
اقتصاد۲۴- Autonomous Pod Transport (APT) ۷۰، یک وسیله نقلیه هوایی بدون سرنشین جدید است که توسط بل تکسترون، یک شرکت تابعه متعلق به تسکترون توسعه یافته است.
پهپاد برخاست و فرود عمود (VTOL) برای انجام ماموریتهای متعدد از جمله تحویل بسته، عملیات حمل و نقل پزشکی و امداد رسانی در بلایا طراحی شده است.
APT ۷۰ اولین پرواز خودران خود را در سایت آزمایشی بل در نزدیکی فورت ورث در آگوست ۲۰۱۹ انجام داد. این هواپیمای بدون سرنشین برای اولین بار در اکتبر ۲۰۱۹ با محموله پرواز کرد. این پهپاد در طول پرواز ۲۷.۲ کیلوگرم بار حمل کرد.
در فوریه ۲۰۱۹، بل تکسترون توسط سازمان ملی هوانوردی و فضایی (ناسا) برای انجام پروازها در سال ۲۰۲۰، تحت برنامه یکپارچه سازی و عملیاتی سازی سیستمها (SIO) انتخاب شد.
بل مسئول طراحی، تولید و یکپارچه سازی سیستمها است، در حالی که تکسترون سیستمز تامین کننده سیستمهای فرمان و کنترل است. آزمایشهای پروازی برای نشان دادن سیستمها و فناوریهایی مانند رادار/دوربینها و فرماندهی و کنترل برای اطمینان از عملکرد ایمن پهپادها در سامانه ملی فضای هوایی در نظر گرفته شده است.
هواپیمای بدون سرنشین APT ۷۰ دارای طراحی منحصربهفرد دمنشین است که به هواپیما اجازه میدهد به صورت افقی برخاسته و فرود بیاید و در طول پرواز به سمت جلو متمایل شود. این طراحی مصرف انرژی را از طریق انتقال به جهت افقی پس از بلند شدن کاهش می دهد.
این هواپیمای بدون سرنشین دارای یک غلاف بار در مرکز است. طراحی آیرودینامیکی محفظه باعث کاهش نیروی کشش در طول پرواز میشود. طراحی ماژولار پیکربندی مجدد سریع مطابق با الزامات ماموریتی را امکان پذیر میکند.
بیشتر بخوانید: معرفی جنگنده J۲۰، اژدهای رادارگریز چین
ارتفاع این پهپاد باری ۱.۸ متر (۶ فوت) و طول بال آن ۲.۷۴ متر (۹ فوت) است. حداکثر وزن برخاست این پهپاد ۱۳۶ کیلوگرم (۳۰۰ پوند) است.
این پهپاد برخاست و فرود عمود با استفاده از سیستم کنترل صفحه لمسی کار میکند. این هواپیمای بدون سرنشین مجهز به حسگرهایی برای شناسایی و اجتناب از موانع در طول پرواز است. ناوبری مستقل پهپاد از سیستم موقعیت یابی جهانی پشتیبانی می کند.
رابط کاربری تک کاربره هواپیما به حداقل پشتیبانی عملیاتی نیاز دارد و استقرار سریع را در طول ماموریتهای تامین مجدد در مناطق فرود کوچک تضمین میکند.
غلاف قابل جدا شدن در وسط هواپیما میتواند بار را در خود جای دهد. غلاف را میتوان برای مطابقت با الزامات مأموریت خاص مشتری تغییر داد. این هواپیما قادر به حمل بار تا ۳۲ کیلوگرم (۷۰ پوند) است. میتوان آن را برای حمل محصولات پزشکی حساس به زمان و ارزش، مانند خون و پلاسما، پیکربندی کرد.
هواپیمای بدون سرنشین بل APT ۷۰ از یک پیشرانه الکتریکی/هیبریدی نیرو میگیرد. هر بال با یک موتور الکتریکی وصل شده است که یک ملخ دو پره را هدایت میکند. پلت فرم VTOL از تعویض سریع باتری و شارژ مجدد پشتیبانی میکند و زمان چرخش را در طول ماموریت کاهش میدهد. طراحی دم نگهدار، در ترکیب با پیشرانه الکتریکی/هیبریدی، افزایش استقامت، برد و سرعت را تضمین میکند.
این پهپاد میتواند با حداکثر سرعت ۲۰۳.۷ کیلومتر در ساعت (۱۱۰ کیلوتون) پرواز کند و در صورت بارگیری با حداکثر بار میتواند به برد ۵۶ کیلومتری دست یابد. این هواپیمای خالی با یک باتری ۳۲ کیلوگرمی اضافی، برد بیش از ۱۰۰ کیلومتر را ارائه میدهد. حداکثر استقامت هواپیما ۵۵ دقیقه است.
APT ۷۰ میتواند از فضاهای محدود در مکانهای دور کار کند. این هواپیمای بدون نیاز به جاده و باند، انعطاف پذیری بی نظیری را در شرایط چالش برانگیز ارائه میدهد. این پهپاد سه برابر سریعتر از یک وسیله نقلیه زمینی و دو برابر سریعتر از یک پهپاد مولتی روتور معمولی مانور میدهد.
نوع پروژه: پهپاد باری
سازنده: بل تکسترون
حداکثر وزن برخاست: ۱۳۶ کیلوگرم
سرعت: ۲۰۳.۷ کیلومتر در ساعت
حداکثر برد: بیش از ۱۰۰ کیلومتر