اقتصاد ۲۴- مدیر عامل بیمه البرز در این نشست، شناسایی چالشهای نهفته در صنعت بیمه را یک ضرورت برشمرد و گفت: اعتماد سازی، اجرایی نمودن سیاستهای اثر بخش، ارائه خدمات به موقع، شفاف سازی و بهبود کیفیت خدمات بیمهای نقش حائز اهمیتی در توسعه و فراگیری صنعت بیمه خواهد داشت.
موسی رضایی در ادامه شبکه فروش را خط مقدم فروش صنعت بیمه عنوان کرد و افزود: تقویت و تداوم آموزش شبکه فروش و به تبع آن افزایش دانش فنی مقولهای جدی است که در معرفی مزایای محصولات بیمهای به هموطنان و در طرف دیگر حقوق بیمه گذاران در زمان خسارت نقش آفرینی میکند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به طراحی محصولات بیمهای جدید برای جمعیت ۲۶ میلیونی عشایر و روستائیان کشور اشاره کرد و گفت: این قشر به عنوان مولد و حافظان امنیت غذایی کشور، خدمت مشخصی از سوی شرکتهای بیمه بازرگانی دریافت نمیکنند از این رو توجه و برنامه ریزی برای تدوین محصولات مورد نیاز و ارائه خدمات بیمهای ویژه به این بخش از جامعه لازم الاجراست و باید در این راستا برنامهای خاص در نظر گرفته شود.
اعتماد سازی به صنعت بیمه، اهمیت بیمه بازنشستگی و مستمری تکمیلی، پرداخت منصفانه، سریع و آسان خسارت، اقبال کمتر مردم به سایر رشتههای بیمهای (به غیر از درمان و ثالث) و راهکارهای آن از محورهای این نشست تخصصی بود.