تاریخ انتشار: ۲۰:۳۱ - ۲۳ آذر ۱۴۰۲

گل‌محمدی: بازی بدون VAR قشنگ‌تر است

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس معتقد است دیدار خوب و جانداری در داربی ۱۰۲ رقم خورد و تیمش به خوبی بازی را مدیریت کرد.

گل‌محمدی

اقتصاد۲۴- یحیی گل‌محمدی در نشست خبری پس از داربی ۱۰۲ پایتخت که با نتیجه یک بر یک به پایان رسید، اظهار کرد: در مجموع بازی خوب و جانداری بود. نیمه اول توانستیم جریان بازی را کنترل کنیم و گردش توپ خیلی خوبی داشتیم. یک تا دو موقعیت خیلی خوب هم به دست آوردیم و توانستیم این بازی را به خوبی مدیریت کنیم و به دروازه حریف برسیم.

او افزود: از ضربات ایستگاهی خوب استفاده کردیم، اما متاسفانه به گل نرسیدیم و در نیمه دوم تیم حریف با پرس شدیدتری بازی کرد و شاید همان گونه که خودم از بچه‌ها انتظار داشتم پاس‌های بیش‌تری در زمین استقلال بدهند، اما این اتفاق کم افتاد.

سرمربی پرسپولیس با بیان این که در نهایت توانستیم به گل برسیم، گفت: در جریان بازی موقعیت خاصی به حریف ندادیم و در فاز دفاعی خوب عمل کردیم و حریف روی توپ‌های بلند و اوت دستی‌ها قصد داشت فشار بیاورد، اما بازیکنان‌مان توانستند خیلی خوب این جریان و تاکتیک حریف را کنترل کنند.

گل‌محمدی ادامه داد: در صحنه‌ای که هیچ اتفاقی رخ نداد و بازیکن حریف خودش را روی پای بازیکن تیم ما انداخت و زانویش را گرفت در حالی که زانویش درگیر صحنه نبود، پنالتی اعلام شد. بنیادی فر نزدیک صحنه بود و تصمیم خوبی گرفت، در آن جو و فشار اگر ۱۰ درصد احساس می‌کرد پنالتی است قطعا می‌گرفت. صحنه لازم نبود به VAR برود. نمی‌دانم این داوران عراقی را از کجا آورده‌اند؟ حالا از عراق آورده‌اند، ولی این که چنین صحنه‌هایی را خیلی زود به VAR می‌بردند!


بیشتر بخوانید: یحیی به دنبال اتفاق تاریخی برابر آبی‌ها


سرمربی تیم‌فوتبال پرسپولیس با بیان این که دقیقه ۶۰ بازیکن حریف باید اخراج می‌شد و حتی کارت زرد هم نگرفت اظهار کرد: این صحنه اخراج مستقیم داشت و تصمیمات کمک داور ویدیویی خیلی عجیب بود. در هر صورت از بنیادی‌فر هم انتظار می‌رفت، چون خودش صحنه را دید چرا تصمیمش را زیر سوال برد. روز خوبی برای داوری ما نبود و اگر قرار است VAR این‌گونه بیاد، همان نیاید خیلی بهتر است. زیاد هم تلاش نکنند که هزینه باشگاه‌ها را بالاتر ببرند و خودشان را به دردسر بیاندازید چرا که بازی بدون VAR قشنگ‌تر است. این‌گونه دیگر خیلی نوبر بود که با وجود VAR این همه تصمیم اشتباه عجیب بود.

گل محمدی با اشاره به این که امروز دو امتیاز ما را گرفتند و یک امتیاز به حریف دادند، گفت: این مجموع اتفاقات بازی امروز بود.

او در مورد این که تصمیمات به ضرر پرسپولیس است، بیان کرد: فکر می‌کنم به دلیل این که احترام می‌گذاریم، رعایت می‌کنیم و حجب و حیا داریم؛ وقتی چنین احساسی به آن‌ها دست می‌دهد می‌گویند هر کاری دوست داشته باشیم سرشان می‌آوریم چرا که ما حرفی نمی‌زنیم. به نظر خودمان هم یک مقدار مقصر هستیم و باید از حق‌مان بیش‌تر دفاع کنیم و شلوغ‌بازی در بیاوریم. متاسفانه این کار‌ها در فوتبال ایران جواب می‌دهد. قبل از بازی می‌آیند و در مورد داوری داربی‌های گذشته صحبت می‌کنند و این فشار زیاد و بی‌خودی روی داور می‌آورد.

وی ادامه داد: دوستان کمیته انضباطی هم با توجه به رفاقتی که دارند و نمی‌دانم ماجرا چیست در برخورد و صدور رأی این مسائل زیاد است و آن را کاملا حس می‌کنیم و، چون مدیرعامل استقلال با رئیس فدراسیون رفاقت دیرینه دارند نباید حق یک تیم دیگر ضایع شود و عضو کمیته انضباطی هم همین‌طور است. از باشگاه پرسپولیس انتظار دارم از حق هواداران و بازیکنان، قوی‌تر و محکم‌تر دفاع کند و یک جایی باید داد بزند و یک جایی باید هوار بزند. نمی‌گویم باید بی‌احترامی کنیم، اما باید از حق باشگاه بیش‌تر دفاع کرد. این انتظارم از همه بازیکنان و مربیان است. تا الان حجب و حیا به خرج دادیم و دوست ندارم از این کلمه استفاده کنم، اما از این به بعد باید جری‌تر و پرروتر باشیم. دوست ندارم از این کلمات استفاده کنم، اما در فوتبال ایران این چیز‌ها الان لازم است.

او در واکنش به این که به نظر می‌رسد پرسپولیس به بن‌بست تاکتیکی رسیده و در عین حال گویا بازیکنان مثل همیشه بازی نمی‌کنند، خاطرنشان کرد: برای من روشن است و اینجا جایش نیست که در مورد چنین مسائلی صحبت کنم. ما فشردگی زیادی در آسیا و لیگ داشتیم و با توجه به مصدومیت‌های مختلف و سرماخوردگی‌های زیادی که داشتیم یک مقدار جان تیم گرفته شد. قبول دارم و انتظارات من از تیم و بازیکنان بیش از این است، اما برخی مشکلاتی که داخل یا بیرون تیم وجود داشت باعث شد انرژی و زوری که باید مثل پارسال داشته باشیم، نداشتیم.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس افزود: در عین حال احساس می‌کنم روند رو به رشدی پس از بازی با النصر و الدحیل داشتیم. در بازی قبل هم خیلی خوب بازی کردیم، اما انرژی تیم‌مان در فشردگی مسابقات گرفته شد. چهار بازی هم تا پایان نیم فصل داریم، اما باز هم آمده‌اند بازی‌ها را فشرده‌تر کرده‌اند و بدون هماهنگی با ما، دو سه روز را تا پایان نیم فصل کم کرده‌اند و متاسفانه برنامه‌ریزی خیلی فشرده‌ای را برای تیم ما در نظر گرفته‌اند؛ اما باید تقسیم انرژی کنیم و ریکاوری خوبی داشته باشیم.

گل‌محمدی در پاسخ به این سوال که آیا دلیل تعویض سروش رفیعی و مهدی ترابی، پرس پرفشار استقلال بود؟ گفت: با تعویض‌ها هم سیستم خود را عوض کردیم و هم به تعداد مهاجمان اضافه کردیم تا بتوانیم در حمله زور بیش‌تری داشته باشیم که تعویض‌های خوبی بود و به گل رسیدیم.

وی در مورد صحنه برخورد امید حامدی‌فر و شهاب زاهدی در دقیقه ۶۰ که حتی به VAR نرفت، گفت: آن صحنه خیلی واضح بود. نمی‌دانم شاید داور این ذهنیت را داشت که بازی را مدیریت کند تا ۱۱ به ۱۱ تمام شود، ضمن این که قبلش حامدی‌فر کارت زرد داشت و در صحنه برخورد با زاهدی‌فر نیز حداقل تصمیمی که می‌توانست بگیرد نشان دادن یک کارت زرد بود و باید اخراج می‌شد. نمی‌دانم آن بالا چه خبر بود؟ باید برای داوران عراقی سری بعدی عینک نزدیک‌بین یا دوربین بیاوریم و نمی‌دانم چگونه این اتفاقات افتاد و واقعا عجیب بود و گفتم اگر VAR نباشد بازی‌ها قشنگ‌تر می‌شود.

سرمربی پرسپولیس درباره این که پیش‌بینی می‌شد با ورود VAR اعتراضات به داوری‌ها کم می‌شد، اما شاهد ادامه اعتراضات از سوی وی و جواد نکونام به عملکرد داوری هستیم، گفت: آن‌ها دست پیش می‌گیرند تا پس نیافتند؛ باید از تصمیمات بنیادی‌فر و VAR خوشحال باشند، زیرا صحنه‌ها واضح است و نظر کارشناسان را دیدیم و حرف‌های ما را تأیید می‌کنند.

گل‌محمدی در پاسخ به این سؤال که آیا وی انرژی فصل گذشته را دارد؟ عنوان کرد: زمانی که در پرسپولیس کار و مربیگری می‌کنید یک لحظه به فکر آدم خطور نمی‌کند که کم بگذارد یا احساس خستگی کند. زمان کاری را برای خودم و همکاران زیاد کرده‌ام و امسال نسبت به سال گذشته بیش‌تر وقت می‌گذاریم، اما مشکلات امسال خیلی بیشتر از پارسال است و وارد دلایلش نمی‌شوم. یک وظیفه داریم و آن هم تا آخرین نفس برای این تیم جان می‌دهیم و این وظیفه همه ماست.

وی در مورد این که به نظر می‌رسید پرسپولیس پس از به ثمر رساندن گل اول افت کرد، اظهار کرد: طبیعی است. اگر ما هم گل می‌خوردیم برای جبران می‌رفتیم. تیم حریف از توپ‌ها و پاس‌های بلند استفاده می‌کرد و توپ را به زمین ما می‌آورد. ناخودآگاه این اتفاق می‌افتاد که تیم ما عقب‌تر بازی کند. نوع بازی حریف هم به شکلی نبود که برای پرسپولیس اتفاقی رخ دهد و صحنه خطرناکی روی دروازه ما ایجاد نشد و خیلی خوب بازی را کنترل کردیم، اما بحث تصمیمات داور مطرح بود که همه تصمیمات به ضرر تیم ما بود.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در پاسخ به این که آیا اتفاقات داربی فصل قبل و محرومیت به وجود آمده در برخورد با سید علی وقتی باعث شد در این داربی آرام باشد، بیان کرد: داور وقتی تصمیمی می‌گیرد دوست داریم نسبت به تصمیم او احترام قائل باشیم. به هر حال نیمکت با نیمکت فرق می‌کند و سعی می‌کنیم تمرکزمان را روی مسائل فنی بگذاریم، اما متاسفانه گویا نباید اینگونه باشد.

گل‌محمدی با اشاره به این که از لحاظ فنی خودم رضایت کامل را ندارم، گفت: از نظر نتیجه گیری باید این چهار بازی را ببریم. خودم واقعا از خودم راضی نیستم؛ از اتفاقاتی که رخ داد و نتایج که رقم خورد. با این وجود فکر می‌کنم چهار بازی باقی‌مانده تا پایان نیم‌فصل برای ما بسیار مهم و حساس است و باید تمام انرژی خود را بگذاریم. باید تمام انرژی خود را جمع کنیم و چهار بازی را ببریم. بعد از آن نیم فصل است و می‌توانیم ریکاوری خوب داشته باشیم و خودمان را تقویت کنیم.

ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت میوه در میادین تره بار امروز + جدول

قیمت سکه و طلا امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت کیا اپتیما، اسپورتیج و سراتو در بازار ایران + جدول

قیمت دلار و یورو امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

قیمت خودرو‌های رنو در بازار امروز + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت مرغ، گوشت سفید و تخم مرغ در بازار + جدول

قیمت سکه و طلا امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت سکه پارسیان امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

بهترین تفرجگاه های گیلان در فصل بهار

فیلم/پاسخی که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مورد ثروت افسانه‌ایش داد

قیمت خودرو‌های سایپا امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

فیلم/خانم قهرمان تکواندو جهان به کمک رسول خادم رفت

پست بازیگر مشهور ترک، سوژه کاربران ایرانی شد

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

پُرافتخارترین بازیکن رئال در تاریخ لالیگا کیست؟

دختر وزنه‌بردار ایرانی با تیم پناهندگان در المپیک پاریس!

رونمایی «نیکا» از میوه مورد علاقه‌اش در سوئد

عکس یک آگهی ترحیم که آبروی صداوسیما را بُرد

بهترین صبحانه برای لاغری کدامند؟

واکنش همتی از نرخ تورم بانک مرکزی

هشدار سنگین یک اقتصاددان نسبت به تشدید تورم

سعید آقاخانی در سریال«نون خ» دستمزد نجومی گرفت؟

دیوید تیلور و همسرش در راه ایران!

حکم حبس برای دخترشیشه‌ای که باعث مرگ مادر معتادش شد

افزایش واریزی مددجویان تحت پوشش نهاد‌های حمایتی

نکونام حذف شد!

دیابتی‌ها هندوانه بخورند؟

نسخه ایرانی ال نود به بازار می‌آید + عکس

کافی شاپ لاکچری افغانستانی‌ها در ایران +عکس

عکس/ پوشش باورنکردنی زنان در قلب اروپا

جدیدترین تصاویر از امپراتور یوری در یک سریال معمایی

حج‌گزاران بخوانند/ چگونه مصرف اینترنت و مکالمه در عربستان را 27 برابر ارزان‌تر کنیم؟

فیلم/مراقب پایتان در متروی میدان ولیعصر باشید!

قرارداد ۲.۷ میلیارد دلاری با پتروشیمی‌ها برای تولید بنزین

عکس/ نمونه استخدام فامیلی در صدا و سیما

عکسی جالب از هدیه روز معلم دانش‌آموزان عشایر پربازدید شد

عکس/واکنش جالب رضا رشیدپور به گزارش کیهان!

پیام تسلیت مدیرعامل بانک رفاه کارگران به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)

آخرین آمار چک‌های برگشتی در سال ۱۴۰۲

جاذبه‌های گردشگری و طبیعی آستارا

عکس/ مهران مدیری در کنار دخترش شهرزاد

دیدار صمیمی مدیرعامل هلدینگ PIIC با کارکنان لاستیک سهند به مناسبت روز کارگر

اینفوگرافی/نشانه‌های اوتیسم در کودکان که هر پدر و مادری باید بداند

فیلم/ پاسخ جواد نکونام در خصوص انتقادات به شکل بازی استقلال

پرشدگی سد‌ها به ۶۵درصد رسید+ جدول

فیلم/ واکنش سخنگوی شورای نگهبان در خصوص ادعای حسن روحانی درباره رد صلاحیتش

فیلم/ آمار دقیق شرکای جنسی در ترکیه از زبان نماینده مجلس ایران!

میدان ونک ۳ طبقه می‌شود؟

فیلم/ مصطفی صندل خواننده معروف ترک ایرانی از آب در آمد!

کار طلای جهانی برای ادامه صعود سخت شد

سقف روزانه تراکنش‌های بانکی چقدر است؟

پیام عاشقانه جورجینا برای رونالدو پس از شب رویایی+ عکس

احتمال توفق برجام دلار را در مسیر نزولی قرار داد

فیلم/ عشوه های عاشقانه اکرم بیرانوند برای همسرش

چه کنیم که یارانه نقدی ما قطع نشود؟

گزارش بورس امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

مخترع دینامیت؛ نام ماندگار در تاریخ

مالیات جدید برای تاکسی اینترنتی؟

زمان افزایش حقوق بازنشستگان مشخص شد

قیمت پرادو در امارات ۵۰۰ میلیون، در ایران ۵ میلیارد تومان! + عکس

۱۰ لیتربنزین ۶۹ هزار تومان!

فیلم/ بغل کردن جواد عزتی توسط یک هوادار دختر جنجالی شد

افشای مدرک تحصیلی علی اکبر رائفی پور جنجالی شد+ عکس

جزییات جدید درباره معاینه فنی خودرو ۱۴۰۳