تاریخ انتشار: ۱۷:۲۱ - ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۹ نظر

روایت عموی تتلو از برادرزاده‌اش

عموی تتلو، محمدعلی مقصودلو، کسیست که تلاش کرده بعد از مرگ پدرِ تتلو در زندگی او نقش پدرانه داشته باشد. او می‌گوید از عموی تتلو بودن خوشحال است، اما نگران او نیز هست.

عموی تتلو

اقتصاد۲۴- او تتلو را در جمع خانوادگی‌شان شخصی خجالتی دیده و تغییرش به یک آدم پرخاشگر برایش جای سوال دارد. آقای مقصودلو تتلو را تحت تاثیر دوستان بد و مواد مخدر می‌داند. او هم‌چنین به تقارن اخبار تتلو و توماج صالحی اشاره کرد و قیاس مردم از این دو خواننده را بی‌ربط می‌دانست.

به عنوان مقدمه خودتان را معرفی کنید.

من محمدعلی مقصودلو، عموی امیرحسین مقصودلو هستم.

چه حسی دارد عموی تتلو بودن؟

بیشتر از اینکه حس خوبی داشته باشم نگرانش هستم.

چرا؟ نگرانی‌تان به چه دلیل است؟ الآن به وجود آمده یا از ابتدای مسیری که طی کرده این نگرانی بوده است؟

خیر، الآن به وجود نیامده است. من خیلی از اینکه عموی ایشان هستم خوشحالم. ایشان پسر خیلی خوب و مهربانی‌ست. از موقعی که در گیر و دار همان مسائلی که می‌دانید افتاده است نگران او هستم. خب ایشان زندان است و طبیعی‌ست که من نگران باشم.

از کجای این مسیری که طی کرد این نگرانی در شما ایجاد شد؟

کسی که سلبریتی یا الگوی جوانان می‌شود باید هم مورد پسند عوام باشد و هم مورد پسند خواص. در مورد امیرحسین متاسفانه گروه خاصی دنبالش کردند و دوستش داشتند. او خیلی با عوام ارتباط پیدا نکرد. همین مسئله مشکلات زیادی برای او ایجاد کرد.

امیرحسین ده سال است زندگی آرامی ندارد. همیشه در استرس و در تماس با پلیس یا دوستان ناباب و… بوده است. من به این خاطر نگران او هستم. منظورتان از خواص دقیقا چیست؟

یک گروه سنی یا فرهنگی خاص هستند. ببینید مثلا فشار‌های خاصی که به مردم می‌آید باعث می‌شود فلان کار مرا مقبول بدانند. کار‌هایی که مردم نمی‌توانند انجام دهند من که انجام می‌دهم به هوادارانم حس لذت می‌دهد.

برایم سوال است که چطور امیرحسینِ خجالتی پرخاشگر می‌شود
به الگو بودن تتلو اشاره کردید. تتلو خودش چه الگویی داشت؟

امیرحسین پدرش را خیلی دوست داشت. وقتی کوچک بود فوتبال بازی می‌کرد و در خانواده بود. از همان ده، دوازده سالگی به خواندن بسیار علاقه داشت. این‌ها رشت بودند. وقتی به تهران آمدند وارد موسیقی زیرزمینی شد. سبک خاصی به قول خودشان اجرا می‌کرد و یواش یواش تا اینجا آمد.

الگوی خاصی نداشته است. امیرحسین بسیار آدم خوبی‌ست. این را از سر پیوند فامیلی نمی‌گویم. همین الآن اگر در جمع ما باشد شما از برخورد با امیرحسین لذت می‌برید. من نمی‌دانم در چه محیطی قرار می‌گیرند که خود را فراموش می‌کنند و یک چیز‌هایی را عنوان می‌کنند. واقعا امیرحسین در جمع‌های خانوادگی یک احساس خجالتی دارد. من به شکل وحشتناکی از این موضوع رنج می‌برم که او چطور از این شخصیت به شخصیتی پرخاشگر برمی‌گردد.

پس برای خودتان هم سوال است!

واقعا سوال است.

محیط خانوادگی آقای مقصودلو چطور بود؟ مثلا سختگیر هستند؟ مذهبی هستند یا غیرمذهبی؟

پدر امیرحسین خیاط بود. بنابر دلایلی خیاطی را رها کرد و در یک شرکت ساختمانی که داداش‌های من داشتند فعال شد. بعد هم تصادف کرد. یک نیسان ارتش در اتوبان صیاد شیرازی به او زد. ایشان یک هفته در کما بود و بعد هم فوت کرد. این اتفاق مربوط به سال ۱۳۸۴ است.

امیرحسین ۲۰ ساله بود که پدر و مادرش جدا شدند | تتلو کودک طلاق نیست
من فکر می‌کنم امیرحسین ۱۸ یا ۲۰ ساله بود که پدر و مادرش از هم جدا شدند. ایشان مستقل زندگی می‌کرد یا در مقاطعی با پدر یا مادرش زندگی می‌کرد. خیلی ارتباط خوبی با همه داشت.

از حرف‌های تتلو به نظر می‌رسد که خیلی خود را متاثر از فضای فرزند طلاق بودن می‌داند.

من اصلا این را قبول ندارم. امیرحسین کودک طلاق نبوده، چون آن زمان بالای ۱۸ سال داشته است. وقتی که طلاق گرفتند دو خواهرش هم ازدواج کردند. یعنی فضا به آن شکلی که می‌گویید نبوده است. من فکر نمی‌کنم طلاق توانسته باشد در آن سن به روحیات امیرحسین ضربه‌ای زده باشد.

فکر می‌کنید چه کسی یا چه چیزی در تغییر مسیر تتلو موثر بود؟

اول از همه خودش. هر کسی مسئولیت کار‌های خود را دارد. بعد از این باعث و بانی شرایط پیرامونی‌ست.

چه شرایط پیرامونی؟

دوست بد، مواد و بسیاری موارد دیگر. امیرحسین چه در ترکیه و چه در ایران دوستان اطرافیانش واقعا خوب نبودند. واقعا او را هدایت و کنترل می‌کردند.

فکر می‌کنید از چند سالگی این دوستی‌ها روی او تاثیر داشت؟

۲۵ سالگی

مواد چطور؟

مواد هم اینجا که بود نمی‌کشید. حال مثل بقیه‌ی جوان‌ها… اینجا که بود من ندیده بودم بکشد. اما آنجا خودش می‌گفت قرص‌های ترامادول زیاد مصرف می‌کرده است، گل مصرف می‌کرده، مشروب می‌خورده و قارچ‌های سمی برای اینکه خوابش ببرد مصرف می‌کرده است.

کسی که گل بکشد، ترامادول بخورد، سیگار برگ بکشد و ورزش کند خطرناک است. یعنی از نظر من خطرناک است.

اما قبل‌تر اگر بخواهید از خلقیاتش بگویید به چه مواردی اشاره می‌کنید؟

امیرحسین اخلاق خیلی خوبی داشت. الان هم دارد. این را به یقین می‌گویم اگر اینجا حضور داشته باشد همه‌تان را مجذوب رفتار و حرکات خود می‌کند. اینقدر که بچه‌ی خجالتی و باحجب و حیایی‌ست.

ممکن است آن وجهی بوده باشد که در خانواده دیده نشده؟ و تا فرصت کرده بروز و ظهور پیدا کرده است.

خیر. اصلا اینطور نبوده.

امیرحسین باید معاینه‌ی روانی شود

چطور می‌شود که الآن اینطور الفاظ رکیک را به کار ببرد بعد شما می‌گویید در خانواده و قبلا اینطور نبوده است؟

به نظر من امیرحسین باید معاینه شود. یک اشکال ژنتیکی، که الان قابل بازگو کردن نیست، دارند. یک روانشناس حتما با یک معاینه‌ی خیلی ساده می‎‌تواند تشخیص دهد که امیر مشکل دارد.

خب چرا زمانی که بچه بود این را پیگیری نکردید؟

آن زمان بروز نمی‌کرد. وقتی معروف شد بروز کرد. بچگی‌هایش مثل بقیه‌ی بچه‌ها بود.

زمانی که ایران بود هم این رفتار‌ها بروز نکرده بودند؟

چرا زمانی که در ایران بود هم یکهو خیلی عصبانی می‌شد. طوری که خودش را می‌زد. بعد یکهو خیلی خوب می‌شد. شاید من یا بسیاری دیگر هم این اخلاقیات را داشته باشیم، اما زمانی که کسی معروف می‌شود این رفتار‌ها ابراز بیرونی پیدا می‌کند و همه می‌بینند. دائم هم بدتر می‌شود.

تتلو، برادرزاده‌تان، به طور کلی آدم مذهبی‌ای‌ست؟ چون گا‌ها حرف‌هایی می‌زند که انگار آدم بسیار مقیدی‌ست! این بعدش خیلی با سایر رفتارهایش متناقض است.

والا من فکر می‌کنم این رفتار‌ها را به مسائل پیرامونش ربط دارد. یعنی رفتارش به نوعی واکنش به این شرایط است. آدم مذهبی به آن معنی که نماز ۱۷ رکعته بخواند یا روزه بگیرد نیست! مثل بقیه مذهبی‌ست! مثل من مذهبی‌ست!

مثلا یک چیز‌هایی راجع به زنان یا حدود و لزوم حجاب می‌گفت که هیچ ربطی هم به بقیه رفتارهایش نداشت!

باید برود دکتر!

این‌ها به دلیل فشار‌های اطراف نبوده؟ یا سفارش یا فشار یک نهاد خاص بیرونی؟

اصلا. اصلا. من به هیچ وجه این را قبول ندارم.

شما خبر ندارید زمانی که تتلو در ترکیه بود پیغامی به او رسیده باشد که مثلا باید رفتار کنترل شده‌تری داشته باشی و الا ما چنین و چنانت می‌کنیم!

من اطلاعی از این قضیه نداریم، ولی هم‌اتاقی‌ها و دوستان امیرحسین در او نفوذ شدیدی داشتند. خودش در این دادگاهی که داشت گفت خانمی که هنرپیشه بوده گفته برای «زن، زندگی، آزادی» بخوان. بعد پشیمان شده و آن را پاک کرده است. یعنی واقعا تحت تاثیر شرایط محیط قرار گرفته. هرکسی می‌توانست در او نفوذ کند.

دوستان بسیار بدی هم داشت. دوستان خوبی هم داشت که متاسفانه همه از اطرافش پراکنده شدند.

مگر می‌شود تتلو سیاسی نباشد، اما سیاسی بخواند؟!

جهت‌گیری‌های سیاسی‌اش حداقل زمانی که در ایران بود بر همین منوال بود که شما می‌گویید؟

امیرحسین اصلا سیاسی نیست.

اما خب سیاسی خواند!

خب خواند دیگر! همانطور که گفتم تحت تاثیر شرایط بود. بردنِش! برای آقای رئیسی بردنِش! ایشان می‌خواست به قشم برود آقای رئیسی می‌خواست مشهد برود. امیرحسین را در فرودگاه بردند که همدیگر را ببینند. همان قضیه باعث درگیری من و امیرحسین شد. دعوا و قهر بین ما اتفاق افتاد.

خودش چه توضیحی برای این اتفاق داشت؟

چیزی نمی‌گفت. ما آن زمان او را نمی‌دیدیم که از این صحبت‌ها کنیم. اما به من گفته بود که عمو به چه کسی رای می‌دهی؟ و من هم گفته بودم به آقای روحانی رای می‌دهم. بعد هم به من گفته بود اگر بخواهی من هم می‌آیم تبلیغش را می‌کنم. من ناگهان دیدم پیش آقای رئیسی رفته است! من یک پست گذاشتم و گفتم که ایشان می‌خواسته به روحانی رای بدهد، ولی بعد با آقای رئیسی عکس گرفته است. بعد این شروع کرد به من ناسزا گفتن و دعوا کردن که تو نگذاشتی! این‌ها می‌خواستند به من کنسرت برج میلاد را بدهند.

پس به نوعی منافع خود را می‌شناخته و راه رشد کردن را می‌دانسته!

بله دیگر! به من خیلی فحش داد خیلی! که اجازه‌ی کنسرت به من می‌دادند اگر تو می‌گذاشتی و از این صحبت‌ها! بعد هم دیگر رفت استانبول!

چه کسی ایشان را پیش آقای رئیسی برد؟

نمی‌دانم! چون همیشه اطراف این‌ها آدم‌هایی بودند دیگر! اما می‌دانم امیرحسین داشت می‌رفت قشم. نمی‌خواست پیش آقای رئیسی برود.

یعنی کسانی بوده‌اند که جایگاه سیاسی داشته‌اند؟

احتمالا! احتمالا!

شما قصد و نیتی این بین نمی‌بینید؟

نه، نمی‌دانم.

شما مانع چه کاری شده بودید که باعث شد به شما اعتراض کند؟

همان پستی که گفتم.

بعدا هم روی ناوگان ارتش آهنگی خواند.

آن هم نمی‌دانم چه کسی واسطه شده است. فکر می‌کنم فرمانده‌ی نیروی دریایی ارتش بود ایشان را دیدند که آدم معروفی شده رفتند آن کار را کردند. امیرحسین واقعا آدم باهوشیست.

بلاخره باهوش است یا به راحتی فریب می‌خورد و تحت تاثیر قرار می‌گیرد؟!

شما موزیک‌هایش را نگاه کنید. من ایشان را سال ۸۸ پیش مسئول ستاد هنرمندان حامی میرحسین بردم. گفت من این آهنگ را می‌سازم. من را با ماشینش به خانه برد و بعد نیم ساعت به من زنگ زد و گفت «عمو این خوبه؟!» همان پشت تلفن آن را برایم خواند. خب این آدم واقعا باهوش است. خواند و سی‌دی‌اش را ساختیم و تکثیر کردیم. شب که داشتیم می‌رفتیم میدان ونک دیدیم همه دارند در ماشین‌هایشان گوش می‌دهند.

آدم باهوشی‌ست. در عرض یک ساعت برای شمایی که زندگی‌تان را برایش شرح داده‌اید آهنگ می‌سازد و شعر می‌گوید. باهوش است، اما هوشش در آن کانال است. در اینکه خودش را حفظ کند ناتوان بوده است.

هیچگاه چیزی شنیدید که قرار باشد به او مجوز بدهند تا بتواند در داخل به راحتی کنسرت بگذارد.

من فکر نمی‌کنم در ایران با شرایط قبل از رفتن او به استانبول به ایشان مجوز می‌دادند. شما حساب کنید با آن تتو‌هایی که کرده بود یا با آن حرف‌هایی که زده بود یا با آن حرف‌های دوگانه‌ای که زده بود خب چنین چیزی ممکن نبود.

من فکر نمی‌کنم نظام جمهوری اسلامی به کسی که نوحه‌خوانی می‌کند و بعد فحش می‌دهد مجوز کنسرت بدهد!

اما بالاخره به صورت غیررسمی از ایشان و حضورشان در مواقع و موقعیت‌های خاصی استقبال کرده‌اند دیگر! مثلا وقتی ناوگان ارتش را در اختیار او قرار دادند تا کلیپی با یک محتوای خاص تهیه کند.

خب ناوگان را در اختیار او قرار داده‌اند، اما من فکر نمی‌کنم اجازه‌ی کنسرت هم به او می‌دادند؛ که اگر می‌خواستند اجازه دهند همان موقع کنسرت می‌گذاشتند.

از تاثیرپذیری تتلو خیلی گفتید. در مورد شما هم اینطور بود؟ یعنی رفتار شما به عنوان کسی که جایگاه پدر او را داشتید و عموی بزرگتر او بودید هم بر او اثرگذار بود؟ هیچگاه چنین تلاشی کرده بودید که از خود مراقبت کند.

بله بار‌ها با او صحبت و تلاش کردم. بعد از دو ماهی که امیرحسین به زندان رفت من خیلی با او صحبت کردم. زمانی بود که خیلی به آقای پروین، علی کریمی و آقای شجریان فحش می‌داد. می‌گفتم عمو فحش نده تو نیاز به یک منیجر داری. عمو تمام سلبریتی‌های خوب یک روانشناس یا روانپزشک دارند که با او گفت‌گو کنند. می‌گفت عمو خیالت راحت باشد دیگر نمی‌گویم و پست نمی‌گذارم.

یعنی منیجر نداشت؟

نه. فقط خودش بود. منیجرهایش دوست‌های بدش بودند. به من قول می‌داد، اما دوباره پست می‌گذاشت. اما من خیلی نصیحتش می‌کردم. می‌گفتم عمو تو الآن در جایگاهی هستی که الگویی یک مقدار مراقب خودت باش. شاید ۴ میلیون نفر از حرف‌های تو خوشش بیاید، اما ۴۰ میلیون نفر بدش می‌آید. شما عامه‌پسند باید باشید.

شاکی‌های خصوصی ایشان چند نفر هستند؟ مثلا خانم‌هایی که شکایت‌هایی با موضوعات جنسی دارند. اصلا داخل کشور هستند؟

نمی‌دانم. من با دو، سه نفر در ارتباطم. یکی‌شان آهنگساز اوست، یکی‌شان خانه برای او اجاره کرده است و یکی‌شان اسپانسر لباسش است. این‌ها گاهی اوقات چیز‌هایی به من می‌گویند، اما در مورد سوال شما خیلی اطلاعی ندارم. امیرحسین آدم بدی نیست که بخواهد از مسئله‌ای سواستفاده کند.

ولی ظاهرا کار‌های بدی کرده است!

بله. باید دید تحت چه شرایطی بوده است. یا مواد مصرف کرده یا تحت تاثیر دوستانش بوده.

منابع مالی تتلو برای گذران زندگی‌اش در استانبول چه بود؟

امیرحسین اسپانسر داشته است. کنسرت هم می‌گذاشته. یوتیوب هم به او پول می‌داده.

امیرحسین از روی رفیق بازی تبلیغ قمار می‌کرده: قمار چطور؟

نه. نه. نه. من قمار را در مورد امیرحسین قبول ندارم. همان‌هایی که از او سواستفاده می‌کردند شاید این کار را می‌کرده‌اند.

یعنی استفاده می‌کرده‌اند، اما ایشان هیچ نقشی در آن سود نداشته است؟

نه. نه. امیرحسین رفیق‌باز بود. شاید یکی از رفقایش آمده گفته امیر این را برای من تبلیغ می‌کنی؟! درحالیکه او اطلاعی از پشت این قضیه نداشته است. من فکر می‌کنم اینطور بوده است. امیر آدمی نیست که در چنین کاری برود و کسی را بدبخت کند. ممکن است خودش از کسانی شکایت داشته باشد و بخواهد شکایت کند؟

احتمالا همینطور است. از همین سایت‌های شرط‌بندی یا حتی از دوستانش. من اگر جای او بودم این کار را می‌کردم. به او پیشنهاد خواهم داد. هفته‌ی آینده بروم ببینم اجازه می‌دهند او را ببینم یا نه خیلی با او حرف دارم. وکیلی هم داشتند که این‌بار او را قبول نکرده است. یک خانمی الآن وکیل اوست.

می‌گویید نقشی در سود این شبکه‌های قمار نداشته است، اما افراد مربوط که در داخل بازداشت شده‌اند خلاف این را می‌گویند و حتی ایشان را به عنوان سرشبکه معرفی می‌کنند.

شما این اطلاعات را از کجا دارید؟! من چنین چیزی نشنیده‌ام.

حالا نه فقط سرشبکه. این آقایی که در ترکیه بازداشت شده امیر تتلو را به عنوان یک عضو مهمی معرفی کرده است. حال ما حقیقت امر را نمی‌دانیم.

این مستند نیست و من هم نمی‌دانم. اما با توجه به شناختی که از امیرحسین دارم اصلا وارد این قضایا نمی‌شود؛ و پول هم برایش اصلا ارزشی ندارد. شما حساب کن تتلو ۷ ماشین داشته، اما یکی‌اش به نام خودش نبوده. می‌گویند خانه‌اش ماهی ۲۵۰۰۰ دلار کرایه‌اش است. اسباب و وسایل بسیاری هم آن‌جا دارد. حتی مسواکش هم با خود نیاورده است یعنی همینطوری آمده.

امیرحسین گفته بود یکسری لاشخور اطراف من بودند که دیگر کم آوردم
اصلا چطور برگشت؟ چی شد؟

امیرحسین خیلی آدم احساسی‌ای‌ست. همین دوستمان، وکیل، به او گفته بود تو چرا آمدی؟! گفته بود یکسری لاشخور دور و اطراف من بودند که من دیگر از نظر روانی کم آوردم و آمدم.

یعنی اینجا به او اخطاری نداده بودند؟ احضارش نکرده بودند؟

با نظر و ارداه‌ی خودش آمد.

یعنی خودش به فرودگاه آمد؟

بله. در یوتیوب هم می‌توانید ببینید به فرودگاه رفت آنجا گفتند باید بروید ویزایت را بگیری. پلیس آنجا او را گرفت و آورد لب مرز تحویلش داد. خودش می‌خواست بیاید. اصلا رفت فرودگاه که سوار شود و بیاید.

فکر می‌کنید دستگاه قضایی ایران چه برخوردی با ایشان خواهد داشت؟

انشاالله که خیلی خوب است. چون امیرحسین را می‌بینند که چقدر پسر خوبی‌ست. پزشک هم ببرندش متوجه می‌شوند. امیرحسن هر چه گفته تحت تاثیر مواد یا محیط بوده است. متاسفانه سادگی کرده.

اگر هفته‌ی آینده او را ببینید به او چه می‌گویید؟

بسیاری چیزها. من همیشه چهره‌ی پدرش را در صورت او می‌دیدم. فقط می‌بینمش و از دیدنش لذت می‌برم. حالا ببینیم در جلسات بعدی برایش چه پیش می‌آید. من شنیده‌ام قاضی دادگاه ۲۶ انقلاب خیلی مرد مثبتی‌ست. خودش هم اظهار پشیمانی و عذرخواهی کرده است به صورت رسمی. انشااله از این به بعد بتواند یک زندگی سالم داشته باشد. با طرفداران تتلو برخورد داشته‌اید؟ مکالمه‌ای پیش آمده؟

بله، بارها. من والا بیشترشان را ارشاد می‌کردم. مثلا آقایی به من زنگ زد و بنای تعریف از او را گذاشت که حقیقت می‌گوید و فحش‌هایش حقیقت است. به او گفتم اگر دختر داری حاضری او را به کنسرتش بفرستی؟!

در جامعه‌ی ما دو حالت وجود دارد. یک زمان در یک جمع عمومی هستیم که هر چیزی نمی‌گوییم، اما زمانی هم هست که من و دوست نزدیکم حضور دارد که ممکن است حرف خاصی بزنیم و مشکلی نداشته باشد. این برای فضای مجازی نیست. نوه‌ی من عاشق صدای امیرتتلوست، اما یکسری آهنگ‌هایش را نمی‌گذارم گوش بدهد. کسی که الگوی دیگران می‌شود باید مواردی را رعایت کند. آهنگ‌هایی مثل خانم وزیری.

خودش خوشحال بود از این الگو بودن؟

نمی‌دانم. حتما خوشحال بوده که ادامه می‌داده.

در مورد روند‌های قضایی‌اش چیزی نمی‌دانید؟

در حد آنچه منتشر شده. ما رفتیم ببینیم گفتند بازجویش اجازه‌ی ملاقات نداده است. اما من اگر او را یا قاضی‌اش را ببینم خیلی خوب می‌شود.

بعد از رفتار‌های خاصی که در فضای مجازی یا کنسرت‌هایش داشت مادرش یا اقوام نزدیکش چیزی می‌گفتند؟

والا امیر حسین از زمانی که معروف شد زیاد در خانواده نمی‌آمد که چیزی به او بگویند. اما من چندین بار به او گفته‌ام که تو هم مانند سایر سلبریتی‌ها باید منیجر، روانشناس و روانپزشک داشته باشی. می‌گفت عمو نگران نباش! من می‌دانم چه می‌کنم.

تتلو علاقه‌ی زیادی به فوتبال داشته است. چه در حوزه موسیقی و چه در ورزش اگر دولت از او حمایت می‌کرد فکر می‌کنید تغییری در مسیرش حاصل می‌شد؟ چون همیشه این نارضایتی را داشته.

بله از بچگی علاقه داشت. پدرش هم همین طور بود. تیمی در مجیدیه داشتند. اما من این حرف شما را قبول ندارم. به دولت چه ارتباطی دارد؟! مردم خودشان باید بسنجند. منظور در مورد مجوز و فضای لازم است.


بیشتر بخوانید: آخرین جلسه رسیدگی به اتهامات امیر تتلو


ببینید من امروز تحت شرایطی حرف‌های بسیار بدی می‌زنم و همه‌ی ایران آن را می‌شنوند. فردا که در کنارفلان تیم قرار گرفتم یا رفتم دیدن مسئولان آن تیم یا حاضران آن سینما تحت تاثیر قرار می‌گیرد. این بستگی به عملکرد من دارد. من هم آن زمان بودم شاید مجوز نمی‌دادم یا در تیمی او را راه نمی‌دادم، اما شادی الان این کار را می‌کردم، چون بسته به شرایط است.

بالا گرفتن اخبار عذرخواهی ایشان هماهنگ شد با خبر حکم بدوی آقای توماج صالحی. مردم این‌ها را در کنار هم قرار می‌دهند و قیاس می‌کنند. به نظرتان محلی از قیاس این بین هست؟

من فکر نمی‌کنم ارتباطی داشته باشد. یکسری دوستان می‌گویند این از خودشان است یا فلان خانمی که الآن در ترکیه‌ست و او را عقد کرد از خودشان است. من این حرف‌ها را اصلا قبول ندارم. با آن شناختی که از کودکی امیرحسین و شرایط زندگی‌اش دارم اصلا این حرف‌ها را قبول ندارم. شرایط آقای توماج صالحی هیچ ارتباطی با امیر تتلو ندارد. چه حسی نسبت به این قیاس دارید؟

ناراحت می‌شوم. اصلا ارتباطی ندارند.

بالاخره هر دو خواننده بوده‌اند دیگر!

بله. اما خیلی فرق می‌کند. یکسری به مخاطب‌های خودشان خوراک می‌دهند. بنده هیچ ارتباطی بین امیرحسین و توماج صالحی نمی‌بینم. صحبتی با طرفداران تتلو دارید؟

من زیاد می‌شناسمشان. خیلی دوستشان دارم، ولی می‌گویم بی‌گدار به آب نزنند. امیرحسین خیلی پسر خوبی‌ست و هر کسی اخلاق‌های بد و خوب دارد. خود امیرحسین در آهنگش می‌خواند که من هم اخلاق‌های بد دارم. شما طرفدارش سعی نکنید اخلاق بد او را الگو قرار دهید. محسنات او را ببینید. به تتلیتی‌ها احترام می‌گذارم، ولی از آن‌ها خواهش می‌کنم نیمه‌‎ی پر لیوان او را ببینند.

نیمه‌ی پرش را که در معرض نمایش نمی‌گذاشته. چطور الگو بگیرند؟

چرا به نمایش گذاشته. آهنگ‌هایش هستند. شما از یک خواننده چه می‌خواهی؟! آیا ارتباطش با دخترخاله یا خانمش را می‌خواهی؟! خیر. ما صدای خوب و آهنگ خوب و معرفت می‌خواهیم. محتوای شعرهایش چطور؟

امیرحسین آهنگ خوانده «بذار تو حال خودم باشم» این یکی از بهترین آهنگ‌هایی‌ست که ساخته شده. یا آهنگی خوانده که بدترین است. خب من هیچوقت آن را گوش نمی‌دهم. به من گفته‌اند ایشان «سب‌النبی» کرده است گفتند به حضرت زینب فحش داده گفتم به خدا من نشنیده‌ام! گفتند، ولی ما شنیده‌ایم. گفتم خب مبارکتان باشد! من نمی‌شنوم خوبی‌هایش را گوش می‌دهم یا می‌شنوم.

این موردی که می‌گویید را که اصلا نگفته. یعنی پستی بوده که بعد گفته اصلا من نگذاشته‌ام.

بله. همین را می‌گویم. من هم نشنیده‌ام.

سزایش این نیست که دائم تن ملت را بلرزانیم
در مورد قیاس آقای صالحی و آقای مقصودلو، یکی آن حکم را گرفته و آقای مقصودلو خیر! هر دو خواننده با سوگیری‌های متفاوت سیاسی. نظری دارید؟

من فکر می‌کنم این دو ارتباطی به هم ندارند. اما باید دید رای نهایی چه می‌شود. در مورد هیچکدام رای قطعی صادر نشده است.

آقای صالحی هم هیچ مشکلی نداشته و فقط اعتراضش را به صورتی گفته است. اما تحت تاثیر قرار گرفته مثل تمام این هشتاد میلیونی که ممکن است در مقاطعی تحت تاثیر قرار گرفته باشند.

من اگر در خیابان ببینم کسی در خیابان به دختر هموطن من چیز می‌گوید حتما عکس‌العمل نشان می‌دهم. اگر نشان ندهم بی‌غیرتم. این آقا هم نشان داده و سزایش این نیست که دائم تن ملت را بلرزانیم و خوراک تبلیغاتی زیادی برای رسانه‌های خاص بگذاریم. راهپیمایی در استکهلم و بسیاری شهر‌های دیگر می‌گذارند. همه‌ی این‌ها باعث و بانی‌اش خودمان هستیم.

شما از پاره‌ی تنتان می‌گویید و حق می‌دهم تمام تلاشتان را برای نجات او کنید. اما خواهشم این است که بیرون بایستید و به این شخصیت با کار‌هایی که کرده است نگاهی بیندازید ببینید خودتان چه تصمیمی راجع به او خواهید گرفت؟

در اینکه امیرحسین کار بدی کرده شکی درش نیست. ولی حالا که به اینجا رسیده که می‌گوید من معذرت می‌خواهم و اشتباه کرده‌ام من می‌بخشمش و برایش محیطی می‌سازم که بتواند یک زندگی عادی داشته باشد.

در جایگاه آدم‌هایی که از او آسیب دیده‌اند چطور؟

هرکس می‌تواند برود از او شکایت کند. اگر من از شما آسیب دیده باشم حتما شکایت می‌کنم.

خودتان را جای پدر یکی از آن دختران آسیب‌دیده بگذارید.

من اصلا حدود کار‌های امیرحسین را نمی‌دانم. نمی‌دانم همه‌اش تبلیغات است یا ثابت شده نمی‌دانم. من شنیده‌ام آقایی شکایت کرده که امیرحسین به دختر ۱۵ ساله‌اش در ترکیه تعرض کرده است. پیش خودم گفتم آن آقا دختر ۱۵ ساله‌اش را چطور به ترکیه فرستاده است؟! مگر اجازه‌ی، ولی نمی‌خواهد؟! ایشان اجازه داده! و ایشان خودش رفته خانه‌ی امیر و ما نمی‌دانیم چه اتفاقی افتاده است. حالا آیا می‌تواند اعتراض هم کند؟! باید هر اتفاقی افتاده برای ما محرز شود. همه‌ی این‌ها گمانه‌زنی‌ست و در حد آنچه آن آقا در یوتیوب می‌گوید.

ما نمی‌دانیم چه شده! آیا این کاری که شما می‌گویید امیرحسین کرده است؟! با یک فیلم سی ثانیه‌ای می‌شود قاضی شد؟! مگر اینکه شاکی خصوصی با سند و مدرک بیاید بگوید تتل این اجحاف را در حق من کرده است.

اگر شما این میان بخواهید یک مقصر برای این مسیر تتلو نام ببرید او چه کسی‌ست؟

خودش

و علاجش؟

یکی دکتر است و یکی اینکه من یا هرکسی که می‌تواند به ایشان کمک کند تا امیرحسین به یک زندگی معمولی روی بیاورد. حالا می‌خواهد بخوان هم مثل بقیه بخواند.

ولی من گفتم امیرحسین تو صورتت را اینطور کرده‌ای ۶۰ سالگی می‌خواهی چه کنی؟! باید ماهی یک بار این صورت را درست کنی تا برق بزند! این مشکلات هم هست دیگر!

تتلو برای جامعه خطرناک نیست

او را برای جامعه خطرناک نمی‌دانید؟

تتوهایش را؟!

کلا.

خیر. او اصلا خطرناک نیست. انشاالله موقعیتی پیش بیاید او را ببینید.

 

منبع: انصاف نیوز
 
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
نقی معمولی
0
0
شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
خودشم نفهمیدچی گفت همش چرندوپرند
ناشناس
فقط اعدام و تمام
ناشناس
3
3
شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
ایشان پیامبر زاده است،فقط همینو مونده بود بگه
معلم
3
1
شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
با سلام
هر کسی باید تاوان اشتباهات خود را بدهد اقای تتلو باعث گمراهی و اعتیاد بسیاری از جوانان شد و در ترکیه به دختران فریب خورده ... کرد.هنوز فحاشی هایش فراموش نشده است قوه قضائیه باید ایشان را تنبیه کند تا درس عبرتی برای دیگران باشد
ناشناس
7
2
شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
اتفاقا خیلی واسه جامعه خطرناکه
اینقدر جانب داری نکن عموی تتلو
ناشناس
5
2
شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
فقط مجازات
امیرحسین
6
2
شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
تتلو باید آزاد بشه
عرفان
5
8
شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
زمین را ازاین موجود انسان نما شیطان صفت پاک کنید!!!!!
ونوس
6
3
شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
چ مصاحبه کوتاهی !
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت سکه و طلا امروز دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت میوه در میادین تره بار امروز + جدول

قیمت سکه و طلا امروز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت پسته، تخمه، آجیل و خشکبار + جدول

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت کیا اپتیما، اسپورتیج و سراتو در بازار ایران + جدول

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

فیلم/ لحظه انتقال پیکر رئیس جمهور و تیم همراه توسط امدادگران هلال احمر

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دلار و یورو امروز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

نحوه صحیح تعویض دنده خودرو چگونه است؟

علت سقوط بالگرد رئیسی مشخص شد

قیمت تبلت اپل امروز + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

سقوط هلیکوپتر کاروان رئیس جمهور در جلفا

قیمت خودرو‌های سایپا امروز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

خبر مهم و جدید درباره سقوط بالگرد رئیسی

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

فیلم/ گریه‌های غم‌انگیز همسر و مادر شهید سردار موسوی

عکس/ پیام تسلیت ابراهیم تاتلیس به مردم ایران

فیلم/ نخستین حرف‌های مادر ابراهیم رییسی پس از شهادت

تولید ستون فقرات اقتصاد است

فیلم/ عزاداری مردم مشهد مقابل منزل مادر شهید ابراهیم رئیسی

آمریکا درگذشت رئیس‌جمهور ایران را تسلیت گفت

فیلم/ حال و هوای خانه شهید سردار موسوی

روز برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اعلام شد

امام جمعه موقت تبریز انتخاب شد

فیلم/ لحظه خاموش شدن برج میلاد درپی شهادت ابراهیم رئیسی و همراهانش

فیلم/ پیام تسلیت گروسی درپی شهادت ابراهیم رئیسی و امیرعبداللهیان

ادای احترام پرسپولیسی‌ها به شهدای حادثه سقوط بالگرد + عکس

فیلم/ روایت شنیده نشده از مشرف‌نشدن امیرعبداللهیان به مکه در زمان وزارت

فردا حراج شمش طلا برگزار می‌شود

عکس/ رونمایی از دیوارنگاره میدان انقلاب با تصویری از شهید ابراهیم رییسی

فیلم/ لحظه پیدا شدن انگشتر رییسی در محل سانحه

واکنش رئیس فیفا به درگذشت رئیس‌جمهور + عکس

اینفوگرافی/ نگاهی به پهپاد آکینجی ترکیه

پیام تسلیت طیب نیا و احمد توکلی درپی شهادت رییس‌جمهور

زمان برگزاری امتحانات نهایی دانش‌آموزان اعلام شد

تصاویری از مراسم ختم زنده‌یاد زری خوشکام

عکس/ تصویر کم‌تر دیده شده از شهید مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و خانواده‌اش

عکس/ فرزند سردار شهید موسوی، سرتیم حفاظت رئیس‌جمهور

قیمت سکه و طلا کاهشی شد

عکس/ توهین تلویزیون فرانسه به رییس‌جمهوری کشورمان

خبر مهم سخنگوی ستاد انتخابات کشور

چهارشنبه سراسر کشور تعطیل است

فیلم/ سوگواری مردم در میدان ولیعصر تهران

استوری شجاع خلیل‌زاده برای شهادت ابراهیم رییسی + عکس

فیلم/ حضور نخست وزیر پاکستان در سفارت ایران در اسلام‌آباد

گمانه‌ها در مورد زمان‌بندی انتخاب رئیس‌جمهور جدید

فیلم/ دفتر رئیس جمهوری سیاه‌پوش شد

تسلیت چین به مناسبت درگذشت ابراهیم رییسی به فارسی

ابراهیم حاتمی‌کیا: بُهت‌زده شدیم

تصویری از ابراهیم رییسی در کنار آیت‌الله هاشمی رفسنجانی

کشف انبار لوازم آرایشی قاچاق در بازار تهران

فیلم/ بغض و گریه برادر شهید آیت‌الله آل‌هاشم روی آنتن زنده تلویزیون

پرسپولیس ستاره‌اش را می‌فروشد اما نه به این قیمت

فیلم منتشر نشده از دوران جوانی ابراهیم رییسی

تصمیم دولت درباره تعطیلی کشور اعلام شد

اعلام برنامه جدید سازمان لیگ

فیلم/ ادای احترام مردم روسیه به شهادت ابراهیم رئیسی و همراهانش مقابل سفارت ایران

وزیر خارجه نروژ: از شنیدن خبر درگذشت رئیسی و امیرعبداللهیان شوکه شدم

درخواست یک نماینده از دولت برای تعطیلی روز تشییع رییس جمهور

هشدار هواشناسی؛ تشدید بارش در ۱۷ استان

پیام امیر قلعه‌نویی:شهید رئیسی پاداشش را گرفت

عکس/ تصویری از برف‌روبی ابراهیم رییسی

جزییات تازه از مراسم تشیع و تدفین شهدای حادثه سقوط بالگرد رییس‌جمهور

دستور سرلشکر باقری برای بررسی علل سانحه سقوط بالگرد رییس‌جمهور

پیش‌بینی قیمت دلار فردا سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳