تاریخ انتشار: ۱۶:۱۷ - ۰۸ اسفند ۱۴۰۳

عملکرد مثبت بیمه ملت در جلب رضایت بیمه‌گزاران

شرکت بیمه ملت با توجه به گستردگی خدمات، ارزیابی منصفانه از خسارات، سرعت در انجام تعهدات و پرداخت خسارت و همچنین به عنوان توانگرترین بیمه کشور عملکرد قابل توجهی در جلب رضایت بیمه‌گزاران و ذی‌نفعان خود در ۱۰ ماهه امسال به ثبت رسانده است.

عملکرد مثبت بیمه ملت در جلب رضایت بیمه‌گزاران

اقتصاد ۲۴- بیمه مرکزی آمار کلی شکایات ثبت‌شده بیمه‌گزاران را تا پایان دی‌ماه منتشر کرده است که بر اساس آن، بیمه ملت با توجه به حق بیمه تولیدی ۱۹ هزار میلیارد تومانی، آمار قابل توجهی را به دست آورده است.

آمار‌های بیمه مرکزی نشان می‌دهند که در این مدت، بیمه‌گزاران و ذی‌نفعان ۷،۴۳۰ فقره شکایت از شرکت‌های بیمه ثبت کرده‌اند که تنها ۳۳۴ فقره از این تعداد مربوط به بیمه ملت بوده است. این بدان معناست که تنها حدود ۴.۵ درصد از شکایات ثبت‌شده طی این مدت به بیمه ملت مربوط می‌شود. با این حال، حق بیمه تولیدی بیمه ملت به دلایلی همچون تحت پوشش قرار دادن بیمه تکمیلی بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری و عملکرد مطلوب در بخش‌های مختلف، رشدی بیش از ۳۰۰ درصد داشته است.

بر اساس اعلام بیمه مرکزی، از تعداد ۷،۴۳۰ فقره شکایت ثبت‌شده، به ۶،۶۲۹ فقره رسیدگی شده است. از این تعداد، ۴،۲۲۴ فقره شکایت وارد و ۲،۴۰۵ فقره شکایت نیز ناوارد تشخیص داده شده‌اند. همچنین، ۸۰۱ فقره شکایت دیگر در حال بررسی هستند.

این آمار‌ها نشان می‌دهند که از ۳۳۴ فقره شکایت ثبت‌شده مربوط به بیمه ملت، به ۳۰۱ فقره رسیدگی شده و ۱۱۵ فقره (بیش از ۳۸ درصد) از این تعداد ناوارد تشخیص داده شده‌اند. همچنین، ۳۳ فقره شکایت دیگر در حال بررسی هستند و هنوز نهاد ناظر تصمیمی درباره وارد یا ناوارد بودن آنها نگرفته است.

بخش قابل توجهی از شکایات صنعت بیمه به رشته درمان اختصاص دارد و این مسئله تحت تاثیر شرایط اقتصادی کشور قرار دارد، به طوری که بیمه ملت نیز از این روند مستثنی نیست. علاوه بر این، پرتفوی بیمه‌ای درمان تکمیلی بازنشستگان برای نخستین بار در سال جاری وارد صنعت بیمه شده و تجربه مشابهی در این مقیاس و شیوه پیش از این در صنعت وجود نداشته است. این موضوع باعث شده است که روند شکایات در این بخش نسبت به عملکرد قبلی بیمه ملت افزایش یابد، هرچند که این شرکت همچنان تنها ۴.۵ درصد از کل شکایات صنعت را به خود اختصاص داده است.

دلیل پایین بودن تعداد شکایات و رضایتمندی مشتریان از خدمات بیمه ملت، آموزش مستمر کارکنان، شبکه فروش، و توسعه استفاده از ابزار‌های فناورانه بوده است. این شرکت برای جلب نظر بیمه‌گزاران خود توجه ویژه‌ای به نظرات آنها داشته و کانال‌های ارتباطی متنوعی را با استفاده از ابزار‌های مختلف ایجاد کرده تا رضایتمندی حداکثری را به دست آورد. همچنین توسعه شبکه شعب بیمه ملت در سراسر کشور راهکاری مناسب برای ارائه خدمات با کیفیت‌تر و جلب رضایت بیشتر بیمه‌گزاران بوده که طی این مدت پیگیری شده است.

بیمه ملت با وجود رشد چشمگیر در حق بیمه تولیدی خود و تحت پوشش قرار دادن جمعیت بیشتری از بیمه‌گزاران، توانسته است با ارائه خدمات باکیفیت و رسیدگی سریع به شکایات، رضایت بالایی را در میان مشتریان خود ایجاد کند. سهم اندک شکایات ثبت‌شده مربوط به بیمه ملت که بخش قابل توجهی از آن نیز به عنوان شکایات ناوارد تشخیص داده شده، نشان‌دهنده عملکرد مثبت بیمه ملت در مدیریت تعهدات و جلب اعتماد بیمه‌گزاران است.

ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

تجمع هزاران نفر علیه نتانیاهو در تل‌آویو

عکس/ صدای اعتراض آذری جهرمی بلند شد

اعلام زمان برگزاری سوپرجام فوتبال ایران

عکس/ معماری دلنشین هوش مصنوعی در اصفهان

عرضه ۱.۲ میلیون تن انواع محصول در بورس کالا

جزئیات کامل درباره دریافت گذرنامه اربعین

عکس/ زیبایی حیرت انگیز پیکرک‌های تپه سرآب کرمانشاه با قدمت ۶۱۰۰ ساله

قیمت طلا ۱۸ عیار امروز یکشنبه ۵ مرداد ۱۴۰۴/ کاهش قیمت

چرا داروی بیماران مبتلا به کوتاه قامتی در بازار سیاه هست اما در داروخانه نه؟!

وضعیت حقآبه تالاب‌ها به کجا رسید؟

علت دود مشاهده شده در آسمان قم چیست؟

قیمت سکه امامی امروز یکشنبه ۵ مرداد ۱۴۰۴/ افزایش قیمت

گزارش بورس امروز یکشنبه ۵ مرداد ۱۴۰۴

عکس/ چهره خندان سرلشکر رشید ۴۴ سال پیش در کنار شهیدان باکری، همت، خرازی و کاظمی

فیلم/ انتشار تیزر شام ایرانی به میزبانی مریم امیرجلالی

عکس/ کشف و ضبط ۲۱ تاکسیدرمی حیوانات وحشی در تهران

هزینه میلیاردی استقلال برای اردوی ۱۳ نفره

سدان لوکس سایپا گران شد

فیلم/ وقوع طوفان شدید در سیستان و بلوچستان

استفاده از تلفن همراه در مجلس ممنوع شد

فیلم/ آتش‌سوزی عظیم در شمال غرب ترکیه

عکس/ اردشیر زاهدی ۶۴ سال پیش در حال باز کردن در ماشین برای محمدرضا پهلوی

رونق چشمگیر خرید خانه در شهر‌های شمالی+ جدول

طوفان ادارات سیستان را تعطیل کرد

ادامه حذف دانش‌آموزان ضعیف در برخی مدارس

عکس/ ژست صمیمی ستاره‌های فوتبال ایران ۵۱ سال پیش در کنار گوگوش

دروازه بان جدید استقلال مشخص شد

فیلم/ تظاهرات در سوئد علیه بی‌توجهی دولت به اشغال غزه

نگرانی مشتریان نفت ایران از مکانیسم ماشه

عکس/ لحظه دستگیری بهروز احسانی‌اسلاملو

گلایه کشاورزان از قطعی برق ۷ ساعته چاه‌های کشاورزی

عکس/ چهره متفاوت و دیده نشده علی شمخانی ۴۲ سال پیش در روزنامه اطلاعات

علیرضا بیرانوند کجای وفاق ملی است؟

عکس/ تیپ خاص و متفاوت رضا رویگری ۳۶ سال پیش در کنار نیکی کریمی

عکس/ ژست احساسی زیبا بروفه و پسرش با لبخند مادرانه

عکس/ رونمایی از دیوارنگاره میدان فاطمی تهران با چهره محمد نوری

حراج شمش طلا برگزار می‌شود + جزئیات

ساعت برگزاری دیدار استقلال و تراکتور مشخص شد

عکس/ دیده شدن دود شدید در آسمان قم

عکس/ دیدار رفقای صمیمی فرهاد مجیدی در اردوی استقلال

فیلم/ لحظات زیبا و دیدنی از پشت‌صحنه تاسیان

عکس/ پرتره جذاب مهسا حجازی با استایل اروپایی و نگاه معنادار

مهاجران افغان تا چه اندازه برای ایران هزینه‌زا بوده‌اند؟+ نمودار و تحلیل آماری

فیلم/ تشییع پیکر شهدای حادثه تروریستی زاهدان

نابودی زاگرس فقط به خاطر ۲درجه گرما!

عکس/ منوی خاموشی کافه مشهور تهران سوژه شد

اعلام زمان ثبت نام و اعزام حج عمره ۱۴۰۴

عکس/ چهره دیده نشده از شاهدخت گوهر ملک فرمانفرمائیان ۹۰ سال پیش با مدل موی خاص

بورس در مرز حساس قرار گرفت

فیلم/ نظر بهاره رهنما درباره فیلم پر سروصدای پیر پسر