تاریخ انتشار: ۰۰:۵۱ - ۳۰ آبان ۱۴۰۲
در اقتصاد ۲۴ بخوانید؛

مراکز خرید اسباب بازی در تهران کجا‌ها هستند؟

اسباب بازی‌ها سبب آشنایی کودک با محیط پیرامون می‌شود به همین علت یکی از ابزار‌های ضروری برای پرورش ذهن و فکر کودک و همچنین کلیدی برای شناخت دنیای روان و ذهن او به شمار می‌روند.

مراکز خرید اسباب بازی در تهران

اقتصاد۲۴- مریم آیتی: اسباب بازی فروشی‌ها یادآور دوران شیرین کودکی تمامی ما هستند و مطمئنا شما هم هنگام عبور از جلوی آن‌ها اصرار زیادی را به والدین برای خرید اسباب بازی می‌کردید. اما در مقابل، امروزه سبک فروش فروشگاه‌های اسباب بازی تغییرات اساسی کرده و تنوع محصولات و سلیقه‌ها بسیار زیاد شده است. 

نسبت به یک دهه گذشته بازار اسباب بازی رشد زیادی کرده و علاوه بر اسباب باز‌ی‌های عروسکی و ماشینی بسیاری از وسایل موزیکال، شارژی و بازی‌های فکری در انواع متنوع برای پسران و دختران در رنج سنی مختلف تولید شده‌اند.

اسباب بازی‌ها سبب آشنایی کودک با محیط پیرامون می‌شود به همین علت یکی از ابزار‌های ضروری برای پرورش ذهن و فکر کودک و همچنین کلیدی برای شناخت دنیای روان و ذهن او به شمار می‌روند؛ بنابراین خرید اسباب بازی از بدو تولد تا سنین نوجوانی و ایجاد اتاق بازی در مهدکودک و مدارس و به کارگیری انواع اسباب بازی برای آموزش کودکان ضروری است.

ویژگی‌های بهترین اسباب بازی فروشی‌ها

تنوع قیمت‌ها: وقتی به مراکز بزرگ فروش کالا مراجعه می‌کنید همزمان با دیدن تنوع بالایی از محصولات با قیمت‌های متنوعی نیز روبرو خواهید شد که به شما کمک می‌کند متناسب با بودجه خود خرید خوبی داشته باشید.

خرید متناسب با سلیقه کودک: علاوه بر اسباب بازی‌هایی که والدین متناسب با نیاز کودکان و برای تقویت قوه تخیل، خلاقیت، هوش کودک و … در نظر می‌گیرند؛ کودکان حق دارند مواردی را با سلیقه خود و با توجه به چیزی که دوست دارند انتخاب کنند. قرارگیری در مراکز بزرگ خرید اسباب بازی این امکان را برای کودکان فراهم می‌کند.

به روز بودن محصولات: یکی از دلایل مهمی که باعث انتخاب مراکز خرید بزرگ می‌شود این است که محصولاتی که به تازگی ترند شده است و یا جدیدترین تولیدات، اول وارد این مراکز شده و با تاخیر به بقیه مغازه‌ها می‌رسد. به همین دلیل اگر به بورس اسباب بازی مراجعه کنید می‌توانید اسباب بازی‌های تازه ترند شده و جدید را مشاهده و خریداری کنید.

اسباب بازی مناسب برای تمامی سنین: برخی مغازه‌ها فقط در زمینه اسباب بازی سیسمونی کار می‌کنند، برخی در کنار لوازم تحریر بازی‌های مناسب نوجوانان را نیز می‌فروشند، اما در بورس اسباب بازی شما برای هر سن و سالی اسباب بازی مناسب پیدا خواهید کرد.

دیگر ویژگی‌های یک اسباب بازی فروشی عالی و مفید

*ارائه‌دهنده اسباب بازی‌های آموزنده باشد.
*اسباب بازی‌های موجود در آن دارای دسته‌بندی مناسب باشند.
*اجناس مناسب و باکیفیتی را ارائه دهد.
*از اسباب بازی‌های علمی غافل نشود و آن‌ها را نیز به مشتری معرفی کند.
*دارای وب سایت و خدمات آنلاین با کیفیت و معتبری باشد.
*مکانی مفرح و خاطره‌ساز را برای کودکان ایجاد کند.
*به هنگام تهیه‌ی اسباب بازی‌های مختلف، امنیت جسمی کودکان را در نظر بگیرند.
*موقع خرید اجناس، بهداشت و سلامت کودکان را لحاظ کنند.
*در دسته‌بندی اجناس و اسباب بازی‌ها از نظر جنسیت تفاوت قائل نشوند.
*اجناس و اسباب بازی‌ها را با قیمت مناسب بفروشند.

مراکز خرید اسباب بازی در تهران

ویژگی‌های اسباب بازی‌های خوب و مفید

ایجاد خلاقیت: ابتدایی‌ترین ویژگی که یک اسباب بازی مناسب باید داشته باشد ایجاد خلاقیت است. اسباب بازی باید به گونه‌ای باشد که کودک بتواند اجزای آن را از هم جدا کرده و در هر بار سرهم بندی آن نکته‌ای جدید بیاموزد.

انگیزه و محرک مناسب داشته باشد: اسباب بازی باید بتواند کودک را جذب کند. چنان چه بازی با آن با موفقیت همراه باشد کودک به بازی جلب می‌شود.

حواس پنجگانه کودک را تقویت کند: باید باعث همگاهنگی بین حرکات چشم و حرکات ظریف دست باشد.

محکم، بی خطر و با دوام و با کیفیت باشد: اسباب بازی‌ها باید با دوام، قابل شستو شو، بهداشتی، ضد حساسیت باشند، و به راحتی شکسته نشوند.

مناسب سن کودک باشند: اسباب بازی‌های کودکان ۶ تا ۱۸ ماه نباید دارای قطعات ریز، برنده، سفت یا پرز دار باشند، زیرا کودک در این سن اسباب بازی را به دهان می‌برد. از سن ۱۴ ماهگی تا ۳ سالگی باید رنگین باشد تا موجب تقویت بینایی کودک شود.

سعی شود تا حد ممکن بر اساس واقعیت انتخاب شود: اسباب بازی‌های که از اجسام واقعی الگو گرفته اند مانند، وسایل آشپزخانه، چکش، قیچی، میخ‌های اسباب بازی و … باعث آشنایی کودک با محیط اطرافش می‌شوند.


بیشتر بخوانید: گردش مالی صنعت اسباب بازی در ایران چقدر است؟


کودک را برای ورود به مدرسه آماده کند: تحقیقات نشان داده است بهترین روش آموزش به کودکان به وسیله اسباب بازی‌ها و بازی هاست چراکه آموزش مستقیم آن‌ها را دل زده و خسته می‌کند.

نباید کودک را به سوی خشونت سوق دهد: از خرید انواع تفنگ، اسباب بازی‌هایی با صدا‌های گوش خراش و پخش کارتون‌هایی با شخصیت‌های خشن جلو گیری کنید.

انواع مهارت‌ها را به کودک بیاموزد: هنگام بازی با اسباب بازی باید مهارتی به مهارت‌های کودک افزوده شود این مهارت‌ها می‌توانند مهارت خواندن، نوشتن، صحبت کردن در جمع، برقراری ارتباط، ارتقای حس مسئولیت پذیر، نقاشی و… باشد.

پرتحرک باشند: با توجه به بازی‌های کامپیوتری کم تحرک امروزه و افزایش وزن کودکان، لازم است بعضی از اسباب بازی‌های کودکان باعث تحرک آن‌ها شود. در این صورت انرژی کودک تخلیه شده و خواب راحت تری خواهد داشت علاوه بر آن از افزایش وزن او نیز جلوگیری می‌کند. لازم به ذکر است، داشتن تحرک بیرون از خانه و زیر نور خورشید باعث سلامتی و سرزندگی کودک شما می‌شود. 

بازار اسباب بازی فروشی صالح آباد تهران 

بازار اسباب بازی فروشی صالح آباد تهران 

یکی از معروف‌ترین بازار‌ها در شهر تهران که در آن فروشگاه‌های بزرگی در زمینه فروش اسباب بازی اللخصوص به صورت عمده و در انواع مدل‌ها مشغول به کار هستند بازار صالح‌آباد است. در این بازار فروشندگان، اسباب بازی را به صورت مستقیم از کارخانه خریداری می‌کنند و بدون واسطه آن‌ها را به فروش می‌رسانند. این یکی از دلایلی است که قیمت اسباب بازی در این بازار پایین‌تر از سایر بازار‌ها است.

از دلایل دیگر برای قیمت مناسب اسباب بازی در بازار صالح آباد این است که تعداد فروشگاه‌ها زیاد بوده و فروش اسباب بازی به صورت رقابتی است؛ بنابراین دنیایی از اسباب بازی‌های باکیفیت و متنوع را می‌توان با قیمت مناسب از این بازار تهیه کرد.

اسباب بازی‌هایی که در بازار صالح آباد به فروش می‌رسند مناسب دوران نوزادی تا نوجوانی هستند و شامل اسباب بازی پسرانه، اسباب بازی دخترانه، انواع عروسک، ماشین شارژی، موتور شارژی، انواع ماشین فلزی و پلاستیکی، هواپیما، اسباب بازی‌های فکری، انواع ظرف و ظروف اسباب بازی، انواع لگو و… می‌شود. 

یکی از برتری‌های بازار اسباب بازی صالح آباد امکان خرید آنلاین از آن است. به کمک این ویژگی مهم شما می‌توانید خرید‌های مطمئن و در عین حال آسانی را از بورس اسباب بازی صالح آباد داشته باشید. در سایت بازار صالح آباد شما به نام، آدرس و شماره تلفن تمامی فروشندگان اسباب بازی دسترسی دارید و این موضوع باعث می‌شود که خرید امنی داشته باشید. از سوی دیگر خرید آنلاین باعث صرفه جویی در وقت و انرژی شما می‌شود و به همین علت یک مزیت بزرگ برای یک بازار محسوب می‌شود.

بازار اسباب بازی فروشی حضرتی

خیابان مولوی تهران که از خیابان‌های قدیمی تهران با بازار‌های متعددی می‌باشد دارای راسته‌ای به نام بازار اسباب بازی فروشی حضرتی است که مختص فروش انواع اسباب بازی است. این بازار شامل فروشگاه‌های بزرگ و کوچک است که همگی به فروش اسباب بازی مشغولند و علاوه بر فروشگاه‌ها دستفروش‌هایی هم وجود دارند که انواع اسباب بازی را با قیمت بهتر و البته کیفیت پایین‌تر می‌فروشند. 

بازار حضرتی از لحاظ تنوع نسبت به بازار‌های دیگر در رده متوسط قرار دارد اگرچه برخی از فروشگاه‌های آن دارای انبار‌های بزرگی هستند و نسبتا تنوع بیشتری دارند. 

بازار اسباب بازی فروشی و سیسمونی خیابان بهار

در خیابان بهار که در حد فاصل خیابان انقلاب تا طالقانی قرار دارد فروشگاه‌هایی مختص اسباب بازی و لوازم سیسمونی، لباس نوزاد و کودک و لوازم دیگر مربوط به کودکان وجود دارد که به بورس اسباب بازی بهار معروف است. درست است که در این خیابان اسباب بازی هم به فروش می‌رسد؛ اما به دلیل همراهی آن با اقلام دیگر سیسمونی تنوع کمتری نسبت به سایر بازار‌های اسباب بازی فروشی در آن وجود دارد.

مراکز خرید اسباب بازی در تهران

بازار اسباب بازی فروشی بازار تهران

بازار تهران از قدیمی‌ترین بازار‌های شهر تهران بوده که از شیر مرغ تا جون آدمیزاد در آن یافت می‌شود؛ راسته‌ای هم متعلق به اسباب بازی دارد و در این بازار هم شما می‌توانید انواع اسباب بازی متعلق به دوره‌های سنی مختلف، از نوزادی تا نوجوانی را در این بازار بیابید. اغلب اجناس و اسباب بازی‌های موجود در بازار تهران به صورت عمده به مغازه‌داران و خرده‌فروشان عرضه می‌شوند. البته برخی از فروشگاه‌ها نیز هستند که به فروش اسباب بازی به صورت تک می‌پردازند و اگر شما قصد خرید اسباب بازی به صورت تک دارید، می‌توانید به این بازار مراجعه کنید.

یکی از معایب این بازار این است که به دلیل بزرگ‌بودن و رفت و آمد زیاد مغازه‌داران از اصناف مختلف به این بازار، بسیار شلوغ است و تردد زیاد در آن ممکن است باعث کلافگی و خستگی شما شود. 

بازار اسباب بازی فروشی خارجی در خیابان میرزای شیرازی

در تهران بورس دیگری هم برای اسباب بازی وجود دارد که در خیابان میرزای شیرازی واقع است. این بورس از ضلع شمالی خیابان میرزای شیرازی آغاز شده و تا پمپ بنزین ادامه دارد. تفاوت بورس اسباب بازی میرزای شیرازی با دیگر مراکز فروش اسباب بازی این است که اغلب اجناس خارجی در این خیابان یافت می‌شود و شما تنها در صورتی می‌توانید از این بازار خرید کنید که به دنبال اسباب بازی خارجی باشید.

اسباب بازی‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یکی از مراکزی است که علاوه بر تهیه اقلام فرهنگی مربوط به کودک و نوجوان به فروش انواع اسباب بازی کودک و نوجوان نیز مشغول است. این کانون اغلب به فروش اسباب بازی‌های فکری یا عروسک‌های دست‌ساز و ایرانی می‌پردازد و البته این مرکز در فروش اسباب بازی تنوع بازار‌های ذکر شده در بالا را ندارد. مراکز اصلی این کانون در خیابان وزرا و خیابان حجاب قرار دارد.

ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت سکه و طلا امروز دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت پسته، تخمه، آجیل و خشکبار + جدول

فیلم/ لحظه انتقال پیکر رئیس جمهور و تیم همراه توسط امدادگران هلال احمر

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

واکنش رسول خادم به شهادت ابراهیم رئیسی+ عکس

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت تبلت اپل امروز + جدول

قیمت انواع زعفران + جدول

چه زمانی باید تسمه تایم خودرو را عوض کرد؟

قیمت سکه پارسیان امروز دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت سکه و طلا امروز سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های میتسوبیشی اوتلندر، لنسر و میراژ در بازار امروز + جدول

فیلمی که تلویزیون ترکیه از صحنه سقوط بالگرد رئیس جمهور منتشر کرد

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

عکس/اولین تصویر از پیکر جانباختگان حادثه سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور

پس از شهادت رئیس جمهور، کشور چگونه اداره خواهد شد؟

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

چه زمانی شمع ماشین را باید تعویض کرد؟

اینفوگرافی/ مسیر چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری

واکنش درخشان طلای جهانی به این اتفاق

عکس/ مراسم تشییع جنازه حادثه بالگرد رئیسی در تبریز

تصاویر هوایی از مراسم تشییع پیکر رئیس جمهور و همراهان

حضور الهام علی‌اف در دفتر سفارت ایران در باکو

عبور بیت کوین از مرز ۷۱ هزار دلار

جلسه شورای نگهبان با وزارت کشور درباره انتخابات

روایتی عجیب از شکل مذاکرات ایران و آمریکا؛ در دو اتاق مجزا پیام‌ها با واسطه ردوبدل می‌شود!

اینفوگرافی/ زمانبدی مراسم تشییع رئیسی و همراهان

روند حرکت شاخص کل در اولین روز خرداد ماه

عکس/ وداع سخت علم‌الهدی با پیکر ابراهیم رئیسی

آمار جدید بانک مرکزی از چک های برگشتی

فیلم/ حضور مردم تبریز در مراسم تشییع پیکر شهید ابراهیم رئیسی و همراهانش

سهمیه بنزین خردادماه بدون تغییر در‌ کارت‌های سوخت شارژ شد

قیمت جهانی نفت کاهش یافت

افت قیمت‌‌ها در بازار خودرو

عکس کمتر دیده شده از آیت‌الله آل هاشم در منزل استاد شهریار

دست بالای سپرده‌های بانکی بر بازار ارز و طلا

حضور پوتین با تدابیر شدید امنیتی در ایران

نوبت دوم کنکور سراسری به تعویق افتاد

زندگینامه شهید آیت الله آل هاشم؛ آخوندی که سینما را به جوانان توصیه کرد

۵ پرسش و پاسخ مهم درباره شهادت سیدابراهیم رئیسی؛ از علت شهادت تا اطلاعات تشییع

شرایط خرید خودرو‌های برقی اعلام شد

حاشیه و متن آغاز ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری/ موحدی کرمانی رئیس مجلس خبرگان رهبری شد

واریزی سود سهام عدالت سنواتی

بازار خودرو رو به تعطیلی رفت؟ + جدول

فیلم/ وصیت ابراهیم رییسی درباره محل خاکسپاری

عکس/ لباس محمود احمدی نژاد حاشیه ساز شد

پیام رهبر انقلاب به مناسبت آغاز به کار ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری

دامنه نوسان بورس چه تغییری کرد؟

تصاویری از پیکر و تابوت شهید ابراهیم رئیسی

روایت یک امدادرسانی ناتمام در دل کوه‌های ارسباران؛ بالگرد رئیس‌جمهور چطور و چگونه انجام شد؟

پیش‌بینی قیمت سکه امروز سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳

گام به گام تا محل سقوط بالگرد سید ابراهیم رئیسی؛ گزارشی از سقوط رییس جمهور و هر چه بعد از آن رخ داد!

وضعیت آلودگی هوای تهران در اول خرداد ۱۴۰۳

وضعیت هواشناسی امروز

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت روز زعفران + جدول

قیمت خودرو‌های میتسوبیشی امروز + جدول

صفحه اول روزنامه‌های ورزشی امروز

قیمت دینار عراق امروز + جزئیات

صفحه اول روزنامه‌های اقتصادی امروز

قیمت لیر ترکیه امروز + جزئیات

قیمت خودرو‌های سایپا + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو + جدول

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت سکه پارسیان + جدول

پیش بینی بورس امروز ۱ خرداد ۱۴۰۳

قیمت سکه و طلا + جدول