است: با ایجاد این شرایط، ناخواسته، بی دلیل و غیرکارشناسی بازار سرمایه را که نسبت به سایر بازار‌ها در سطح کاملا ارزنده تری به سر می‌برد، تحت تاثیر سایر بازار‌ها قرار داده اند، زیرا ذی نفع ورود نقدینگی به بازار سرمایه، آحاد سرمایه گذاران خرد هستند؛ اما ذی نفع ورود پول به پیش خرید یا چرخه مورد نظر دولت خود دولت است و، چون حاکمیت حکمرانی بازار سرمایه کاملا تحت اختیار دولت است این حکم را پیدا می‌کند که قاضی به نفع خودش رای صادر می‌کند!

ریزش بورس

آقابزرگی ادامه داد: راهکار درست به جای ایجاد هراس از ورود نقدینگی سهامداران خرد به بازار ثانویه این است که راه ورود نقدینگی به بازار اولیه که تولید، صنعت و مدیریت است که همان شعار سال بود از راه بازار سرمایه انجام می‌شد. وقتی جلوی تامین مالی را می‌گیرید و پول را به سمت بازار خودرو هدایت می‌کنید، کجای این کار حمایت از تولید است؟

«بندبازی» دولت در بورس

این کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به سوال اقتصاد ۲۴ مبنی بر اینکه بورس تهران در روز‌های آینده به چه سمت و سویی می‌رود؟ گفت: بازار سرمایه نسبت به برخی آیتم‌ها و متغیر‌ها مثل نسبت P/E، Forward P/E، افزایش سود شرکت ها و کپیتال مارکت کمتر از ۱۹۰ میلیارد دلار که قبلا ۳۰۰ میلیارد دلار بود همچنان یک سپر مقاومی در برابر تورم و حفظ و نگهداشت ارزش نقدینگی و سرمایه است و برترین بازار به شمار می‌آید.

آقابزرگی در پایان خاطرنشان کرد: این در حالی است که خودروی ۷ برابر قیمت دنیا، را پیش فروش می‌کنند و صدایی از هیچ کدام از مسئولان درنمی آید. مسکن ۲ و نیم برابری متوسط نرخ جهانی را می‌فروشند، اما کسی در موردش حرف نمی‌زند. در چنین سطحی انتظار کارشناسی ما این است که بازار سرمایه ارجح است، اما به واسطه همه این مسائل، بازار را به صورت «بندبازی» رو به تعادل با چاشنی نزول به پیش می‌برند.

نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۷
علی
0
0
چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۲
پس بگو دزدخانه است نه بورس
علی
0
0
چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۲
همه دولتی ها بدنبال جرقه در انبار باروت صبر مردم هستند هرچه مردم دنبال حفظ امنیت کشورند مسوولین بدنبال آتش بازی ..عجیب ترین حکومت در تمام دنیا
ایرانی
0
0
چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۲
اسنت ولی دیوار حاشای اونا خیلی بلنده با اینکه نه تنها دم خروس بلکه تمام خروس اونم از نوع لاری از ازیر بغلشون معلومه ولی قسم حضرت عباسشون بجاست .
ناشناس
0
0
چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۲
خدا لعنت کنه که بازندگیه مردم اعتقاداتشون بازی کردم ومرد موازین اسلام دورکردکاری کردکه مردم تاعمربه هیچ چیزاعتقادنداشته باشن به بچه هاشون دو دی کلک وبیبندباری رویادبدن
ناشناس
0
0
چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۲
ابی شاخص ساز معروف شده
ناشناس
0
0
چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۲
با سلام و خسته نباشيد با احترام تمام قد براي جناب اقابزرگي راهكار و چاره چيست بيش از چهل ميليون سهامدار تا به امروز نسبت به سال ٩٩ دويست و پنجاه ميليارد دلار از دست داده اند ارزش انروزهاي بورس ٤٥٠ و امروز ٢٠٠ ميليارد دلار حكم حكومتي لازمه؟؟ چه بايد اين ٤٠ ميليون سهامدار زندگي بأخته به فقط ٢٠٠-٣٠٠ نفر انجام دهند با تشكر
علی
0
0
چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۲
دولت همیشه دستش توی جیب مردمه ،با بورس ،دلار ،طلا،خودرو و مسکن کاسبی مطکنه .
ناشناس
0
0
چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۲
سلام‌ خسته نباشید من ازاردیبهشت سال گذشته که در یک دقیقه معادن فلزات از۱۲۶۰
تومان امد۵۴۰تومان ۷۰ملیون ازسرمایه من به
به به بادرفت تواین سه ماه هم همش منفی
هروزمثبت هست ۱۷ ولی منفی ۵/۵۷
شماقضاوت کنید
ناشناس
0
0
چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۲
سلام ماخورده سهامداران رابیچاره کردند
ناشناس
0
0
چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۲
واقعیت این هست که حقوقی های حرام خور و بی وجدان و ......‌
با کُد به کُد کردن از یک طرف ، خودشان را بجای فروشنده ی حقیقی جا زده و با عرضه های آبشاری، قیمت سهم ها را پایین می آورند و از طرف دیگر خودشان را به جای خریدار حقیقی جا زده و سهم ها را مفت و مجانی جارو می کنند. این تعداد خریدار و فروشنده ای که در قسمت مظنه ها ملاحظه می کنید، در واقع حقوقی هستند به اسم حقیقی که با رئیس سازمان بورس و ناظرين تبانی کرده اند و به ریش سهامداران حقیقی می خندند. عشقی و شیرازی و ناظرين با حقوقی ها ... شدند و باعث سقوط بورس و از میدان به در کردن حقیقی ها هستند.!!!!!!!!!!
دریای آبی
0
0
پنجشنبه ۰۱ تير ۱۴۰۲
هیچوقت خیر سهامدار را بیان نکرده‌اید
ناشناس
0
0
پنجشنبه ۰۱ تير ۱۴۰۲
دقیقا.
حسن آقاجانپور
0
0
پنجشنبه ۰۱ تير ۱۴۰۲
دولت باید این را می فهمید که بهترین بازار برای مهار گرانی و تورم بورس است. ولی دولت نه از صنعت حمایت می‌کند نه از کشاورزی ونه سرمایه گذاری در بورس. در حالی که همین کارها باعث پیشرفت کشورمان می شود
عبدالرضا رضایی شهروند عادی آزاده وجانباز
0
0
پنجشنبه ۰۱ تير ۱۴۰۲
چرا کشور ایران درست حسابی بازرسی نمیشود دولت راحت دستش را درجیب مردم میکند دربورس وخیلی را با پولهای هزاران میلیاردی خارج میشوند وضرر. به سهامداران خرد میزنند ان وقت اسم دولت ومجلس را گذاشتند انقلابی کدام انقلابی انقلابی که هدفش ازبین بردن مردم اسنچت میخواهیم که هیچوقت نه دولت ونه مجلسی باشد البته با رای مردم نیامدند که برای مردم کار بکنند خدایا تنها خودت به مردم ایران رحمی بکند به مسولین اختلاسگر هیچ امیدی نیست هرسال باید مردم از بورص با خون وضرر خارج شوند چرا کشور عربستان امارات اینطور نیست تنها علت ان دولت عربستان به. فکر اینده مردم خود هستند اما دولت ایران تنها به فکر دشمنی باجهان وحتی مردم خودهستند تاکی باید حتی ازافغانستان عقب باشیم لطفا نشر دهید،وسلام
جانبار
0
0
پنجشنبه ۰۱ تير ۱۴۰۲
بدترین ،نامحرم تربن به ملت ،بی سوادترین بی تفاوت ترین به معیشت وزندگی مردم وبا جفا ترین به مردم طی ۴۴ سال انقلاب همین دولت است متاسفانه کسانی هستند در بورس ظرف یک هفته نشده بخاک سیاه نشستند
ناشناس
0
0
پنجشنبه ۰۱ تير ۱۴۰۲
خاک عالم
مجید
0
0
پنجشنبه ۰۱ تير ۱۴۰۲
یکیش را یادت رفت بگی در روزهای مثبت بورس اصلا عرضه اولیه نداشتیم حالا که بازار نزولی شده هر هفته عرضه اولیه دارند از زمانی که دولت دستور داد صندوقهای ثابت سهامشون را از ۱۵ به ۱۰ درصد برسانند بورس سقوط کرد با توجه به این کار بسیاری از مردم مثل من اگر فروختیم و با ضرر از بازار خارج شدیم دیگه به هیچ وجه وارد بازار سرمایه نمی شویم و هر روز این دولت را لعنت می کنیم
محمد رضا محمد علیزاد
0
0
پنجشنبه ۰۱ تير ۱۴۰۲
من از اول ثبت نام طرح پیش فروش گفتم میخان پول رو ۴۰ روز بلوکه کنن سود زیادی براشون داشتو یه سد در مقابل پیشرفت بورس درست کردن فقط از جیب مردم میدوزدن
بهرام
0
0
پنجشنبه ۰۱ تير ۱۴۰۲
نوسانگیری از مردم وسهامدار خرد مساوی با دزدی هست
احمد
0
0
پنجشنبه ۰۱ تير ۱۴۰۲
بورس ورشکسته است.تمام این حرف ها جبرانی برای ضرر مردم نیست.موضوع اقتصاد سیاسی ست.تازمانی که با آمریکا و اروپا ارتباط سیاسی بطور کامل برقرار نشود همین وضعیت بطور متناوب وجود دارد.
حمید
0
0
پنجشنبه ۰۱ تير ۱۴۰۲
با عرض سلام
همه بازارهای مالی بالا و پایینی دارند و نوسانی هستند اگر به غیر از این باشن باید ناراحت شد
۱) زمان کوتاه معاملات
۲)بازار یک طرفه بودن بورس
۳)شاخص سازی
هر قدر بورس پایین باشد به نفع خریداران بازار طولانی مدت بازار بورس هست
اگر معتقدین بورس جا مانده و ارزان و رشد نکرده هست هر ماه سهام مد نظرتون و بخرین
و در پروازها و رشد سهام اگر تونستین طمع نکنین بفروشین
منتظر بالایی در همین تیر ماه باشین
یادتون باشه به دید نوسانگیری وارد بازار مالی نشین
و زمان سال ۹۶ تا ۹۸ یا۹۹ رو نگاه کنین
منتظر یک همچین رشد شارپی دیگر در سال‌های آینده باشین و طمع نکنین و خارج بشین
بهترین سرمایه گذرای میتونه بورس ایران باشه فقط برای کسانی خوبه که مدت زمان براشون اهمیت نداشته باشه اونوقت که سودهای خیییلی بالایی و میبینن
کلامی
0
0
پنجشنبه ۰۱ تير ۱۴۰۲
چو دزدی با چراغ اید
گزیده تر برد کالا
مهدی
0
0
پنجشنبه ۰۱ تير ۱۴۰۲
سلام امشب شب جمعه خدا رحمت کند همه اموات اقتصاد 24 که کارشناسی این کارشناس انتشار دادند کارشناس عالی مدافع مردم و بازار سرمایه دشمنان مردم اعصبانی می کند.
از اقتصاد 24درخواست می کنیم. روزانه این خبر و مطلب و گزارش این کارشناس عزیز روی صفحه اول گوگل مشاهده کنیم.
بدبخت مون کردند و سکوت سه قوه نشانه رضایت است
پرسپوليس
0
0
پنجشنبه ۰۱ تير ۱۴۰۲
خدا پدر و مادر محترمتون را بیامرزد که دست این افرادی که در روز روشن دست در جیب مردم می کنند را خوب رو کردی،
ناصر
0
0
پنجشنبه ۰۱ تير ۱۴۰۲
احسنت و عین حقیقت است چی بگیم یه مشت بیسواد و ... با هم یکی شدن جیب ملت و بزنن و بهانه تراشی های الکی اولش و اخرش هم این عشقی بازار بورس فروش را باید اخراج کنیم و استعفاء بده تمام
ناشناس
0
0
پنجشنبه ۰۱ تير ۱۴۰۲
اینجور که کارشناسامیگن مثل یک .... عمومی شده بورس که فقط سودشو اون که صندلی جلودرداره میبره .
سیدسعادت
0
0
پنجشنبه ۰۱ تير ۱۴۰۲
مسئولین مملکت ما فقط توانستند دین واعتقاد مردم رو از ریشه بزنند ودروغ وفریبکاری رواج دهند مردم بیچاره که با صد یا دویست ملیون تمام سرمایشون بود آوردن و کاری کردن که پولشون نصف شد واونی که ۲۰۰تومنو داد سکه یا خودرو الان ۳ملیارد داره ظلمی که اینا کردن شمر ویزید هم نکرد
ناشناس
0
0
پنجشنبه ۰۱ تير ۱۴۰۲
#یارانه_معلولان
#سهام_عدالت_معلولان
#معلولان_مستاجر
با سلام بی نهایت ممنون میشیم اشتراگ بزارید پست ما رو تشکر
پول افزایش یارانه مددجویان که ۸۰ هزار افزایش یافته لطفا لطفا لطفا نقدی واریز کنید چون اگثرا خونه نداریم حداقل کمک گرایه خونه بشه ...و سهام عدالت والله تو این گرانی هر چه زودتر واریز کنید بازم دیره و سهام عدالت جاماندگان بچه های معلولان لطفا به حساب سرپرستشان واریز کنید دیگه دردسر نیفتیم نه شماره تلفن بنامشانه نه شماره حساب دارند و نه شماره شبا خواهشمندیم به حساب سرپرستشان واریز کنید سودشان را ممنون میشیم...و سهام عدالت سال ۹۹ فروختیم ۶۰درصدش اگه امکانش هست پول فروشمان واریز کنید بیشتر از این زجر نگشیم ما خانواده های معلولان
اا
0
0
پنجشنبه ۰۱ تير ۱۴۰۲
دولت که تکلیفش مشخصه مردم چرا همه چی رو۷ برابر میخرن تا بگن پیش فروش مردم از سر وکول هم بالا میرن بابا خلایق هر چه لایق . آقا تا اتحاد نباشه وضع همینه جالبه همه هم میدونیم چه خبره وچطور یه عده با خون ما صاحب ثروت شدن ولی باز هم به خریییییییت خودمون ادامه میدیم.

ان الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیرو ما بانفسهم
امین
0
0
پنجشنبه ۰۱ تير ۱۴۰۲
یک عده بااین ح رفها ودروغ ها دنببال نگران کردن مردم هستند.بازار بورس در سراسر جهان صعود وسقوط دارد.چرا زمانیکه بازار تا ۳۰۰۰۰۰۰واحد رشد کرد شما حرفی نزدید والان دارید مردم را نگران میکنید تابه اهدافتان برسید.من خودم الان ده درثد در ضرر هستم ولی امیدوارم که بورس رشد کن ومیکند
ناشناس
0
0
پنجشنبه ۰۱ تير ۱۴۰۲
بگذارید مردم دولتشان را ببیند چکار میکند فقط حرف
علی
0
0
پنجشنبه ۰۱ تير ۱۴۰۲
عشقی و تفکر عشقی ایسم باید اصلاح گردد.
ناشناس
0
0
پنجشنبه ۰۱ تير ۱۴۰۲
سلام شما را به امام زمان مسعولان این روزای سخت ما معلولان مستاجر خونه نمیدید لااقل گرایه خونمون بدید با اندک ماهانه گرایه بدیم دکتر بریم داروبخریم لطفا یارلنمونم نقدی باشه اخه تنها ۱۱قلم وسایل نیست که گرایه خونه دکتر دارو درمان خرج بعضی چیزها و بچه ها که گالا برگ قبول نمیکنند ممنون #یارانه_معلولان
#سهام_عدالت_معلولان
#معلولان_مستاجر
با سلام بی نهایت ممنون میشیم اشتراگ بزارید پست ما رو تشکر
پول افزایش یارانه مددجویان که ۸۰ هزار افزایش یاف
تراویسا
0
0
جمعه ۰۲ تير ۱۴۰۲
تا اون سهامایی ک سال ۹۹ ب مردم فروختن جمع نکنند داستان همینه مخصوصن از امثال من ک میلیاردی سهام دارم و ب خیال خودشون بعد سسال تو کف میفروشم تا کیف کنند.خخخخخ
ایرانی
0
0
جمعه ۰۲ تير ۱۴۰۲
دقیقا بورس ایران بزرگترین قمارخانه حال حاضر دنیاست شک نکنید
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت انواع دستگاه ماینر امروز + جدول

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

به زودی با انفجار جمعیتی افغان‌ها روبرو می‌شویم

عکس/ طعنه حسام‌الدین آشنا به پرویز فتاح

عکس/ حمایت مجری مشهور صدا و سیما از پزشکیان

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

قیمت طلا و سکه امروز پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ + جدول

قیمت انواع گوشی موبایل اپل امروز + جدول

قیمت طلا و سکه امروز جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ + جدول

معرفی ضد تانک کورسار

قیمت دلار و یورو امروز پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ + جدول

قیمت انواع لپ تاپ ایسوس امروز + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ + جدول

انتشار معتبرترین نظرسنجی درباره دور دوم انتخابات ریاست جمهوری

قیمت دلار و یورو امروز جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ + جدول

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

عکس / کیوان صمیمی، روزنامه‌نگار و فعال سیاسی در انتخابات شرکت کرد

آذری جهرمی: پاشیم بریم سوت پایان بازی رو بزنیم

تبلیغات غیرقانونی نماینده زن مجلس برای سعید جلیلی

عکس/چهره جنجالی انتخابات قبلی به جلیلی رای داد!

اگر گواهینامه رانندگی گم شد چه باید کرد؟

جو بایدن کیست و میراثش برای آمریکا چه بوده است؟

عکس/لباس عجیب المیرا شریفی‌مقدم پای صندوق رأی‌

ماجرای عکس زیباکلام با حمید نوری چه بود؟

فیلم/مصاحبه صداوسیما با خاتمی که تلویزیون پخش نکرد

پیام خاص مولوی عبدالحمید درباره انتخابات

مشارکت ۴۳ درصدی در انتخابات ریاست جمهوری تا ساعت ۲۱

هر آنچه باید از موزه هنر‌های تزیینی اصفهان بدانید

ظریف: هموطن برای پیروزی قاطع بپا خیزید

عصبانیت اردوغان از حکم یوفا علیه ترکیه

آذری جهرمی: هیچ صندوقی شمارش نشده

عکس / علی اکبر ولایتی، رای خود را در صندوق انداخت

افزایش ۱۰ درصدی مشارکت تا این لحظه

قیمت بیت‌کوین به کمتر از ۵۴ هزار دلار رسید؛ پایین‌ترین در چهار ماه گذشته

پیش بینی قیمت دلار فردا شنبه۱۶ تیر ۱۴۰۳

پیام شریفی زارچی، استاد اخراجی دانشگاه شریف به مردم

عکس/استایل عجیب یک شهروند پشت سر محسن رضایی در صف انتخابات

هشدار حسام الدین آشنا به رأی دهندگان

عکسی از الهه هیکس و زیدآبادی پای صندوق رأی

عکس / فخرالسادات محتشمی‌پور، همسر تاج‌زاده در انتخابات شرکت کرد

شرکت بهزاد نبوی در رای‌گیری انتخابات ریاست‌جمهوری

ظریف: تمام تلاش قفس سازان نگاه داشتن ما مردم در خانه است

افت کلافه‌کننده سرعت اینترنت در ساعات اخیر

زمان رای‌گیری تا ساعت ۲۰ تمدید شد

عکس/ مهدی کروبی رأی خود را به صندوق انداخت

بانک مرکزی: امسال هم ارز اربعین بصورت دینار به زائران پرداخت می‌شود

وحید حقانیان به پزشکیان رای داد

علی‌اکبر صالحی رای خود را به صندوق انداخت

سخنگوی دولت: استعفا ندادم

زاکانی به جلیلی رأی داد

توضیح شهرداری تهران درباره جمع‌آوری بنر تبلیغاتی یکی از نامزد‌ها

عکس/ احمدی نژاد روز انتخابات با مردم ترکیه عکس یادگاری گرفت

عکس/ واکنش رضا رشیدپور به توییت توهین آمیز یک نماینده مجلس

پشت پرده سه شوک اساسی به بازار گوشت ایران+ نمودار

عکس/ تغییر چهره باورنکردنی بازیگر لیسانسه ها بعد ۸ سال

فیلم/ بیانیه جدید ستاد انتخابات کشور

عکس/حاشیه‌های حضور پزشکیان پای صندوق رأی

عکس/ چهره جدید مونا کرمی همسر سپند امیرسلیمانی

عکس/استایل بهاره رهنما پای صندوق رای

حمایت پسر مهدی کروبی از مسعود پزشکیان+ عکس

واکنش علم الهدی به آمار مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری

عکس/صادق زیبا کلام در حسینیه ارشاد برای رای دادن

حمایت مجدد روحانی از مسعود پزشکیان موقع رای دادن+ عکس

حاشیه‌های دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳+ عکس

فیلم/پیام ظریف به کسانی که در خانه نشسته اند:به راه بادیه رفتن به از نشستن باطل

فیلم/محمد مهاجری: دیگر وقت تردید نیست