تاریخ انتشار: ۱۲:۴۵ - ۰۳ مرداد ۱۴۰۳
اقتصاد۲۴ گزارش می‌دهد؛

برترین دانشگاه های جهان

در دو، سه دهه اخیر، شاهد مهاجرت‌های گسترده افراد به دیگر کشورها به واسطه تحصیل بوده و هستیم. از این‌رو در این مطلب تصمیم گرفتیم شما را با برخی از دانشگاه‌های معتبر دنیا آشنا کنیم.

برترین دانشگاه‌های جهان

اقتصاد۲۴- هدی کاشانیان: برترین دانشگاه‌های جهان با توجه به معیار‌های مختلفی مانند کیفیت آموزشی، تحقیقات، تعداد انتشارات علمی، امکانات و شهرت جهانی رتبه‌بندی می‌شوند. برترین دانشگاه‌های جهان در فهرست‌های مختلفی مانند Times Higher Education، QS World University Rankings و Academic Ranking of World Universities (ARWU) قرار دارند. در اینجا فهرستی از برترین دانشگاه‌های جهان به همراه توضیحی کوتاه درباره هر یک آمده است:

۱. دانشگاه هاروارد (ایالات متحده)

برترین دانشگاه‌های جهان

دانشگاه هاروارد در کمبریج، ماساچوست واقع شده و به عنوان یکی از معتبرترین دانشگاه‌های جهان شناخته می‌شود. این دانشگاه به دلیل برنامه‌های تحقیقاتی قوی، اساتید برجسته و فارغ‌التحصیلان موفق شهرت دارد. دانشگاه هاروارد کار خود را از ۱۶۳۶ آغاز کرده و قدیمی‌ترین دانشگاه آمریکا محسوب می‌شود و رنگ قرمز تیره، به عنوان نماد آن انتخاب شده است. دانشگاه هاروارد از جمله ثروتمندترین دانشگاه‌های جهان است. ثروت دانشگاه هاروارد بیش از هفت میلیارد دلار برآورد می‌شود. شعار اولیه دانشگاه هاروارد Veritas Christo et Ecclesiae به معنای حقیقت در خدمت مسیح و کلیسا بود که امروز کلمات پایانی آن حذف شده و شعار آن صرفاً به Veritas یا حقیقت تغییر کرده است. پذیرش در دانشگاه هاروارد یک فرآیند چند مرحله‌ای است که شامل درخواست، تنظیم نمرات آزمون زبان، ارسال مدارک، هزینه‌ها و گاهی اوقات ارزیابی در مصاحبه می‌شود.

۲. دانشگاه استنفورد (ایالات متحده)

برترین دانشگاه‌های جهان

دانشگاه استنفورد در نزدیکی سیلیکون، ولی در کالیفرنیا واقع شده و به عنوان یک مرکز پیشرو در زمینه نوآوری و کارآفرینی شناخته می‌شود. دانشگاه استنفورد در سال ۱۸۸۵ توسط سناتور کالیفرنیایی للاند استنفورد و همسرش جین برای ارتقاء و سطح رفاه عمومی تأسیس شد. از زمان پیدایش، استنفورد مکانی برای یادگیری، کشف و نوآوری برای همۀ محققان بود و این دانشگاه از ابتدا برای آموزش تجربی ارزش زیادی قائل بود. استنفورد در زمینی به مساحت ۸۱۸۰ هکتار در مرکز شبه جزیره سانفرانسیسکو واقع شده است و در ۳۵ مایلی جنوب سانفرانسیسکو و ۲۰ مایلی شمال سان خوزه قرار دارد. دانشگاه استنفورد در قلب سیلیکون، ولی کالیفرنیای شمالی قرار دارد، جایی که محفل شرکت‌های بزرگی مانند یاهو، گوگل، اپل و بسیاری دیگر از شرکت‌های پیشرفته‌ای است که توسط دانش آموختگان و اساتید استنفورد تاسیس شده است.
محوطه دانشگاه استنفورد فرصت‌های گشت و گذار و فرصت‌های آموزشی زیادی را فراهم می‌کند. سبک معماری این دانشگاه از عناصر مدرن و فنآوری‌های جدید در نهایت زیبایی بی ساخته شده‌اند. استنفورد در حال حاضر حدود ۱۶۴۲۴ دانشجو دارد و از هفت دانشکده و ۱۸ موسسه میان رشته‌ای تشکیل شده است. استنفورد یک موسسه بین المللی است که از هر ۴۸ ایالت متحده و ۷۷ کشور مختلف در جهان دانشجو ثبت نام می‌کند. این دانشگاه در حال حاضر بیش از ۹۰ رشته تحصیلات تکمیلی (ارشد و دکترا) دارد و با افتخار ۷۰۰۰ دانشجوی کارشناسی را در خود جای داده است که در بیش از ۶۵ رشته اصلی تحصیل می‌کنند. بسیاری از شرکت‌های فناوری بزرگ جهان توسط فارغ‌التحصیلان این دانشگاه تأسیس شده‌اند.

۳. دانشگاه فناوری ماساچوست (ایالات متحده)

برترین دانشگاه‌های جهان

دانشگاه فناوری ماساچوست به دلیل برنامه‌های مهندسی و فناوری خود شناخته شده و یکی از برترین دانشگاه‌های جهان در زمینه تحقیق و توسعه است. دانشگاه فناوری ماساچوست Massachusetts Institute of Technology که به اختصار MIT نامیده می‌شود، یک دانشگاه خصوصی تحقیقاتی است که در سال ۱۸۶۱ تأسیس شده و در شهر کمبریج ایالت ماساچوست واقع شده است. دانشگاه MIT نقش کلیدی در توسعه علوم و فناوری مدرن داشته و یکی از معتبرترین دانشگاه‌های جهان است. در سال ۲۰۲۰ دانشگاه MIT توانست رتبه اول را در میان دانشگاه‌های جهان و همچنین در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی QS به دست آورد. این دانشگاه در لیست ۵ دانشگاه برتر ایالت متحده قرار دارد و در سال ۲۰۲۳ توسط رتبه‌بندی دانشگاه‌های برتر جهان QS رتبه‌ی سوم را کسب کرد. دانشگاه ماساچوست در پاسخ به صنعتی شدن روزافزون ایالت متحده تأسیس شد و مدل دانشگاه پلی‌تکنیک اروپایی و بر آموزش آزمایشگاهی در علوم کاربردی و مهندسی تأکید کرد. 

از آن زمان نقشی اساسی در توسعه بسیاری از جنبه‌های علوم مدرن، مهندسی، ریاضیات و فناوری داشته است و در جهان با نوآوری و قدرت علمی بالا شهرت دارد. دانشگاه فناوری ماساچوست اولین دانشجوی اینترنشنال خود را در سال ۱۸۶۶، تنها یک سال پس از اولین کلاس‌هایی که در یک انبار برگزار می‌شد، پذیرفت. تا سال ۱۸۹۵، ۳۹ نفر از ۹۸۴ دانجشوی این دانشگاه، از دانشجویان خارجی بودند. در سال ۱۹۰۹ ماکلایورین با دیدگاه ایجاد یک مؤسسه متنوع فرهنگی و جهانی و همچنین "برای درک بهتر در میان کشورها" دوره‌ی ریاست خود در دانشگاه MIT را آغاز کرد و با نتیجه‌ی تلاش‌های او، تعداد دانشجویان اینترنشنال در طول ده سال به دو برابر افزایش یافت. اکنون هر یک نفر از ۱۵ دانشجوی دانشگاه MIT دانشجویی اینترنشنال می‌باشد که از کشوری بیگانه به آمریکا آمده است. در حال حاضر ۱۱.۸۵۸ نفر در دانشگاه MIT به تحصیل می‌پردازند که حدود ۳.۴۶۵ نفر از آن‌ها از دانشجویان اینترنشنال می‌باشند.

۴. دانشگاه کمبریج (بریتانیا)

برترین دانشگاه‌های جهان

دانشگاه کمبریج یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین دانشگاه‌های جهان است. این دانشگاه به دلیل برنامه‌های تحقیقاتی قوی و فارغ‌التحصیلان برجسته‌اش شهرت دارد. کمبریج در سرتاسر جهان عمدتاً به دلیل تاریخ غنی‌اش شناخته می‌شود. در واقع دانشگاه کمبریج یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌ها و مراکز آکادمیک پیشرو در جهان است که قدمتش به قرن سیزدهم باز می‌گردد. قرار گرفتن کمبریج در کنار رودخانه کم (Kem River) به شهرت بیشتر دانشگاه افزوده است. درواقع، این شهر نسبت به سایر شهر‌های انگلیس پیشرفت خوبی داشته است. ثروتی که در شهر انباشته شده بود به جذب تجار کمک زیادی کرد.

در حدود سال ۱۲۰۰ میلادی، بازار‌های خیابانی و جامعه تجاری با میزبانی و اسکان دانشمندانی که در جستجوی فرصت‌های روشن‌تر به شهر می‌آمدند، قدرت بیشتری کسب کردند. تا سال ۱۲۲۶ میلادی، جامعه محققین گسترش پیدا کرد تا اینکه آن‌ها توانستند سازمان خود را در مسیر علم راه اندازی کنند. در سال ۱۲۳۱ میلادی، پادشاه هنری سوم به جامعه دانش پژوهان پیوست. این پیوند بین دانشگاهیان و خانواده‌های سلطنتی به اصطلاح انحصار آموزشی را ایجاد کرد. امروزه دانشگاه کمبریج در مجموع دارای ۳۱ کالج است که در سراسر شهر کمبریج واقع شده‌اند. هر کالج کارکنان و همکاران خود را در هر موضوع علمی خاص منصوب می‌کند. کالج تصمیم می‌گیرن که کدام دانشجو را بپذیرند و چه نوع نظارت تحصیلی برای دانشجویان فراهم کند. هر کالج مسئول رفاه دانشجویان و کارکنان خود است. کمبریج تا به امروز برنده‌های نوبل فراوانی را به نام خود ثبت کرده است. برای مثال، کالج ترینیتی هال به تنهایی بیش از کشور فرانسه برنده جایزه نوبل داشته است.

۵. دانشگاه آکسفورد (بریتانیا)

برترین دانشگاه‌های جهان

دانشگاه آکسفورد نیز یکی از ۱۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارد. این دانشگاه به دلیل برنامه‌های آموزشی برجسته و تحقیقاتی پیشرو شناخته می‌شود و فارغ التحصیلان سرشناسی همچون استیون هاوکینگ و اسکار وایلد داشته است. «دانشگاه آکسفورد»، دانشگاه کالجیِ معتبر و معروفی است که در شهر آکسفورد واقع شده و رئیس کنونی آن «کریس پاتن (Chris Patten)» نام دارد. اطلاعات دقیقی از تاریخ تأسیس این دانشگاه در دسترس نیست؛ اما شواهدی را می‎توان یافت که سابقه‌ی تدریس در سال ۱۰۹۶ میلادی در آن را به اثبات می‌رساند. همین موضوع، آکسفورد را به قدیمی‌ترین دانشگاه در کشور‌های انگلیسی زبان تبدیل کرده و همچنین دومین دانشگاه قدیمی جهان محسوب می‌شود که از زمان تأسیسش همچنان در حال فعالیت است. آکسفورد را می‌توان از این نظر یک دانشگاه دولتی در نظر گرفت که بودجه‌ی خاصی از دولت دریافت می‌کند و از این لحاظ یک دانشگاه خصوصی است که کاملاً به صورت مستقل اداره می‌شود؛ بنابراین هر زمان که تصمیم بگیرد بودجه‌ی دولتی‌اش را قطع کند، به دانشگاهی کاملاً خصوصی تبدیل خواهد شد.

۶. دانشگاه فناوری کالیفرنیا (ایالات متحده)

برترین دانشگاه‌های جهان

دانشگاه فناوری کالیفرنیا به دلیل تمرکز بر علوم و مهندسی و برنامه‌های تحقیقاتی پیشرفته‌اش شناخته شده است. این دانشگاه دارای امکانات تحقیقاتی برتر و اساتید برجسته است. دانشگاه فناوری کالیفرنیا که در سال ۱۸۹۱ تأسیس شد، یک موسسه مشهور برای علوم و مهندسی است. این دانشگاه خصوصی با یک پردیس ۱۲۴ هکتاری در پاسادنا در کالیفرنیا واقع شده است. این دانشگاه از سخت‌ترین دانشگاه‌ها برای اخذ پذیرش در ایالات متحده آمریکا است. نرخ قبولی این دانشگاه تنها ۶ درصد است. کلتک دارای یک ویژگی منحصر به فرد است، این دانشگاه در دوره‌های تحصیلات تکمیلی و دکترا دانشجویان بیشتری نسبت به دوره‌های کارشناسی دارد. این مؤسسه دارای ۶ بخش دانشگاهی یعنی مهندسی زیست شناسی، مهندسی شیمی، مهندسی و علوم کاربردی، علوم زمین شناسی و سیاره، علوم انسانی و علوم اجتماعی، فیزیک و ریاضیات و نجوم است. این دانشگاه دارای ۷ برنده جایزه نوبل و ۵۸ برنده مدال ملی علوم شامل اعضای هیئت علمی و فارغ التحصیلان است. کل فارغ التحصیلان بین المللی این دانشگاه در حدود ۶ درصد هستند. دانشگاه کلتک آمریکا حدود ۲۸ رشته کارشناسی و ۳۰ رشته کارشناسی ارشد و دکترا را به دانشجویان خود ارائه می‌دهد.

۷. دانشگاه شیکاگو (ایالات متحده)

برترین دانشگاه‌های جهان

دانشگاه شیکاگو به دلیل برنامه‌های تحصیلات تکمیلی قوی و تحقیقات پیشرو در علوم اجتماعی، علوم طبیعی و علوم انسانی شهرت دارد. در سال ۱۸۹۱، انجمن آموزش باپتیست آمریکا باعث اتحاد بین «ویلیام رینی هارپر» و «جان دی راکفلر» شدند. این اتحاد دانشگاه شیکاگو را ایجاد کرد. اگرچه این دانشگاه توسط باپتیست‌ها تأسیس شد، اما همیشه غیر مذهبی بود. مورخان می‌گویند: «هیچ بخشی از چشم انداز و انتظارات آموزش عالی آمریکا مهمتر از تاسیس دانشگاه شیکاگو نبود.» هارپر با تقسیم کردن سال تحصیلی به سه ماهه و ارائه مدرک تحصیلی بعد از فارغ التحصیلی، شیوه‌های آموزش آکادمیک را متحول کرد. هارپر با پولی به ارزش ۳۵ میلیون دلار که راکفلر، گرفت، توانست پردیس دانشگاه شیکاگو را به سبک انگلیسی - گوتیک با برج‌ها، مناره‌ها و گارگویل‌ها در هاید پارک شیکاگو احداث کند. این زمین که در آن زمان بیش از ۸ میلیون دلار ارزش داشت، توسط مالک فروشگاه بزرگ شیکاگو مارشال فیلد اهدا شد. هارپر ۱۲۰ عضو هیئت علمی را برای روز افتتاحیه استخدام کرد.
دانشگاه شیکاگو علیرغم مرگ رئیس جوانش در سال ۱۹۰۶ به رشد خود ادامه داد. پنجمین رئیس دانشگاه، «رابرت مینارد هاچینز» اثری ماندگار بر شیکاگو و ملت آمریکا بر جای گذاشت. هاچینز تسلط علم کاربردی و سود تجاری را در دانشگاه‌های بزرگ کشور با تغییر شیکاگو به سمت تاکید بر مسائل همیشگی مرتبط با علوم انسانی کاهش داد. بدین ترتیب برنامه درسی بزرگ شیکاگو آغاز شد که بر آثار کلاسیک در تمدن غرب متمرکز بود.

۸. کالج سلطنتی لندن یا امپریال (بریتانیا)

برترین دانشگاه‌های جهان

کالج سلطنتی لندن یا امپریال به دلیل تمرکز بر علوم، مهندسی، پزشکی و تجارت شناخته شده و یکی از برترین دانشگاه‌های جهان در این زمینه‌ها است. ۶۲ درصد از دانشجویان آن در سال‌های ۲۲-۲۰۲۱ شهروندان غیر بریتانیایی بوده و دانشجویان از بیش از ۱۴۰ کشور مختلف در حال حاضر در این دانشگاه تحصیل می‌کنند. همچنین، کارکنان دانشگاه امپریال نیز مانند دانشجویانشان، از ملیت‌های مختلف هستند. دانشگاه امپریال روند کاملاً متفاوتی نسبت به دانشگاه‌های آکسفورد و کمبریج پیش میگیرد و به دنبال ویژگی‌های متفاوتی است. به طور مثال، سبک مصاحبه آن اغلب جوری است که دانشجویان انتظار آن را ندارند. این دانشگاه در ساوت کنزینگتون لندن واقع شده و در منطقه‌ای به نام «آلبرتوپولیس» است که به دستور شاهزاده آلبرت و سر هنری کول در قرن ۱۹ ایجاد شد تا علم و هنر با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. به همین دلیل، همسایگان دانشگاه Imperial College London شامل چندین سازمان فرهنگی برتر جهانی مانند موزه‌های علوم، تاریخ طبیعی و ویکتوریا و آلبرت؛ کالج‌های هنر و موسیقی سلطنتی و تالار سلطنتی آلبرت می‌شوند. یکی از ویژگی‌های ممتاز آموزش در دانشگاه امپریال این است که دانشجویان به جامعه‌ای از محققان برجسته جهانی می‌پیوندند. تحقیق و پژوهش همان چیز‌هایی هستند که دانشگاه Imperial College London به آن‌ها شناخته شده است. تمرکز بر کاربرد عملی تحقیقاتشان - به ویژه در حل چالش‌های جهانی - و سطح بالای همکاری بین رشته‌ای، باعث موثر بودن تحقیقاتشان می‌شود. شرایط پذیرش دانشگاه امپریال کالج لندن برای سطوح مختلف متفاوت است. برای گرفتن پذیرش تحصیلی دوره‌های کارشناسی ارشد مانند MSc، MRes، MBA و غیره، متقاضیان باید دارای مدرک کارشناسی ۴ ساله و معدل ۱۴ یا بهتر باشند. اولویت به کسانی داده می‌شود که مدرک آن‌ها معدل ۱۶ یا بالاتر داشته باشد.

۹. مؤسسه فناوری فدرال زوریخ (سوئیس)

برترین دانشگاه‌های جهان

مؤسسه فناوری فدرال زوریخ یکی از برترین دانشگاه‌های اروپا در زمینه علوم و مهندسی است و به دلیل برنامه‌های تحقیقاتی قوی و ارتباطات صنعتی گسترده‌اش شناخته می‌شود. سال تاسیس این دانشگاه ۱۸۵۵ می‌باشد. بنیان گذاران سوئیس این دانشگاه را به عنوان مرکز نوآوری و دانش ایجاد کرده اند. از زمان تاسیس این دانشگاه تا به امروز ۲۱ هزار دانشجو در محیط دوستانه آن گرد هم آمده اند که حدود ۱۰ درصد آنان دانشجویان بین المللی می‌باشند. تعداد استادان این دانشگاه ۵۲۸ نفر و تعداد پرسنل تمام وقت آن ۹ هزار نفر است. از برندگان جایزه نوبل که از این دانشگاه فارغ التحصیل شدند، می‌توان به آلبرت انیشتین و ولفگانگ اشاره کرد. رتبه بندی دانشگاه‌ها نتیجه جهانی شدن آموزش عالی است و زمینه مفیدی برای تصمیم گیری فراهم می‌کند. با این حال آن‌ها از نظر روش فعالیت و نحوه تعریف حوزه‌های تخصصی، متفاوت هستند؛ بنابراین هنگام ارزیابی کیفیت دانشگاه، دقت نمایید. انستیتوی تکنولوژی زوریخ (ETH Zurich) به طور منظم در رتبه بندی بین المللی به عنوان یکی از بهترین دانشگاه‌های جهان و دانشگاه پیشرو در قاره اروپا حضور دارد. جهت ثبت نام در دانشگاه صنعتی زوریخ بایستی در خواست‌های خود را آنلاین ارسال کنید و هزینه درخواست را پرداخت نمایید. تنها در صورتی که شرایط ورود به این دانشگاه را داشته باشید، می‌توانید هزینه آن را پرداخت کنید. شروع ترم‌ها عموما در سپتامبر و ژانویه است. برای کسب اطلاعات دقیق‌تر در مورد مهلت‌های درخواست به وب سایت رسمی دانشگاه صنعتی زوریخ مراجعه کنید.

۱۰. دانشگاه برکلی کالیفرنیا (ایالات متحده)

برترین دانشگاه‌های جهان

دانشگاه برکلی کالیفرنیا یکی از محبوب‌ترین و معتبرترین دانشگاه‌های دولتی واقع در کالیفرنیا آمریکا است. کالیفرنیا مقر اصلی بسیاری از کمپانی‌های بین المللی و محبوب است و امکان استخدام شما در این کمپانی‌ها در آینده وجود دارد. در ادامه این مقاله با آکادمی اپلای همراه باشید تا با شرایط اخذ پذیرش دانشگاه برکلی کالیفرنیا و سایر اطلاعات مفید درباره این دانشگاه آشنا شوید. این دانشگاه که در سال ۱۸۶۸ (با امضای قانون موریل توسط رئیس جمهور لینکلن) با عنوان دانشگاه کالیفرنیا تأسیس شد، اولین موسسه آموزش عالی دولتی و نخستین دانشگاه کالیفرنیا است. در سال‌های اخیر، برکلی از نظر سیاسی فعالیت کمی دارد و بیشتر بر روی کارآفرینی و جذب سرمایه، به ویژه برای رشته‌های علوم پایه، مهندسی، تکنولوژی، تجارت و ریاضیات متمرکز شده است.

فارغ‌التحصیلان، استادان و پژوهشگران این دانشگاه، بیش از هر دانشگاه دولتی دیگری در کشور آمریکا، برنده جایزه نوبل (۲۱)، جایزه تورینگ (۲۵)، مدال‌آور فیلدز (۱۴) و برنده جایزه ولف (۳۰) شده‌اند و معمولا کارآفرینانی شناخته‌شده و موفق هستند. اپل، تسلا، اینتل، eBay، SoftBank، AIG و مورگان استنلی تنها تعدادی از کمپانی‌هایی است که توسط دانش‌آموختگان این موسسه علمی برجسته تاسیس و توسعه یافته‌اند. دانشگاه UC Berkeley در برکلی - کالیفرنیا در منطقه خلیج سانفرانسیسکو واقع شده است. این دانشگاه از سانفرانسیسکو تقریباً ۲۰ دقیقه با ماشین فاصله دارد. در حال حاضر ۴۵,۰۵۷ دانشجو در این دانشگاه در حال تحصیل هستند که حدود ۷، ۸۹۲ نفر از این جمعیت را دانشجویان بین‌المللی تشکیل می‌دهند. از این تعداد، ۳۱,۸۱۴ نفر در مقطع لیسانس و ۱۳,۲۴۳ نفر در سایر مقاطع تحصیل می‌کنند.

ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

کدام کشورها بیشترین میلیونر را دارند؟

اقدام عجیب و جنجالی استقلال علیه پرسپولیس

عکسی دیده نشده از نوش آفرین خواننده قدیمی

جهان، در روز اربعین شاهد جلوه‌ای از شکوه امام حسین (ع) خواهد بود

معرفی گران‌ترین خودروی ساخت ایران با قیمت ۲۲ هزار دلار+عکس

فیلم/چالش سفال گری المیرا شریفی مقدم روی آنتن زنده

اطلاعیه فرودگاه مهرآباد درباره مراسم تحلیف مسعود پزشکیان

فیلم/ حضور پرتعداد افغانی‌ها در شیراز

آخرین وضعیت سربازی علیرضا بیرانوند و مهدی ترابی

فیلم/ آسیب و بحرانی که تیلور سوئیفت برای جهان دارد

هشدار به دولت؛ شنبه و یکشنبه را تعطیل کنید

عکس/فرزندان سعید راد در مراسم تشییع پیکر پدر

قیمت جهانی نفت افزایش یافت

فیلم/هشدار‌های نارنجی هواشناسی برای کدام مناطق صادر شده است؟

عکس/استایل متفاوت پدر روح‌الله زم در خاکسپاری سعید راد

دور جدید کاهش قیمت خودرو در بازار

آخرین وضعیت صدور احکام همسان سازی بازنشستگان

عینک لاکچری همسر بهرام رادان از برند مشهور + عکس

عکس/ امضا اعتبارنامه مسعود پزشکیان توسط شورای نگهبان

بهاره رهنما این عکس عجیبش را تقدیم به جان و جهانش کرد!

فیلم/پزشکیان: وعده خاصی ندادم

آخرین وضعیت علی کریمی و استقلال

تغییر نام خیابان پاستور شرقی به نام رئیسی

بازار طلا نوسانی شد

سردار رضایی: طرح نور حجاب تعطیل بردار نیست

گزارشی از روند بازسازی ورزشگاه آزادی

فیلم/واکنش پزشکیان به افتادن لیوان آب و خیس شدن لباسش

افزایش ۶۸ درصدی حق بیمه و کاهش ۱۸ درصدی نسبت خسارت در مقایسۀ عملکرد فصل بهار سال جاری با سه‌ماهۀ ابتدایی ۱۴۰۳ شرکت بیمه سرمد

بدرقه سعید راد به سوی خانه ابدی

احتمال لغو اردوی پرسپولیس در هلند

عکس/ استوری تلخ جواد نکونام برای یک هوادار

کریم باقری به لیگ برتر برگشت؟

درویش بیخیال علیرضا بیرانوند نمی‌شود!

آغاز پیش فروش ۳ محصول سایپا + عکس

فیلم/ خوشحالی مهدی طارمی در مراسم رونمایی از پیراهن جدیدش

گزارش بورس امروز چهارشنبه ۳ مردادماه ۱۴۰۳

پرداخت رقم نجومی تراکتور برای مهدی ترابی

فیلم/عذرخواهی عجیب نماینده به خاطر طرح رفع فیلترینگ

ابراهیم رئیسی در دوران خدمتش چند مکالمه تلفنی با مقامات خارجی داشت؟

برترین دانشگاه های جهان

عکس/ پوستر تبلیغاتی شهید رئیسی در سال ۱۴۰۰

سفر در زمان به هزارتوی ۲۰ ساله اقتصاد و بازار؛ چگونه از طلا ۸هزارتومانی به خانه ۸میلیاردی رسیدیم؟

عکس/ گریم متفاوت سارا بهرامی

آخرین وضعیت بیماری تب دنگی در ایران

دولت سیزدهم در روز‌های آخر ارزپاشی دارد یا ندارد؟

با کاخ مروارید بیشتر آشنا شوید

ثبت سفارش موبایل متوقف شد

تعیین تکلیف ورزشکاران مشمول خدمت سربازی

فیلم/ حضور بیژن امکانیان در مراسم تشییع پیکر سعید راد

هشدار درباره ۲ داروی چربی‌سوز و لاغری