تاریخ انتشار: ۱۱:۴۰ - ۲۷ آبان ۱۴۰۳

تقویت برند شخصی: از پیامک تا شبکه‌های اجتماعی

جف بزوس، مؤسس کمپانی آمازون (Amazon)، اهمیت یک برند شخصی را این‌گونه توصیف کرده است: «برند شما در حقیقت همان حرف‌هایی است که زمانی که در مکانی حضور ندارید، درباره‌تان می‌گویند.»

تقویت برند شخصی: از پیامک تا شبکه‌های اجتماعی

اقتصاد ۲۴- با ما همراه باشید تا انواع راه‌های برندسازی و تقویت برند شخصی را با استفاده از ابزارهای مختلفی همچون شبکه‌های اجتماعی و پنل پیامکی، بررسی نماییم.

 

برند شخصی چیست؟

برندسازی شخصی، فرآیند ایجاد یک هویت منحصربه‌فرد برای شخص شما، به‌ویژه در فضای حرفه‌ای و کاری، می‌باشد. در حقیقت، هنگام گسترش برند شخصی، علاوه‌بر محصولات و خدماتی که در کسب‌وکار شخصی‌تان ارائه می‌کنید، می‌توانید دید افراد نسبت به شخص خودتان را نیز تغییر دهید.

پایه‌های یک برند شخصی

هر برند از ارکانی تشکیل شده که در آگاهی از برند مخاطبان نسبت به آن، مؤثر هستند. در ادامه، به شرح این پایه‌ها می‌پردازیم تا تقویت برند شخصی را ماهرانه پیش ببرید:

هویت

هویت برند شامل تمام جنبه‌هایی می‌شود که مفهوم آن را از برندهای دیگر، متفاوت می‌کنند؛ در حقیقت، با استفاده از هویت برند شخصی شما است که مخاطبین می‌توانند شما را بشناسند و در میان هزاران برند دیگر، تشخیص‌تان دهند. هویت برند شخصی از موارد گوناگونی مانند لیست زیر تشکیل شده است:

·    ظاهر برند: تصاویر، لوگوها، فونت‌ها و رنگ‌ها برند شما را متمایز می‌کنند.

·    مهارت‌ها: در هنگام تعریف هویت برند شخصی‌تان، اشاره به مهارت‌ها و توانایی‌هایی که دارید، مخاطب را به یک مشتری علاقمند تبدیل خواهد کرد.

·    محصولات و خدمات برند: در صورتی که برند شخصی شما خودتان هستید، خدماتی که می‌توانید در یک فضای حرفه‌ای ارائه دهید، از مهم‌ترین نکات در تقویت برند شخصی محسوب می‌شود.

مخاطب

اولین قدم هنگام تبلیغات افزایش آگاهی از برند، تعیین و شناخت مخاطب هدف است. بهتر است پیش از هر چیزی، بدانید که محصولات یا خدمات‌تان قرار است برای کدام دسته از افراد جامعه، کاربردی و مفید باشند. پس از تعیین این افراد، مطالعۀ آن‌ها برای دستیابی به شناخت بیشتر از نیازهای مخاطب هدف، اهمیت بالایی در افزایش محبوبیت و تقویت برند شخصی شما دارد.

پیام

یک پیام کوتاه و جذاب برند شخصی شما را تا مدت‌ها در یاد مخاطبان نگه می‌دارد. پیام برند، بخش مهمی از هویت آن نیز محسوب می‌شود. انتقال درست پیامی که به مذاق مخاطب هدف خوش بیاید، به‌سرعت منجر به تقویت برند شخصی خواهد شد.

استراتژی‌های تقویت برند شخصی در شبکه‌های اجتماعی

حال که با اجزای سازندۀ یک برند شخصی آشنا شدید، بهتر است انواع استراتژی‌های تقویت برند را نیز بیاموزید. یکی از مهم‌ترین کانال‌ها برای افزایش آگاهی از برند، شبکه‌های مجازی است.

تقویت برند شخصی: از پیامک تا شبکه‌های اجتماعی

انتخاب پلتفرم مناسب

پلتفرم‌های گوناگونی در شبکه‌های مجازی برای تبلیغات وجود دارند. استفاده از بسیاری از این فضاها رایگان است. گسترش برند شخصی نیازمند شناخت بهترین پلتفرم برای بازاریابی است.

برای مثال، رعایت گروه سنی مخاطبان هدف مشخصۀ مهمی برای تصمیم‌گیری دربارۀ فعالیت در شبکه‌های مجازی دارد. مثلاً مخاطبین حرفه‌ای، غالباً در شبکه‌هایی مانند LinkedIn فعالیت دارند و یا جوانان و نوجوانان، بیشتر به سراغ پلتفرم‌هایی مثل اینستاگرام Instagram و Twitter می‌روند.

تولید محتوای ارزشمند

تولید محتوای باکیفیت، راه دستیابی به مخاطبان بیشتر در زمانی محدود است. در صورتی که بتوانید بهترین شکل از محتوا را برای انتشار در هر فضای مجازی بیابید و تولید نمایید، تقویت برند شخصی زودتر از آنچه فکر می‌کردید، اتفاق خواهد افتاد. این محتوا می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

محتوای ویدیویی

تقویت برند شخصی را می‌توان با استفاده از تولید محتوای با کیفیت ویدیویی پیش برد. برای مثال، انواع ویدیوهای یوتیوب (Youtube)، ویدیوهای کوتاه و عمودی اینستاگرام یا ریلز (Reels)، تیزر تبلیغاتی، بازاریابی ویدیویی و سناریومحور در تلویزیون ملی و… به سرعت توجه مخاطبان را به برند شما جلب خواهند کرد.

تعامل با مخاطبان

یکی از مهم‌ترین نکات در مدیریت برند شخصی و کسب‌وکار، حفظ تعامل با مخاطب است. در صورتی که به مشتریان خود توجه کنید، نظرات و واکنش‌های آن‌ها را محترم بشمارید و در مواقع خاص، به آن‌ها هدیه و پاداش همراهی دهید، می‌توانید از موفقیت برند شخصی‌تان مطمئن شوید.

محتوای متنی تبلیغاتی

با استفاده از نویسندگان خلاق و تلفیق مهارت آن‌ها با اصول بازاریابی، می‌توانید محتوای متنی جذاب و تأثیرگذار تولید کنید. این محتوا قابل انتشار در کانال‌های متنی مختلفی مانند توییتر، اینستاگرام، کتابچه‌های آموزشی، وبلاگ برند شخصی‌تان یا سایت‌ها و مجله‌های معتبر خبری و تبلیغاتی خواهد بود.

همچنین، می‌توانید برای گسترش برندتان در جهان کسب‌وکارهای پرسروصدای این روزها، از تبلیغات متنی در قالب بازاریابی پیامکی نیز استفاده نمایید.

تقویت برند شخصی: از پیامک تا شبکه‌های اجتماعی

اهمیت پیامک در تقویت برند شخصی

همان‌طور که تا این‌جا اشاره کردیم، جلب توجه مخاطبان هدف و مشتریان احتمالی، مهم‌ترین نکته در برندسازی و بازاریابی است. به همین منظور، در ادامۀ مطلب، به معرفی کانال ارتباطی مستقیمی با مخاطبان می‌پردازیم که باعث تقویت برند شخصی شما خواهد شد؛ پیامک انبوه تبلیغاتی.

مزایای استفاده از پیامک برای ارتباط با مخاطبان

استفادۀ روزافزون افراد از تلفن همراه و هوشمند شدن بسیاری از جنبه‌های زندگی در جهان امروز، باعث شده‌اند که پیامک برندسازی، از مهم‌ترین ابزار کارآمد برای تقویت برند شخصی شما باشد. پیامک، اولین چیزی است که هر فرد با باز کردن قفل گوشی خود، با آن روبه‌رو می‌شود؛ به همین خاطر، ارتباط شما با مخاطبان همیشه و در حالتی حفظ خواهد شد.

در این‌جا، به برخی مزایای دیگر استفاده از پیامک تبلیغاتی برای تقویت برند شخصی می‌پردازیم:

شخصی‌سازی پیامک‌ها

برای ارسال اس ام اس تبلیغاتی به مخاطبین خود، به تهیۀ یک پنل پیامکی احتیاج دارید. یکی از مهم‌ترین امکانات پنل پیامکی، شخصی‌سازی اس‌ام‌اس‌ها است. با استفاده از این قابلیت، می‌توانید نام و نام خانوادگی، علایق و انتخاب‌های شخصی هر کدام از مشتریان خود را در نظر گرفته و برای ایشان، پیامک تبلیغاتی ارسال نمایید. مخاطبینی که پیامک شخصی‌سازی شده‌ای دریافت می‌کنند، احساس نزدیکی بیشتری با برند شما خواهند کرد. این امر، احتمال خرید محصولات یا تهیۀ خدماتی که برند شخصی‌تان ارائه می‌دهد را بیشتر خواهد کرد.

ارائۀ پیشنهادات ویژه

با بهره‌گیری از پنل پیامکی خود، می‌توانید پیشنهادات وسوسه‌انگیز و ویژه‌ای به مشتریان و مخاطبان خود ارائه کنید. این پیشنهادات شامل موارد زیر می‌شوند:

·    کد تخفیف: ارسال پیامک کد تخفیف برای مشتریان، آن‌ها را به خرید ترغیب خواهد کرد.

·    نظرسنجی: می‌توانید با فرستادن اس‌ام‌اس نظرسنجی برای افرادی که محصولی را تهیه کرده‌اند، از نظرات مهم مشتریان خود برای تقویت برند شخصی استفاده نمایید.

·    اطلاع‌رسانی: می‌توانید اطلاع‌رسانی جشنواره‌های خاص کسب‌وکارتان را برای مشتریان وفادار ارسال کنید تا به آن‌ها احساس مهم بودن القا کنید.

زمان‌بندی مناسب

با بررسی الگوی رفتاری مخاطبان هدف خود، می‌توانید بهترین زمان برای ارسال پیامک تبلیغاتی را شناسایی کنید و در جذب مشتری، از آن بهره ببرید. به‌طور کلی، بهتر است پیامک انبوه هدفمند خود را در زمان‌هایی ارسال نمایید که مخاطبان، دسترسی راحت‌تری به تلفن همراه‌شان دارند. این زمان‌ها غالباً روزهای میانی هفته و در ساعات بعد از ظهر یا ابتدایی شب هستند؛ اما ممکن است با توجه به ویژگی‌های خاص مشتریان شما و برای سود بیشتر برند شخصی‌تان، احتیاج به تغییر دادن آن‌ها پیدا کنید.

سخن آخر: فعالیت مستمر و پایدار راهی برای تقویت برند شخصی

توسعۀ برند شخصی، مسیری پربازده برای جذب مشتری و مخاطب بیشتر است. با استفاده از روش‌ها و کانال‌های گوناگونی می‌توانید آگاهی از برند مخاطبین را افزایش دهید. همان‌طور که اشاره کردیم، مهم‌ترین راه‌های گسترش برند شخصی، بهره‌گیری از شبکه‌های مجازی پرمخاطب و ارسال پیامک تبلیغاتی هستند. با این حال، مهم‌ترین نکته در راه دستیابی به یک برند شخصی موفق و قدرتمند، فعالیت مستمر و ناامید نشدن در راه جذب مخاطب است.

ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

نزدیک شدن خلاف‌کارترین بازیکن دنیا به استقلال

فیلم/ قالیباف: اگر منفعل باشیم با چالش رو‌به‌رو می‌شویم

این دو بازیکنان هواداران پرسپولیس را پشیمان کردند

داعش مسئولیت ترور وزیر طالبان را بر عهده گرفت

خطر مهدی طارمی برای فوتبال ایران

واکنش آقاتهرانی به ادعای بانکی پور درباره قانون حجاب

فیلم/ حمله شمخانی به روحانی درباره برجام

ترکیب احتمالی استقلال مقابل مس کرمان چیست؟

فیلم/ وضعیت مقبره حافظ اسد قبل و بعد از تخریب و آتش سوزی

پزشکیان برای حل بحران‌های چندگانه فعلی اختیاری ندارد/ این همه ناترازی به انبوه سازی بحران‌ها در جامعه منجر می‌شود/ ابلاغ قانون حجاب، کشور را با اَبَربحران مواجه می‌کند

عکس/ تهران در دود خفه شده است

روایت سردار سلامی از خروج بچه‌های سپاه از سوریه

تصویر مبهم سرنوشت قیمت دلار؛ تعدیل قیمت یا ادامه سیر صعودی؟

جدیدترین هزینه متوسط اجاره‌بها در تهران + جدول

فیلم/ جشن و شادی مردم سوریه در میدان اصلی دمشق

عکس/ آتش زدن تابوت حافظ اسد توسط معارضان سوری

هشدار هواشناسی به این استان‌ها؛ برف و کولاک در راه است

فیلم/ ایران و خاندان اسد از پهلوی تا ۱۴۰۳

عکس/ بازار داغ عکس‌های سلفی و یادگاری زنان در دمشق

دست امارات در پشت پرده سقوط بشار اسد

عکس/ نمایی از تهران گمشده زیر دود و مه از فراز توچال

آسمانی که نفس می‌گیرد؛ آلودگی ویرانگر هوای شهر‌های ایران عدم اقدامی برای حل بحران

قطع برق خانگی دوباره آغاز شد

تغییر شدید قیمت‌ها در بازار خودرو + جدول

دلار، افسار طلا و سکه را در دست گرفت/ روند افزایشی قیمت طلا و سکه ادامه دارد؟

فیلم/ اولین گزارش خبرنگار زن تبعیدی بعد از ۱۴ سال دوری از دمشق

معمای بدهی سوریه بشار اسد به ایران؛ برآورد رقم ۲ هزار تریلیون تومان درباره بدهی دمشق به تهران!

سقوط جغرافیای سفره‌های مردم؛ ویرانی تبعات حذف مواد غذایی مفید از سبد ایرانی‌ها

فیلم/ ۲۱ آذر روز نجات ملی آذربایجان سر ایران

عکس/ تهران در وضعیت قرمز

گزارش اکونومیست از ورود ارتش نتانیاهو به سوریه؛ آیا اسرائیل با جولانی کنار می‌آید؟

فاز جدید بازارها؛ طلا و سکه کانال‌های جدیدی را فتح کردند

تصویب تعرفه ۶۰ درصدی واردات خودرو از طرف مجلس

کدام سه عامل نوسان در بازار طلا و دلار را افزایش دادند؟

شرایط پرداخت سود سهام عدالت متوفیان در شب یلدا اعلام شد

کف حقوق کارمندان در سال آینده مشخص شد + جزییات

افزایش ۴۰ درصدی مستمری مددجویان کمیته امداد در سال آینده

قیمت طلا گران‌تر می‌شود؟ / خیز سکه برای ورود به کانال جدید

حقوق سربازان سال ۱۴۰۴ مشخص شد + جزییات

افزایش ۲۰ درصدی حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۴ تصویب شد؟

وضعیت هواشناسی امروز

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

عربستان به دنبال تبدیل صحرا به یک واحه سرسبز؛ ریاض اینگونه خنک خواهد شد/ همه آنچه باید درباره طرح بلندپروازانه سعودی ها بدانید

قیمت خودرو‌های سایپا + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو + جدول

قیمت سکه پارسیان + جدول

قیمت سکه و طلا + جدول

قیمت بیت کوین و رمزارز‌ها + جدول

قیمت دلار، یورو و سایر ارز‌ها + جدول

ترشی پرورده؛ متفاوت‌ترین ترشی که تا به حال خورده‌اید