تاریخ انتشار: ۱۶:۳۳ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۸

برنامه اقدام فوری گردشگری ایران چیست؟

برنامه اقدام فوری گردشگری ایران با هدف خنثی سازی تبلیغات منفی و ترمیم چهره کشور از روز شنبه اجرا می‌شود، برنامه ای که طبق گفته وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، بودجه ویژه ای ندارد اما قرار است دستگاه های دیگر برای به نتیجه رساندن آن همکاری داشته باشند.
اقدام فوری گردشگری ایران
 
اقتصاد۲۴- علی اصغر مونسان به دنبال وضعیت بحرانی که در گردشگری پس از وقایع اخیر ایران و منطقه ایجاد شده است، روز سه شنبه (اول بهمن ماه) جلسه‌ای با جمعی از تورگردان‌ها داشت که در آن گفت: سران قوا، شورای امنیت ملی، وزرای امور خارجه و اقصاد در جریان وضع گردشگری کشور قرار گرفته‌اند و گزارش کاملی هم در اختیار رییس جمهور قرار داده شده و پیشنهاد‌هایی هم به وزرای اقتصاد و خارجه فرستاده و دولت هم تمهیداتی دارد و تلاش می‌کند اثر اخبار منفی را کنترل کند.

او در واکنش به درخواست‌هایی که برای حمایت مالی از گردشگری مطرح شد، خیلی صریح گفت که بودجه دولت زیر فشار است، بنابراین انتظار نداشته باشید بودجه ویژه‌ای به گردشگری اختصاص یابد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اشاره کرد که محور برنامه اقدام فوری گردشگری ایران، «تبلیغات مثبت» است، اما به جزئیات دیگر آن اشاره‌ای نکرد. پیش از این، مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری برنامه‌ای را با عنوان «اعتمادسازی تبلیغات گردشگری ایران» با هدف عبور از چالش‌های بوجود آمده است، منتشر کرده بود.

ولی تیموری ـ معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ـ، اما در توضیح جزئیات برنامه اقدام فوری گردشگری ایران به ایسنا گفت: رخداد تلخی اتفاق افتاده و تصویر مقصد گردشگری ایران مقداری دچار آسیب شده است. در این شرایط باید وارد فاز بازسازی تصویر و ترمیم آسیب‌ها شد. به همین منظور برنامه کوتاه مدتی با عنوان «اقدام فوری» تهیه شده است که در زمان کوتاهی باید اقداماتی را در دو قالب مدیریتی و تخصصی انجام دهیم.

وی ادامه داد: در اقدامات مدیریتی یکسری هم‌افزایی‌ها و تکالیف دستگاه‌های دیگر تعیین شده است، مثلا وزارت امور خارجه باید فعال‌تر شود و با سفرای مقیم در ایران و خارج از کشور ارتباطاتی برقرار کند. همزمان چهره‌ها و شخصیت‌های موثر را به ایران دعوت کنیم تا جریان تبلیغی مثبتی را راه اندازند.

معاون گردشگری یادآور شد: در حوزه گردشگری عرف است یک بخش از برنامه استراتژی را به مدیریت بحران اختصاص دهند که در آن، اقدامات فوری با توجه به مخاطب و بازار‌ها تعیین می‌شود. ما هم در برنامه اقدام فوری سعی کردیم تجربیات بین‌المللی و اقداماتی که کشورهایی، چون هند، اندونزی، مصر و ترکیه در شرایط بحران انجام داده اند را بومی کنیم و در کنار پیشنهاد‌های بخش خصوصی، فعالان و کارشناسان گردشگری قرار دهیم.

تیموری گفت: گاهی برنامه‌های اقدام فوری به بودجه کلان نیاز دارد، مثل آنچه دولت استرالیا پس از آتش سوزی انجام داد که البته با توجه به شرایط کشور، ما در حال حاضر امکان تخصیص بودجه ویژه نداریم، بنابراین بیشتر به سمت برنامه‌های مشارکتی حرکت می‌کنیم.

او اقدامات مدیریتی برنامه اقدام فوری را همان هماهنگی در دولت و هم‌افزایی با سایر وزارتخانه ها، نهاد‌ها و سازمان‌ها دانست و مثالی در این باره آورد که با سازمان صدا و سیما صحبت شده تا اخبار منفی را کم کند.

معاون گردشگری بخش دیگر اقدامات این برنامه را تخصصی دانست که برگزاری نشست‌های دو جانبه (B ۲ B)، دعوت از اینفلوئنسر‌های موثر، برگزاری نمایشگاه‌های ویژه، اختصاصی و حتی یک روزه در برخی کشور‌ها را از آن جمله اعلام کرد.

وی با بیان این که برنامه اقدام فوری گردشگری هم دولت را درگیری می‌کند و هم بخش تخصصی گردشگری را، افزود: این برنامه در قالب پلتفورم آماده شده و در ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات کشور که وزیر کشور مسؤولیت آن را به عهده دارد، تصویب شده است. قرار است این برنامه برای تصویب در هیات دولت نیز پیشنهاد شود که دراین صورت سایر دستگاه‌ها به انجام وظایف محول شده، مکلف می‌شوند.

تیموری ادامه داد: در کنار این اقدامات کار‌هایی مثل صدور بیانیه‌های مرتبط و پیام‌های توئیتری و رونمایی از پوستر نمایشگاه بین المللی گردشگری انجام خواهد شد. باید درنظر بگیریم فقط بُعد بین المللی گردشگری مطرح نیست باید به ابعاد داخلی آن نیز توجه نشان داد. حفظ گردشگری داخلی به گردشگری خارجی کمک می‌کند، گردشگران وقتی ببینند فضای گردشگری کشور از کرختی خارج شده حتما به آن توجه می‌کنند.
 
منبع: ایسنا
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
برچسب منتخب
# اخبار هنرمندان
خواندنی ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

ویتامین های موجود در خرمالو را بشناسیم

تداوم وضعیت فعلی یعنی تعطیلی نوشت‌افزار فروشان/ کاهش ۶۰ درصدی فروش لوازم‌التحریر نسبت به سال گذشته

اینفوگرافی/ آخرین نظرسنجی‌ها از انتخابات آمریکا

برق مجانی به پولدار‌ها می‌رسد؟/ طرح دولت شوی تبلیغاتی است و بی‌نتیجه می‌ماند

سریال جدید رضا عطاران در شبکه خانگی

۱۱ توصیه طلایی برای زندگی با کرونا

وضعیت تجارت ایران با اروپا در هفت ماهه سال ۲۰۲۰

موافقت با همسان‌سازی حقوق بازنشسته‌ها از سوی هیات دولت

برنامه کامل یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان

اظهارات سعید خطیب زاده درباره بیانیه اتحادیه اروپایی در شورای حقوق بشر

آغاز واردات برنج از پاکستان

خدا به کاپیتان سابق استقلال رحم کرد + عکس

راه حل مقابله با کرونا در المپیک

فیلم/ کلاهبرداری با راه اندازی تارنما تقلبی از مشتریان سجام

نابسامانی در قیمت‌گذاری بازار خودرو

تامین پایدار آب برای توسعه صنایع معدنی جنوب شرق

مخالف بزرگ ازدواج ریحانه پارسا و مهدی کوشکی چه کسی بود؟!

فیلم/ کنایه مجری تلویزیونی به رئیس بانک مرکزی

آیا محمدرضا پهلوی؛ برادرش علیرضا را کشت؟

بررسی مشکلات ۵۳ هزار مسکن مهر نیمه تمام

آخرین خبر از وضعیت پروازها به ترکیه

مسی در وداع با سوارز: رفتار بارسا در شان تو نبود

هفت زندانی ایرانی در ایروان به کشور بازگشتند

سفیر تاجیکستان به وزارت امور خارجه احضار شد

تعادل قیمت گوشت با افزایش تولید

نخستین جلسه مشترک ایران خودرو و مپنا تشکیل شد

اینفوگرافی/ روند کرونا در ایران، از ۴ شهریور تا ۴ مهر

بازی مافیایی سارا خوئینی ها و سیما تیرانداز

فیلم/ حواشی دیدارهای مردمی با رئیس دستگاه قضا در اردبیل

فیلم/ وقتی دلالان کشاورزان را با پنبه سر می‌برند

باغ خزندگان اصفهان

جایزه ۱۰ میلیون دلاری آمریکا برای دستگیری رهبر جدید داعش

سندرز: ترامپ اولین رئیس جمهوری است که انتقال قدرت صلح آمیز را رد کرد

هنیه: برای بررسی توافق‌های حاصله با فتح نشست برگزار می‌کنیم

جلالی: ایران قصد دارد با همکاری روسیه واکسن کرونا تولید کند

آخرین آمار فوتی‌ها و مبتلایان به کرونا در کشور امروز جمعه ۴ مهر ۹۹

فیلم/نخستین بار چه کسی عنوان جعلی «خلیج عربی» را برای خلیج فارس به کار برد؟