تاریخ انتشار: ۱۲:۰۵ - ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
اقتصاد۲۴ گزارش می‌دهد:

چت جی پی تی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

با ورود تکنولوژی چت جی پی تی می‌توان گفت که انقلابی در کسب و کارها و خدمات و دیگر حوزه‌های زندگی فردی و جمعی ایجاد خواهد شد. در این مطلب به مزایا و انواع تحولات در پی معرفی چت جی پی خواهیم پرداخت.

چت جی پی تی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

اقتصاد۲۴- شیوا سپهری: با استفاده از ربات چت پیشرفته هوش مصنوعی که با عنوان چت جی پی تی شناخته می‌شود، می‌توانید هر کاری از برگزاری یک مکالمه گرفته تا نوشتن یک مقاله کامل را در چند دقیقه انجام دهید. به علاوه، ChatGPT می‌تواند کار‌های زیادی را انجام دهد که نمی‌دانستید می‌تواند انجام دهد، مانند ایجاد یک لوگوی برند و آهنگسازی و.... بیل گیتس می‌گوید که چت جی پی تی یکی از دو پیشرفت تکنولوژیکی است که که در طول زندگی‌اش انقلاب تکنولوژیکی ایجاد کرده است.

چت جی پی تی چیست؟

چت جی پی تی OpenAI یک هوش مصنوعی است که برای کمک به کار‌های مختلف آموزش دیده است. با این حال، این در واقع یک مدل زبان AI است که هدف آن تولید متنی شبیه انسان و مکالمه با انسان است. چت جی پی تی به کاربران امکان را می‌دهد که درخواست‌ها یا سوالات خود را به چت جی پی تی ارسال کنند و پاسخ آن را بگیرند. هوش مصنوعی با توجه به تمام دیتا‌هایی که دارد به سوالات شما جواب می‌دهد.

در چت جی پی تی، GPT در واقع اشاره به مدل یادگیری دارد که این هوش مصنوعی از آن استفاده می‌کند. اکثر مردم در حال حاضر از GPT-۳.۵ استفاده می‌کنند که مخفف Generative Pre-trained Transformer است. GPT موتوری است که پیش‌نمایش تحقیق رایگان ChatGPT را تقویت می‌کند. مدل جدیدتری نیز موجود است که به نام GPT-۴ شناخته می‌شود و البته در حال حاضر، کاربران ChatGPT رایگان از GPT-۳.۵ استفاده می‌کنند. این امر ممکن است در آینده تغییر کند، اما در حال حاضر، این مدل فقط برای مشترکین ChatGPT Plus در دسترس است.

چه کسی ChatGPT را ساخته است؟

ChatGPT توسط OpenAI، یک شرکت متخصص در هوش مصنوعی و تحقیقات ایجاد شده است. در ۳۰ نوامبر ۲۰۲۲، این شرکت ChatGPT را راه اندازی کرد. علاوه بر این، OpenAI یک مولد هنر AI محبوب به نام DALL-E-۲ و همچنین یک سیستم تشخیص گفتار به نام Whisper ایجاد کرد.

چگونه می‌توانید به چت جی پی تی دسترسی پیدا کنید؟

برای دسترسی به ChatGPT، به chat.openai.com مراجعه کرده و برای یک حساب OpenAI رایگان ثبت نام کنید. مهم نیست که برای چه چیزی از آن استفاده می‌کنید، مانند نوشتن یا کدنویسی، استفاده از ChatGPT رایگان است. توجه داشته باشید که کاربران می‌توانند با ۲۰ دلار در ماه اشتراک بخرند. استفاده از اشتراک پولی، مزایای اضافی مانند زمان پاسخگویی سریع و دسترسی عمومی را به کاربران تضمین می‌کند، حتی زمانی که سیستم شلوغ است.

ChatGPT به شما امکان می‌دهد بلافاصله پس از ثبت نام، چت را شروع کنید. با پرسیدن سوال می‌توانید گفتگو را ادامه دهید. شما می‌توانید هر تعداد که می‌خواهید سوال بپرسید، زیرا ChatGPT هنوز در مرحله تحقیق است.

چت جی پی تی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

مزایای چت جی پی تی چیست؟

با ChatGPT، می‌توانید کار‌های تکراری را خودکار کنید و با استفاده از هوش مصنوعی مبتنی بر متن در هوش مصنوعی، تعامل با مشتری را بهبود ببخشید. از طریق استفاده از الگوریتم‌های پردازش زبان طبیعی، سؤالات ابتدایی را به طور دقیق تشخیص می‌دهد و به آن‌ها پاسخ می‌دهد. در نتیجه، صاحبان مشاغلی که به دنبال بهبود رضایت مشتری، افزایش رتبه بندی موتور‌های جستجو و ایجاد محتوای جذاب هستند، می‌توانند از ChatGPT بهره‌مند شوند.


بیشتر بخوانید: هوش مصنوعی چیست و آینده جهان با آن چگونه است؟


علاوه بر این، این فناوری چت ربات به کاربران اجازه می‌دهد تا سؤالاتشان را بپرسند و به سؤالات جستجوی پیچیده پاسخ دهند. این ابزار برای کاربرد‌های کوچک و بزرگ به همان اندازه مؤثر و کارآمد است. کسب و کار‌ها می‌توانند با استفاده از ChatGPT در زمان، پول و منابع صرفه جویی کنند و در عین حال خدمات مشتری با کیفیت بالا را ارائه دهند.

هزاران متخصص، از جمله بازاریابان، برنامه نویسان، مربیان، دانشجویان، محققان، کپی رایتینگ کاران، پزشکان، دانشمندان، روزنامه‌نگاران و دیگران از این ابزار برای بهبود کار خود استفاده می‌کنند. یکی از این مزیت‌های جالب مکالماتی است که تقلید از تعامل انسانی است.
با چت جی پی تی، کاربران می‌توانند سوالات یا دستوراتی را برای شروع مکالمات شبیه به انسان انجام دهند. همانند سیری از اپل و الکسا از آمازون، به طور کلی این فناوری بسیار شبیه به فناوری دستیار مجازی است. با این حال، به دلیل قابلیت‌های پیشرفته یادگیری تحت نظارت و تقویتی، مکالمات واقعی را تقلید می‌کند، زیرا از مدل‌های زبان بزرگ برای یادگیری استفاده می‌کند.

‌می‌توانید همان نتایجی را که با یک کپی‌نویس تجاری هوش مصنوعی کسب می‌کنید، از چت جی پی تی دریافت کنید. حتی آزمایش‌ها نشان داده‌اند که می‌تواند موسیقی بسازد و داستان‌هایی مانند داستان‌های کوتاه خلق کند. تولیدکنندگان محتوا یا نویسندگان فنی می‌توانند از این ابزار برای ایجاد طرح کلی استفاده کنند.
ربات چت علاوه بر خلاصه کردن، هضم و توضیح متون طولانی، می‌تواند متون کوتاه را نیز خلاصه و هضم کند. به عنوان یکی دیگر از کاربرد‌های جالب چت جی پی تی، می‌توانید برنامه‌های کامپیوتری را با آن بنویسید و اشکال زدایی کنید.

در دنیایی که خدمات مشتری به طور فزاینده‌ای به سمت تعاملات دیجیتالی حرکت می‌کند، بسیاری از شرکت‌ها برای کمک به آن‌ها به چت جی پی تی روی می‌آورند. این ابزار هوش مصنوعی با ارائه پاسخ‌های دقیق حتی به سوالات ابتدایی، تجارب مشتریان را افزایش می‌دهد. هنگامی که ChatGPT با مشتریان تعامل می‌کند، به مرور زمان بر اساس قابلیت‌های یادگیری ماشینی یاد می‌گیرد و بهتر می‌شود. 

کسب و کاری که می‌خواهد دید آنلاین و ترافیک وب خود را افزایش دهد، باید روی بهینه سازی موتور‌های جستجو (SEO) سرمایه گذاری کند. یک شرکت می‌تواند با استفاده از تکنیک‌های سئو مانند تحقیق کلمات کلیدی و بهینه سازی محتوا، بازدیدکنندگان را به وب سایت خود جذب کند. جدا از بهینه سازی سرعت صفحه و سازگاری با موبایل، استراتژی‌های سئو همچنین می‌توانند به ایجاد تجربیات کاربر پسندتر کمک کنند.
علاوه بر این، سئو به کسب‌وکار‌ها کمک می‌کند تا محتوایی متناسب با نیاز‌های مخاطب هدف خود ایجاد کنند. ایجاد محتوای آموزنده و مفید برای مشتریان بالقوه مستلزم درک این است که کاربران هنگام بحث در مورد یک موضوع خاص به دنبال چه چیزی هستند. به این دلایل، سئو بخش مهمی از استراتژی دیجیتال یک کسب و کار است.

ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

فیلم/ محسن هاشمی خطاب به خضریان: چیکار به بابام داری؟

قتل در پاتوق قماربازان بر سر ساعت مچی!

دعوای لفظی محسن هاشمی و خضریان در صداوسیما+فیلم

اختلاس ۸ میلیاردی در صندوق ذخیره فرهنگیان!

ماراتن وعده‌های محال در مناظره‌های انتخاباتی/ این‌همه دکترِ متخصص با وعده‌های توهمی و اقتصاد در حال احتضار ایران!

خودروی وارداتی سایپا روی خط تولید رفت + عکس

فیلم/مشاور جلیلی از سئوال جنجالی هاشمی طفره رفت!

فیلم/اگر پورمحمدی رئیس جمهور بود درباره ماجرای مهسا امینی چه می‌کرد؟

عکس/ کارنامه تحصیلی علیرضا زاکانی در چهارم دبیرستان

فیلم/مصطفی پورمحمدی: کمترین اعدام را در ۵ سال دادستانی مشهد دارم

اعلام جزئیات فرآیند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری

اجتماع هواداران مسعود پزشکیان در ورزشگاه شهید شیرودی

کنایه پیشکسوت پرسپولیس به بیرانوند و ترابی+ عکس

حسن روحانی: التماس کردم گفتم بگذارید من برجام را حل کنم

پرداخت بیش از پنج هزار میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه ازدواج در بانک سینا

فیلم/ افشاگری نفیسه روشن در مورد خانواده‌ اش

افشاگری تکان دهنده عباس آخوندی درباره عملکرد کاسبان تحریم

فیلم/ روایت پزشکیان از عشق به همسرش

زبان های رایج در کشورهای اروپایی و انتخاب زبان خوب برای یادگیری

چرا برای خرید گوشی سایت گوشی شاپ را انتخاب کنیم

پیام ستاره ازبکستانی برای هواداران استقلال +عکس

قطار طوس: انتخابی ایده‌آل برای سفری ایمن و مطمئن

بازار طلا صعودی شد

خبر خوش برای بازنشستگان درباره متناسب سازی حقوق

پزشکیان: عده‌ای فکر نکنند عقل کل هستند، مملکت مال همه است

خرید انسی پابجی نیواستیت با آیدی و در ۵ دقیقه از فروشگاه اوریکس گیم

طعنه سنگین علیرضا بیرانوندبه هواداران پرسپولیس

گزارش بورس امروز دوشنبه ۴ تیرماه ۱۴۰۳

اعتصاب کارگران پروژه‌ای صنایع نفت، گاز و پتروشیمی

کافه رنت اجاره خودرو ارزان و مطمئن برای شما

هر آنچه باید از باغ موزه وزیری بدانید

اطلاعیه کمیته نهادهای مالی ستاد انتخاباتی دکتر پزشکیان در مورد بازار سرمایه

​پیش بینی فائو از تولید ۲۰ میلیون تن غله در ایران

دولت بعدی با چه مشکلات سیاسی برای مهار تورم مواجه است؟

معرفی سامانه میلی؛ خرید و فروش طلا آب شده به صورت آنلاین

مشخصات سیستم دفاع هوایی آستر ۳۰؛ قدرتمند و ویرانگر

فیلم / شجاعت دینی یک شهروند محلی در مبارزه با آتش زاگرس

نکات طراحی آنلاین و چاپ سربرگ شرکت و اداری + نمونه

دلار کانال ۶۰ هزار تومانی را فتح کرد

فیلم/ پورمحمدی: حتما در انتخابات شرکت کنید

این اعتبار ملی است؛ آغاز طرح اعتبار ملی در بانک‌ ملی ایران

تحلیل شخصیت و شیوه مدیریت ۶ نامزد انتخابات؛ برنده انتخابات ریاست‌جمهوری کدام نظریه است؟

تتلو روز عید غدیر آزاد می‌شود؟

مذاکره استقلال با ۱۰ بازیکن لیگ برتری!

استایل بسیار جذاب مهدی قایدی در دبی+ عکس

فیلم/ محمد رضا خاتمی: رای می‌دهیم برای ایران!

تجلیل از علی دایی در یک مراسم متفاوت+ عکس

پاسخ پورمحمدی به رخداد‌های دهه ۶۰ + فیلم

فیلم/چرا نظرسنجی‌های ایسپا همیشه به شکل عجیبی به نفع جلیلی است؟!

فیلم/ آذری جهرمی: به جواد ظریف غبطه می‌خورم