تاریخ انتشار: ۱۰:۴۸ - ۲۷ شهريور ۱۴۰۳
پرده‌برداری از تیتان:

چگونگی تبدیل کوینکس به یکی از غول‌های صرافی رمزارز از زبان هایپو یانگ

کوینکس بعد از آغاز به کار نسبتاً سادهٔ خود در سال ۲۰۱۷ به یکی از بازیگران بزرگ معاملات رمزارز تبدیل شده است و جایگاه خود را در رده‌بندی‌های بازار به‌راحتی ارتقا داده است.

اقتصاد ۲۴- در سال ۲۰۱۷، رسانه‌ها کوینکس را در ردهٔ یکی از برترین صرافی‌های رمرارز قرار دادند. مدیریت این صرافی با هایپو یانگ (Haipo Yang)، مدیرعامل آن، است. او صرافی خود را با رویکردی متفاوت، یعنی با نوآوری و پایبندی به شعار «در اولویت بودن کاربران»، در این رقابت نفس‌گیر هدایت می‌کند. یانگ اخیراً دربارهٔ مسیر رشد کوینکس، استراتژی‌های منتهی به رشد آن، و چشم‌انداز صنعت رمزارز صحبت کرده است.

پیدایش کوینکس و موقعیت آن در بازار

کوینکس، علی‌رغم خیلی معروف نبودن، توانسته برای خود جایگاهی عالی در مقایسه با رقبایش در حوزهٔ به‌شدت رقابتی رمز ارز فراهم کند. یانگ این پلتفرم را «رکن مقاوم و مستحکم در دنیای رمزارز» می‌نامد. کوینکس از همان آغاز به کار خود به اصل مقدم دانستن کاربران و ارائهٔ توکن‌های «خوب، سریع، جامع» پایبند بوده است. این موضوع کمک کرده تا این صرافی به چنین موفقیت خیره‌کننده‌ای برسد: کوینکس در حال حاضر از بیش از ۱۰ میلیون کاربر در بیش از ۲۰۰ کشور و منطقه پشتیبانی می‌کند. یانگ با تأکید بر اینکه اساس موفقیت کوینکس در پایگاه کاربران رو به رشد آن است، می‌گوید: «کاربرانمان عمیقاً به ما اعتماد دارند و مرتباً با ما تعامل دارند.»

دانش وسیع یانگ در زمینهٔ فناوری و بلاک‌چین

هایپو یانگ، به لطف تجربهٔ گستردهٔ خود در بخش فناوری و بلاک‌چین، توسعهٔ کوینکس را هدایت و مسیر استراتژیک آن را مشخص کرد. یانگ، قبل از تأسیس کوینکس، در شرکت‌های فناوری بزرگی همچون تنسِنت در سمت مهندس نرم‌افزار کار کرده بود و در سال 2014 وارد دنیای بلاک‌چین شد. او در حوزه‌های مختلف این بخش کار کرده است، از جمله ماشین‌های ماینینگ، استخرهای ماینینگ، خدمات ابری ماینینگ، والت‌ها، صرافی‌ها، و زنجیره‌های عمومی. یانگ می‌گوید: «اعتقاد دارم که پیشینهٔ من اطلاعات ارزشمندی دربارهٔ عملیات کسب وکار و همین‌طور جوانب فنی صنعت رمزارز فراهم کرده است.» با این حال، او اصرار دارد که آنچه اساس موفقیت کوینکس را می‌سازد خودش نیست، بلکه ارزش‌هایی است که در شرکت محترم شمرده می‌شوند. او با اشاره به اینکه «مهم‌ترین عامل تأثیرگذار بر شرکت باید ارزش‌هایش باشد» توضیح می‌دهد که جهت‌گیری کوینکس به سمت بلندمدت‌گرایی ارزش پایداری را برای کاربران و صنعت از طریق توسعهٔ محصول، مدیریت تیم، و بهسازی خدمات، ایجاد کرده است.

معرفی تیم کوینکس

کوینکس موفقیتش را مرهونحدود ۴۰۰ کارمند جهانی خود است. یانگ می‌گوید: «آن‌ها مهم‌ترین دارایی شرکت و نیروی بنیادینی هستند که کوینکس را به جلو می‌برد.» این تیم شامل کارشناسان برتر بلاک‌چین، فین‌تک، اینترنت، و بازاریابی برند است. یانگ ادعا می‌کند: «من اغلب آن‌ها را استخدام کرده‌ام و تعلیم داده‌ام. اغلبشان مدارک حرفه‌ای دارند.» این سازمان برای «صداقت، کارآفرینی، برتری، و راهکار برد-برد» ارزش قائل است. مفاهیم فوق راهنمای تصمیمات کسب‌وکارشان است. یانگ می‌گوید که این ایده‌آل‌های مشترک به این تیم کمک می‌کند وظایف کسب‌وکارشان را با دقت، سرعت، و قدرت به انجام برسانند. او می‌افزاید: «ما با ورود پیوستهٔ متخصصان بااستعدادی که چشم‌انداز و تعهد ما را دارند شالوده‌ای قوی ساخته‌ایم.» کوینکس یعنی منفعت عظیم از سازمانی مملو از تخصص و تعهد، چون توان نوآوری و سازگاری با بازار به‌سرعت در حال تغییر را دارد.

سازگار شدن با تغییرات و چالش‌های بازار

از زمان تأسیس کوینکس، بازار ارز دیجیتال کم‌وبیش تغییر کرده است. یانگ به یاد می‌آورد که به دلیل عدم اعتماد عمومی به فناوری جدید و دارایی‌های دیجیتال، این بخش فقط مشتمل بر علاقه‌مندان تکنوکرات بود. این بازار اکنون بیش از ۷۰۰ میلیون کاربر به ارزش بیش از ۲ تریلیون دلار دارد.

اما با باز شدن در‌های جدید، چالش‌های مختلفی پدیدار می‌شود. مقررات رمزارز روشن‌تر می‌شوند و رعایت آن‌ها سخت‌تر می‌شود. یانگ اشاره می‌کند: «با اینکه شفافیت مقررات سبب استانداردسازی می‌شود، چالش‌های عملیاتی نیز به همراه دارد.» او اضافه می‌کند که این صنعت برای رسیدن به پایداری و توازن موفق بین پویایی‌های انطباق و نوآوری، باید از چشم‌انداز‌های نظارتی به‌دقت عبور کند.»

کوینکس: مزیت رقابتی

فضای رقابتی در حقیقت این امکان را به کوینکس داده است تا با بهره‌گیری از طیف وسیعی از محصولات و خدمات، به‌تدریج خود را ارتقا دهد. یانگ موفقیت خود را به رویکرد دقیق در خصوص انطباق و امنیت، محصولات و خدمات متنوع، و همکاری‌های استراتژیک جهانی نسبت می‌دهد. او می‌گوید: «تعهد به انطباق و امنیت یکی از ارکان موفقیتمان بوده است.» خدمات ارائه‌شده در پلتفرم این سازمان از معاملات اسپات گرفته تا معاملات اهرمی، معاملات فیوچرز، و خدمات مدیریت مالی را شامل می‌شود. یانگ بر اهمیت ارائهٔ پروژه‌های باارزش و بدون ریسک به کاربران تأکید می‌کند که منابع ژرف بازار مکمل آنهاست. او می‌گوید: «ما فقط با بهترین ارائه‌دهندگان پروژه‌ها و خدمات در سراسر جهان کار می‌کنیم و اطمینان حاصل می‌کنیم که کاربرانمان به برترین محصولات دسترسی دارند.»

البته نکتهٔ مهم دیگر استراتژی جهانی کوینکس است: کوینکس، با داشتن کاربرانی در مکان‌های مختلف جغرافیایی، یک استراتژی محلی برای رفع نیاز‌های منطقه‌ای و تطبیق با شرایط نظارتی مختلف تهیه کرده است. او همچنین بر قدرت نوآوری در شرکت تأکید می‌کند. چه DeFi باشد و چه NFT، ما روند‌های نوظهور رابررسی و در آنها شرکت می‌کنیم.»

نقش CET در اکوسیستم کوینکس

براساس گفتهٔ یانگ، توکن پلتفرم کوینکس، CET، ابزار مهمی برای ارتباط با کاربرانمان و انگیزه دادن به آنهاست. کاربران با نگهداری CET و استفاده از آن، می‌توانند از تخفیف‌ها و خدمات گوناگون این پلتفرم برخوردار شوند، مثل تخفیف کارمزد معاملات، امتیازات انحصاری VIP، و اولویت شرکت در رویدادهای پلتفرم. این مزایا تجربهٔ معاملاتی کاربر را بهبود می‌بخشد و وفاداری و مشارکت او در پلتفرم را افزایش می‌دهد.

توکن CET نقش مهمی در انگیزه‌بخشی در اکوسیستم ما ایفا می‌کند. ما از طریق فعالیت‌ها و برنامه‌های گوناگون، مثل استیکینگ CET و برنامه‌های پاداش، کاربران را به نگهداری CET و استفاده از آن تشویق می‌کنیم. این مکانیسم‌های انگیزشی تقاضای CET را افزایش می‌دهند و مشارکت کاربر را بالا می‌برند. به گفتهٔ یانگ، CET چیزی فراتر از توکن است؛ CET بازتاب اصول کوینکس و تعهد آن به آیندهٔ رمزارزهاست.

تعهد به ارزش و آیندهٔ CET

تعهد کوینکس به CET در شیوهٔ مدیریت و ارتقای توکن بازتاب پیدا می‌کند. بنا بر گفتهٔ یانگ، بخشی از CET برای مشوق‌های تیمی و تبلیغات بازار به خود کوینکس تعلق دارد. با این حال، کوینکس قصدی برای فروش آن توکن‌ها در بازار ندارد. یانگ می‌گوید: «این رویکرد نشان‌دهندهٔ اطمینان ما به CET و چشم‌انداز بلندمدتمان است.» او می‌افزاید که این صرافی به توسعهٔ موارد کاربرد بیشتر برای CET و در عین حال بهبود ارزش آن از طریق محصولات و خدمات نوآورانه متعهد است. تعدادی از طرح‌ها عبارت‌اند از: افزودن کوینکس داک برای عرضه اولیه صرافی (IEO)، استیکینگ CET برای استیکینگ آن‌چین، و کوینکس ماینینگ برای ایردراپ‌های توکن. یانگ می‌گوید که قصد ارتقای توسعهٔ CET را دارد و می‌خواهد جایگاه آن را در اکوسیستم رمزارز ریشه‌دارتر کند. «ما هنوز در حال سرمایه‌گذاری در CET هستیم و همچنان پی فرصت‌های دیگر برای رشد آن می‌گردیم.»

بازار رمزارز: مسیر پیشِ رو

بدین ترتیب، یانگ اکنون خوش‌بینی محتاطانه‌ای دربارهٔ بازار رمزارز در سال ۲۰۲۴ دارد. با این حال، این بنیان‌گذار بر اقتصاد کلان پایین‌تر از حد ایده‌آل اذعان دارد که از خصوصیات آن معمولاً نرخ بهرهٔ بالا و سیاست‌های پولی سخت‌گیرانه است و به طور طبیعی به نفع دارایی‌های سنتی کم‌ریسک و به ضرر نقدینگی در بازار رمزارز است. با اینکه این شرایط چالش‌هایی به همراه دارد، یانگ می‌گوید که ارزش اصلی و مزایای فناورانهٔ رمزارز‌ها همچنان پررنگ اند.

کوینکس همزمان که به رشد و نوآوری خود ادامه می‌دهد، با تمرکز ویژه‌اش بر تجربهٔ کاربر، گسترش استراتژیک، و تعهد به CET، در آینده جای پیشرفت دارد.

بینش دقیق یانگ حاکی از شفافیت چشم‌انداز او برای پشت‌سر گذاشتن فضای در حال تغییر رمزارز و اطمینان از سال‌ها رشد پایدار است.

دربارهٔ کوینکس

کوینکس، که در سال ۲۰۱۷ تأسیس شد، یکی از صرافی‌های رمزارز جهانی است که متعهد به تسهیل معاملات است. این پلتفرم به بیش از ۱۰ میلیون کاربر در بیش از ۲۰۰ کشور و منطقه خدمات مختلفی ارائه می‌کند، از جمله معاملات اسپات و فیوچرز، معاملات مارجین، تبدیل، بازارسازی خودکار (AMM)، و خدمات مدیریت مالی. کوینکس از زمان تأسیس خود مصرانه به اصل خدماتی «در اولویت بودن کاربران» پایبند بوده است. این صرافی، با هدف صادقانه‌اش برای فراهم کردن محیط منصفانه، محترمانه و امن معاملات رمزارز، با ارائهٔ محصولاتی با کاربری آسان، افراد با سطوح مختلف تجربه را قادر می‌سازد که راحت به دنیای رمز ارز دسترسی پیدا کنند.

ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت خودرو‌های جک و لیفان شرکت کرمان موتور امروز + جدول

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت سکه و طلا امروز دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳ + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

قیمت قند و شکر امروز

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت روز روغن خوراکی + جدول

قیمت انواع خودرو‌های مزدا ۳، بسترن و کاپرا گروه بهمن امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت تبلت سرفیس و سامسونگ امروز + جدول

قیمت انواع لپ تاپ لنوو + جدول

قیمت دلار و یورو امروز دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳ + جدول

عکس‌های مدلینگی گیتی قاسمی و مریم مومن در اکران یک فیلم

قیمت سکه و طلا امروز سه‌شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز سه‌شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز سه‌شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳ + جدول

عکس/ نقشه بمباران و شلیک راکت میان اسرائیل و حزب الله لبنان

عکس/ وصیت نامه سید حسن نصرالله

قیمت خودرو‌های سایپا امروز دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳ + جدول

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

موضع‌گیری «جو بایدن» درباره حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی

فعالیت در فرودگاه بن گوریون متوقف شد

بیانیه سپاه: ده ها موشک بالستیک به سمت اسرائیل شلیک شد

شلیک بیش از ۴۰۰ موشک از ایران به سمت اسرائیل

موافقان و مخالفان جنگ ایران و اسرائیل چه می‌گویند؟/ تهران در دوراهی جنگ با تل‌آویو یا صبر استراتژیک

سلاح ایران برای جنگ با اسرائیل مشخص شد

آغاز حمله موشکی ایران به اسرائیل

جلسه زیرزمینی کابینه اسرائیل از ترس حمله ایران

تهدید اسرائیل برای نیروگاه‌ها و مراکز اتمی ایران

فیلم/۲۷ نفر بر اثر تصادف در یک نقطه تهران در شش ماه جان باختند!

پیام رهبر انقلاب برای شهادت سرلشکر عباس نیلفروشان

قیمت طلا دست دوم امروز سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳

حمله ایران به اسرائیل چه ساعتی است؟

عکس/ تصویری از پخش زنده CNN درباره حمله قریب‌الوقوع ایران به اسرائیل

احتمال بازگشت زهرا موسوی به دانشگاه؟

هشدار آمریکا برای حمله ایران به اسرائیل

فیلم/مجری اسرائیلی: به ایران خواهیم آمد و همه شما را ذبح می‌کنیم

خبر خوش درباره مهدی طارمی

عکس/بهترین چلوکباب تهران ۷۰ سال پیش چقدر قیمت داشت؟

پیش بینی بورس فردا چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳

 پیش بینی قیمت دلار فردا چهارشنبه۱۱ مهر ۱۴۰۳

سهراب بختیاری‌زاده جانشین نکونام؟

هشدار به تهرانی‌ها؛ منتظر خیزش گردوخاک باشید

تیم بزرگ استقلال، موش آزمایشگاهی نیست!

کدام کشور رکورددار قطعی اینترنت در جهان است؟

علت توقف تولید نوشابه‌ کوکاکولا در ایران چیست؟

صادرات گاز ایران به عراق صفر می‌شود؟

شیگرو ایشیبا، نخست‌وزیر جدید ژاپن کیست؟ +بیوگرافی

بحران بیخ گوش زنان سالمند مجرد

آنفلوآنزا تا چند روز در بدن می ماند ؟

عکس/ حمله اسرائیل به بعلبلک در جنوب لبنان

یک خبر خوب برای پرسپولیس

یک آمار عجیب از مدافعان استقلال

طول عمر پوشش سرامیکی بدنه خودرو چقدر است؟

عکس/بهترین چلوکباب تهران ۷۰ سال پیش چقدر قیمت داشت؟

اسامه حمدان از فرماندهان ارشد حماس کیست؟

عکس/ سفر بهاره رهنما به بوداپست مجارستان

فیلم/اظهارات رائفی‌پور درباره نقش موثر اجنه در موفقیت‌های جنگی اسرائیل!

ادعای تازه اسرائیل درباره نحوه شناسایی سید حسن نصرالله

افزایش مصرف بنزین ۳۰۰۰ تومانی

جزئیات تازه از مراسم تشییع پیکر سید حسن نصر الله

فیلم/ سیدحسن خمینی: نتانیاهو فکر می‌کند ما شنگول و منگول هستیم

آیا نوشابه کوکاکولا اسرائیلی است؟

ابطحی: این روزها نیازمند تابعیت مطلق از رهبری در مسئله لبنان هستیم

مسعود پزشکیان عازم قطر می‌شود

عکس/ نقشه عملیات حزب‌الله علیه ارتش اسراییل در مرز لبنان

عکس/ اهدای طلا توسط بانوان ایرانی برای کمک به حزب الله

قیمت بنزین بیرون پمپ بنزین چند است؟

فیلم/درخواست محمدرضا شایع، رپر معروف برای برگزاری کنسرت در ایران

فیلم/مقر موساد در تل‌آویو هدف موشک قرار گرفت