تاریخ انتشار: ۲۱:۵۸ - ۲۶ تير ۱۴۰۳
اقتصاد۲۴ گزارش می‌دهد؛

بهترین راه‌های مهاجرت به انگلیس

از جمله بهترین روش‌های مهاجرت به انگلیس کار، تحصیل و سرمایه گذاری را می‌توان نام برد و از جمله بدترین روش‌های مهاجرت به آن کشور، پناهندگی است.

بهترین راه‌های مهاجرت به انگلیس

اقتصاد۲۴- مهسا احمدی: انگلستان یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدار‌ترین کشور‌های اروپایی است که هرساله پذیرای تعداد زیادی از مهاجرین است. این میزان از مهاجرت به انگلستان نشان دهنده مزایای زیاد این کشور برای مهاجرین است.

شیوه‌های مهاجرت به انگلیس 

مهاجرت به انگلستان از طریق هفت شیوه اصلی یعنی کاری، تحصیلی، سرمایه گذاری، تولد، ازدواج، پناهندگی و افراد خاص امکان پذیر است.

شرایط مهاجرت به انگلستان

شرایط مهاجرت به انگلستان وابسته به روشی است که فرد برای مهاجرت انتخاب می‌کند. اما طور خلاصه برخی از شرایط کلی به صورت زیر است:

*گواهی سلامت

*تمکن مالی

*سطح زبان

*مدرک تحصیلی (در صورت نیاز)

*سابقه کاری (در صورت نیاز)

*رده سنی متناسب با روش انتخابی

*مدرک مورد نیاز برای مهاجرت به انگلیس

*ارائه پاسپورت با اعتبار حداقل شش ماه

*مدارک ازدواج یا طلاق

*ارائه بیمه معتبر

*ارائه گواهی عدم سوء پیشینه

از جمله بهترین روش‌های مهاجرت به انگلیس کار، تحصیل و سرمایه گذاری را می‌توان نام برد و از جمله بدترین روش‌های مهاجرت به آن کشور، پناهندگی است.

مهاجرت به انگلستان از طریق کار

کسانی که قصد مهاجرت به انگلستان از طریق روش کاری را دارند باید کارفرمایی را در انگلستان را متقاعد کنند که با توجه به شرایط و تخصصی که فرد دارد وی را استخدام کند و برای متقاضی دعوتنامه کاری ارسال کند که بتواند از این طریق به انگلستان مهاجرت داشته باشد.

ویزا‌های کاری انگلستان کوتاه مدت و بلند مدت می‌باشند و افرادی که قصد اخذ اقامت انگلستان را دارند بایستی از طریق ویزا‌های بلند مدت کاری اقدام کند. کسانی که ویزای بلند مدت دارند حداکثر می‌تواند تا ۵ سال و ۱۴ روز در انگلستان اقامت داشته باشد که البته قابل تمدید شدن نیز است. کارفرمایان بایستی حداقل ۲۵۰۰ پوند که حداقل حقوق است به این متقاضیان پرداخت کنند.

مهاجرت به انگلستان از طریق تحصیل

برای مهاجرت به انگلیس از طریق تحصیل و اخذ ویزای تحصیلی Tier ۴ انگلیس، باید در وهله اول برای هر مقطع تحصیلی که قصد اقدام دارید یک نامه پذیرش دریافت کنید. این نامه پذیرش می‌تواند از طرف یک مدرسه یا یک دانشگاه و یا یک کالج باشد. در هر صورت باید برای اخذ پذیرش از یک موسسه آموزشی معتبر اقدام کرد.

بهترین راه‌های مهاجرت به انگلیس

زمانی که فرد توسط یک موسسه در انگلیس پذیرفته شد، آن‌ها برای شما یک CAS (تاییدیه پذیرش برای مطالعات) صادر می‌کنند که یک شماره مرجع منحصر به فرد است و برای درخواست ویزای دانشجویی خود جهت مهاجرت به انگلیس از طریق تحصیل به این CAS نیاز دارید.

مهاجرت به انگلستان از طریق سرمایه گذاری

کشور انگلستان به دلیل شرایط مطلوب اقتصادی همواره به عنوان یکی از مقاصد مهم برای سرمایه گذاران معرفی شده است. اگر فرد مبلغ ۱۰ میلیون پوند سرمایه گذاری کند بعد از ۲ سال می‌تواند برای اقامت دائم انگلستان درخواست نماید و اگر ۵ میلیون پوند سرمایه گذاری نماید بعد از ۳ سال و در صورتی که ۲ میلیون پوند سرمایه گذاری نماید بعد از ۵ سال اقامت دائم انگلستان را اخذ می‌کند.

این مبلغ ۲ میلیون پوند سرمایه گذار یا بایستی متعلق به خودش یا متعلق به شریک تجاری و همسرش باشد. در صورتی که سرمایه متعلق به شریک متقاضی است باید اولاً در یک رابطه بلند مدت باشند؛ حداقل ۲ سال، ثانیاً بیاینه‌ای مبتنی به اجازه کنترل و مدیریت صندوق مالی توسط آن‌ها ارائه شود.

مهاجرت به انگلستان از طریق ازدواج

یکی از روش‌های مهاجرت به انگلستان از طریق ازدواج با تبعه یا مقیم انگلستان می‌باشد. افرادی که قصد مهاجرت به انگلستان از این طریق را دارند می‌توانند بعد از گذشت ۳ سال برای اخذ تابعیت، شهروندی یا پاسپورت انگلستان اقدام کنند. 

شرایط لازم برای مهاجرت به انگلستان از طریق ازدواج به شرح ذیل است:

هر دو بالای ۱۸ سال باشند.

طرفین باید ثابت کنند که تقریباً ۲ سال باهم زندگی می‌کنند.

فرد بیگانه باید بعد از ورودش تا ۶ ماه ازدواجشان اقدام به ثبت ازدواج با همسر انگلیسی خود کند.

افرادی که قصد دارند از این طریق برای همسر خود اقدام کنند بایستی تمکن مالی لازم برای پوشش هزینه‌های زندگی همسرشان را نیز داشته باشند.

ویزای ازدواج انگلستان به شخص متقاضی ازدواج در انگلستان یک ویزای ۳۳ ماهه داده میشود و بعد از اتمام این دوره مجددا شرایط شخص بررسی شده و برای ۳۳ ماه دیگر تمدید خواهد شد.

در صورتی که مشکل خاصی پیش نیاید پس از گذشت این ۵ سال زوج می‌توانند درخواست اقامت دائم دهند. البته به یاد داشته باشید که برای درخواست این ویزا سن ازدواج برای زوج و زوجه باید حتما ۱۸ سال تمام باشد.

متقاضیان این نوع ویزا باید درخواست خود را از خارج انگلستان و با مراجعه به سفارت این کشور انجام داده و هنگام مراجعه مدارک ازدواج و هر گونه مدارکی که دال بر شهروند بودن شوهر یا همسر آینده خود در انگلستان باشد را ارائه دهند.

مهاجرت به انگلستان از طریق تولد

کشور‌ها برای اعطای تابعیت از طریق تولد بر اساس دو سیستم خون یا خاک عمل می‌نمایند و یکی از این سیستم‌ها را به عنوان سیستم اصلی و دیگری را به عنوان سیستم فرعی برای اعطای تابعیت اعمال می‌کنند. کشور انگلستان از خون به عنوان اولویت اصلی برای اعطای تابعیت در انگلستان به منظور تولد فرزند استفاده می‌کند.

به طور کلی می‌توان شرایط اخذ تابعیت انگلستان از طریق تولد را با موارد زیر برشمرد:

کودکی که در انگلستان از والدینی که یکی از آن‌ها تبعه انگلیس بوده است یا محل زندگی خود را این کشور قرار داده باشد زاده شده باشد.

کودکی که از پدر انگلیسی که در خارج از انگلستان زندگی میکند زاده شده باشد و ازدواج صورت نگرفته باشد. اگر کودک کمتر از ۱۸ سال سن داشته باشد می‌تواند تقاضای تابعیت انگلستان را داشته باشد.

کودکی که از والدین نامعلوم در خاک انگلستان متولد شده باشد تابعیت انگلستان را اخذ می‌کند.

مهاجرت به انگلستان از طریق دعوت نامه

همانطور که می‌دانید روش‌های مهاجرتی مختلفی برای زندگی در انگلستان وجود دارد که برای اخذ برخی از ویزا‌ها نیاز به اخذ دعوت نامه است.

انواع دعوت نامه‌ای که برای مهاجرت به انگلستان استفاده می‌شود شامل دعوت نامه کاری، دعوت نامه تجاری، دعوت نامه تحصیلی و دعوت نامه خویشاوندی هستند که متناسب با هر روشی که انتخاب می‌کنید دعوت نامه شما باید دارای ویژگی‌های به خصوصی باشد تا مورد قبول سفارت انگلیس واقع شود.

دعوت نامه کاری

دعوت نامه کاری نامه‌ای است که کارفرما برای کارمند خارجی خود ارسال می‌کند تا کارمند بتواند از طریق داشتن این نامه ویزای کاری انگلیس دریافت کند. دعوت نامه کاری باید شامل مدت زمان قرارداد کاری، سمت شغلی در نظر گرفته شده، میزان حقوق دریافتی، نام و آدرس محل کار  ... باشد تا معتبر شناخته شود.

دعوت نامه تجاری

دعوت نامه تجاری معمولا از طرف یک شرکت برای سرمایه گذاران خارجی ارسال می‌شود تا از این طریق بتوانند باهم همکاری داشته باشند. برخی از این دعوت نامه‌ها برای سپری کردن یک دوره تجاری کوتاه مدت می‌باشند. در جزئیات این نامه هم باید زمان ورود و خروج فرد خارجی باید در نامه درج شود.

دعوت نامه تحصیلی

برای تحصیل در انگلیس باید از طرف یک مدرسه، کالج و یا دانشگاه دعوتنامه تحصیلی داشته باشید تا بتوانید ویزای تحصیلی خود را دریافت کنید. دعوت نامه تحصیلی باید شامل رشته تحصیلی، مدت زمان دوره تحصیلی، هزینه تحصیل و... باشد.

دعوت نامه خویشاوندی

دعوت نامه خویشاوندی برای اخذ ویزای توریستی انگلستان و ویزای ازدواج در انگلیس استفاده می‌شود و باید از طرف یک شهروند یا مقیم دائم انگلستان باشد. در جزئیات این نامه باید قید شود که فرد چه مدت در انگلیس می‌ماند و تامین هزینه‌های فرد از چه طریقی انجام می‌شود.

مهاجرت به انگلستان از طریق پناهندگی

روش پناهندگی یکی از نامناسب‌ترین روش‌ها برای مهاجرت به انگلستان است، زیرا پناهندگان همواره تحت شرایط اجتماعی خاصی قرار دارند. همچنین به دلیل اینکه که فرد پناهنده باید دلیلی قانع کننده به آفیسر مهاجرت ارائه دهد، این امکان وجود دارد که در صورت بهبود شرایط در کشور مبدا، فرد پناهنده مجبور به ترک خاک کشور مقصد شود و پناهندگان باید مدتی را در کمپ پناهندگی به سر ببرند.

ویزا انگلیس برای افراد خاص 

مهاجرت نخبگان، مشاهیر و هنرمندان به انگلستان

انگلستان از برنامه‌های مهاجرتی ویژه افراد نخبه در زمینه‌های علمی، فرهنگی و ورزشی، مشاهیر مستعد و شناخته شده و در یک کلام، کلیه افرادی که دارای استعداد‌های بالا و درخشانی بوده و زمینه مشهور شدن و سودآوری اقتصادی برای کشور انگلستان را خواهند داشت چشم پوشی نکرده و برای هر زمینه فرهنگی، علمی، هنری، ورزشی و... برنامه‌های ویژه و مخصوص خود را در نظر گرفته است و برای این افراد شرایطی برای اخذ ویزای انگلستان در نظر گرفته شده است. 

بهترین شهر‌های انگلیس برای مهاجرت 

لندن
بیرمنگام
منچستر
ردینگ
ساوتهمپتون
بریستول
لیورپول
لیدز
آکسفورد
کمبریج

مدرک زبان مورد نیاز برای مهاجرت به انگلستان

برای مهاجرت به انگلستان بدون مدرک زبان، آن هم از یک کشور غیر انگلیسی زبان، بسیار سخت و یا غیرممکن است. در این شرایط شخص متقاضی باید در یک آزمون زبان انگلیسی ایمن تایید شود و مدرک معتبر خود را دریافت کند.

روش تحصیلی    آیلتس ۵.۵ تا ۶
روش کاری    آیلتس ۵ تا ۵.۵
سرمایه گذاری    آیلتس ۵ تا ۵.۵

مزیت‌های مهاجرت به انگلستان 

کار و زندگی در یکی از بزرگترین اقتصاد‌های جهان (رتبه ۵ جهانی)

امکان تحصیل در بهترین دانشگاه‌های دنیا و نظام آموزشی جهان

برخورداری از امنیت اجتماعی و شغلی بالا

برخورداری از پوشش درمانی سراسری و پیشرفته

برخورداری از بالاترین شاخص‌های کیفی زندگی در زمینه، رفاه، آرامش، حقوق بشر و...

آب و هوای معتدل و مرطوب با طبیعتی متنوع، بکر و بسیار زیبا و منحصر بفرد

بهترین دانشگاه‌های انگلیس 

دانشگاه کمبریج

دانشگاه آکسفورد

دانشگاه دورهامگلاسکو

دانشگاه رویال هالووی دانشگاه لندن

دانشگاه کوئینز بلفاست

دانشگاه ادینبرو

دانشگاه سنت‌اندروزآبردین

دانشگاه آبریس تویست

دانشگاه کینگستون

دانشگاه منچستر

دانشگاه ساوتهمپتون

مهاجرت افراد زیر ۱۸ سال به انگلستان

افراد با این گروه سنی ۱۸ سال به دلیل جوان بودن و در سن رشد بودن شان به عنوان سرمایه و آینده هر کشوری در نظر گرفته می‌شوند؛ لذا مورد استقبال و حمایت کشور‌های برتر جهان از جمله انگلستان قرار می‌گیرند.

مهاجرت افراد زیر ۱۸ سال می‌تواند بر اساس موارد مختلفی انجام شود که عبارتند از:

بر اساس اینکه کسی از اعضای خانواده شما در انگلستان زندگی می‌کند می‌توانید به او بپیوندید؛ که اگر این اعضا، والدین شما باشند از طریق ویزای کودک می‌توانید مهاجرت کنید.

دیگر روش مناسب برای افراد زیر ۱۸ سال تحصیل در مدارس این کشور است که از شرایط مناسبی برخوردار است و متقاضی می‌تواند در بهترین مدارس به مدارج بالاتر دست پیدا کند.

هزینه‌های زندگی در انگلیس چقدر است؟

هزینه‌های زندگی در انگلیس بر اساس اینکه کدام شهر این کشور را برای سکونت انتخاب کرده‌اید و سبک زندگی شما چگونه است، تعیین می‌شود. برای مثال زندگی در شهر بزرگی مثل لندن، قطعا هزینه‌های بیشتری دارد یا زندگی در شهر لیورپول هزینه نسبتا بالایی دارد، اما نه به اندازه شهر لندن.

برای زندگی در شهر لندن، به طور متوسط باید در ماه حدود ۳ هزار پوند بدون اجاره خانه هزینه کنید که البته این هزینه برای یک خانواده ۴ نفره است در حالی که هزینه زندگی در لیورپول برای خانواده ۴ نفره، حدود ۲.۲۰۰ پوند است.

برخی از موارد مهم هزینه‌های زندگی در انگلیس عبارتند از:

هزینه غذا در یک رستوران معمولی: ۱۲ پوند
شیر یک لیتری: ۰.۹۰ پوند
برنج یک کیلویی: ۱.۳ پوند
تخم مرغ ۱۲ عددی: ۱.۸۵ پوند
سیب: ۱.۸۰ پوند
موز: ۱.۰۲ پوند
پرتقال: ۱.۶۵ پوند
گوجه فرنگی: ۷۰ پوند
سیب زمینی: ۱.۱۵ پوند
بلیط حمل و نقل عمومی: ۲.۵ پوند
تاکسی: ۱.۷۰ پوند
هزینه باشگاه: ۲۹.۵۰ پوند

همچنین هزینه اجاره و خرید مسکن در انگلیس به صورت حدودی زیر است:

اجاره ماهانه آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر: ۷۰۰ پوند
اجاره ماهانه آپارتمان یک خوابه در اطراف شهر: ۵۶۰ پوند
اجاره ماهانه آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر: ۱۱۹۰ پوند
اجاره ماهانه آپارتمان سه خوابه در اطراف شهر: ۹۲۵ پوند
خرید آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر: متری ۳۸۱۵ پوند
خرید آپارتمان یک خوابه در اطراف شهر: متری ۲۸۲۶ پوند


برای مهاجرت به انگلیس، باید مراحل زیر طی شود:

انتخاب نوع ویزای انگلیس (در بخش بعدی، انواع ویزا‌های انگلیس را معرفی خواهیم کرد)

تکمیل فرم آنلاین ویزا در سایت اداره مهاجرت انگلیس

ارسال فرم از طریق ایمیل یا مراجعه حضوری به آژانس

اقدام به رزرو وقت سفارت انگلیس

پرداخت آنلاین هزینه‌های ویزای انگلیس

حضور در سفارت طبق تاریخ مشخص و ارائه مدارک. همچنین مرحله انگشت نگاری هم در سفارت انجام می‌گیرد.

تکمیل فرم درخواست ویزای انگلیس به روش اینترنتی انجام می‌گیرد و فرم هم به زبان انگلیسی است پس لازم است دقت کافی در تکمیل فرم داشته باشید همچنین برای هر فرد باید فرم درخواست ویزا به شکل جداگانه تکمیل شود.

بعد از تکمیل فرم، باید هزینه رزرو وقت در سفارت انگلیس پرداخت شود و پس از گرفتن وقت، حداکثر ۳ ساعت فرصت داده می‌شود تا هزینه پرداخت گردد. در صورت عدم پرداخت هزینه نیز درخواست باطل خواهد شد.

در خصوص مصاحبه در سفارت انگلیس، سفارت این کشور در ایران غیرفعال است پس باید برای انجام مراحل مصاحبه و انگشت نگاری به یکی از کشور‌های همسایه مانند ترکیه و امارات مراجعه نمایید.

لیست مشاغل مورد نیاز در انگلیس

برنامه‌نویسی و توسعه نرم‌افزار

متخصص در زمینه امنیت سایبری

معماری

فیزیک

دستیار فروش

طراحی گرافیک

خدمات سلامت و مراقبت

مدیر عملیات تحلیل‌گر کسب و کار

مهاجرت به انگلیس چقدر زمان نیاز دارد؟

مدت زمان صدور ویزای انگلیس به مجموعه عوامل متنوعی بستگی دارد. به عنوان مثال، برای ویزای ازدواج در ایران، میانگین زمان مورد نیاز حدود ۶ ماه است، اما ممکن است این فرآیند تا ۱۲ ماه نیز طول بکشد. در موازات این مثال، صدور ویزای توریستی در انگلیس معمولاً در حدود ۲ ماه انجام می‌شود.

ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت پسته، تخمه، آجیل و خشکبار + جدول

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز دوشنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۳ + جدول

قیمت سکه و طلا امروز سه‌شنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز سه‌شنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۳ + جدول

قیمت سکه و طلا امروز دوشنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز سه‌شنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز دوشنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۳ + جدول

قیمت تبلت اپل امروز + جدول

قیمت انواع زعفران + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز سه‌شنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز دوشنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۳ + جدول

معرفی جنگنده J-۱۶ چین

قیمت خودرو‌های فولکس واگن در بازار ایران امروز + جدول

عکس/ واکنش احمد خمینی به استقلالی شدن رضاییان

عکس/چهره متفاوت ناریه سریال مختارنامه در سن ۵۶ سالگی

عکس/استایل کلاسیک و خاص بازیگر «به کجا چنین شتابان»

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

مهم‌ترین توصیه‌ها برای سلامت سیستم گوارش

فیلم/پناهیان: ۹۰ درصد حزب‌اللهی‌ها حرف‌های رهبری را نه گوش می‌کنند، نه می‌خوانند

عکس پربازدید از نذری مجری مشهور تلویزیون

با ۲۰۰ میلیون تومان در این محله خانه اجاره کنید + جدول

خشم ژابی آلونسو از سردار؛ ستاره ایرانی از تمرینات کنار گذاشته شد

رقیب احتمالی سیدحسین حسینی در استقلال را بیشتر بشناسید

سرویس مخفی ایالات متحده: پلیس در ساختمانی که مرد مسلح از بالای آن به سمت ترامپ شلیک کرد مستقر بوده است

عکس/مراسم شام غریبان در بیت رهبری

مکرون استعفای نخست‌وزیر فرانسه را پذیرفت

بهترین راه‌های مهاجرت به انگلیس

با مهمترین خواص پونه آشنا شوید

عکس/جنجال مهدی طارمی در ایتالیا؛ اینتر ویدیو معارفه را پاک کرد!

معرفی هلیکوپتر کاموف-۶۰

بمب فوتبال ایران ترکید

متن کامل شیوه‌نامه کمیته‌های انتخاب وزرای هیات دولت چهاردهم

بازداشت ۳ اسرائیلی به ظن همکاری با ماموران اطلاعاتی ایران

عکسی از علی لاریجانی در بیت آیت الله فاضل

زمین‌لرزه نسبتا شدید این استان را لرزاند

پیش بینی بورس فردا چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۳

پیش بینی قیمت دلار فردا چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۳

عکس/ بوسه بر صورت احمدی‌نژاد در روز عاشورا

چهره جدید بهنام بانی در ظهر عاشورا

عکس /نکونام و ستاره استقلال در مراسم عزاداری عاشورا

هشدار دو نهاد امنیتی آمریکا دربارهٔ احتمال «تلافی» سوءقصد به ترامپ

افزایش نجومی قیمت بلیت پرواز نجف -تهران

فاضلی: فرصت‌طلبان به در و دیوار می‌زنند که در شمار نامزد‌های کمیته‌ها باشند

خبر مهم درباره واریز یارانه

سلفی احمدی نژاد با مردم در امامزاده

تصویری از خواننده ماکان بند هنگام بخش نذری

طوفان و باران سیل‌آسا در ننگرهار افغانستان جان ده‌ها نفر را گرفت + فیلم

عکس/واکنش حسام الدین آشنا به گزارش ظریف درباره روند انتخاب کابینه

تامین ارز بخش‌های مختلف اقتصادی از ۲۰ میلیارد دلار گذشت

جلسه مهم کاپیتان استقلال با مدیران باشگاه

عکس / قاب‌هایی از حضور دختران جوان در آئین گل مالی

عکس/ حضور سرمربی اسپانیایی پرسپولیس در مراسم عاشورا

عکس /مورایس در مراسم عزاداری روز عاشورا

صدور مجوز‌های بورسی بدون توجه به عمق بازار

هزینه هنگفت ایلان ماسک برای کمک کارزار ترامپ

فرار جلیلی از کابوس کرسنت + فیلم

عزاداری ظهر عاشورا در میدان امام حسین (ع)

عبور سعید جلیلی از دولت سایه به «دولت رقیب»!

ارزبری خودرو از ابتدای سال چقدر بوده است؟

کدام سکه در حال حاضر بیشترین حباب را دارد؟

یک دیپلمات ارشد کره شمالی به کره جنوبی گریخت

اعلام نتایج قرعه کشی تخصیص خودرو‌های وارداتی در این تاریخ

دوباره آتش به جان جنگل اولنگ افتاد؛ ۵ هکتار دیگر سوخت

فیلم/ انتقاد رئیس ستاد امر به معروف از بودجه این نهاد

بازگشایی سفارت جمهوری آذربایجان در تهران

هشدار نفوذ فرقه پایداری به وزارت نفت دولت چهاردهم+فیلم

احتمال بازگشایی سفارت چند کشور اروپایی در افغانستان