تاریخ انتشار: ۱۲:۲۵ - ۱۱ مرداد ۱۴۰۳

جدیدترین نظرسنجی‌ها درباره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

نظرسنجی فاکس نیوز پس از اعلام خبر کناره گیری بایدن در چهار ایالت از هفت ایالت خاکستری یعنی مینه سوتا، میشیگان، پنسیلوانیا و ویسکانسین نشان می‌دهد هریس و ترامپ وضعیت یکسانی دارند.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

اقتصاد۲۴-رسانه‌های آمریکایی از جمع آوری حدود ۲۰۰ میلیون دلار در طول یک هفته برای کمپین انتخاباتی هریس خبر داده اند. این خبر به انضمام انتشار برخی نظرسنجی‌ها که از کم شدن فاصله ترامپ و هریس در سطح ملی خبر می‌دهد، اعجاب انگیز است. اما سوال اینجاست که واقعا کدام یک از کاندیدا‌ها در آمریکا پیشروست؟ آیا نظرسنجی‌های کنونی قابل اعتمادند؟

دموکرات‌ها چه می‌گویند؟

تونی فابریزیو، مشاور ارشد کمپین‌های انتخاباتی ترامپ و جزو معدود کسانی است که پیروزی ترامپ بر هیلاری کلینتون در سال ۲۰۱۶ را پیش بینی کرده بود. نیویورک تایمز گزارشی بر اساس پیش بینی جدید این چهره منتشر کرده است.

کریستن سولتیس ستون نویس نیویورک تایمز با اشاره به این واقعیت که کمپین‌های انتخاباتی کانددیا‌ها معمولاً نظرسنجی‌هایی را به بیرون درز می‌دهند که روایت دلخواه آن‌ها را به نمایش بگذارند، نوشته با این حال هر وقت فابریزیو یک نظرسنجی را منتشر کند، من آن را جدی می‌گیرم.

او به هشدار هفته گذشته فابریزیو با عنوان «ماه عسل هریس» اشاره کرده و نوشت: دو روز بعد از این یادداشت نظرسنجی مشترک نیویورک تایمز/ کالج سیه نا نشان داد که فاصله ترامپ در سطح ملی نسبت به معاون رئیس‌جمهور کامالا هریس، یک درصد است. این درحالی است که چندی قبل همین نظرسنجی فاصله ترامپ با بایدن را شش درصد نشان داده بود.

نیویورک تایمز به دو وجه تمایز هریس در کوتاه مدت اشاره کرده و آن را اتحاد و انرژی خوانده است.

این رسانه نوشته: اولین مورد، اولین ویژگی او داشتن یک وحدت حزبی است. او بدون برگزاری هیچ یک از مراحل نبرد‌های مقدماتی به نامزد احتمالی حزب تبدیل شده است. هریس مجبور نبوده سال گذشته را صرف ضربه زدن به رقبای دموکرات خود کند یا تلاش کند تا رقبای دموکرات را مورد ضرب و شتم قرار دهد.

نیویورک تایمز ویژگی دوم هریس را توانایی او در احیای ائتلاف رای دهندگان دموکرات برای بازگشت به دوران اوباما خوانده است. این رسانه نوشته: رابطه دموکرات‌ها همیشه با رای‌دهندگان زیاد خوب نبوده، اما با شروع کمپین‌های سال ۲۰۰۸، دموکرات‌ها واقعاً بسیج شدند. رای دهندگان رنگین پوست به طرز قابل توجهی افزایش یافته و هراس جمهوری خواهان را برانگیخته شده است. شواهد اولیه حاکی از آن است که رقابت هریس و ترامپ، شور گذشته را به کمپین دموکرات‌ها برگردانده است.

طبق گزارش هفته گذشته نظرسنجی Times/Siena، هریس در میان گروه‌هایی که بایدن در آن‌ها ضعیف‌ترین رای را داشت، به ویژه رای دهندگان جوان‌تر و غیرسفید پوست، محبوب‌تر از ترامپ است.

نشریه آتلانتیک درباره نقش جنسیت در انتخابات ۲۰۲۴ گزارشی نوشته است. نویسنده این یادداشت، درک تامپسون می‌گوید که به این سادگی نیست که بگوییم جمهوری خواهان حزب مردان و دموکرات‌ها حزب زنان هستند، بلکه جمهوری خواهان حزب افرادی هستند که به مقوله جنسیت به شیوه‌ای بسیار سنتی‌تر فکر می‌کنند، در حالی که مردان و زنان دموکرات دیدگاه بسیار متفاوتی دارند.

کریس اندرسون، یک کارشناس نظرسنجی کهنه کار دموکرات می‌گوید هنوز برای پیش بینی زود است.


بیشتر بخوانید:آیا تصدی یک زن در وزارت راه و شهرسازی قطعی شده است؟/ فرزانه صادق مالواجرد کیست؟


اندرسون گفته: «زمان مشخص خواهد کرد. واقعیت این است که هریس تازه نامزد شده و خطوط مبارزات انتخاباتی هنوز ترسیم نشده است.»

جمهوری خواهان چه میگویند؟

فاکس نیوز یکی از مهمترین رسانه‌های جمهوری خواه آمریکا گزارشی با استناد به اظهارات تونی فابریزیو با عنوان «ماه عکس کاملا هریس در نظرسنجی‌ها تا کی طول می‌کشد؟» منتشر کرده است. این رسانه می‌گوید بار دیگر نظرسنجی‌های مربوط به انتخابات ریاست جمهوری در وضعیت «درصد خطا» قرار گرفته اند.

این رسانه جمهوری خواه می‌گوید با معرفی کامالا هریس معاون رئیس جمهور به عنوان نامزد احتمالی دموکرات‌ها در انتخابات ۲۰۲۴، نظرسنجی‌ها با حاشیه‌ای از خطا همراه شده اند و از همه این‌ها مهمتر، احتمالا یک بار دیگر ایالات خاکستری که جبهه نبرد دو حزب هستند قرار است نتیجه انتخابات ریاست جمهوری را تعیین کنند.

نظرسنجی فاکس نیوز پس از اعلام خبر کناره گیری بایدن در چهار ایالت از هفت ایالت خاکستری یعنی مینه سوتا، میشیگان، پنسیلوانیا و ویسکانسین نشان می‌دهد هریس و ترامپ وضعیت یکسانی دارند. هریس در مینه سوتا ۵۲ درصد در برابر ۴۶ درصد ترامپ دارد و ترامپ در ویسکانسین ۵۰ درصد در برابر ۴۹ درصد هریس به دست آورده است. در میشیگان و پنسیلوانیا آرای دو کاندیدای یکسان است.

فاکس نیوز نوشته در مینه‌سوتا و نیوهمپشایر، جمهوری‌خواهان چندین دهه است که در انتخابات ریاست‌جمهوری پیروز نشده‌اند، اما نظرسنجی‌های پیش از کناره گیری نشان می‌داد که ترامپ در رقابت نزدیک با بایدن بوده، اما آخرین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که دموکرات‌ها با هریس در صدر جدول، مجدداً با اختلاف کم، پیشتاز شده‌اند.

تونی فابریزیو، کارشناس کهنه کار حوزه نظرسنجی در حزب جمهوری خواه، که برای کمپین ترامپ نظرسنجی انجام می‌دهد، سه شنبه گذشته این نتایج را پیش بینی کرده و به آن عنوان «ماه عسل هریس» داده بود.

فابریتزیو در یادداشتی نوشته بود: «در نظرسنجی‌های پیش رو به ویژه نظرسنجی‌های ملی، هریس بر ترامپ پیروز می‌شود یا حتی پیشروی می‌کند.»

او گفته بود: دموکرات‌ها و رسانه‌های جریان اصلی تلاش خواهند کرد این نظرسنجی‌ها را به‌عنوان دلیلی بر تغییر رقابت نشان بدهند، اما اصول رقابت ثابت می‌ماند. دموکرات‌ها با کنار گذاشتن یم نامزد، نمی‌توانند نارضایتی رأی‌دهندگان از اقتصاد را تغییر دهند.

فابریزیو استدلال کرده: «تورم، جنایت، مرز‌های باز، هزینه‌های مسکن بدون اشاره‌ای به نگرانی از دو جنگ خارجی دلیل نگرانی رای دهندگان است».

او پیش‌بینی کرد که "به زودی، "ماه عسل" هریس به پایان خواهد رسید و رای دهندگان دوباره بر نقش او به عنوان شریک بایدن تمرکز خواهند کرد.

فابریزیو تأکید کرده «در حالی که نظرسنجی‌های عمومی ممکن است در کوتاه‌مدت تغییر کند، اما هریس نمی‌تواند ماهیت کارهایش را تغییر دهد».

اسوشیتدپرس گزارشی نوشته و به نتیجه نظرسنجی‌ها در روز‌های اخیر اشاره کرده است. این رسانه نوشته کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور، در روز‌های ابتدایی نامزدی‌اش به دموکرات‌ها انرژی داده و در برخی حوزه‌های انتخابیه کلیدی دموکرات‌ها وضعیت بهتری پیدا کرده اند.

بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات Associated Press-NORC که پس از کناره گیری بایدن از رقابت‌های انتخاباتی انجام شده، حدود ۸ نفر از هر ۱۰ دموکرات می‌گویند که اگر هریس نامزد دموکرات‌ها برای ریاست جمهوری شود، تا حدودی یا بسیار راضی خواهند بود.

در یک نظرسنجی جداگانه توسط AP-NORC که قبل از کناره گیری بایدن انجام شده، نشان نی داد پس از مناظره او با دونالد ترامپ، تنها حدود ۴ نفر از هر ۱۰ دموکرات می‌گفتند که تا حدودی یا بسیار از کاندیداتوری بایدن راضی هستند.

اسوشیتدپرس نوشته: تغییر سریع دیدگاه‌ها در میان دموکرات‌ها در چنین بازه زمانی کوتاهی نشان می‌دهد که حزب چقدر سریع پشت هریس متحد شده است.

این رسانه میگوید با این حال، همچنان شاهد رقابت سختی بین هریس و ترامپ هستیم: اکثریت بزرگسالان ایالات متحده، ۵۶ درصد، می‌گویند که اگر ترامپ و هریس نامزد‌های احزاب در انتخابات نوامبر باشند، احتمال پیروزی ترامپ بیشتر است.

حدود ۷ نفر از هر ۱۰ بزرگسال سیاهپوست و حدود نیمی از بزرگسالان اسپانیایی تبار از هریس به عنوان نامزد دموکرات‌ها راضی هستند و این افزایش قابل توجهی به نفع دموکرات ها، نسبت به آمار‌ها در اوایل ماه ژوئیه است. در آن زمان حدود نیمی از بزرگسالان سیاه پوست و ۱۵ ٪ از بزرگسالان اسپانیایی از بایدن به عنوان دموکرات احساس رضایت داشتند.

سهم افراد جوان‌تر (آن‌هایی که زیر ۴۵ سال سن دارند) که می‌گویند از هریس به عنوان نامزد راضی هستند، در حدود ۴ در ۱۰ شده و این آمار هم از ۱۷ درصد جوانانی که در ماه ژوئیه ابراز رضایت از بایدن کرده بودند بسیار بیشتر است.

به گزارش اسوشیتدپرس، نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که میزان مطلوبیت کلی هریس اندکی افزایش یافته و از ۳۹ درصد در ابتدای تابستان - قبل از مناظره - به ۴۶ درصد در حال حاضر رسیده است. نظرات دموکرات‌ها در مورد هریس نیز در جهت مثبت تری تغییر کرده است. از هر ۱۰ دموکرات، ۸ دموکرات دیدگاه مثبتی نسبت به هریس دارند که در مقایسه با ۷ در ۱۰ در اوایل ژوئن، اندکی افزایش یافته است.

به گزارش این رسانه حدود ۴ نفر از هر ۱۰ آمریکایی می‌گویند که انتخاب یک زن یا یک رنگین پوست به عنوان رئیس جمهور برای کشور چیز خوبی است.

بخش دیگری از گزارش نشان می‌دهد اکثر آمریکایی ها، ۵۴ درصد، می‌گویند که درباره تصمیم بایدن برای کناره گیری از رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری ۲۰۲۴ چیز‌های زیادی شنیده یا خوانده اند. حدود سه چهارم آمریکایی‌ها از تصمیم او برای کناره‌گیری به عنوان نامزد دموکرات‌ها برای ریاست‌جمهوری، حمایت می‌کنند. آمار‌ها نشان می‌دهد کناره گیری بایدت از رقابت ها، دیدگاه آمریکایی‌ها را نسبت به او تغییر نداده است. همچنان از هر ۱۰ آمریکایی، ۴ نفر از نحوه عملکرد بایدن به عنوان رئیس جمهور ابراز رضایت کرده اند. این عدد تقریباً مطابق با وضعیت دو سال گذشته است. میزان محبوبیت بایدن مشابه قبل از کناره گیری وی از رقابت است.

گزارش همچنین نشان می‌دهد اکثر آمریکایی‌ها ترامپ را دارای مزیت رقابتی بهتری در انتخابات نوامبر می‌دانند. اکثریت بزرگسالان ایالات متحده می‌گویند که اگر ترامپ و هریس نامزد شوند، احتمال پیروزی ترامپ بیشتر است. از هر ۱۰ جمهوری‌خواه، ۹ نفر می‌گویند احتمال اینکه ترامپ رئیس‌جمهور شود بیشتر است، در حالی که از هر ۱۰ دموکرات فقط ۷ نفر در مورد هریس چنین تحلیلی دارند.

منبع: رویداد24
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

فیلم/ سردار حاجی زاده: منتظر فرصت عملیات وعده صادق ۲ هستیم

قیمت انواع دستگاه ماینر امروز + جدول

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

قیمت انواع گوشی موبایل اپل امروز + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت انواع لپ تاپ اچ پی HP امروز + جدول

قیمت سکه و طلا امروز چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ + جدول

قیمت انواع لپ تاپ ایسوس امروز + جدول

قیمت سیمان امروز ۱۰ مرداد ۱۴۰۳+ جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ + جدول

عکس/شوخی جالب و خنده‌دار مردم با امضای پزشکیان

آخرین اخبار از ترور اسماعیل هنیه در تهران و واکنش‌ها به آن + عکس و فیلم

عکس/ نحوه ترور اسماعیل هنیه در تهران

عکس/تمام خانواده اسماعیل هنیه که ترور شدند

عکس/ ترور اسماعیل هنیه در تهران در صدر اخبار رسانه‌های جهان

اینفوگرافی/ کدام موشک مخصوص ترور طراحی شده است؟

عکس/ شبنم قلی خانی در ساحل دبی

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

مرگ آرام تخت جمشید در پی افزایش فرونشست زمین

علیرضا نیکبخت: من از چهره‌ام پول در می‌آورم

۹ درخواست بورسی از دولت جدید

چهره‌های سیاسی در مراسم تشییع پیکر اسماعیل هنیه چه گفتند؟

اسماعیل هنیه هنگام نماز شب ترور شد؟

بررسی واکنش بازار ارز و سکه در پنج تاریخ مهم

عکس/ چگونگی شناسایی محل اسماعیل هنیه

اینفوگرافی/ روند گرم شدن ایران و جهان در ۱۰۰ سال گذشته

فیلم/ گفتگوی عربی رهبر انقلاب با پسر اسماعیل هنیه

توهین نژادپرستانه ترامپ به کامالا هریس: تو هندی هستی یا سیاهی؟

عکس/ واکنش محسن میردامادی به شهادت هنیه با هشتگ نفوذی

اعلام برنامه زمانی آزمون‌های سراسری سال ۱۴۰۴+جدول

دلار در کریدور بالاتر جا خوش کرد؟

تصویری از اسماعیل هنیه و مسعود پزشکیان در دیوارنگاره ولیعصر

حراج شمش طلای مرکز مبادله ایران به ایستگاه ۴۰ رسید

اجاره‌های نجومی در شهر جدید پردیس + جدول

فیلم/ سکانس عجیب سریال گاندو که پس از ترور هنیه وایرال شد

خالد مشعل گزینه جانشینی هنیه کیست؟/ رییس دفتر سیاسی پیشین حماس چطور از سوء قصد اسرائیلی‌ها در پایتخت اردن جان سالم به در برد؟

آپدیت جدید تلگرام با قابلیت‌های مدرن+ عکس

کدام نمادها بیشترین و کمترین بازدهی را داشتند؟ + اینفوگرافی

جدیدترین نظرسنجی‌ها درباره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

تغییرات چشمگیر قیمت‌ این خودروها در بازار

شهادت هنیه تاثیری بر بازار ارز ما نخواهد داشت

فیلم/ نگاه رهبر انقلاب به جایگاه در حال بازسازی نمازجمعه قبل از آغاز نماز بر پیکر شهید هنیه

ذخیره زیر ۲۰درصدی ۱۰ سد مهم کشور + جدول

جزییات واریز حقوق ۳ میلیونی به حساب بازنشستگان

شارژ طلا با تشدید ریسک‌ها

اسماعیل هنیه با این سلاح به شهادت رسید +عکس

قیمت جدید گوشت، مرغ، برنج و روغن اعلام شد + جدول

عکس/ آخرین وداع فرزندان شهید اسماعیل هنیه با پدر

نرخ تورم سالانه کالا‌ها و خدمات در تیرماه ۱۴۰۳+ نمودار

تصویری از پیکر شهید فواد شکر، فرمانده راهبردی حزب الله

قیمت جدید سیمان امروز ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ + جدول

رشد قیمت بیت کوین در انتظار بازار است؟

عکس/ تصویری عجیب و تاسف‌برانگیز از دریاچه ارومیه

علت انتخاب تهران برای ترور اسماعیل هنیه چه بود؟

افزایش عجیب رهن و اجاره در کرج + جدول

نامه پادشاه عربستان به مسعود پزشکیان+ عکس

عکس/ اشک‌های پزشکیان در مراسم اقامه نماز اسماعیل هنیه

روی خوش بازار خودرو به دولت جدید

عکس/ تصاویری از عجیب‌ترین تماشاگران المپیک پاریس

تاثیر مثبت عارف بر جو روانی بورس

محل سکونت اسماعیل هنیه چگونه ردیابی شد؟

فیلم/ محل شهادت اسماعیل هنیه در تهران

انهدام باند توزیع سکه‌های تقلبی طلا؛ هشدار پلیس به خریداران و طلا فروشی‌ها

فیلم/ پیام دختر هنیه به نتانیاهو: خون پدرم پیروزی را رقم خواهد زد

عکس/ ساختمان محل ترور اسماعیل هنیه از مسیر قدیمی توچال!

پیش‌بینی قیمت سکه امروز ۱۱ مرداد ۱۴۰۳

منطقه شیرین خرید دلار از دست رفت؟

موقعیت زمانی و مکانی یک ترور؛ چرا تهران برای ترور هنیه انتخاب شد؟/ واکنش ایران چه خواهد بود؟