تاریخ انتشار: ۱۳:۳۸ - ۰۷ شهريور ۱۴۰۳
اقتصاد۲۴ گزارش می‌دهد؛

آنچه باید از ایرپاد ۴ اپل بدانید/ امکانات هیجان انگیز ایرپاد جدید اپل

با اعلام طرح رونمایی از ایرپاد ۴، علاقه‌مندان به فناوری و محصولات اپل با هیجان و ترقیب بسیاری روبرو هستند. به‌گفته «مارک گرمن» خبرنگار بلومبرگ و افشاگر اپل دو مدل جدید از ایرپاد ۴ را به‌زودی و احتمالاً در اوایل پاییز عرضه می‌شود. ایرپاد‌های جدید شامل مدلی اقتصادی و مدلی میان‌رده خواهند بود که به‌ترتیب جایگزین ایرپاد ۲ و ایرپاد ۳ خواهند شد.

آنچه باید از ایرپاد ۴ اپل دانست

اقتصاد۲۴- هدی کاشانیان: ایرپاد ۴ اپل نسل جدیدی از هدفون‌های بی‌سیم شرکت اپل است که دارای ویژگی‌های بهبود یافته‌ای نسبت به مدل‌های قبلی است. اپل نزدیک به دو سال پیش نسل سوم ایرپادز را معرفی کرد و حالا به نظر می‌رسد باید کم‌کم منتظر نسل چهارم این پوشیدنی محبوب باشیم. اما سوال اصلی اینجاست که در صورت عرضه ایرپادز نسل ۴، این محصول چه ویژگی‌های جدیدی می‌تواند داشته باشد. بسیاری از تغییرات و بهبود‌هایی که با ایرپادز نسل ۳ ارایه شد، از نسل اول ایرپادز پرو سرچشمه گرفته بود؛ بنابراین می‌توان انتظار داشت که بسیاری از بروزرسانی‌های نسل چهارم ایرپادز، توسط نسل دوم ایرپادز پرو شکل گرفته باشد.

رونمایی از ایرپاد ۴ اپل

با اعلام طرح رونمایی از ایرپاد ۴، علاقه‌مندان به فناوری و محصولات اپل با هیجان و ترقیب بسیاری روبرو هستند. به‌گفته «مارک گرمن» خبرنگار بلومبرگ و افشاگر اپل دو مدل جدید از ایرپاد ۴ را به‌زودی و احتمالاً در اوایل پاییز عرضه می‌شود. ایرپاد‌های جدید شامل مدلی اقتصادی و مدلی میان‌رده خواهند بود که به‌ترتیب جایگزین ایرپاد ۲ و ایرپاد ۳ خواهند شد. مشخصات فنی و قابلیت‌های این ایرپاد‌ها هنوز مشخص نیستند، اما انتظار می‌رود اپل در این مدل‌ها از فناوری‌های پیشرفته‌تری استفاده کند. 

گرمن می‌گوید که نسخه میان‌رده‌ی ایرپاد ۴ قابلیت حذف نویز فعال خواهد داشت؛ در‌حالی‌که ایرپاد ۴ اقتصادی از این ویژگی بی‌بهره خواهد بود. احتمالاً هر دو نسخه‌ی ایرپاد ۴ از درگاه USB-C استفاده می‌کنند و نسخه‌ی اقتصادی ایرپاد ۴ برخلاف نسخه‌ی میان‌رده فاقد قابلیت شارژ بی‌سیم است. خالق آیفون این تفاوت را بین ایرپاد ۲ و ایرپاد ۳ نیز قائل شده بود؛ پس انتظار می‌رود این رویه را در ایرپاد‌های جدید هم ادامه دهد.

تغییرات در طراحی ایرپاد ۴

شایعه شده است که ایرپادز نسل بعدی دارای طراحی به‌روز شده‌ای است که شبیه به تلاقی بین ایرپادز فعلی و ایرپادز پرو، با ساقه‌های کمی کوتاه‌تر است. انتظار می‌رود تناسب در این محصول بهبود یابد، اما هنوز مشخص نیست که آیا اپل سری‌های گوش سیلیکونی را به آن اضافه خواهد کرد یا خیر.

استاندارد IP بهتر در ایرپاد ۴

ساقه‌ها و بدنه ایرپاد۴ در برابر قطرات آب مقاوم هستند؛ اما درجه بندی مقاومت در برابر گرد و غبار باعث می‌شود نسل بعدی ایرپاد ۴ بیش از پیش متمایز باشد. به این صورت که ایرپاد ۴ دارای استاندارد IPX۴ به معنای مقاومت در برابر قطرات آب و تعریق است که برای ورزش گزینه مناسبی به نظر می‌رسد. با توجه موارد فوق انتظار می‌رود که استاندادی که قرار است اپل برای ایرپاد ۴ خود در نظر بگیرد ترکیبی ضد گرد و غبار و آب باشد تا انتخاب خوبی برای صخره نوردی یا اشخاصی که مناطق بیابانی زندگی می‌کنند، باشد.

چیپست H۲ در ایرپاد ۴

یکی از جنبه‌های کلیدی که ایرپادز نسل بعدی احتمالاً دارد و از ایرپادز پرو ۲ به ارث خواهد برد، تراشه H۲ است. هر دو نسل دوم و سوم ایرپادز در حال حاضر دارای تراشه H۱ هستند. اپل می‌گوید تراشه H۲ وقتی با یک درایور صوتی کم اعوجاج جدید و تقویت کننده سفارشی در ایرپادز پرو جفت شود، یک «تجربه آکوستیک استثنایی» را ارایه می‌دهد. ایرپادز پرو باس غنی‌تر و صدای شفاف‌تری را در طیف وسیع‌تری ازفرکانس‌ها به ارمغان می‌آورد که بخشی از آن به دلیل پیشرفت‌های صوتی محاسباتی توسط تراشه H۲ است، بنابراین به نظر می‌رسد پیشرفت‌های مشابهی در نسل چهارم ایرپادز وجود داشته باشد. ایرپادز ۴ همچنین به لطف تراشه H۲، می‌تواند بهبود‌هایی در صدای فضایی شخصی‌سازی شده، اتصال سوییچ سریع‌تر بین دستگاه‌ها و اطلاعات پایدار باتری وجود داشته باشد.

آنچه باید از ایرپاد ۴ اپل دانست

بلوتوث ۵.۳ در ایرپاد ۴

در ایرپادز پرو، تراشه H۲ با اتصال بلوتوث ۵.۳ همراه است. بسیاری از محصولات اپل اکنون دارای بلوتوث ۵.۳ هستند، بنابراین ایرپادز نسل چهارم به احتمال زیاد این ارتقا را دریافت خواهند کرد. بلوتوث ۵.۳ اتصال سریع‌تر و پایدارتری را با لوازم جانبی بلوتوث ارایه می‌دهد و همچنین راندمان انرژی را بهبود می‌بخشد که می‌تواند به عمر باتری بیشتر کمک کند.

کنترل‌های صدا در ایرپاد ۴

امکان دیگری که در مورد ایرپادز نسل جدید وجود دارد، این است که کاربر بتواند از طریق ایرپادز کنترل‌های کم و زیاد کردن صدا را داشته باشد. برای این منظور کافیست کاربر به سادگی انگشت شست خود را روی ساقه ایرپادز قرار دهد و از انگشت اشاره خود برای کشیدن به سمت بالا یا پایین روی قسمت کوچک کنترل لمسی استفاده کند؛ بنابراین همانطور که گفتیم، این ویژگی پیشرفته که در ایرپادز پرو و ایرپادز مکس وجود دارد، می‌تواند در نسل جدید ایرپادز نیز یافت شود. 

بهبود‌های قابلیت فایند مای در ایرپاد ۴

کیس شارژ مگ سیف ایرپادز احتمالاً چندین پیشرفت را برای ادغام عمیق‌تر با ویژگی فایند مای دریافت خواهد کرد. نسل دوم ایرپادز پرو دو ویژگی کلیدی را در این زمینه معرفی کرد: تراشه U۱ برای ردیابی دقیق و اسپیکر داخلی.

در حال حاضر آیفون یا آیپد قابلیت پیدا کردن موقعیت مکانی دستگاه را در برنامه «فایند مای» دارد، اما این یک تجربه محدود در مدل فعلی است و صرفاً نشان می‌دهد که آیا ایرپادز در نزدیکی شما است یا خیر. تراشه U۱ به آیفون شما اجازه می‌دهد فلشی را نشان دهد که در جهت ایرپادز شما قرار دارد و فاصله تقریبی را از شما اعلام می‌کند و حتی پیامی مبنی بر اینکه آیا ایرپادز در طبقه دیگری قرار دارد یا خیر می‌دهد. به طور مشابه در حال حاضر می‌توانید صدایی را در ایرپادز خود پخش کنید تا به شما در یافتن آن کمک کند، اما این صدا از طریق هدفون پخش می‌شود. اگر هدفون‌ها داخل جعبه شارژ باشند، به احتمال زیاد صدا کاملا خفه خواهد شد. با جدیدترین ایرپادز پرو، اپل یک اسپیکر را به قاب شارژ اضافه کرد که به کاربران این امکان را می‌دهد تا با وضوح بیشتری هشدار مکان را از ایرپادز خود بشنوند و حتی زمانی که کیس از هدفون جدا است مکان آن را پیدا کنند. انتظار می‌رود که یک اسپیکر یکسان به نسخه رده بالای ایرپادز استاندارد در نسخه بعدی بیاید.

باتری بادوام‌تر در ایرپاد ۴

تراشه H۲ نسبت به تراشه H۱ در ایرپادز نسل دوم و سوم، کم مصرف‌تر است. در ایرپادز پرو، تراشه H۲ و بلوتوث ۵.۳ با فعال کردن قابلیت حذف نویز فعال نسبت به نسل قبلی، یک ساعت و نیم بیشتر زمان گوش دادن را فراهم می‌کند. اگر این تراشه در ایرپادز استاندارد هم اعمال شود، این می‌تواند به افزایش عمر باتری از ۵ ساعت به حدود شش و نیم ساعت تبدیل شود.

هماهنگی با شارژر اپل واچ در ایرپاد ۴

ایرپادز نسل سوم می‌تواند از طریق مگ سیف، شارژر بی‌سیم با استاندارد Qi یا کابل لایتنینگ شارژ شود. اپل با جدیدترین مدل ایرپادز پرو قابلیت استفاده از شارژر اپل واچ را به عنوان یک روش شارژ دیگر اضافه کرد. به نظر نمی‌رسد اپل فناوری‌های شارژ را به عنوان یک ویژگی انحصاری فقط برای سری پرو ایرپادز خود در نظر بگیرد، بنابراین به عنوان یک ابزار اساسی احتمال زیادی می‌رود این ویژگی به نسل چهارم ایرپادز نیز منتقل شود تا شاهد تطبیق‌پذیری بیشتری در محصولات اپل باشیم.

عملکرد به عنوان سمعک در ایرپاد ۴

در یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری که اواخر سال آینده ارایه می‌شود، ظاهراً اپل عملکرد سمعک را اضافه می‌کند و به ایرپادز اجازه می‌دهد به عنوان یک سمعک بدون نسخه (OTC) جایگزین سمعک‌های سنتی باشد. سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) در سال ۲۰۲۲ گزینه‌های سمعک را تایید کرد و راه را برای اپل برای عرضه ایرپادز به عنوان یک دستگاه کمک کننده برای افراد کم شنوا هموار کرد. همچنین ظاهراً اپل قصد دارد تست‌های شنوایی ارایه دهد که به کاربران ایرپادز اطلاع دهد که آیا دچار کم شنوایی هستند یاخیر.

تاریخ عرضه ایرپاد ۴

هیچ شایعه خاصی در مورد تاریخ عرضه ایرپادز ۴ منتشر نشده است، اما اواخر سال ۲۰۲۴ یا اوایل سال ۲۰۲۵ در حال حاضر محتمل‌ترین بازه زمانی به نظر می‌رسد. اپل سه نسل از ایرپادز خود را در سال‌های ۲۰۱۶، ۲۰۱۹ و ۲۰۲۱ عرضه کرد. دو مدل ایرپادز پرو در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۲ عرضه شدند، در حالی که ایرپادز مکس در ساب ۲۰۲ معرفی شد. انتظار نمی‌رود مدل جدیدی از ایرپادز در سال جاری عرضه شود، اما سال‌های ۲۰۲۴ یا ۲۰۲۵ به احتمال زیاد زمان رونمایی از ایرپادز نسل چهارم خواهد بود.

جدول زمانی گورمن برای تغییر به USB-C نشان می‌دهد که نسل بعدی ایرپادز ممکن است در سال ۲۰۲۴ عرضه شود، اما قانون اتحادیه اروپا که اپل را ملزم می‌کند ایرپادز را به USB-C تغییر دهد، فقط در مورد مدل‌های جدید اعمال خواهد شد، به این معنی که اپل موظف نیست در یک تاریخ معین ایرپادز جدیدی را معرفی کند. شایعه شده است که اپل قصد دارد نسخه ارزان قیمت ایرپادز را با قیمت ۹۹ دلار بین نیمه دوم سال ۲۰۲۴ تا نیمه اول سال ۲۰۲۵ عرضه کند. در نیمه دوم سال ۲۰۲۴ نسل سوم ایرپادز سه ساله می‌شود و این موضوع به این معنی است که رونمایی از ایرپادز جدید محتمل‌تر می‌شود.

ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

ناموفق ترین دولت ها در کنترل تورم + نمودار

آخرین قابلیت‌های جدید اینستاگرام+ عکس

میزان پرشدگی سد‌ها به چند درصد رسید؟

میزان عیدی و پاداش کارمندان دولت مشخص شد

سیگنال دولت به بانک مرکزی برای کاهش تعداد نرخ های ارز

عکس/ برادر مالک تلگرام تحت تعقیب قرار گرفت

آخرین وضعیت آبله میمونی در کشور

عکس/ غزل شاکری عزادار شد

طالبان یک همسایه پر هزینه؛ بررسی میزبانی ۴۰ ساله مهاجران و مسئولیت دولت چهاردهم در قبال چالش‏‌های امنیتی افغانستان

این ماشین ایران خودرو را بخرید انگشتتان قطع می‌شود! + عکس

فیلم/ بغض و گریه خانم بازیگر در ختم زهره حمیدی

عکس/ استایل شیک و جذاب لیندا کیانی

واکنش اتاق اصناف تهران به افزایش قیمت نان

شرط دولت پزشکیان برای ساماندهی اتباع افغان

درخواست شریفی زارچی از مسعود پزشکیان

زمان برگزاری قرعه‌کشی ایران‌خودرو

برای جلوگیری از گرمازدگی چه کنیم؟ / بعد از گرمازدگی چه کنیم؟

معرفی تانک سبک سنتارو ایتالیا

عکس/ سلفی متفاوت نیلوفر پارسا با استایل جدید

عکس/ ورود اولین هواپیما به ایران

احیاء کنوانسیون خزر کورسوی امید؛ هشدارهای اقتصادی در مورد بنادر دریای شمال بعد از هشدارهای محیط‌زیستی

عکس/وضعیت زنان افغانستان پیش از ظهور طالبان

آنچه باید از ایرپاد ۴ اپل بدانید/ امکانات هیجان انگیز ایرپاد جدید اپل

دلار در منطقه جدید ثابت ماند

اعلام رای کمیته انضباطی در مورد علیرضا بیرانوند

دیدار استقلال و پرسپولیس لغو شد؟

سرکشی بازار طلا در پی افزایش تقاضا

شوخی جالب اماراتی‌ها با شادی خاص قایدی+ عکس

گزارش بورس امروز چهارشنبه ۷ شهریور ماه ۱۴۰۳

افشای یک راز بزرگ درباره حسن یزدانی

دستور پزشکیان به اعضای دولت بعد از دیدار با رهبر انقلاب

تایید محرومیت مهرداد محمدی

فیلم/ سخنرانی جنجالی خانم سخنگو در زمان تبلیغات انتخاباتی

نامه فیفا به ایران: پنج شرکت معتبر VAR مشکلی برای همکاری با شما ندارند!

عکس/ بازگشت ظریف به دولت

عکس‌های منتشر نشده از محمدرضا شاه و ثریا در کربلا، مرداد ۱۳۳۲

پیکر زهره حمیدی به خاک سپرده شد + عکس

عکس/ ژست عجیب لیلا بلوکات در کنار ساحل

تصاویر کیمیا علیزاده در نشریه مد «وگ»

عکس/ تغییر چهره باورنکردنی یکتا ناصر در ۴۶ سالگی

ویزاهای بلند مدت آلمان: راهنمای کامل و اطلاعات جدید

پیش بینی قیمت بیت تورنت: آیا می‌تواند به ۱ دلار برسد؟

عکس/ آنجلینا جولی پیر شد!

ترامپ: خدا مرا نجات داد تا دنیا را نجات دهم

بورس کالای ایران میزبان چه محصولاتی شد؟

یک پیش‌بینی درباره افزایش قیمت بنزین

فیلم/ویژگی‌های خاص ماشین سیتروئن در ۵۰ سال پیش

حذف غربالگری باز هم قربانی گرفت

فیلم/ ثروت ایلان ماسک به زبان ساده

۲ خرید پایانی پرسپولیس در پنجره تابستانی