تاریخ انتشار: ۱۴:۳۱ - ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۴۹ نظر
چرا اسرائیل برای حمله به ایران سراغ پهپاد‌های کوچک رفت؟

ریزپرنده چیست؟

رژیم صهیونیستی بامداد امروز با ۳ ریزپرنده پاسخی مضحک به عملیات تنبیهی ایران داد. اما چرا این رژیم به‌جای پهپاد‌های قدرتمند، جنگنده و موشک، سراغ این تجهیزات رفت؟

ریزپرنده چیست؟

اقتصاد۲۴- به‌نظر می‌رسد اسرائیل دست‌کم به ۶ دلیل، سراغ ریزپرنده‌ها رفت تا عملیات ضعیف خود را اجرا کند:

اول: ریزپرنده‌ها قابلیت به پرواز درآمدن از داخل کشور را دارند و می‌توانند از طریق نیرو‌های نفوذی عمل کنند؛ بنابراین اسرائیل بر مبنای توان عمل عوامل داخلی خود از این تجهیزلت استفاده کرد.

دوم: ریزپرنده‌ها ارتفاع پایین‌ترین نسبت به رصد راداری جنگنده‌ها و موشک‌ها دارند و بنابراین درگیری پدافندی ایجاد نمی‌کنند. این نشان دهنده آگاهی اسرائیل نسبت به توان پدافندی ایران است.

سوم: ریزپرنده‌ها نسبت به ادوات دیگر تهاجمی ارزان‌تر هستند. اسرائیل در شرایط بحران اقتصادی و درحالیکه آمریکا حاضر به همراهی با این رژیم در جنگ نبود، به ناچار سراغ گزینه‌های ارزان‌تر رفت.

چهارم: اسرائیل به دلیل عدم توان سوخت‌گیری جنگنده‌ها تا رسیدن به ایران، چاره‌ای جز کنار گذاشتن گزینه F۳۵ نداشت.

پنجم: اسرائیل به‌روشنی نمی‌خواست ایران پاسخی دیگر به آن دهد و بنابراین عملیلتی در ابعاد بسیار کوچک ترتیب داد تا صرفا فشار رسانه‌ای افکارعمومی کاهش یابد.

اما ریزپرنده نظامی چیست که اسرائیل ترجیح داد از آن برای حمله به ایران استفاده کند؟

امنیت آسمان از اساسی‌ترین مسائل و دغدغه‌های هر حاکمیت و سرزمینی است. لازمه برقراری و حفظ نظم و آرامش، برخورداری از سامانه‌های پیشگیرانه و مقابله‌کننده با هر نوع فعالیت منجر به آسیب‌پذیری و تهدیدات احتمالی است.

ریز پرنده نوعی هواپیمای بدون سرنشین یا پهپاد محسوب می‌شود که در اندازه‌های کوچک و بسیار کوچک ساخته می‌شود. معمولا وزن ریز پرنده‌ها به چند گرم می‌رسد و اندازه آن‌ها از چند سانتیمتر تجاوز نمی‌کند. عموم ریز پرنده‌ها عمود پرواز بوده به سبک باگرد می‌باشند. تعداد پروانه‌ها نسبت به اندازه پرنده متفاوت است.

شعاع پرواز با توجه به کار کرد ریزپرنده‌ها متفاوت است، ولی از چند ده متر تجاوز نمی‌کند. ریز پرنده در امور مختلفی همچون نظامی، علمی، تفریحی، تجسسی و اکتشافی استفاده می‌شود. در بعضی مواقع دیده شده که پهباد‌های کوچک را هم ریز پرنده مینامند که یک نظر اشتباه است و با ریزپرنده همخوانی ندارند.

در سال‌های اخیر در سراسر جهان و به دنبال آن در ایران، استفاده از ریز پرنده‌ها برای طیف گسترده‌ای ازجمله نظارت‌های اضطراری، گشت‌های مرزی و شناسایی، جمع‌آوری اطلاعات، کشف مین‌ها، نقشه‌برداری، تصویربرداری، بازرسی خطوط برق و خطوط لوله‌های انتقال انرژی (نفت گاز) از راه دور، خدمات تحویل، رله ارتباط از دور، نظارت پلیس، نظارت ترافیکی و بسیاری دیگر از کاربرد‌ها به طرز چشمگیری افزایش‌یافته و در ابعاد وسیع در اختیار اقشار مختلف جامعه قرار گرفته است تا جایی که تقریباً امروزه اکثر مأموریت‌های نظامی و بسیاری از مأموریت‌های هوایی غیرنظامی توسط این پرنده‌ها انجام می‌گیرد.

ریز پرنده‌ها به‌طورکلی ابزاری سودمند و حتی در مواقعی سرگرم‌کننده هستند، اما در کنار کاربرد‌های فراوان، تهدیدات گسترده‌ای را به همراه دارد، به‌عبارتی‌دیگر به همان اندازه که ریز پرنده‌ها ابزاری مفید و بااهمیت هستند، گاهی اوقات به همان اندازه می‌توانند مخرب باشند.

این تهدیدات می‌تواند گاهی به‌صورت جاسوسی در قالب تصویربرداری از اماکن ممنوعه‌ای مانند پادگان‌ها، مراکز نظامی، پالایشگاه‌ها یا پتروشیمی‌ها و یا مراکز صنعتی مهم برای یک کشور باشد، یا اینکه به‌صورت یک اسلحه برای ترور و ازبین‌بردن افراد مهم به کار رود.

تجربه جنگ‌های اخیر ایالات متحده آمریکا در عراق و افغانستان در استفاده گسترده نیرو‌های آمریکایی از ریزپرنده‌ها، قابلیت‌های آن‌ها را به‌وضوح مشخص کرد. حذف خلبان و نیروی انسانی از هواپیما و نشاندن یک سامانه هوشمند الکترونیکی به‌جای آن اگرچه کار ساده‌ای نیست، اما مزایای قابل‌توجهی را برای این رده از پرنده‌ها به همراه آورده است و دست طراحان را در ارائه طرح‌های نوین و متنوع بسیاری باز گذاشته است.
بسیاری از ریز پرنده‌ها ارزان و آسان تهیه می‌شوند و به آموزش عملیاتی کمی نیاز دارند، یک‌ریز پرنده پیشرفته را می‌توان با قیمتی پایین خریداری کرد و توسط یک نوجوان نیز هدایت کرد بنابراین هر کس می‌تواند یک‌ریز پرنده را به دست آورد و آن را با دوربین‌های قدرتمند، مواد منفجره یا حتی گاز اعصاب مجهز کند.

منبع: خبر فوری

نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳۳
یه بنده خدا
10
7
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
با سه تا مگس می خواستن جواب ما رو بدن؟!اگه این همه ادعا دارن چرا مثل ما مستقیم از خاک خودشون پایگاه های ایرانو نمی زنن؟!چرا زورشون فقط به بچه و زن و اسیر و مریض می رسه فقط؟!فقط میتونم بگم لعنت به این قوم الظالمین،خدا وجود نحسشونو از رو زمین محو کنه تا مسلمون ها به آرامش برسن?
ناشناس
27
37
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جون مادرتون اینقدر با این مزخرفات به شعور مردم توهین نکنید اسرائیل بحران مالی داره اینجا گل و بلبله
ناشناس
شک نکنین این جوابی نبود که میخواست بده فقط واسه جمع آوری اطلاعات و بررسی اوضاع بود
محمد
آمین یارب العالمین
ناشناس
9
44
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
دنیا فهمید موشک بوده شما هنوز میگید مگس بوده؟
ناشناس
15
40
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
آقای پروفسور پس بگو اسباب بازی وتموم. پس اینطورکه شمامیفرمایید این ملخهای چندگرمی وچندسانتی هیچ وپوچند وتوان حمل بمب یاهیچ تجهیزاتی ندارند. پس اسراییل اینهارافرستاداصفهان برای چه مأموریتی. جلالخالق
نانسی پلوسی
7
34
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
صحیح ، عملیات شما چی؟! با موفقیت انجام شد؟
خان
برای تجسس
محمد
4
24
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ریز پرنده یه چیز ناچیزه که انفجارش خیلی بزرگه ...تو اصفهان دیدیم انفجارش رو خخخخخ
شکست ناپذیر
8
20
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
با اف 35 ازعراق موشک دوربرد شلیک کرد.
متین
خب شد ۵ثانیه جواب ندادیم
اسرانی
4
21
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
تیتر بزنید اسقاطیل دارای بزرگترین ارتش جهان و اولین در خاور میانه با حمله کواد کوپتری به ایران معادله جنگ را تغییر داد عصر فلک زدگی
رضا مطلق
8
0
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
به نظر من ایران باید تو همون دو شب کار اسرائیل رو تموم می‌کرد تا تمام دنیا از دستش آسایش داشته باشه تا دیگر کودکی کشته نشه نیاز به تنبیه نداشت چون هر روز داره جنایت می‌کنه جنایتکار حکمش مجازاته نه تنبیه
امین
9
9
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گاز اعصاب را خوب آمدی!!!
محمد
0
2
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
محتوا کاملا طنز و دروغ بود
ابی
5
9
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
اتفاقا اثبات داشتن نیروی نفوذی تلختر از قدرت نظامی و هزینه بالای دفع ریز پرنده مهار نشدنی بدتر
رضا
1
4
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
بابا این ریز پرنده بازی دیگه چه صیغه ای هست ملت ، بیکار توی صفحه مجازی راه انداختن. یه های برد فیلم برداری هم حجمش، و هم کلاسش، بیشتر از این ریز پرنده ها هست، جمع کنید این مسخره بازی ها رو...
حمید
5
2
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
چطور هدایت کننده های این ریز پرنده ها و جاسوسان اسرائیل رو شناسایی و دستگیر نمی‌کنید که درس عبرتی بشه برای بقیه
اخلاقی
2
4
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
همانند حمله به کنسولگری با منشائ اثبات شده و یا بایستی با بیانیه رسمی اعلام کند و چون هیچ مقام اسرائیلی خ... نکرده , این حمله رو تا این لحظه رسما اعلام کنه پس هیچی که هیچی و با حجم خیلی بزرگتر هم به این شکل نمیتونه حمله اسرائیل محسوب شه مگر دلیل محکم و قابل قبولی وجود داشته باشه یا رسما از طرف مقابل تائید شه.
راه حل برای دفع اینگونه حملات اینه که یک مهلت یک ساعته برای تکذیب اون هم از طریق رسانه ملی و هم از طریق واسطه ها داده شه اگه تکذیب نکردن حکم تایید رو پیدا می کنه و اینطوری گره باز میشه.
ناشناس
0
0
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
چون اسرائیل نمی‌خواست بودجه مملکت رو صرف کارایی کنه که هیچ فایده ای نداره
ناشناس
5
11
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
آیا به نظر شما این ریز پرنده‌ها برای جاسوسی و شناسایی مراکز نظامی نیامده‌اند ؟
آرزو
1
8
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
و مکرو ومکر الله والله خیرالماکرین نصرمن الله وفتح قریب خدایا کشور وسرزمین ومردمان صبورش را به خودت سپردیم خودت پناه وحافظ ماباشوسربلندمان کن
سوسو
4
14
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
این وصت فقط ما مردم بدبخت ظرر می کنیم چون تمام جنسها ۱۰۰ برار شده
جندالله
مرگ بروطن فروشان داخلی خائن اسرائیل پرست
ناشناس
4
17
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
تحلیل ضعیفی بود خیلی ضعیف
ناشناس
2
15
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
قضیه بوداره مشکوکه
ناشناس
0
0
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ریزپرنده که کارشناسی کردید به چندکیلو نمیرسه و اصلا به دلیل سطح مقطع راداری کم قابل شناسایی رادار نیست..و قابلیت حمل مواد منفجره را یا نداره و یا خیلی ناچیزه.به نظرم هرچی بوده از داخل بوده ...اما مهم این هست که پهپاد باشه یا هواپیما.اسیب زده باشه یا نه....باید بیشتر مراقب باشیم و مواظب وطن
علی عباسی
1
3
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
این مگسها از پایگاه عین اللاسد آمد واسرائیل گفت من فرستادم واین برای آرام کردن صهیونیستها بودچون اول پیام داد به ایران اجازه بدهید من یک مانورالکی بدهم شما هم جواب ندهید من جو بوجود آمده را بخابانم آبروم رفته از حمله ایران ایران قبول نکردگفت ما جواب میدهیم حالا اینجوری جوسازی کردبارسانه های خودشون هم بزرگش میکنند
احد خندقی
5
1
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
واحدپول اسرائیل شکل با کسره ی شین و کاف خونده میشه وجالبه از موقع جنگ غزه تا به حال که حدود هشت ماه میگذره یه صدم یا هزارم هم بالاتر نرفته
علی
3
12
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
فعلا که داره با حمایت امریکا ،غزه رو می کوبه و همه دارن فقط محکوم میکنن!!!
ناشناس
1
15
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
فقط این مگسه چطوری این همه راه پرواز کرده عجب شارژی داشته
ناشناس
1
5
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
لازم به ذکر است که صدای انفجاری که در اصفهان شنیده شد و بعضی از این موضوع درست برداشت نکردند ، صدای پدافند دفاعی بود که با شلیک به سمت ریز پرنده که رهگیری شده بود شنیده شد .وگرنه آن روز اصفهان امن و امان بود و صدای شنیده شده ، صدای شلیک از پدافند دفاعی اصفهان به شئ ناشناس در آسمان بود .
ناشناس
5
2
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
من خودم اصفهانی هستم و فقط صدای شلیک پدافند را شنیدم . اگر میگید موشک زدند پس چرا ما چیزی از موشک ندیدیم !!!
.
4
3
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
چون اصفهان در مرکز وجود دارد ،اصلا امکان نداره این پرنده ها از بقیه ی پدافند ها عبور کرده و دقیقا پدافند دفاعی اصفهان بتونه رهگیری بکنه .پس در نتیجه از کجا معلوم نفوذی های داخلی اسرائیل از نزدیکی اصفهان این پرنده هارا هوا نکرده باشند ؟؟
ناشناس
0
9
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ایول همه عالم می دانند که فقط شما راست می گویید ریزپرنده. ریز جونده. ریز خزنده
س ص
1
5
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
فقط وطن فروش نباشید چون برابر با ناموسه
عبداللله
0
4
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
شمایی که از اسرائیل طرف داری میکنید یه مشت آدم خود فروخته آید نامردا اگه از قدرت و توان ایران خبر نداشتن دوری به خاک ایران حمله کرده بودند وزن دختر وخواهر ومادرتون را جلو چشمتون به اسارت میبردن شما از عراق سوریه و لیبی وحتی افغانستان عزیزتر نیستید
ناشناس
3
6
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
خخخخخخخ
ناشناس
آفرین این مردم بیکارن نشستن فقط پشت دولت خودشون حرف میزنن بیکارن این ملت اینجوری هستن نمک نشناسا بجای این از کشور خود دفاع کنید دارین پشت دولت حرف درمیارید
ناشناس
0
1
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
خخخخخخخ
ناشناس
0
0
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
من میگم خدایا یه زن بگیرم خیلی خوب میشه بااین جنگ‌های داخلی وخارجی تاحمله نکنند کار ندارم
انو
0
0
يکشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
تاملتها دلشون صاف نشه ودست به یکی نکنن این شیطان نمیزاره بینشان خوب وارامش داشته باشن، فقط به راه خدابرن تابتونن پیروز
رضا
0
0
يکشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
صدای سه بار از اصفهان جوری آمد که شیشه ها وپنجره خانه رابدجور لرزاند یعنی شلیک زند پرنده اینقد زمین لرزه داشت الاه اکبر، باشه بخاطر شما قبول میکنم ولی توماهواره چی ز دیگه می‌گویند،
ناشناس
1
2
يکشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
اگر واقعیت منتشر نمی‌شود پس ولش کن خبرت بدرد نمیخوره
اصغر دهش
0
0
يکشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
آیا برای آلوده به رادیکتیو کردن محیط به کار میرود
ایران
0
0
يکشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
این اندازه از ساده لوحی یا شاید توهین به شعور مخاطب برای خودتان خوب نیست،هم موشک زده هم در آسمان همسایه های دوست و برادر سوخت گیری کرده هم ضربه زده ،اقتصاد و اوضاع مالیش به مراتب از ما بهتره،،کمی جدی تر و سطح بالا رفتار کنید
ناشناس
0
0
يکشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
متاسفانه بااین ک عملیات ب این بزرگی انجام دادیم اما ی مشت وطن فروش نمیتونن قبول کنن ک چ بلایی سر اربابشون اوردیم کل دنیا مات زده هستن بعضی وطن فروش ها حیف حیف
خداداد
0
0
يکشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
یک موشک یاریز پرنده هم بزنید به محل رانت خوارها واختلاس گران داخل خون هشتاد میلیون ایرانی را مکیدند؛در سه چهار نسل.
حسین غفاری
0
0
يکشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
چرا اطالاعات سپاه و غیره این نفوذی ها را نمیشناسند و دستگیر نمیکنند
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت سکه و طلا امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت خودرو‌های بنز در بازار ایران امروز + جدول

قیمت انواع گوشی موبایل سامسونگ، شیائومی و نوکیا + جدول

عکس/سمیرا حسن پور هر روز جوان‌تر

رونمایی از شغل دوم ابوالفضل پورعرب

قیمت دلار و یورو امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

استایل جذاب مریم مومن در استوری جدیدش + عکس

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت سکه پارسیان امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

بهترین تفرجگاه‌های فیروزکوه در فصل بهار

قیمت انواع لپ تاپ ایسر امروز + جدول

بالاخره مدرک رائفی‌پور منتشر شد

استایل ساحلی شبنم مقدمی داور صداتو!

جواب رد پارسا پیروزفر به خواستگاری هانده!

فیلم/ عظیمی: تمام کسانی که پشت سر صدیقی نماز خواندند نمازشان باطل است

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

با این ویتامین از پوکی استخوان در امان بمانید

کاری که ورزش کردن با سرطان می‌کند

این نشانه ها می گوید فرزند شما استعدادی استثنایی دارد

ارزش معاملات بورس به اندازه ارزش یک ساختمان در تهران شد!/ بازار سرمایه نیازمند تغییر توامان تاکتیکی و تکنیکی

مواریس: تساوی پرسپولیس و سپاهان به سود استقلال شد

شکایت پرسپولیس از سپاهان به دلیل اهانت به زنان

فیلم/ دلخوری و ناراحتی رامین رضاییان از هواداران پرسپولیس

اوسمار: می‌دانستیم که بازی سختی با سپاهان داریم

اینفوگرافی/ کدام کشور‌ها کلاهک اتمی دارند؟

دلیل برکناری خطیر مشخص شد

مطهره گونه‌ای بازداشت شد

کنایه درویش به بازی سپاهانی‌ها

خطیر از مدیرعاملی استقلال برکنار شد

فیلم/ لحظه کتک‌کاری امید عالیشاه با دابو در دقیقه ۸۲

فیلم/ جابه‌جایی زنان پرسپولیسی پس از شعار سپاهانی‌ها

پرسپولیس هدیه استقلال را پس فرستاد

فیلم/ پرواز رئیس قوه قضاییه با یک هواپیمای عمومی

بالاخره مدرک رائفی‌پور منتشر شد

اتهام همجنس‌بازی تسنیم علیه مهدی نصیری

فیلم/ اظهارات جالب رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران روی آنتن زنده

بستنی ایرانی در کدام کشورها پرطرفدار است؟

هاشمی‌نسب: از نتیجه بازی راضی نیستم

فیلم/ گریه ناگهانی مجری صدا‌وسیما روی آنتن زنده

مطهری: بازی سنگینی بود

کارشناسی داوری بازی استقلال و تراکتور

مظفری‌زاده: دندان خلیل‌زاده لق شد

خلیل‌زاده: محمدی باید اخراج می‌شد

توهین سخفیف به سبک مجری صداوسیما

نکونام: باد روی عملکرد ما تاثیر داشت

فیلم/ هشدار جدی فرمانده کل سپاه به اسراییل

فیلم/ عظیمی: تمام کسانی که پشت سر صدیقی نماز خواندند نمازشان باطل است

فیلم/ ظاهر جالب یک هوادار خانم پرسپولیس در آستانه دیدار سرخ‌چوشان دربرابر سپاهان

توجه به حوزه‌های نوآورانه در صنعت بانکداری در صدر برنامه‌های بانک سینا قرار دارد

آیا فرضیه سقوط نیکا از ارتفاع صحت دارد؟

آبی‌ها در تبریز متوقف شدند

فیلم/ حال و هوای ورزشگاه آزادی پیش از بازی پرسپولیس و سپاهان

فیلم/ ویدیویی پربازید از حسن روحانی بعد از نقض حکم اعدام بابک زنجانی

ورود این خودرو به کشور مجاز شد

ترکیب پرسپولیس مقابل سپاهان

تخفیف نفت ایران چقدر است؟

عضو شورای شهر شهردار را ربود

عکسی از کودکی علی مطهری در کنار پدر

عکس/ تغییر چهره جالب علیرضا جعفری بعد از ۲۰ سال

شعار هواداران تراکتور علیه هاشمی‌نسب

افشاگری جعفرزاده از طراح ایده ساخت ۴ میلیون مسکن

اینفوگرافی/ مقایسه ابرقدرت‌های اقتصادی در عرصه صادرات در ۱۵۰ سال اخیر

سیرچ کرمان لرزید

هشدار نارنجی هواشناسی به این استان‌ها

فیلم/ تصویر شاعر نامدار ایرانی بر دستان هواداران تراکتورسازی در بازی با استقلال

پیش‌‌بینی قیمت دلار فردا پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳