تاریخ انتشار: ۰۱:۰۴ - ۱۳ فروردين ۱۴۰۳
در اقتصاد ۲۴ بخوانید؛

راهنمای خرید گوشی گیمینگ

گوشی‌های گیمینگ صفحه نمایش‌های بزرگتر از ۶.۲ اینچ دارند. تقریباً صفحه نمایش گوشی گیمینگ بالارده بین ۶.۶۷ و ۶.۹۲ اینچ متغیر است. حداقل نرخ تازه‌سازی در این نوع گوشی‌ها ۱۲۰ هرتز و رزولوشن ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ است.

راهنمای خرید گوشی گیمینگ

اقتصاد۲۴- هدی کاشانیان: در دهه‌ اخیر، با پیشرفت فناوری و رشد صنعت بازی‌های ویدئویی، گوشی گیمینگ بالارده به یک ابزار جذاب برای گیمر‌ها و علاقمندان به بازی‌ها ویدئویی تبدیل شده است. این گوشی‌ها با ترکیب عملکرد بالا، گرافیک قوی و قابلیت‌های به روز، یک گزینه مناسب برای افرادی هستند که به دنبال تجربه‌ بازی‌های هیجان‌انگیز هستند.

ویژگی گوشی گیمینگ

گوشی‌های گیمینگ صفحه نمایش‌های بزرگتر از ۶.۲ اینچ دارند. تقریباً صفحه نمایش گوشی گیمینگ بالارده بین ۶.۶۷ و ۶.۹۲ اینچ متغیر است. حداقل نرخ تازه‌سازی در این نوع گوشی‌ها ۱۲۰ هرتز و رزولوشن ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ است. چنین نرخ بروزرسانی سبب می‌شود تا با صفحه نمایشی بسیار روان و بدون لگ مواجه شوید. در تمام گوشی‌های گیمینگ پردازنده المان بسیار مهم و تعیین کننده‌ای در اجرا بازی‌هاست. در دنیا تکنولوژی این روز‌ها اسنپ دراگون (Snapdragon)، چیپ A۱۳ Bionic اپل، Exynos ۹۹۰ و Kirin ۹۹۰ از جمله محبوب‌ترین پردازنده‌های موبایلی محسوب می‌شوند.

میزان رم و فضای ذخیره سازی از عوامل مهم دیگری در اجرای بی‌نقص بازی‌ها هستند. خوشبختانه، گوشی‌های گیمینگ بالا رده از رم و فضای ذخیره سازی کافی برخوردار هستند و نیاز به نگرانی وجود ندارد. باتری و شارژ از جمله مباحثی هستند که هم در گوشی‌های هوشمند و هم گوشی‌های گیمینگ دارای اهمیت بالایی هستند.

گوشی‌های گیمینگ با باتری قوی

یکی از عوامل تأثیرگذار در لذت بردن از بازی اینست که شارژ کافی داشته باشید و در اواسط بازی کردن مجبور به شارژ مجدد گوشیمان نشویم. ما تست باتری همه‌ مدل‌هایی که در حال حاضر در بازار و این مقاله وجود دارند را بررسی کردیم و به این نتیجه رسیدیم که در واقع تمامی گوشی‌های پرچمدار و گیمینگ، به واسطه لیتوگرافی تراشه بروز و سیستم خنک‌کننده‌ای که دارند، از طول عمر باتری فوق‌العاده‌ای برخوردارند.

چیپست در گوشی گیمینگ

تراشه در اصل قلب یک گوشی هوشمندست که cpu را در برگرفته و سرعت گوشی را تعیین می‌کند. تعداد هسته‌ها هم به نوعی نشان‌دهنده تعداد کارهاییست که می‌توانید بدون فشار آمدن به گوشی به صورت همزمان انجام دهید. ناگفته نماند دوران گوشی‌های دو هسته‌ای و چهار هسته‌ای تقریباً تمام شده و اکنون زمان چیپست‌های هشت هسته‌ایست. به زبان ساده یعنی اینکه گوشی‌های هوشمند در مقایسه با نسخه‌های قدیمی می‌توانند تا چندین برابر سرعت بیشتری را ارائه دهند و مولتی تسکینگ بهتری دارند.

راهنمای خرید گوشی گیمینگ

لیست گوشی‌های گیمینگ

در انتخاب گوشی‌ها به بخش صفحه نمایش و مشخصات آن و همچنین به شارژدهی باتری نیز توجه شده است. در نظر داشته باشید که موبایل گیمینگ ارزان نمی‌تواند از یک حدی قیمت کمتری داشته باشد؛ چرا که دیگر مشخصات سخت افزار نمی‌تواند از پس بازی‌های موجود بربیاید.

۱- اولتراسونیک AirTigger ۷: این گوشی مسلماً رتبه یک را در لیست بهترین گوشی گیمینگ را در اختیار دارد. یکی از بهترین سیستم‌های صدا، بلندگو‌های متقارن استریو با درایور‌های اختصاصی و دو مورد از پیچیده‌ترین کنترل‌های لمسی خازنی Air Trigger برای بازی، باتری با ظرفیت ۶۰۰۰ میلی آمپر ساعت با شارژ سریع و استاندارد PD، اتصال از طریق پورت USB نوع C شامل خروجی ویدئو و پشتیبانی از هارد اکسترنال و دارای استاندارد حفاظتی IP۵۴ که همه و همه شماره یک بودن این محصول را در لیست بهترین گوشی گیمینگ تایید می‌کنند. این گوشی گیمینگ جدیدترین و بهترین سخت افزار کوالکام را در چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۲ و با حداکثر ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره سازی دریافت می‌کند.


بیشتر بخوانید: بهترین گوشی‌های موبایل تا ۲۰ میلیون تومان


۲- موتورولا مدل Edge ۴۰: موتورلا در سال ۲۰۲۳ گوشی توانمندی برای گیمینگ راهی بازار کرد که نام آن Edge ۴۰ قرار گرفت. گوشی موتورلا اج ۴۰ یکی دیگر از گوشی‌های گیمینگ ارزان قیمت بازار ۲۰۲۳ است که از صفحه نمایشی خمیده بهره می‌برد و در کنار صفحه نمایش Edge به تراشه‌ای توانمند از لیست میان رده‌ها و باتری با ظرفیت ۴۴۰۰ میلی‌آمپر ساعت مجهز شده است. گوشی موبایل موتورولا مدل Edge ۴۰ ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت رم ۸ گیگابایت گزینه بسیار مناسبی به حساب می‌آید. این گوشی در کنار قیمت مناسبی که دارد، از صفحه نمایشی با ابعاد ۶.۵۵ اینچ هم بهره می‌برد که اندازه بزرگ آن تاثیر مثبت روی بازی کردن می‌گذارد. این صفحه نمایش پنلی P-OLED دارد که نرخ نوسازی حداکثر تا ۱۴۴ هرتز را به شما می‌دهد. در کنار آن رزولوشن ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل هم وضوح فوق‌العاده‌ای جهت نمایش انواع محتوا مخصوصا بازی به حساب می‌آید.

۳- ردمی نوت ۱۲ Pro Plus: از دیگر گوشی‌های گیمینگ می‎توان به ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت و رم ۸ اشاره می‌کنیم. این گوشی یکی از ارزان‌ترین گوشی گیمینگ شیائومی است که نمایشگر ۶.۶۷ اینچ OLED داشته و دارای رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل است. قلب تپنده گوشی، تراشه مدیا تک دایمنسیتی ۱۰۸۰ است که یک تراشه ۶ نانو متری بوده و از دو هسته پرمصرف، به علاوه شش هسته کم مصرف تشکیل شده است. این پردازنده در کنار پردازنده گرافیکی Mali-G۶۸، یک عملکرد فوق‌العاده و رضایت بخش برای گوشی ایجاد کرده است.

۴- پوکو X۵ Pro: اگر یک گوشی خوش قیمت می‌خواهید که باتری قوی، پردازنده مناسب و دوربین خوب داشته باشد و بتوانید با آن بازی کنید، POCO X۵ pro را در نظر داشته باشید. این گوشی با اندروید ۱۲ و رابط کاربری MIUI ۱۴ عرضه شده و بدنه‌ی پلاستیکی دارد که با توجه به قیمت گوشی، چندان دور از انتظار نیست. پوکو برای این گوشی از صفحه نمایش امولد استفاده کرده که ۶.۶۷ انیچ اندازه آن است و رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسلی دارد. پشت گوشی ماژول دوربین ۳گانه جا خوش کرده است. دوربین اصلی یک لنز واید ۱۰۸ مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار است.

۵- گلکسی S۲۳ Ultra: سامسونگ به دنبال ساخت گوشی‌های گیمینگ نبوده و این موضوع در گوشی‌های پرچم‌دار این شرکت نیز نمایان است؛ اما S۲۳ اولترا به عنوان یکی از بهترین گوشی‌های گیمینگ هرچند از امکانات اضافی گوشی‌های گیمینگ بی‌بهره است، اما با اتکا به تراشه قدرتمند اسنپدراگون ۸ نسل ۲، نمایشگر بسیار باکیفیت و بزرگ و سریع، میزان کافی حافظه رم و باتری قدرتمند عملکرد بسیار خوبی در بازی‌ها از خود به‌نمایش می‌گذارد.

۶- Xiaomi Black Shark ۵ Pro: گوشی گیمینگ Black Shark ۵ Pro با چیپست قدرتمند اسنپدراگون ۸ نسل ۱، چیپست گرافیکی آدرنو ۷۳۰ و بسیاری از ویژگی‌های بازی محور در تاریخ ۶ آپریل سال ۲۰۲۲ به بازار عرضه شد. این گوشی شیائومی با توجه به اینکه یکی از ارزان‌ترین گوشی‌های گیمینگ‌های است می‌تواند یک انتخاب عالی باشد. از ویژگی‌های برجسته‌ی این محصول به عنوان یکی از نامزد‌های لیست بهترین گوشی گیمینگ می‌توان به صفحه نمایش OLED با نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتزی، چیپست پرچمدار با عملکرد پایدار قابل ستایش و گزینه‌های اتصال مناسب اشاره کرد. گوشی هوشمند گیمینگ Black Shark ۵ Pro دارای باتری با ظرفیت ۴۶۵۰ میلی آمپر ساعتی است که می‌تواند در مدت ۱۵ دقیقه با سرعت ۱۲۰ وات شارژ شود.

راهنمای خرید گوشی گیمینگ

۷- Apple iPhone ۱۴ Pro Max: قدرتمندترین محصول برند اپل یعنی آیفون ۱۴ پرومکس با بزرگترین نمایشگر ممکن را به راحتی می‌توان به عنوان یکی از انواع مدل‌های بهترین گوشی گیمینگ پیشنهاد داد. بازی‌های موبایلی در سراسر اکوسیستم iOS رونق داشته و قدرتمند‌ترین مدل از آخرین سری گوشی آیفون تولید شده توسط این برند یعنی آیفون ۱۴ پرومکس دستگاهی عالی برای لذت بردن از بازی‌های موبایلی با بهترین کیفیت ممکن است. صفحه نمایش OLED بزرگ ۱۲۰ هرتزی با تراشه Apple A۱۶ ویژگی‌هایی است که به راحتی نمی‌توان از کنار آن‌ها گذشت. از نظر ظرفیت باتری این گوشی هوشمند با باتری ۴۳۲۳ میلی آمپر ساعتی شاید کمترین ظرفیت باتری را از نظر عددی در بین گوشی‌های هوشمند گیمینگ داشته باشد، اما نگهداری شارژ در این گوشی پیشرفت داشته و برای مدت زمان طولانی می‌توانید با گوشی هوشمند خود بازی کنید.

۸- Xiaomi Poco F۴ GT: گوشی هوشمند Poco F۴ GT یکی از مقرون به صرفه‌ترین محصولات در لیست بهترین گوشی گیمینگ موجود در بازار است و یک انتخاب عالی به عنوان یک دستگاه بازی نیز می‌باشد. جدیدترین چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۱ و صفحه نمایش AMOLED فوق العاده خوب با پشتیبانی از ۱B رنگ و نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز در نگاه اول گواهی بر این ادعا است. البته چهار بلندگوی استریو، شارژ سریع و یک سیستم دوربین سه گانه قابل اعتماد نیز می‌تواند این پکیج را تکمیل کند. نکته‌ی جالب در مورد این گوشی فضای ذخیره سازی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی است. پوکو اف ۴ جی تی از یک باتری ۴۷۰۰ میلی آمپر ساعتی با شارژ سریع ۱۲۰ واتی باورنکردنی بهره می‌برد که در کمتر از ۲۰ دقیقه باتری را از صفر تا صد شارژ می‌کند. 

۹- Huawei P۵۰ pro: گوشی P۵۰ pro از جمله پرچم‌داران قدرتمند این شرکت چینی محسوب می‌شود که در زمینه‌های مختلف، به‌خصوص اجرای بازی‌های سنگین چیزی کم نمی‌گذارد. گوشی Huawei P۵۰ pro از نمایشگر OLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و تراکم پیکسلی ۴۵۰ در اینچ بهره می‌برد. این پرچم‌دار هواوی در دو نسخه با تراشه‌های HiSilicon Kirin ۹۰۰۰ و در نسخه‌ی دیگری با Snapdragon ۸۸۸ مجهز شده است که نسخه اسنپ دراگون آن را می‌توانید در بازار ایران به‌سادگی تهیه کنید. همچنین باید اشاره کرد که پی ۵۰ پرو هواوی ۸ هسته‌ی قدرتمند در بخش CPU دارد و از حداکثر رم ۱۲ و حافظه‌ی داخلی ۵۱۲ گیگابایت بهره می‌برد.

۱۰- ناتینگ فون ۱: گوشی ناتینگ فون ۱ اولین محصول شرکت Nothing یکی از مورد توجه‌ترین میان‌رده‌هایی است که با هایپ فراوانی در بازار عرضه شد. این محصول اقتصادی ناتینگ به واسطه‌ی ویژگی‌های خوب و قابلیت‌های بسیاری که دارد، یک انتخاب عالی برای گیمر‌ها محسوب می‌شود. Nothing Phone ۱ درکنار پشییبانی از فناوری +HDR۱۰ دارای پنل ۶٫۵۵ اینچی OLED با قابلیت نمایش ۱ میلیارد رنگ و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز است که نشان می‌دهد می‌تواند تجربه بسیار خوبی را در زمینه‌ی کار با نمایشگر برای کاربران خود رقم بزند. همچنین اولین محصول شرکت ناتینگ از پردازنده‌ی Snapdragon ۷۷۸G+ به همراه هشت هسته CPU در قالب ۱ هسته ۲.۵ گیگاهرتز Cortex-A۷۸ و ۳ هسته ۲.۴ گیگاهرتز Cortex-A۷۸ و ۴ هسته ۱.۸ گیگاهرتز Cortex-A۵۵ بهره می‌برد و در انجام کار‌های روزمره و به‌خصوص بازی‌های گرافیکی، عملکرد خوبی را از خود به نمایش می‌گذارد.

ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت انواع گوشی موبایل سامسونگ، شیائومی و نوکیا + جدول

عکس/استایل زیبای بهاره افشاری در پست جدیدش

قیمت خودرو‌های سایپا امروز چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ + جدول

قیمت سکه و طلا امروز چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ + جدول

قیمت انواع لپ تاپ ایسر امروز + جدول

عکس/سعید جلیلی کنار کشید؟

عکس/دیدار مسعود پزشکیان با حسن روحانی

عکس/همه مداحان پشت قالیباف درآمدند غیر از یک نفر!

قیمت دلار و یورو امروز چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ + جدول

عکس/ استوری رییس ستاد جلیلی: ما مصمم ایستاده‌ایم

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ + جدول

فیلم/ استقبال پرشور مردم مشهد از پزشکیان

عکس/ تغییر چهره لاله سریال لیسانسه‌ها پس از ۶ سال

عکس/ تازه‌ترین چهره جمشید هاشم‌پور در خانه‌اش

عکس/ ظریف با لباس تالشی

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

با این میوه به جنگ آلزایمر بروید

وعده تحویل گوشت درب منازل مردم از خرید مستقیم آرا هم بدتر است/ کدام قانون به رییس‌جمهور حق داده به مردم گوشت و طلا بدهد؟!

سس کچاپ سالم‌تر است یا خردل؟

پاستیل بخوریم یا نه؟

چرا باید در انتخابات شرکت کنیم و به مسعود پزشکیان رای بدهیم؟/ برای آنها که هنوز مردد هستند  

کلی‌گویی‌های تکراری بزرگترین ضعف نامزدهای انتخاباتی/ به سوال بازرگانان پاسخ داده نشد

عکس/ استقبال گسترده مردم یاسوج از آذری‌جهرمی

تقدیر شورای‌عالی اجماع نیروهای انقلاب از قاضی‌زاده هاشمی

بیانیه پزشکیان برای زنان و دختران ایران

فیلم/ واکنش پزشکیان به انصراف قاضی‌زاده هاشمی

انصراف نخستین کاندیدای پوششی

فیلم/ واکنش پزشکیان به اظهارات سعید جلیلی که مردم را پسماند و دور ریز خطاب کرده بود

فیلم/ کرباسچی: بعضی‌ها تعمد دارند مردم را عصبانی کنند

حرف و حدیث‌ها درباره نقش سیدحسن نصرالله در انتخابات

پیام سرلشکر باقری در آستانه انتخابات

دومین تمدیدی پرسپولیس

تصویری از پوستر شهید آل هاشم در دستان مردم تبریز در حمایت از مسعود پزشکیان

حمایت قاطع جهانگیری از پزشکیان

فیلم/ حامیان پزشکیان در خیابان‌های تهران

فیلم/ سخن‌رانی ترکی مسعود پزشکیان در جمع مردم تبریز

عکس/ نوه‌های شهید آل‌هاشم در مراسم استقبال از پزشکیان

پزشکیان: امشب یک پیام حیاتی دارم

فیلم/ پاسخ مردم تبریز به سخنان زاکانی

فیلم/ حمله رئیس ستاد جلیلی به ظریف و پزشکیان

فیلم/ پاره کردن بنرهای دکتر پزشکیان در ورزشگاه حیدرنیا به دست لباس‌شخصی‌ها

اعلام حمایت دو مقام دولتی از قالیباف و جلیلی

فیلم/ تفریح و سرگرمی پورمحمدی چیست؟

بهرام بیضایی و دو سینماگر زن ایرانی به آکادمی اسکار دعوت شدند

فیلم/ سعید جلیلی به دیدن مادر شهید رئیسی رفت

عکس/ تجمع هواداران قالیباف کف خیابان

نخستین بازیکن استقلال تمدید کرد

فیلم/ رائفی‌پور: من به جلیلی رای خواهم داد

عکس/ ظریف با لباس تالشی

ورزشگاه حیدرنیا به روی هواداران پزشکیان باز شد

فیلم/ آن دفعه شهید رئیسی بود که کنار رفتم

خیز آذربایجان برای ساخت جزایر مصنوعی

عکس/ تازه‌ترین چهره جمشید هاشم‌پور در خانه‌اش

فیلم/ جلیلی در جمع مردم مشهد: ما هستیم؛ تا آخر می‌مانیم و با قدرت ادامه می‌دهیم

فیلم/ ظریف: هیچ توجیهی برای در خانه نشستن نیست

لغو همایش انتخاباتی پزشکیان در تهران + عکس

عکس/ تغییر چهره لاله سریال لیسانسه‌ها پس از ۶ سال

چراغ سبز زاکانی به انصراف از انتخابات؟

فیلم/ روایت زاکانی از میزان اموال و دارایی‌های خود

فیلم/ فعال بسیج دانشجویی: شما راه شهید رئیسی را ادامه خواهید داد؟

فیلم/ کنایه کرباسچی به رقیب اصلاح‌طلبان

فیلم/ لحظه ورود پزشکیان به سالن شهید چاغروند ورزشگاه تختی خرم‌آباد

شناسنامه رای‌دهندگان انتخابات مُهر نمی‌خورد

اردوغان: نتانیاهو یک بیمار روانیست

سید حسن خمینی: کسی نباید نسبت به این انتخابات بی‌تفاوت باشد

حمایت پسر آیت‌الله جوادی آملی از مسعود پزشکیان