تاریخ انتشار: ۱۲:۳۶ - ۲۰ مهر ۱۴۰۳

نیکبخت واحدی: استقلال مثل گوشت قربانی است

ملی‌پوش سابق ایران گفت: استقلال مثل گوشت قربانی است که هر کسی تکه‌ای از آن را برای خود برده است. اگر دلسوز بودند پیشکسوتی، چون حسن روشن و امثال آن‌ها مسئولیت داشتند. با احترام به محمد‌حسین ضیایی، ولی او مدیر آکادمی استقلالی است که تمامی رده‌های سنی آن پنجم و پایین‌تر هستند.

نیکبخت واحدی

اقتصاد۲۴-علیرضا نیکبخت واحدی در گفتگو با خبرگزاری آنا، درباره توقف تیم ملی فوتبال ایران در خانه ازبکستان در هفته سوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ اظهار کرد: بازی زیبایی را از هیچ کدام از دو تیم ندیدیم و چه ایران و چه ازبکستان بسیار محتاط بازی کردند. تیم ملی ایران بازیکنانی دارد که به نظرم اشباع شده‌اند و نمی‌توانند نمایشی ارائه کنند که در قواره فوتبال ملی کشورمان باشد. بازی مستقیم بیشتر در دستور کار است و برنامه و پلن خاصی برای رسیدن به گل دیده نشد. حریف هم می‌دانست برنامه ایران بازی مستقیم است، بنابراین اجازه نمی‌داد تا موقعیت خاصی به دست آید. با توجه به اینکه ۱۰ نفره شدیم و دقایق زیادی را با یک بازیکن کمتر بازی کردیم، کسب یک امتیاز در خانه سخت‌ترین حریف‌مان بهتر از این بود که بدون امتیاز به ایران بازگردند.

کیفیت بالای قائدی می‌تواند به تیم ملی کمک زیادی کند

وی ادامه داد: سطح فوتبال در آسیا بالا رفته و تیم‌هایی که سبک فوتبال آن نشئت گرفته از شوروی سابق است از قدرت بدنی بالایی برخوردار هستند و فوتبال فیزیکی ارائه می‌کنند، شاهد بودیم در صحنه‌های متعددی بازیکنان ما در تقابل‌های رودررو به مشکل می‌خوردند.

از زمانی که مهدی قائدی وارد زمین شد با وجود آنکه بلافاصله صالح حردانی اخراج شد، اما فرصت‌های گلزنی که به دست آوردیم به مراتب از نیمه اول بهتر بود و به خصوص با اضافه شدن علی قلی زاده به جای علیرضا جهانبخش می‌توانستیم به گل برتری برسیم که داور در روز ضعیف قضاوت خود نگذاشت صاحب پنالتی شویم. کیفیت بالای قائدی می‌تواند به تیم ملی کمک زیادی کند. بپذیریم که از دل لیگ برتر بازیکنی نداریم که بتوانند سرمربی تیم ملی را متقاعد کنند که جایگزین بازیکنان فعلی شوند و نسل آینده را بسازند. برای طرفداران تیم ملی صعود به جام جهانی در اولویت است و بنابراین سرمربی ناچار است به شکلی تیمش را بچیند تا نتیجه بگیرد و فرصتی برای جوانگرایی ندارد.

قلعه‌نویی این اختیار را دارد تا تیمش را مطابق سلیقه‌اش بچیند

ملی‌پوش سابق فوتبال خاطرنشان کرد: وقتی فوتبال ما فاقد زمین چمن و ورزشگاهی است که بتواند میزبانی کند و ناچار به بازی در کشور ثالث می‌شود که اتفاقاً برای تیم ملی هم بهتر است، چون بازیکنان ما روی زمین چمن با کیفیت فوتبال بهتری ارائه می‌کنند طبیعتاً نمی‌شود انتظار داشت که بدون زمین‌های چمن مطلوب در کشور، نسلی داشته باشیم که پشتوانه تیم ملی شود. درباره اخراج حردانی و اینکه رامین رضاییان را داریم یا نفراتی دیگر که می‌توانستند دعوت شوند یا در ترکیب قرار بگیرند، باید به نظر سرمربی احترام گذاشت و پذیرفت که سرمربیگری امری کاملاً سلیقه‌ای است.

بالاخره باید به اندک مهره‌هایی که در لیگ برتر خودی نشان داده‌اند در عرصه ملی فرصت داد تا بتوانند در این سطح هم بازی کنند. نباید از امیر قلعه‌نویی خرده گرفت، چون او این اختیار را دارد تا تیمش را مطابق سلیقه‌اش بچیند و قطعاً خود او هم پاسخگو خواهد بود. به نظر من هم می‌شود به برخی مهره‌ها بیشتر زمان داد و بازیکنی، چون رضاییان را که در فرم خوبی است به بازی گرفت، ولی آنچه سرمربی می‌بیند در اولویت است و باید از تیم ملی کشورمان حمایت کنیم.

تنها عامل موفقیت‌مان استعداد بازیکنان ماست

وی درباره اینکه بسیاری از کارشناسان معتقدند تیم ملی به جام جهانی ۲۰۲۶ صعود می‌کند، اما در مرحله نهایی مسابقات همچون ادوار قبلی در همان مرحله گروهی حذف می‌شود، یادآور شد: برنامه‌ای برای صعود به مرحله حذفی جام جهانی نداریم، چون از فوتبال روز آسیا عقب هستیم چه رسد به اینکه بخواهیم خود را به فوتبال روز دنیا برسانیم. باشگاه‌های عربستانی، قطری و اماراتی را می‌بینیم که بهترین‌های دنیا را می‌آورند و در شرق آسیا هم کره و ژاپن و ... هستند که روز به روز بهتر شوند.


بیشتر بخوانید:اتفاق جالب و ویژه در تمرینات استقلال


ما در ایران روی فوتبال پایه کاری نکردیم و در عرصه باشگاهی هم با قوانینی، چون سقف بودجه و سقف قرارداد، نگذاشتیم مربیان طراز اول دنیا و بازیکنان شاخص بیانید، از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری هم دچار ایراد‌های متعددی هستیم پس نسلی ساخته نمی‌شود که سرمربی تیم ملی دستش باز باشد و مشخصاً در جام جهانی هم حریف رقبایی نمی‌شویم که منجر به صعودمان به مرحله حذفی شود. ناچاریم به سرمربیانی که امتحان پس داده‌اند بار دیگر فرصت دهیم یا مربیان درجه ۲ و ۳ خارجی بیاوریم. تنها عامل موفقیت‌مان استعداد بازیکنان ماست و نمی‌توانیم از این استعداد بهره بیشتری ببریم.

با شعار که نمی‌شود به جایی رسید

نیکبخت واحدی یادآور شد: ژاپن در گروهی که عربستان، استرالیا، بحرین، اندونزی و چین قرار دارد هر ۳ بازی خود را با نتایج خوب برده، وقتی دورنمای درستی تعریف می‌شود و بهترین سخت افزار و نرم افزار در اختیار بازیکنان پایه قرار می‌گیرد، کار به جایی می‌رسد که تفاوت فوتبال یک تیم با سایر آسیایی‌ها عیان می‌شود. عربستانی که هزینه بیشتری از ژاپن کرده در خانه‌اش مغلوب می‌شود، مطمئن باشید استرالیا و اندونزی هم برابر ژاپن زانو می‌زنند، چون برنامه‌ریزی این تیم برای آن است که به فینال جام جهانی برسد، بنابر دستورالعمل به عنوان صدرنشین از مرحله گروهی صعود می‌کند و سپس آماده فینالیست شدن می‌شود. زمانی که قهرمانی بازی‌های آسیایی ۲۰۰۲ شدیم در پوسان کره جنوبی هدف قهرمانی جام جهانی بود و این تیم هم رشد بسیار خوبی است. باید کار شود و با شعار که نمی‌شود به جایی رسید. نتیجه برنامه ریزی بلندمدت بالاخره دیده می‌شود، ولی ما با اینکه نتیجه چنین برنامه‌ریزی را در آسیا دیدیم باز هم درس نمی‌گیریم، چون پوست‌مان کلفت است.

دلسوز استقلال بودند امثال روشن مسئولیت داشتند

وی درباره شرایط این روز‌های استقلال که تکلیف سرمربی تیم نامشخص است و با سرمربی موقت کار می‌کند، عنوان کرد: شرایطی را در استقلال می‌بینیم که در هیچ تیم لیگ برتری نیست. بی ثباتی استقلال را به وضعیت بدی انداخته است. ثبات مدیریتی در پرسپولیس این تیم را به پرافتخارترین تیم تاریخ لیگ برتر مبدل کرده است. رضا درویش در سومین سال مدیرعاملی خود موفقیت‌های بزرگی به دست آورده و می‌بینیم که در جای جای این باشگاه، پیشکسوتان و بازیکنان سابق آن مسئولیتی را به گردن گرفته‌اند.

استقلال مثل گوشت قربانی است که هر کسی تکه‌ای از آن را برای خود برده است. اگر دلسوز بودند پیشکسوتی، چون حسن روشن و امثال آن‌ها مسئولیت داشتند. با احترام به محمد‌حسین ضیایی، ولی او مدیر آکادمی استقلالی است که تمامی رده‌های سنی آن پنجم و پایین‌تر هستند. پیکره استقلال را به غریبه سپرده‌اند. مدیر آکادمی پرسپولیس هم محسن خلیلی است که تمامی همدوره‌های خود را مسئولیت داده و صدرنشینی سهم‌شان شده است.

بختیاری‌زاده امتحان خود را پس داده

نیکبخت واحدی افزود: برای شهریاری احترام قائلم، ولی اشتباهاتی داشته است. در این برهه زمانی ناچار هستیم دست به دست هم دهیم تا استقلال در لیگ برتر از کورس جا نماند. سرمربی خارجی هم بیاید چند هفته زمان می‌خواهد تا تیم را بشناسد. شرایط بسیار سخت شده، چون در میانه نیم فصل اول هستیم و‌ای کاش اگر جواد نکونام را نمی‌خواستند در همان اول فصل سرمربی خارجی می‌آوردند که وضعیت تیم بغرنج نشود. سهراب بختیاری‌زاده امتحان خود را پس داده و برای او آرزوی موفقیت دارم. کسی باید سرمربی استقلال باشد که نامش بزرگ‌تر از بسیار مسائل باشد. امیدوارم که اصلاح امور استقلال در سریع‌ترین زمان ممکن و با حداکثر دقت صورت گیرد که تیم بیش از این مشکل نداشته باشد.

منبع:آنا

ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

افشاگری تازه درباره پشت پرده فیلترینگ در ایران

عکس/ مقایسه بدن هادی چوپان و درک لانسفورد مدعیان قهرمانی مسترالمپیا ۲۰۲۴

اینفوگرافی/ بیشترین فرودگاه‌های دنیا در کدام کشور‌ها هستند؟

فیلم/برای جلوگیری از سرقت خودرو چه کنیم؟

فیلم/ نظر امین حیایی در مورد محمدرضا گلزار

پشت‌پرده جنگ‌های بی پایان خاورمیانه چیست؟

عکس/ تغییر چهره جذاب بانو یو‌ها مادر جومونگ در ۵۲ سالگی

عکس/ استایل شوکه‌کننده علیرضا نیکبخت واحدی

پزشکیان: ارتباط ایران و روسیه راهبردی است

اعلام زمان واریز یارانه نقدی مهرماه ۱۴۰۳

آمریکا از دلار به عنوان سلاح استفاده می‌کند!

فیلم/ ذوق مستانه مهاجر از لحظه گرفتن دیپلم افتخار نفس بازغی

صدیقی: رهبر انقلاب از زبان جدشان امام علی سخن گفتند

فیلم/ تغییر چهره مهرداد نظری مجری برنامه کودک بعد ۳۰ سال!‌

عکس/ الناز شاکردوست در موناکو

اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری ۱۴۰۳

عکس/دیدار پوتین و پزشکیان در عشق آباد

فیلم/ تصاویری از اولین دیدار پوتین و پزشکیان در عشق‌آباد

اینفوگرافی/ ۸ ویژگی دختران موفق به بهانه روز دختر

اینفوگرافی/ تجارت کشورهای‌اسلامی با صهیونیست‌ها

فیلم/ انتظار عکاسان برای ثبت نخستین دیدار پزشکیان و پوتین در عشق‌آباد

عکس/ بازیکنان فوتبال ایران در کنار دخترشان

آغاز مذاکرات دوجانبه پوتین و پزشکیان

حضور لوگوئن در استقلال منتفی شد!

مهاجرانی:دولتی بی پول را تحویل گرفتیم

فیلم/ نعمت زاده: با شکست جلیلی دفع شر شد

فیلم/ تصاویری از طوفان آخرالزمانی در فلوریدا

نیکبخت واحدی: استقلال مثل گوشت قربانی است

فیلم/ تصاویری از خسارت‌های برجا مانده از طوفان میلتون

قانون عفاف و حجاب به زودی اجرا می‌شود

توضیحات مشاور عالی فرمانده کل سپاه درباره علت غیبت سردار قاآنی

فیلم/ انتشار ویدئویی به عنوان محل دفن سیدحسن نصرالله در بین کاربران عرب

مخالفت کابینه امنیتی اسرائیل برای حمله به ایران

خبر خوش برای هواداران پرسپولیس

اتفاق جالب و ویژه در تمرینات استقلال

جنجال بزرگ گزینه پرسپولیس برای تیمش

فیلم/ آرامگاه حافظ شیرازی گلباران شد

حمله به کارشناس اورژانس و تخریب تجهیزات آمبولانس

فیلم/ عضو شورای شهر:کسی جرات ندارد به داماد آقای زاکانی تذکر دهد!

عکس/ ادای احترام قالیباف به مقام نخستین رهبر تاجیکستان

نگرانی‌ها نسبت به کاهش تولید طلای سیاه افزایش یافت

افزایش قیمت طلای جهانی با ریزش دلار

فیلم/ پزشکیان: ایران و ترکمنستان میراث فرهنگی مشترکی دارند

پزشکیان: روابط ایران و ترکمنستان همواره سازنده و دوستانه است

چطور بحران‌های اقتصادی دانشگاه‌های ایران را در برابر رقبای منطقه‌ای عقب انداخت؟/ سبقت دانشگاه‌های عربستان و امارات از ایران در رنکینگ جهانی

عکس/ مسعود پزشکیان در اجلاس ترکمنستان

فیلم/ گردش خانوادگی خرس قهوه‌ای در ارتفاعات مازندران

عکس/ تصویر دلخراش از یک رزمنده حزب‌الله لبنان

عکس/ پوستر پرسپولیس به مناسبت هزارمین روز فعالیت رضا درویش

اجرای طرح ترافیک جدید تهران از سال ۱۴۰۴