تاریخ انتشار: ۰۹:۴۸ - ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

همه شعار‌های تازه دولت در دومین سفر استانی سیدابراهیم رئیسی به مازندران؛ از خودکفایی برنج تا وعده استان جدید

صبح روز پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت، ابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم وارد استان مازندران شد. این دومین سفر او به مازندران بعد از به دست گرفتن سکان ریاست‌جمهوری کشور است. در این سفر تعدادی از اعضای هیئت دولت از جمله وزرای کشور، اقتصاد و دارایی، جهاد کشاورزی و آموزش و پرورش، رئیسی را همراهی کردند. رئیسی در این سفر اعلام کرد که ساخت ۸۳۰۰ واحد مسکونی در استان در دست اقدام است.

در دومین سفر استانی سیدابراهیم رئیسی به مازندران چه گذشت؟

اقتصاد۲۴-رئیس دولت سیزدهم در دومین سفر استانی خود به مازندران روز پنجشنبه در مصلی ساری در جمع مردم مازندران گفت: «ابتدای سخن از مردمی که در میدان و مصلی و خیابان‌ها از دولت خدمتگزار استقبال کردند تشکر می‌کنم. من این حضور بامعنای شما عزیزان در خیابان‌ها، در این مسیری که می‌آمدم، ابراز محبت‌ها را نسبت به رهبری می‌دانم و ولایت؛ و الا بنده یک طلبه خدمتگزار هستم و سرباز رهبری و ولایت. باید عرض کنم در دهه کرامت قرار داریم و دعوت شدیم که با کرامت زندگی کنیم، راه کسب کرامت کریم، اکرم و... است.»

او در ادامه با اشاره به اینکه مازندران قطب کشاورزی، صنعت، گردشگری، اقتصاد دریا و پیشتاز در اقتصاد دانش‌بنیان است، گفت: «در دور اول سفر‌ها برای نیاز‌های استان که شناسایی شده بود، تصمیمات خوبی اتخاذ و براساس آن‌ها اقدامات خوبی انجام شده است.»

مسکن و اشتغال در اولویت هستند

او همچنین تاکید کرد که در مسیر ایجاد اشتغال، ۳۹۵ واحد راکد تولیدی و صنعتی به چرخه تولید بازگشته که موجب افزایش اشتغال شده است. در زمینه صنعت و تولید هم گام‌های خوبی برداشته شده است. همچنین در زمینه آزادسازی سواحل، قدم‌های خوبی با اجماع همه دستگاه‌ها برداشتیم. به یاد داشته باشیم؛ قدم بعدیِ آزادسازی سواحل، رهاسازی سواحل نیست؛ بلکه آبادسازی است تا همه مردم بتوانند در فضایی آرام از آن استفاده کنند. باید با قاطعیت جلوی افرادی که می‌خواهند منابع ملی و جنگل‌ها را غارت کنند ایستاد و دست زیاده‌خواهان را قطع کرد. همانطور که اجازه نمی‌دهیم به کشور کوچک‌ترین تعدی و تجاوزی صورت بگیرد، در مقابل غارت ثروت‌های کشور توسط زیاده‌خواهان و زمین‌خواران می‌ایستیم.»

رئیسی همچنین با اشاره به اینکه مسکن و اشتغالِ استان در کنار هم در اولویت دولت هستند، اعلام کرد که براساس آخرین گزارش‌ها، ساخت ۸۳۰۰ واحد مسکونی در استان در دست اقدام است.

او همچنین در اظهاراتی دیگر عنوان کرد که استان مازندران زمینه تولید مواد غذایی را دارد: «برنج و مواد لبنی تولیدشده در استان مازندران زمینه بسیار خوبی برای اشتغال است. سیاست دولت، استفاده از تولیدات داخلی است، در همین راستا کالایی که تولید داخل نتواند آن را تامین کند، باید وارد شود، آن هم به نحوی که به تولید داخلی ضربه وارد نشود. استفاده از تولید داخل برای ما در اولویت است؛ وظیفه دولت در سال ۱۴۰۳ فراهم‌کردن زمینه مشارکت مردم است.»

رئیس دولت سیزدهم همچنین در سخنانی دیگر تاکید کرد که دولت توانسته بیش از ۳۰۰ واحد تولیدی استان را که راکد شده بودند، احیا کند.

زمینه‌سازی برای تحدید هوشمند واردات برنج

در محل استانداری مازندران همچنین جلسه‌ای با حضور رئیس دولت سیزدهم در راستای پیگیری موضوعات ویژه استان مازندران برگزار شد. در این جلسه رئیسی به وزیر جهادکشاورزی دستور داد که با محاسبه دقیق و به‌روزرسانی آمار میزان نیاز کشور به برنج، میزان تولید این محصول در کشور و میزان مورد نیاز برای واردات را ارزیابی و زمینه لازم برای اعمال محدودیت هوشمند در واردات برنج را فراهم کند.


بیشتر بخوانید:فیلم/ حسن یزدانی به استقبال ابراهیم رئیسی رفت


همچنین وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس سازمان برنامه و بودجه از سوی رئیس‌جمهور مکلف شدند روش‌های تامین مالی برای تقویت زیرساخت‌های مورد نیاز برنج‌کاران و اجرای طرح جامع وزارت جهادکشاورزی را از منابع داخلی و خارجی بررسی و برای جمع‌بندی و تصویب به دولت ارائه کنند.

بررسی مسائل بنادر نوشهر، امیرآباد و بندر صیادی کلیکا از جمله کمبود زیرساخت‌های انرژی و کمبود زیرساخت‌های مورد نیاز حمل و نقل در این بنادر از دیگر موارد مطروحه در این سفر بود که در نهایت با موافقت رئیس‌جمهور مواردی از جمله تامین انرژی و زیرساخت لازم برای شرکت‌های مستقر در بندر امیرآباد توسط وزارت نیرو، تسریع در راه‌اندازی اسکله رورو بندر امیرآباد توسط وزارت راه و شهرسازی، تقویت خطوط کشتیرانی کانتینربر، تامین و تخصص اعتبار لازم برای آزادسازی اراضی ۱۰۰ هکتاری بندر امیرآباد و لایروبی حوضچه آرامش بندر بابلسر و تکمیل تاسیسات دریایی و بندری آن مورد تصویب قرار گرفت.

رئیس دولت سیزدهم همچنین با تاکید بر توجه ویژه نسبت به گمرکات و جلوگیری از رسوب کالا‌ها به مسئولین مربوطه دستور داد از ورود هرگونه کالایی به بنادر بدون ثبت سفارش جلوگیری و در صورت تکرار با مدیران خاطی شدیداً برخورد کنند.

بازخواست وزارت میراث فرهنگی

او همچنین با توجه به گزارش‌های مطرح‌شده درباره طرح احیای تالاب میانکاله به‌عنوان یکی از ظرفیت‌های قابل توجه استان در حوزه گردشگری، به دلیل تعلل ۵ ماهه در اجرای این طرح به‌رغم صدور مجوز از سوی سازمان محیط زیست، از وزارت میراث فرهنگی و گردشگردی بازخواست کرد و دستور داد با تدوین طرح اقتصادی تالاب میانکاله برای جذب سرمایه‌گذاری، اجرای مصوبات طرح احیای این منطقه با جدیت پیگیری و دنبال شود.

رئیسی در ادامه این سفر یک مجتمع آموزشی را که گفته شده یکی از مدارس نسل جدید با رویکرد و محوریت پیشرفت جامعه پیرامونی و با زیرساخت‌ها و فضا‌های جانبی متفاوتی است در روستای خرماکلای قائمشهر به بهره‌برداری رساند. ساخت این مجتمع آموزشی جزو مصوبات دور اول سفر رئیس‌جمهور است که در زمینی به مساحت ۲۴۰۰ مترمربع با اعتبارات دولتی، حمایت بنیاد برکت و خیرین مدرسه‌ساز ساخته و تجهیز شده است.

در ادامه سفر استانی رئیسی، همچنین ساختمان جدید بیمارستان رازی قائمشهر با حضور رئیسی به بهره‌برداری رسید. این بیمارستان با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان در فضایی به مساحت ۲۴ هزار مترمربع در ۶ طبقه و با همه امکانات تخصصی از جمله ۱۰ اتاق عمل تکمیل و تجهیز شده است.

احتمال ایجاد یک استان جدید

رئیسی همچنین در بخش دیگری از سفر خود در جمع مردم نوشهر و شهرستان‌های اطراف آن حاضر شد. در این دیدار مردم نوشهر درخواست خود مبنی بر ایجاد استانی جدید در این منطقه ر ا مطرح کردند که او هم در پاسخ به این مطالبه عنوان کرد: «این موضوع مدت‌ها مورد بحث است و قطعاً ابعاد آن را بررسی می‌کنم.»

نکته آنکه پیش‌تر هم رئیسی وعده‌هایی درباره تاسیس استان‌های جدید در کشور داده بود. تقسیم شدن تهران به دو استان تهران شرقی و غربی و اضافه کردن استان کرمان جنوبی به فهرست استان‌های کشور از جمله این موارد بودند.


بیشتر بخوانید:فیلم/ ابراهیم رئیسی باب شوخی را با محافظانش باز کرد!


طرح تاسیس استان‌های جدید در شرایطی عنوان می‌شود که کارشناسان همواره نسبت به آن‌ها ابراز نگرانی کرده و انتقاد‌هایی را مطرح کرده بودند. به هر روی در ادامه سخنان رئیسی با مردم نوشهر، او به مردم این شهرستان قول داد که مشکل زباله‌سوز در نوشهر در مدت کوتاه رفع شود و از استاندار و فرماندار در نوشهر و ساری خواست که موانع موجود در این زمینه را رفع کرده و برای رفع مشکل، زمان تعیین کند.

او اضافه کرد: «مردم استان مازندران همواره لطف و محبت را به مدیران نظام داشته‌اند، نامه و دل‌نوشته‌های مردم مورد توجه است؛ موضوعات مردم دغدغه جدی دولت است.»

گشت ارشاد مدیران در مازندران

سپهر خلجی، رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت هم با اشاره به سفر استانی رئیسی به مازندران در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «گشت ارشاد مدیران وظیفه ارزیابی و تشخیص نسبتِ مدیران با خدمت به مردم را به عهده دارد و در سفر‌های استانی یکی از بخش‌های فعال و اثربخش است. گشت ارشاد مدیران بنا به خواست مردم و وعده دولت، مصمم است و در سفر مازندران نیز حداقل ۱۰ مدیر را تاکنون در دستور برکناری قرار داده است.»

در حاشیه این سفر همچنین احمد وحیدی، وزیر کشور از تصویب ۹۰۰ میلیارد تومان برای دو شهرستان تنکابن و رامسر در دومین سفر رئیسی به مازندران خبر داد. قابل تأمل آنکه رئیس دولت در این سفر یادآوری کرد، در اولین سفر استانی دولت به مازندران مصوبات خوبی داشتیم که اقدامات خوبی هم در راستای اجرای آن‌ها صورت گرفته است.

در این سفر کیفیت اجرای این مصوبات را رصد خواهیم کرد تا میزان تاثیر گام‌های برداشته‌شده برای اجرای آن‌ها در رشد و پیشرفت استان مشخص شود.

این درحالی‌ست که هنوز مشخص نشده رهاورد دور اول سفر‌های استانی رئیسی به سراسر کشور چه بوده است و دستور‌ها و مصوبات جلسات برگزارشده در این سفر‌های گران‌قیمت تا چه میزان به مرحله اجرا می‌رسند.

منبع: هم میهن
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
س ا
0
0
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
باسلام دولت محترم فعلا دستورممنوعیت واردات برنج توسط بخش خصوصی رابدهدوازتخصیص ازنیمایی بجای ارزترجیهی اقدام نماید ومعاونت بازرگانی جهادکشاورزی راجابجافرمایدچراتصپیمات مثبت دولت درانجا محومی شوداگرتولیدکننده داخلی اندک سودی هم ببردمنافعش داخل کشوراست مثل برنج خارجی ارزبه جیب بیگانگان می رودوکسری برنج توسط دولت انجام ودرمواقع ضروری توزیع شوداگرمواردبالارعایت نشودتولیدبرنج روبه فنااست
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت میوه در میادین تره بار امروز + جدول

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت پسته، تخمه، آجیل و خشکبار + جدول

قیمت سکه و طلا امروز یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ + جدول

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

قیمت خودرو‌های رنو در بازار امروز + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت مرغ، گوشت سفید و تخم مرغ در بازار + جدول

سامانه اس-۵۰۰ روسیه؛ قاتل موشک‌های بالستیک

قیمت خودرو‌های سایپا امروز یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ + جدول

فیلم/ دلبری آزاده صمدی برای هومن سیدی دوباره پربازدید شد

قیمت انواع لپ تاپ دل امروز + جدول

قیمت دلار و یورو امروز دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ + جدول

قیمت سکه و طلا امروز دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ + جدول

عکس/ صادق زیبا کلام به سرطان مبتلا شد

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

چراغ سبز قالیباف به انصراف؟

آخرین اخبار از پرسپولیس

وضعیت آب‌وهوای تهران در ۵ روز آینده

گاف عجیب اوکراینی‌ها در یورو ۲۰۲۴

فیلم/ پزشکیان: نباید مردم را سر لج بیاندازیم

فیلم/ مرگ یک خلبان در حین پرواز!

تصاویری جالب از نانسی عجرم؛ محبوب‌ترین خواننده زنِ جهان عرب

عکس/شوخی کمند امیرسلیمانی با عروس جدید خانواده

عکس/ تفاوت دانشگاه در حضور جلیلی و پزشکیان

مراسم سالگرد ازدواج شاهرخ استخری و همسرش + عکس

کشور‌های کلیددار کلاهک‌های هسته‌ای؛ چرا برای زرادخانه هسته‌ای این قدر هزینه می‌شود؟

برادر بزرگ‌تر هونگچی به ایران می آید + عکس

دلار مشکل‌گشا؛ نقش نرخ‌های ارز در سیاست‌گذاری‌های اقتصادی و صنعتی

مصاحبه با عادل فردوسی‌پور کار دست جاودانی داد

پرسپولیس پدیده تیم ملی را نمی‌خواهد!

رامین رضاییان استقلالی می شود؟

عکس جالب که از هوتن شکیبا شکار شد

توضیحات پلیس درباره حادثه حمله یک افغانستانی در جوادیه

رمزگشایی از نزدیکی تهران_پکن؛ ایران از اهرم‌های چین برای دور زدن آمریکا در خاورمیانه

طرح های تازه تهران و مسکو در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی

سیگنال جدید دلار به بازار خودرو

نقشه عجیب مشاور سابق احمدی‌نژاد برای قالیباف و پزشکیان

فیلم/حساب پزشکیان و فرزندانش پاک است

قیمت بستنی نجومی شد

ازدواج نیما شعبان‌نژاد با بازیگر مشهور سینما جنجالی شد + عکس

عکس/ پشت پرده عدم حمایت نامزد‌های انتخابات از گشت ارشاد

عکس/ کنایه به سعید جلیلی با هشتگ عمق راهبردی

عکس قدیمی از رهبر انقلاب در لباس احرام

فیلم/ صحبت‌های جنجالی دختر پزشکیان در صداوسیما

دوازده بازیکن استقلال رفتنی شدند!

عکس/ خانه رویایی مهدی طارمی در میلان

فیلم/حمید نوری در هیات منصور ارضی چه می کند؟

راز بزرگ یحیی گل‌محمدی چیست؟

دیوار امنیتی ایران و ترکیه

کی روش سرمربی پرسپولیس می‌شود؟

عکس/مخبر در خانه حمید نوری دیده شد

گمانه‌زنی درباره حضور یک هافبک در پرسپولیس

عکس/چرا هیچ نامزدی گشت ارشاد را گردن نمی‌گیرد؟

اینفوگرافی/نامزد‌ها درباره ۲۴ مسأله مهم جامعه چه دیدگاهی دارند؟

آیت الله مکارم شیرازی از بیمارستان به خانه برگشت

فیلم/جاده چالوس بازگشایی شد

هشدار انتخاباتی غیرمستقیم علم الهدی به پزشکیان

عکس/نماز عید سعید قربان در حرم حضرت فاطمه معصومه(س)

فیلم/ انتشار قسمت سانسور شده مستند پورمحمدی

هشدار صدا و سیما به نامزد‌های انتخابات درباره مناظره

امکان جریمه مالکان و مشاوران املاک برای یک نکته خاص

فیلم/وقتی اوباما به داد جو بایدن رسید

اظهارات قاضی‌زاده هاشمی درباره تولید مسکن، کلی‌گویی است

پیش بینی قیمت دلار تا زمان انتخابات

عکس/پزشکیان پاسخ منصور ارضی را داد