اقتصاد۲۴- تمامی عناصر ظاهری سوزوکی تور H ۱ فریاد میزنند که با یک خودروی فوقالعاده اقتصادی طرف هستیم! سپرهای این هاچبک ریزجثه در هر دو طرف فاقد رنگ و مشکی هستند. رینگهای فولادی اندازه خیلی کوچکی دارند و حتی خبری از قالپاق روی آنها نیست! این خودروی ۳.۵۳۰ میلیمتری بدون آنتن رادیو به دست مشتری میرسد! با توجه به ماهیت اقتصادی، سوزوکی تور H ۱ فقط در سه رنگ نقرهای متالیک، خاکستری متالیک و سفید یخی تولید میشود.
در داخل کابین باید انتظارات حداقلی از سوزوکی تور H ۱ داشت! داشبورد این خودرو فاقد نمایشگر دیجیتال است و در پشت فرمان یک نمایشگر دیجیتال ابتدایی اطلاعات موردنیاز راننده را نشان میدهد. اما خبر خوش اینکه تور H ۱ از دو ایربگ، سیستم تهویه مطبوع و جالیوانی یک لیتری در محفظه روی درها سود میبرد.
در زیر کاپوت سوزوکی تور H ۱ همان موتور ۱ لیتری سری K کمپانی ژاپنی قرار دارد. این موتور بنزینی ۶۶ اسببخار قدرت و ۸۹ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. نکته جالب اینکه این هاچبک اقتصادی در نسخه دوگانهسوز CNG نیز به فروش خواهد رسید. درصورت استفاده از سوخت گاز، قدرت به ۵۶ اسببخار و گشتاور به ۵۲.۱ نیوتنمتر تقلیل پیدا میکند.
بیشتر بخوانید:شرط وزیر صمت برای حذف قیمت دستوری خودرو
همانطور که قابل حدس است، در سوزوکی تور H ۱ نیروی موتور به چرخهای محور جلو منتقل میشود. این وظیفه را یک گیربکس ۵ سرعته دستی بر عهده دارد.
و، اما قیمت؛ در ابتدا نیز اشاره کردیم که ارزانترین نسخه از سوزوکی تور H ۱ با پرداخت ۴۸۰،۵۰۰ روپیه یا ۵۸۶۴ دلار (معادل چیزی در حدود ۳۰۰ میلیون تومان) قابل خرید است. این رقم به نسخه بنزنی مربوط میشود و نسخه دوگانهسوز ۵۷۰،۵۰۰ روپیه یا ۶۹۶۲ دلار قیمت دارد؛ یعنی معادل تقریباً ۳۵۰ میلیون تومان. نکته تأملبرانگیز اینکه سوزوکی آلتو K ۱۰ در بازار آزاد قیمت کمتری دارد و هندیها با پرداخت ۳۹۹،۰۰۰ روپیه یا ۴۸۶۹ دلار (۲۴۳ میلیون تومان) میتوانند این مدل مجهزتر و زیباتر را خریداری کنند!