تاریخ انتشار: ۲۰:۳۲ - ۲۵ شهريور ۱۴۰۳

چراغ سبز قلعه‌نویی برای بازگشت نوراللهی

سرمربی تیم ملی در گفت‌وگویی تازه درباره رخدادهای اخیر فوتبال ایران با خبرنگار ما به گفت‌وگو نشست.

امیر قلعه‌نویی

اقتصاد۲۴- امیر قلعه‌نویی یک عادت همیشگی دارد؛ بیداری در صبح زود و قدم زدن و راه رفتن در اماکن ورزشی مخصوص راهپیمایی. صبح امروز او را اتفاقی در مجموعه انقلاب دیدیم، در حالی که پس از فیفادی پرمناقشه قبلی و به دست آوردن دو پیروزی مقابل قرقیزستان و امارات، او چندان خوشحال به نظر نمی‌رسید.

سؤال اول از قلعه‌نویی درباره دو بازی ایران مقابل قرقیزستان و امارات و دو پیروزی مشابه ۱-۰ مقابل این دو تیم بود. قلعه‌نویی در پاسخ گفت: تیم ملی فوتبال ایران برای صعود به جام جهانی ۲۰۲۶ آمریکا به حداکثر امتیازات نیاز دارد و ما باید هرچه سریع‌تر امتیازات لازم را جمع‌آوری کنیم تا بعد از آن با سهولت و آرامش خیال بتوانیم برنامه‌های آتی تیم ملی را پیاده کنیم. ما در فیفادی بعدی دو بازی خیلی سخت مقابل ازبکستان و قطر داریم و من امیدوارم با حداکثر موفقیت در این دو بازی قدم خیلی بلندی برای صعود به جام جهانی برداریم. البته همان‌طور که این دو بازی اصلا ساده نبودند، قطعا دو مسابقه بعدی حتی سخت‌تر هم خواهد بود، چراکه تیم‌ها حالا در شرایط مسابقه هم قرار گرفته‌اند.

قلعه‌نویی در ادامه حرف‌هایش گفت: به هر حال همان‌طور که در مصاحبه قبلی هم گفتم دیدید که کیفیت تیم‌های باشگاهی ما در زمین‌های خوب و بد چقدر متفاوت می‌شود و تیم ملی هم مستثنی از این موضوع نیست، به خصوص که ما بازیکنانی داریم که اغلب به بازی روی چمن‌های صاف و زمین‌های خوب اروپایی عادت دارند و به عنوان مثال با نمایش‌شان در ورزشگاه فولادشهر حتی برای خودشان هم چندان جالب نبود. با این حال آن‌ها موفق شدند امتیاز کامل را از این دو بازی بگیرند و این فعلا برای ما از همه چیز مهم‌تر است تا ان‌شاءالله در آینده با بهبودی شرایط میزبانی، نمایش‌های بهتری هم داشته باشیم.

وقتی از قلعه‌نویی درباره شرایط تمرینی تیم ملی سؤال می‌کنیم، او در پاسخ می‌گوید: این مسئله تازه نیست و تیم ملی محدودیت زیادی برای بازی‌های تمرینی دارد. به هر حال ما مدت زمان کمی بازیکنان را در اختیار داریم و تقریبا با توجه به مسابقات رسمی و بازی‌های مقدماتی، بازی دوستانه آن‌چنانی هم نداشته‌ایم و این فرصت کم برای درهم‌جوشی تیم ملی و همین‌طور ورود بازیکنان تازه و تاکید ما بر اینکه تغییراتی در پست‌های مختلف اتفاق بیفتد، کار ما را سخت می‌کند. انتظار من از جامعه فوتبال و کارشناسان این است که این مسائل را در نظر بگیرند. درست است خود من هم انتظار بازی‌های بهتری از تیم ملی را دارم و شما در فوتبال همیشه یک حد بالاتر برای بهتر بودن دارید، ولی این توقعات باید کمی هم منطقی باشد.

قلعه‌نویی همچنین گفت: ما با ارنج منطقی و مطمئن و با استفاده از بازیکنان جوان و البته باتجربه در دو بازی نتیجه خوبی گرفتیم. حالا بله، می‌شد قرقیزستان را با گل‌های بیشتری برد و در بازی امارات با اختلاف سه گل بیرون آمد، اما توپ‌های ما هم داخل گل نرفت. ما خودمان از همه به کار خودمان سختگیرتر هستیم و مطمئن باشید حرص و جوش‌هایی که کنار زمین و در جلسات تمرینی می‌خوریم، همه برای این است که شرایط تیم ملی بهتر شود و الا اگر من از همه چیز راضی بودم، پایم را روی پایم می‌انداختم و روی نیمکت می‌نشستم و بازی ملی‌پوشان را تماشا می‌کردم.

قلعه‌نویی درباره استفاده از بازیکنان باتجربه بدون باشگاه در این دو بازی هم می‌گوید: ببینید من این موضوع را چند بار توضیح دادم. ما آنقدر زمان نداشته‌ایم که در بازی‌های تدارکاتی بازیکنان جوان‌مان را تست کنیم و آن‌ها با تجربه کافی به تیم ملی اضافه بشوند. اینکه علیرضا جهانبخش، مهدی طارمی، سعید عزت‌اللهی، سامان قدوس، علیرضا بیرانوند، حسین کنعانی، شجاع و میلاد محمدی و... شاکله تیم ملی را تشکیل داده و همیشه در بالاترین سطح رقابت بوده‌اند، چیز بسیار مهمی است. نباید اینطور باشد که ما به خاطر موضوع فضا دادن به جوان‌ها از بازیکنان شاخص و اروپایی خودمان به این راحتی چشم‌پوشی کنیم. نه، باید از آن‌ها هم مراقبت شود و در بعضی وقت‌ها هم تیم ملی باید دست آن‌ها را بگیرد. این‌ها بازیکنانی هستند که همیشه در موقعیت‌های حساس دست تیم ملی را گرفته‌اند و بازیکنان باارزشی محسوب می‌شوند. اتفاقا دیدم در بازی قرقیزستان وقتی مهدی قایدی روی آن زمین آنجور که دلش می‌خواست بازی نکرد، خیلی‌ها گفتند قایدی در فوتبال امارات در شرایط خوبی نیست، اما او در بازی دوم جوری نمایش داد که دیگر هیچکس درباره‌اش حرفی جز تحسین نزند. من واقعا خوشحالم که چنین بازیکن متعصب و خوبی داریم و مطمئن باشید جو تیم ملی هم یکپارچه و متحد است و همه دوست دارند تیم‌شان به جام جهانی صعود کند و در آنجا هم بهترین نتیجه را بگیرد. بیایید کنار هم بایستیم و این بچه‌ها را تشویق کنیم و به آن‌ها انرژی بدهیم. همانطور که گفتم من مهمان این پست هستم و حتما مربی دیگری جای من را خواهد گرفت و چه بهتر که او این امانت را در شرایطی بهتر از من در اختیار بگیرد.


بیشتر بخوانید: قلعه‌نویی: آقای خداداد شاهنامه تیم‌ملی را باز کن!


سؤال آخر ما از امیر قلعه‌نویی درباره موضوع احمد نوراللهی بود و صحبت‌هایی که او در گفت‌وگویش با رادیو مطرح کرد. قلعه‌نویی می‌گوید: چیز‌هایی که من گفتم نباید باعث سوءتفاهم بشود. ما در آن زمان روی یک موضوع فنی بحث داشتیم و قرار بود امید ابراهیم و جواد حسین‌نژاد در پست هافبک تست بشوند و کادرفنی باید این مسئله را به اطلاع احمد نوراللهی که یک بازیکن باسابقه در تیم ملی است می‌رساند تا احترام او هم حفظ بشود. حالا اینکه کم و کیف این موضوع و بحث گفتن یا نگفتن به احمد چطور پیش رفته به نظر من خیلی در مقابل اتفاقی که بعدش شکل گرفت اهمیت چندانی ندارد. موضوع این است که احمد می‌توانست با کمی سعه‌صدر در اردو باقی بماند و در جام ملت‌ها هم به ما کمک کند و همین امروز هم یکی از اعضای کادر بازیکنان ما باشد. من این را به خاطر نتیجه گرفتن نمی‌گویم، موضوع من این است که حیف است بازیکنی به کیفیت احمد با تیم ملی نباشد و اصلا بین ما به عنوان تیم ملی و او فاصله بیفتد. خیلی از بازیکنانی که قبلا با من کار می‌کردند و از من دلخور بودند، امروز حس و حال متفاوتی نسبت به من دارند، چون سن‌شان بالاتر رفته، در کار مربیگری وارد شده‌اند و می‌دانند گاهی در مربیگری تصمیماتی می‌گیرید که شاید خودتان آن را دوست نداشته باشید، ولی باعث ناراحتی می‌شود، اگرچه درباره احمد حتی این هم نبود.

قلعه‌نویی می‌گوید: به هر حال اینجا تیم ملی است و پیراهنی که ما به تن می‌کنیم مقدس است و من امیدوارم به همان ترتیبی گفتم احمد در صورت عذرخواهی از تیم ملی - نه من - را دوباره در جمع بازیکنان تیم ملی داشته باشیم. او یک فوتبالیست بی‌حاشیه و از نظر فنی سطح بالاست و کلاس و رده‌اش هم این است که در جمع ملی‌پوشان باشد.

با این جواب مصاحبه ما با امیر قلعه‌نویی به پایان می‌رسد. او ضمنا از دستیارانش تشکر می‌کند و حرفش را اینطور به پایان می‌رساند که: از همه کسانی که در این مدت در تیم ملی با وجود همه مشکلات کمک ما بودند، تشکر می‌کنم. از مانیکونه، سعید الهویی و رحمان رضایی و آندو تیموریان و آلین دینکا و اصغر قربانعلی‌پور از کادر فعلی گرفته تا حمید مطهری که از جمع ما جدا شد و حالا در فولاد فعالیت جدیدی را آغاز کرده که من برایش بهترین آرزوهارا می‌کنم. همین‌طور از بچه‌های آنالیز و همه کسانی که پشت صحنه تیم ملی را می‌گردانند. در پایان هم برای آقای نبی آرزوی سلامتی می‌کنم.

ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت گوشت گوسفند، گوساله و مرغ + جدول

قیمت ماهی امروز + جدول

قیمت خودرو‌های مدیران خودرو امروز

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت خودرو‌های سایپا امروز شنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ + جدول

قیمت سکه و طلا امروز شنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ + جدول

قیمت سکه و طلا امروز یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز شنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ + جدول

بحران مدیریت سید عباس حسینی در بانک مسکن / شکسته شدن رکورد صدور حکم و انتصاب در بانک مسکن و شرکت‌های تابعه طی ۲۰ روز

عکس/ مسعود پزشکیان در دفتر سیدعمار حکیم

دورهمی بنز‌های کلاسیک در کاخ سعدآباد

عکس/سعید محمد حرف‌هایش درباره جملیه علم الهدی را نه تایید و نه تکذیب کرد

عکس زیرخاکی از امام‌زاده صالح در دوران قاجار

عکس/تاج گل ارسالی قالیباف برای خداداد عزیزی

عکس/ دخالت جمیله علم الهدی در عزل و نصب‌های دولت سیزدهم!

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

تیراندازی مجدد به سمت ترامپ

تقویت تاثیر معدل در کنکور

مشاور پیشین احمدی‌نژاد خواستار قتل چپ‌ها شد

اعلام مشکل جدید اقتصاد ایران از زبان همتی

ادعای مبادله اسرار اتمی روسیه با موشک‌های ایران

ابراهیم اقلیدی درگذشت

عکس/ بهت و حیرت ستاره پیشین رئال مادرید در قلعه حسن خان

فیلم/ نصب دوربین VAR با کمک ماشین آتش‌نشانی

فیلم/ آبروریزی در ورزشگاه شهر قدس زمان ورود الغرافه

صادرات مرغ متوقف شد

فیلم/ اظهارات بی‌سابقه رئیس جمعیت پیش‌گیری از خودکشی ایران روی آنتن زنده

موضوع انتقاد غیرمستقیم فرزانه صادق از زاکانی چه بود؟

چراغ سبز قلعه‌نویی برای بازگشت نوراللهی

فیلم/ ویدیوی جنجالی امیر نوری با قیافه عجیب در خارج از کشور

یارانه این دهک‌ها واریز شد

فیلم/ اعتراف صمیمانه مهراب قاسم‌خانی

عکس/ وضعیت خطرناک سکوهای شهر قدس

انتقاد سرمربی الغرافه از کیفیت چمن ورزشگاه شهرقدس

فیلم/ حملات نیرو‌های صهیونیست به المحمودیه در لبنان

فیلم/ تصاویر شوکه‌کننده از راه ندادن کارگر بعد از سوختگی به آمبولانس

رونمایی از جنگنده جدید چین

خط و نشان نتانیاهو برای نیرو‌های مسلح یمن

روایت تکان‌دهنده از مرگ هوادار ملوان روی سکوهای ورزشگاه فولادشهر

خرید نان با کارت بانکی ممنوع شد؟

پیش بینی بورس فردا دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳

پای هوش مصنوعی به درس خارج فقه باز شد

رئیس موسسه مصباح یزدی در بیمارستان بستری شد/ علت چه بود؟

بغض رضا کیانیان و مسعود فراستی بعد از ۳سال ترکید

این موزه از اول مهرماه تعطیل است

پیش بینی قیمت دلار فردا دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳

اتفاق عجیب و ناراحت‌کننده در نشست خبری نکونام

توضیحات تأمین‌اجتماعی درخصوص استخدام نیرو‌های قراردادی

عکس/توییت مدیر شهرداری علیه دولت پاک شد

اعتصاب در سامسونگ؛ گوشی‌ها گران می شوند؟

تصمیم نهایی مجلس برای تعطیلی پنجشنبه‌ها

فیلم/ نجات دختر مازندرانی از مرگ با کمک پلیس راه

جزییات جدید درباره افزایش حقوق کارگران در سال ۱۴۰۴

مرگ سالانه ۷ هزار ایرانی بدلیل خودکشی!

اینفوگرافی/بیشترین و کمترین طلاق‌ها سهم کدام استان‌هاست؟

آیا ناترازی بنزین واقعیت دارد؟

افزایش نگران‌کننده خودکشی در محیط‌های جمعی

فیلم/تمجید برادرزن جهان پهلوان تختی از بهاره رهنما

مزایا و معایب اعطای یارانه نقدی در کشور

لیمپ مد خودرو چیست و چرا فعال می‌شود؟

عکس/جشن فارغ‌التحصیلی سه خلبان با حضور مقام‌های طالبان

خرید و فروش داگز در کوینکس

عکس زیرخاکی از شهر چالوس که تابحال ندیده اید

عکس/ عمل زیبایی الناز حبیبی سوژه شد

عکس/پوستر تبلیغاتی پیکان دولوکس؛ سال ۱۳۵۰

عکس/ استایل جدید حدیثه تهرانی در کنار همسرش