تاریخ انتشار: ۰۷:۵۴ - ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
اقتصاد ۲۴ گزارش می‌دهد؛

بهترین شغل برای زنان در کانادا

مشاغل بسیاری به‌عنوان شغل مناسب بانوان در کانادا شناخته می‌شوند که بانوان می‌توانند با توجه به شرایط، علاقه و میزان درآمد برای اشتغال در هر یک از آن‌ها شروع به تحرک و فعالیت کنند.

بهترین شغل برای زنان در کانادا

اقتصاد۲۴- هدی کاشانیان: شاید شما هم علاقه‌مند به مهاجرت و زندگی در کشور کانادا باشید. با اینکه کانادا به دلیل کمبود نیروی کار جوان یک کشور مهاجرپذیر است، اما باید به این نکته توجه کنید که میزان علاقه و توانایی شما در آن حوزه کاری چگونه است، به‌خصوص اگر شما یک خانم هستید.

بانوان در سراسر دنیا، مشکلات بیشتری برای پیدا کردن شغل دارند، ولی بازار کار مناسب خانم‌ها در این کشور تنوع زیادی دارد و بهتر است شما به‌دنبال بهترین مشاغل مناسب بانوان در کانادا باشید.

مشاغل بسیاری به‌عنوان شغل مناسب بانوان در کانادا شناخته می‌شوند که بانوان می‌توانند با توجه به شرایط، علاقه و میزان درآمد برای اشتغال در هر یک از آن‌ها شروع به تحرک و فعالیت کنند. البته باید توجه داشت که بسیاری از بانوان به خاطر رسیدگی به امورات فرزندان خود، حاضرند دستمزد پایین‌تری دریافت کنند، ولی ساعت کاری‌شان شناور باشد. در ادامه به معرفی برخی از مشاغل که جزو بهترین مشاغل برای زنان در کانادا است، پرداخته می‌شود.

۱- مدیر منابع انسانی: مدیریت منابع انسانی با متوسط به‌عنوان یکی از بهترین شغل‌ها برای بانوان است. این شغل به مدرک دانشگاهی هم نیاز دارد و در کشور کانادا تحت سلطه زنان قرار گرفته است و بانوان در این سمت شغلی به مدیریت و نظارت بر سرمایه انسانی یک سازمان مشغول بوده و عموماً بر انجام و اجرای درست سیاست‌های از پیش تعیین شده سازمان متمرکز هستند.

بهترین شغل برای زنان در کانادا

۲- مدیرعامل: بانوان زیادی هستند که با طی مسیر پیشرفت در یک شرکت یا سازمان به پست مدیرعاملی رسیده‌اند و یا با راه‌اندازی کسب و کار خود به‌عنوان مدیرعامل آن شغل شناخته می‌شوند. کانادا دارای رشته‌های متنوعی در خصوص مدیریت از قبیل رشته mba در کانادا و... هستند.

۳- مسئول پذیرش: این شغل با درآمد سالانه بالاتر از ۳۱ هزار دلار به این دلیل شغل مناسب زنان در کانادا لقب گرفته است که بیشتر این افراد می‌بایست به‌عنوان مسئول پذیرش سازمان‌ها و مکان‌های مختلف نظیر هتل‌ها، رستوران‌ها، مراکز درمانی و… مشغول به کار شوند که خوش سخن باشند و در ارتباط گرفتن با مراجعین خوب عمل کنند.


بیشتر بخوانید: حداقل سرمایه برای مهاجرت به کانادا


۴- آشپزی: افرادی که در این خصوص تجربه دارند و دوره‌ای را در این حرفه گذرانده‌اند، می‌توانند در این رسته در کانادا مشغول به کار شوند. درآمد این شغل با توجه به تجربه افراد و نوع محل کار متفاوت است.

۵- خیاطی: برای حرفه خیاطی نیز فرصت‌های شغلی زیاد وجود دارد از راه اندازی کسب و کار ویژه خود گرفته تا استخدام به عنوان یک خیاط در مزون یا کارخانه‌های تولید لباس.

۶- آرایشگری: فرصت‌های شغلی بی‌انتهایی برای این حرفه وجود دارد از راه اندازی آرایشگاه شخصی و آرایش و پیرایش مشتری‌ها گرفته تا کار به عنوان یک گریمور و آرایشگر در صنعت سینمایی.

بهترین شغل برای زنان در کانادا

۷- طراحی سایت: شاغلان در این حرفه به طراحی، ساخت و توسعه وب سایت‌ها می‌پردازند و عموما در شرکت‌های مرتبط با این شغل نظیر شرکت‌های مشاوره‌ای آی تی (فناوری اطلاعات)، شرکت‌های توسعه اپلیکیشن‌های کامپیوتری و بخش‌های فناوری اطلاعات سازمان‌ها ارگان‌های مختلف مشغول به کار می‌شوند.

۸- دستیار فروش: این حرفه بهترین شغل برای بانوان در کانادا است. دستیاری فروش به فروشندگی در فروشگاه‌های مختلف مثل هایپر مارکت‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای پوشاک اطلاق می‌شود و به سبب علاقه بانوان به این گونه محیط‌ها و ارتباط گرفتن مستقیم با مشتری یکی از مشاغل مناسب برای آن‌ها به شمار می‌رود.

۹- مربیگری: این شغل، هم از نظر درآمد و هم از نظر پیشرفت کاری یکی از شغل‌های عالی در کانادا به شمار می‌رود. مربیگری می‌تواند در هر زمینه‌ای اعم از زمینه ورزشی، هنری یا آموزشی باشد. مربیان برای دانشجویان خود دوره‌های مختلفی برگزار کرده و از آن‌ها حمایت می‌کنند. این شغل برای خانم‌هایی که در حال تحصیل هستند و علاقه دارند بخشی از وقت خود را صرف کار کنند هم بسیار عالی است.

۱۰- روان‌شناسان: روان‌شناسان به بیماران خود کمک می‌کنند تا با هم به مشکلات روان خود غلبه کنند. امروزه نیاز مردم به روان‌شناس بسیار بیشتر از قبل است و از طرفی مردم نسبت به قبل بیشتر تمایل دارند که مشکلات خود را با همراهی یک روان‌شناس مجرب حل کنند.

۱۱- مشاور مدیریت بازرگانی: مشاوران مدیریت بازرگانی و مشاوران مدیریت کسب‌وکار در این بستر کار تجزیه‌وتحلیل داده‌ها را انجام داده و آن‌ها را آنالیز می‌کنند. آن‌ها با آنالیز این داده‌ها به اطلاعات مهمی در خصوص بهبود کسب‌وکار‌ها دست پیدا می‌کنند. سپس با استفاده از این اطلاعات، توصیه‌هایی را به کسب‌وکار‌ها برای موفقیت و کسب سود بیشتر می‌دهند. این شغل علاوه بر امکان پیشرفت و ارتقا، می‌تواند دارای ساعات کاری شناور و منعطف هم باشد و به همین دلیل برای بسیاری از خانم‌ها مناسب و مورد توجه است. در واقع تا زمانی که کسب‌وکار‌ها فعال هستند، این شغل هم پردرآمد است.

۱۲- وکالت: یکی از عواملی که این شغل را تبدیل به یک شغل عالی در کشور کانادا کرده است، میزان درآمد آن است. اگرچه در گذشته این شغل بیشتر برای آقایان مرسوم بود، اما امروزه خانم‌ها هم می‌توانند درآمد‌های عالی را از شغل وکالت کسب کنند.

بهترین شغل برای زنان در کانادا

۱۳- مهندسان نرم‌افزار کامپیوتر: مهندسان کامپیوتر کسانی هستند که می‌توانند در کشور کانادا به درآمد عالی برسند. امنیت شغلی بالا و امکان پیشرفت از دیگر ویژگی‌های مثبت این شغل است. از طرفی در این شغل می‌توان با ساعات کاری شناور هم کار کرد که همین امر عامل مهمی است تا نظر خانم‌ها را برای کار در این حوزه جلب کند.

۱۴- مشاغل آموزشی: تدریس و مدیریت کودکان و نوجوانان از مشاغل پردرآمد در کشور کانادا است. در این مشاغل، افراد برنامه‌های گوناگونی را برای ارتقای آموزش‌وپرورش دانش‌آموزان درنظر می‌گیرند. این برنامه‌ها فقط در حوزه آموزش در مدارس نیست و می‌تواند به آموزش‌های ورزشی و هنری هم روی آورد. 

۱۵- دکتر داروساز: تقریباً با اطمینان می‌توان گفت این حرفه، دومین شغل پردرآمد برای بانوان در کشور کانادا است. افراد داروساز وظیفه تجویز دارو، توصیه به بیماران در خصوص دارو‌های بدون نسخه و تهیه دارو‌های به‌اصطلاح ترکیبی را برعهده دارند. این شغل برای افرادی که قصد دارند در حوزه سلامت و درمان کار کنند یکی از بهترین انتخاب‌های موجود است.

۱۶- دامپزشکی: در گذشته بیشتر آقایان در این رشته تحصیل می‌کردند. اما امروزه بسیاری از خانم‌ها هم در این زمینه بسیار توانا و ماهر هستند. یکی از عواملی که بسیاری از خانم‌ها در این رشته تحصیل می‌کنند، علاقه به حیوانات، و درآمد بالای این شغل است. کارکردن با حیوانات کوچک و خانگی از عواملی است که خانم‌ها را به سمت این رشته جذب می‌کند.

۱۷- بینایی‌سنجی: این افراد به بیماران کمک می‌کنند تا عینک و لنز‌های مناسب را انتخاب و سفارش دهند. این شغل یکی از مشاغل با پتانسیل رشد بالا برای بانوان در کانادا است.

بهترین شغل برای زنان در کانادا

۱۸- تحلیلگر بازار: تقاضا برای مشاغلی که مربوط به بازاریابی باشد بسیار پرطرفدار و مورد نیاز است. اگر شما اطلاعات لازم و توان تحلیل بالایی داشته باشید می‌توانید در این حرفه به موفقیت دست پیدا کنید.

۱۹- ماما: باید بدانید مشاغل کمی در دنیا وجود دارد که مثل مامایی زنانه باشد و همه زنان به آن نیازمند باشند.

۲۰- بازیگر تئاتر: برای انجام این حرفه نیازی به مدرک آکادمیک وجود ندارد، چون این یک حرفه‌ای است که باید نسبت به آن علاقه، اشتیاق و تمایل به یادگیری داشته باشید. یک بازیگر قبل از اجرا دیالوگ‌ها و حرکات خود را تمرین می‌کند و حتی گاهی لازم است بنا به نیاز صحنه بداهه اجرا کند.

ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت گوشت گوسفند، گوساله و مرغ + جدول

قیمت سکه و طلا امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های پارس خودرو امروز + جدول

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت سکه و طلا امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

معرفی بهترین سریال های کره‌ای

دستمزد شهاب حسینی در گناه فرشته لو رفت

رونمایی مصطفی زمانی از همسر عربش/ ناریمان الصالحی کیست؟

قیمت سکه پارسیان امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت اسپیکر حرفه ای، سینما خانگی + جدول

پیش‌بینی قیمت دلار فردا یک‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

بهترین موشک های ایران + مشخصات

قیمت دلار و یورو امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

تعطیلی پنجشنبه هزینه‌زا است

پیش‌بینی قیمت دلار ۹فردا اردیبهشت ۱۴۰۳

حضور معاون فناوری اطلاعات بانک سینا در مرکز ارتباط با مشتریان

رشد 42 درصدی درآمدهای بانک سینا از محل تسهیلات اعطایی

آمار تکان‌دهنده از رشد نرخ فقر در ایران

درباره اولین واکسن سرطان بیشتر بدانید

نمره قبولی دولتمردان در اجرای طرح کالابرگ!

تورم سالانه تولید گوشت از مرز ۱۰۰ درصد عبور کرد

اولین تصویر از شاخص پیش‌بینی کننده تورم در ۱۴۰۳

فیلم/ شمسایی: قهرمانی فوتسال ایران را به پدرم تقدیم می‌کنم

عکس/ علائم وجود میکروب معده

دستگیری ۵ نفر در ارتباط با قتل بازپرس سابق در آمل

عکس/ فوتسال ایران پرافتخارترین تیم قاره کهن

زمان پایان لیگ برتر فوتبال اعلام شد

ایران قهرمان فوتسال آسیا شد

اوسمار طلسم ۵ ساله پرسپولیس را می‌شکند؟

قدرت نمایی این رنج‌روور جذاب، در دمای منفی ۴۰درجه + عکس

روابط‌عمومی‌ها برند سازمان را حفظ می‌کنند

بانک تجارت اولین برات الکترونیک سپامی را صادر کرد

خبر مهم مالیاتی برای صاحبان مشاغل

بانک تجارت در فروردین ۱۴۰۳ جمعا ۱۶۹۸ فقره وام ازدواج و فرزندآوری پرداخت کرد

خبر بد درباره افزایش حق مسکن کارگران

حال معیشت کارگران خوب نیست

فیلم/ اوضاع شورای شهر در روز شوراها بهم ریخت!

دستگیری خفت گیری که در اتوبوس با زنجیر به جان مردم افتاد! + فیلم

قیمت نفت کاهش یافت

زنگ خطر خشک شدن درختان پایتخت به صدا در آمد

فیلم/ توضیحات کارآگاه معروف از سرقت صندوق امانات بانک ملی

زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها مشخص شد+ جزییات

حداقل دستمزد کارگران چقدر کاهش پیدا کرد؟

عکس/اجاره‌ مسکن در تهران چند؟

خبر مهم درباره دریاچه ارومیه

عکس دیده نشده از جشن ازدواج غلامرضا تختی و شهلا توکلی

احتمال برگزاری الکترونیک انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۴

آبگیری تالاب آق گل پس از سه سال خشکسالی

فاجعه تمام عیار در زمین تمرین استقلال+ عکس

حساب بانکی چه کسانی مشمول مالیات می‌شود؟

تولید نفت ایران ۵۰۰ هزار بشکه افزایش یافت

نسرین جوادزاده، بازیگری که در ترکیه ستاره شد + عکس

فیلم/مقایسه عملکرد امارات و ایران در مواجهه با سیل!

نخستین واریزی متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان چقدر است؟

فیلم/علت ناراحتی محمدعلی بهمنی از محسن چاوشی چه بود؟

سکه امامی ۴۰ میلیونی شد

خروج تعدادی از اعضای شورای شهر حین سخنرانی زاکانی+ فیلم

تولد پسر حامد آهنگی با تم فوتبالی + عکس و فیلم

مرگ‌بارترین بزرگراه‌های پایتخت در تصادفات رانندگی

دلار در حال برگشت به کریدور ۵۰ هزار تومانی

فیلم/ صحبت‌های احساسی پدر ترانه علیدوستی درباره دخترش

فیلم/واکنش به افشای قرارداد‌های واگن از چین با شهرداری تهران

اولین خروجی پرسپولیس مشخص شد