برنامه اقدام فوری گردشگری ایران چیست؟

برنامه اقدام فوری گردشگری ایران با هدف خنثی سازی تبلیغات منفی و ترمیم چهره کشور از روز شنبه اجرا می‌شود، برنامه ای که طبق گفته وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، بودجه ویژه ای ندارد اما قرار است دستگاه های دیگر برای به نتیجه رساندن آن همکاری داشته باشند.
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۳ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۸
اقدام فوری گردشگری ایران
 
اقتصاد۲۴- علی اصغر مونسان به دنبال وضعیت بحرانی که در گردشگری پس از وقایع اخیر ایران و منطقه ایجاد شده است، روز سه شنبه (اول بهمن ماه) جلسه‌ای با جمعی از تورگردان‌ها داشت که در آن گفت: سران قوا، شورای امنیت ملی، وزرای امور خارجه و اقصاد در جریان وضع گردشگری کشور قرار گرفته‌اند و گزارش کاملی هم در اختیار رییس جمهور قرار داده شده و پیشنهاد‌هایی هم به وزرای اقتصاد و خارجه فرستاده و دولت هم تمهیداتی دارد و تلاش می‌کند اثر اخبار منفی را کنترل کند.

او در واکنش به درخواست‌هایی که برای حمایت مالی از گردشگری مطرح شد، خیلی صریح گفت که بودجه دولت زیر فشار است، بنابراین انتظار نداشته باشید بودجه ویژه‌ای به گردشگری اختصاص یابد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اشاره کرد که محور برنامه اقدام فوری گردشگری ایران، «تبلیغات مثبت» است، اما به جزئیات دیگر آن اشاره‌ای نکرد. پیش از این، مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری برنامه‌ای را با عنوان «اعتمادسازی تبلیغات گردشگری ایران» با هدف عبور از چالش‌های بوجود آمده است، منتشر کرده بود.

ولی تیموری ـ معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ـ، اما در توضیح جزئیات برنامه اقدام فوری گردشگری ایران به ایسنا گفت: رخداد تلخی اتفاق افتاده و تصویر مقصد گردشگری ایران مقداری دچار آسیب شده است. در این شرایط باید وارد فاز بازسازی تصویر و ترمیم آسیب‌ها شد. به همین منظور برنامه کوتاه مدتی با عنوان «اقدام فوری» تهیه شده است که در زمان کوتاهی باید اقداماتی را در دو قالب مدیریتی و تخصصی انجام دهیم.

وی ادامه داد: در اقدامات مدیریتی یکسری هم‌افزایی‌ها و تکالیف دستگاه‌های دیگر تعیین شده است، مثلا وزارت امور خارجه باید فعال‌تر شود و با سفرای مقیم در ایران و خارج از کشور ارتباطاتی برقرار کند. همزمان چهره‌ها و شخصیت‌های موثر را به ایران دعوت کنیم تا جریان تبلیغی مثبتی را راه اندازند.

معاون گردشگری یادآور شد: در حوزه گردشگری عرف است یک بخش از برنامه استراتژی را به مدیریت بحران اختصاص دهند که در آن، اقدامات فوری با توجه به مخاطب و بازار‌ها تعیین می‌شود. ما هم در برنامه اقدام فوری سعی کردیم تجربیات بین‌المللی و اقداماتی که کشورهایی، چون هند، اندونزی، مصر و ترکیه در شرایط بحران انجام داده اند را بومی کنیم و در کنار پیشنهاد‌های بخش خصوصی، فعالان و کارشناسان گردشگری قرار دهیم.

تیموری گفت: گاهی برنامه‌های اقدام فوری به بودجه کلان نیاز دارد، مثل آنچه دولت استرالیا پس از آتش سوزی انجام داد که البته با توجه به شرایط کشور، ما در حال حاضر امکان تخصیص بودجه ویژه نداریم، بنابراین بیشتر به سمت برنامه‌های مشارکتی حرکت می‌کنیم.

او اقدامات مدیریتی برنامه اقدام فوری را همان هماهنگی در دولت و هم‌افزایی با سایر وزارتخانه ها، نهاد‌ها و سازمان‌ها دانست و مثالی در این باره آورد که با سازمان صدا و سیما صحبت شده تا اخبار منفی را کم کند.

معاون گردشگری بخش دیگر اقدامات این برنامه را تخصصی دانست که برگزاری نشست‌های دو جانبه (B ۲ B)، دعوت از اینفلوئنسر‌های موثر، برگزاری نمایشگاه‌های ویژه، اختصاصی و حتی یک روزه در برخی کشور‌ها را از آن جمله اعلام کرد.

وی با بیان این که برنامه اقدام فوری گردشگری هم دولت را درگیری می‌کند و هم بخش تخصصی گردشگری را، افزود: این برنامه در قالب پلتفورم آماده شده و در ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات کشور که وزیر کشور مسؤولیت آن را به عهده دارد، تصویب شده است. قرار است این برنامه برای تصویب در هیات دولت نیز پیشنهاد شود که دراین صورت سایر دستگاه‌ها به انجام وظایف محول شده، مکلف می‌شوند.

تیموری ادامه داد: در کنار این اقدامات کار‌هایی مثل صدور بیانیه‌های مرتبط و پیام‌های توئیتری و رونمایی از پوستر نمایشگاه بین المللی گردشگری انجام خواهد شد. باید درنظر بگیریم فقط بُعد بین المللی گردشگری مطرح نیست باید به ابعاد داخلی آن نیز توجه نشان داد. حفظ گردشگری داخلی به گردشگری خارجی کمک می‌کند، گردشگران وقتی ببینند فضای گردشگری کشور از کرختی خارج شده حتما به آن توجه می‌کنند.
 
منبع: ایسنا
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
آخرین اخبار

صید صنعتی در خلیج فارس ممنوع شد

تکذیب عادل فردوسی‌پور؛ قرار نیست من برگردم

فرمانده نیروی دریایی سپاه: ۱۷ هزار شناور در صورت نیاز برای دفاع از کشور مسلح می‌شوند

ترکیب استقلال برای دیدار با الاهلی عربستان مشخص شد

دبیر ستاد امر به معروف استعفا کرد

حقوق و عیدی بازنشستگان کشوری امشب پرداخت می‌شود

در نشست FATF چه تصمیمی برای ایران اتخاذ می‌شود؟

واکنش پلیس به تردد فراری ۲۰ میلیاردی در ایران

«نوشابه» چه بلایی بر سرتان می‌آورد؟

استاندار سیستان و بلوچستان بر افزایش مشارکت بخش خصوصی در توسعه مناطق آزاد تاکید کرد

دورهمی دیگر «قیمت» ندارد

انتقاد همسر جورج کلونی از ترامپ

ویدئو/ جدال هواپیمای مسافربری با طوفان در زمان فرود

دایی به خاطر مصاحبه‌اش رد صلاحیت شد

وزارت راه در تلاش برای کاهش عوارض آزادراه تهران-شمال

ویدئو/ روایتی تازه از پشت پرده انتخابات فدراسیون فوتبال

بهره برداری از ۳۰ واحد صنعتی معدنی در منطقه آزاد ماکو

ویدئو/ بررسی وجود آب در بنزین بر عهده وزارت نفت است!

آئین گشایش همایش تخصصی حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی در کیش

جزئیات پرداخت وام مسکن ۱۷۰ میلیون تومانی

حمله ۳۰ نفر با اسلحه و قمه به جان قوی‌ترین مرد ایران +عکس

چاقوکشی در حاشیه یک بازی فوتبال +عکس

عوارض ۵۰ هزار تومانی آزادراه تهران شمال واقعیت دارد؟

سومین لیست اصلاح طلبان هم آمد + عکس

ویدئو/ روایت امیرعبداللهیان از احضار «سردار شهید سلیمانی» به یک دادگاه!

۹۸؛ سالِ سخت‌ِ اقتصادی

ویدئو/ قیچی برگردان بازیکن سلتاویگو روی صورت زیدان!

سایه شوم کرونا روی المپیک

ویدئو/ ماجرای اختلاف سیدحسین حسینی و سیدمهدی رحمتی چیست؟

هشدار پلیس فتا در خصوص خرید اینترنتی

ویدئو/ به تگزاس خوش آمدید!

آزادی شهروند ایرانی بازداشت شده در آلمان

رضا رشیدپور: این «اتفاق» در تلویزیون بی‌سابقه است

ویدئو/ صحبت های جدید امیرآبادی درباره دوپینگ در دربی

ویدئو/ ورود سامانه بارشی قوی‌تر به کشور

ابتذال در تبلیغات انتخاباتی برخی نامزد‌ها

رشد ۴۰۶۲ واحدی شاخص کل بورس