تاریخ انتشار: ۱۶:۲۰ - ۲۴ مرداد ۱۴۰۴

چرا عموهای فیتیله‌ای ۴ سال با تاخیر برگشتند؟

تهیه‌کننده برنامه «دوقلوها در شهر پنج‌ستاره» از دلایل تأخیر در تولید این مجموعه که چهار سال به طول انجامید پرده برداشت و گفت: مدیران جدید نظرات متفاوتی درباره محتوا داشتند و تطبیق با استانداردهای تلویزیونی، زمان‌بر بود.

عموهای فیتیله‌ای

اقتصاد۲۴- مهدی بصیری ـ تهیه‌کننده «دوقلو‌ها در شهر پنج‌ستاره» ـ به تشریح مراحل تولید، اهداف و چالش‌های پیش‌روی این برنامه پرداخت و درعین‌حال درباره ادامه‌دار بودن ساخت این مجموعه توضیح داد: درباره فصل بعدی هنوز تصمیمی گرفته نشده و منتظر بازخورد‌های این فصل هستیم.

آرایه‌های عظیم و استاندارد‌های نوین

بصیری با اشاره به طراحی ویژه این مجموعه گفت: مدیران سازمان صداوسیما این اجازه را به ما دادند تا ایده‌هایمان را عملی کنیم. ما تلاش کردیم استاندارد‌های تلویزیونی را ارتقا دهیم. برای مثال، آرایه ۲۵۰۰ متری این مجموعه، بزرگ‌ترین آرایه تلویزیونی است که تاکنون ساخته شده است.

وی افزود: این فضا کاملاً فانتزی و منحصر‌به‌فرد طراحی شده تا امکان بازدید کودکان از این شهر پنج‌ستاره حتی خارج از برنامه فراهم باشد.


بیشتر بخوانید:نخستین واکنش زوج مشهور ترک به شایعات طلاق


تهیه‌کننده این برنامه با حضور عمو‌های فیتیله‌ای با اشاره به روند داستانی مجموعه توضیح داد: در فصل قبل به شهر دوستدار کودک رسیدیم و دوقلو‌ها تصمیم گرفتند سوپرمارکتی ایجاد کنند که کودکان در آن احساس خوبی داشته باشند. برای تحقق این ایده، نیاز به فضای بزرگی بود که امکان نمایش مشاغل مختلف مانند بانک، آتش‌نشانی و مدرسه را فراهم کند.

چالش‌های فنی و تولیدی

بصیری به مشکلات فنی «دوقلو‌ها در شهر پنج‌ستاره» اشاره کرد و گفت: طراحی این آرایه با استاندارد‌های معمول تلویزیون همخوانی نداشت و مجبور به اصلاحات گسترده شدیم. همچنین، فضای بزرگ برای اجرای صحنه‌های پرتحرک طنز برنامه ضروری بود.

تأخیر چهارساله و تغییرات مدیریتی

وی یکی از مهم‌ترین دلایل تأخیر در تولید را تغییرات مدیریتی دانست: از سال ۱۴۰۰ تاکنون درگیر تولید بودیم. در دوره‌ای مجبور به توقف کار شدیم تا مدیران جدید شبکه دو مستقر شوند. تغییر نگرش آنها نسبت به محتوای ازپیش‌تهیه‌شده نیز زمان‌بر بود.

ایجاد شادی و تقویت روابط اجتماعی

بصیری درباره اهداف برنامه گفت: دو هدف اصلی داشتیم، اول ایجاد شادی و تقویت روابط اجتماعی کودکان با تأکید بر اهمیت خانواده و دوستی. دوم آموزش مشاغل و ضرورت تخصص‌ورزی به کودکان.

عمو‌های فیتیله‌ای دوباره مخاطبان را جذب می‌کنند؟

این تهیه‌کننده درباره حضور چهره‌های محبوب کودک در این مجموعه نیز گفت: به‌جز سه عموی فیتیله‌ای، از بازیگران شناخته‌ای مانند مجتبی ظریفیان و مهیار مجیب استفاده کردیم که هرکدام طرفداران خود را دارند و به جذب مخاطب کمک می‌کنند.

بصیری با اشاره به بازخورد‌های مخاطبان نیز گفت: بازخورد‌ها نشان می‌دهد والدین مشتاق دیدن دوباره عمو‌ها هستند. درباره فصل بعدی هنوز تصمیمی گرفته نشده و منتظر بازخورد‌های این فصل هستیم.

منبع: خبر آنلاین
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار