تاریخ انتشار: ۰۰:۰۱ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۸

مصرف این مواد غذایی در وعده صبحانه ممنوع!

در گزارش زیر بدترین گزینه‌های غذایی که باید از خوردن آن‌ها در وعده صبح پرهیز کنید، معرفی شده اند.

صبحانه

اقتصاد۲۴-  بار‌ها تکرار شده که خوردن صبحانه موجب افزایش توانایی حل مساله و تمرکز بیشتر در فرد می‌شود. اما این جمله معنی این را نمی‌دهد که روز خود را باید با غذا‌های پر شده از قند، چربی و کربوهیدرات آغاز کنید. در اینجا بدترین گزینه‌های غذایی که باید از خوردن آن‌ها در وعده صبح پرهیز کنید، معرفی شده اند.

غلات بدون سبوس: این نوع غلات دارای کربوهیدرات و قند فراوان است در حالی که فیبر کمی دارد و باعث افزایش ناگهانی قند خون و افت ناگهانی آن می‌شود. توصیه به انتخاب غلات صبحانه حاوی سبوس است که حداقل ۳ گرم فیبر در هر وعده داشته باشد. شما می‌توانید فیبر اضافه را از طریق مصرف توت ها، جوانه گندم، دانه کتان یا بادام خرد شده در وعده صبحانه به دست بیاورید.

غلات شیرین شده: سازمان غذا و داروی آمریکا متذکر شده است که رنگ‌های مواد غذایی مورد استفاده در این غلات در کودکان منجر به بیش فعالی می‌شود. این نوع مواد غذایی همچنین با شیرین کننده‌های مصنوعی و طعم دهنده‌هایی که می‌تواند باعث چاقی شود، بسته بندی شده است. اگر شما ترجیح می‌دهید که این نوع غلات را برای صبحانه بخورید، سعی کنید که آن‌ها را با فیبر بالا و قند کم امتحان کنید و یا این که به آن‌ها ترکیبات پروتئین و چربی‌های سالم بیفزایید.

ماست بدون چربی: مصرف تنها یک فنجان ماست بدون چربی در هنگام صبح باعث احساس گرسنگی در اواسط روز می‌شود. بسته به سطح فعالیت بدنی و وزن، هر فردی باید حداقل ۲۵۰ تا ۵۰۰ کالری در هنگام صبح دریافت کند؛ بنابراین می‌توانید از مصرف ماست بدون چربی به تنهایی اجتناب کرده و به آن بلغور جو که یک وعده غذایی کامل‌تر است و به انرژی شما اضافه می‌کند، بیفزایید.

یک لیوان آب میوه: برخی از افراد قادر به هضم قند موجود در میوه و سبزیجات نیستند و زمانی که این قند‌ها به صورت مایع نوشیده می‌شوند با سرعت بیشتری به روده می‌رسند. این قند‌ها که فودمپ نامیده می ‎شوند، کربوهیدارت‌های کوچکی هستند که در برخی از مواد غذایی وجود دارند و باعث بروز علائم گوارشی مانند نفخ، درد معده، اسهال و یبوست می‌شوند. بعلاوه هیچ دلیل منطقی یا سندی وجود ندارد که نشان بدهد مایع کردن میوه و سبزیجات از خوردن جامد آن‌ها بهتر است.

قهوه شیرین: یکی از انتخاب‌های محبوب در میان افرادی که میل به خوردن صبحانه کامل ندارند، قهوه است. اما بسیاری از افزودنی‌ها به قهوه از جمله کربوهیدرات و قند، تنها به میزان کالری دریافتی می‌افزاید و بدون فیبر و پروتئین است. این نوع قهوه اگرچه انرژی شما را به طور موقت افزایش می‌دهد به همان میزان نیز می‌تواند آن را سرکوب کند.

دونات: به خاطر داشته باشید که دونات‌ها مملو از قند‌های تصفیه شده، چربی‌های ترانس، روغن هیدروژنه و آرد سفید فرآوری شده اند و فایده تغذیه‌ای ندارند.

نان شیرینی حلقوی: از نشاسته سفید و نان شیرینی حلقوی اجتناب کنید؛ چرا که این نوع شیرینی‌ها با آرد گندم تصفیه شده که حاوی هیچ مواد مغذی و فیبر نیستند، درست می‌شوند. اکثر شیرینی‌ها در حال حاضر حاوی مقادیر بالایی از قند و سرشار از پنیر خامه‌ای و کره و چربی‌های اشباع شده هستند و منجر به افزایش قند و سطوح انسولین در بدن می‌شوند.

بیکن و سوسیس: گوشت‌های فراوری شده مضرترین نوع گوشت هستند و متخصصان دانشگاه هاروارد اعلام کرده اند که هر ۱.۸ اونس گوشت فراوری شده، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را تا ۴۲ درصد بالا میبرد. بعلاوه سدیم بیش از حد موجود در این گوشت‌ها می‌تواند باعث یک افزایش ناگهانی در فشار خون شود و آن همچنین ممکن است احتمال سکته مغزی در افراد مبتلا به فشار خون بالا را افزایش دهد.

پن کیک: پن کیک‌ها مواد غذایی محبوبی برای صبحانه محسوب می‌شوند و امروزه با مخلوط‌های آماده در فروشگاه‌ها موجود هستند که حتی راحت‌تر درست می‌شوند. پن کیک‌ها غنی از کربوهیدرات‌ها هستند که بطور حتم معده شما را پر می‌کند، اما به سرعت نیز میل به خوردن غذا را به بعلت گرسنگی زودرس تشدید می‌کند. به علاوه انتخاب چاشنی‌های روی غذا، مانند شربت، پودر شکر و ... منجر به چاقی و اضافه وزن می‌شود.

منبع: آوای سلامت
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
آخرین اخبار

پایداری‌ها کرسی‌های نمایندگی مشهد را فتح کردند

جزئیات درمان دارویی کرونا

درگیری خانوادگی در سرپل‌ذهاب ۲ کشته داشت

ثبت چند مورد مشکوک به کرونا در سمنان

تجربه بیماران کرونا از روز اول ابتلا تا مرحله بستری شدن در بیمارستان

مدارس تهران فردا و پس فردا تعطیل است

بازار سیاه فروش ماسک در تهران، تا چه قیمتی؟

تعطیلی تمامی مراکز آموزشی و علمی گیلان تا پایان روز چهارشنبه

روحانی: به دنبال پایان برجام نیستیم

در عیادت شهرام ناظری از محمدرضا شجریان چه گذشت

کلیه مدارس و دانشگاه‌های استان مرکزی یک هفته تعطیل شد

نتایج غیر‌رسمی انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری

بیش از ۹۷ درصد مبتلایان به کرونا درمان می‌شوند

مخالفت شورای تامین اصفهان با حضور تماشاگران در بازی سپاهان-پرسپولیس

مدارس تهران تعطیل می‌شود؟

تب دلار بالا رفت

جدیدترین قیمت سکه، طلا و ارز در بازار

شمار قربانیان کرونا در ایران به ۶ نفر افزایش یافت

حواشی کرونا به دفترخانه‌های اسناد رسمی رسید

اردوغان: اگر از جنگ در منطقه بترسیم، باید هزینه گزافی پرداخت کنیم

تحرکات محرمانه برای برگزاری دیدار بن سلمان، نتانیاهو و ترامپ در قاهره

اقدام خجالت آور مرد هندی با گوسفند‌ها

چین نیمی از گوشی‌های ۵G جهان را می‌خرد!

خواص کشمش؛ ۵ دلیل برای اینکه کشمش را جایگزین تنقلات مضر کنید

دو ایرانی مبتلا به کرونا در امارات شناسایی شدند

بازی سپاهان - پرسپولیس برگزار می‌شود؟

پیشگیری از ویروس کرونا در قم

شمار مبتلایان به کرونا در چین کاهش یافت

ویدئو/ تایید ابتلای شهردار منطقه 13 به کرونا

فروش ماسک ممنوع می‌شود

عراق ورود اتباع ایرانی را ممنوع کرد

رمزگشایی از حکم توقیف لوگوی استقلال

اینفوگرافی/ بازدهی بازارهای مالی در بهمن 98

تفاهم نامه تامین ریل ملی راه آهن چابهار- زاهدان با حضور دو وزیر امضا شد

چینی‌ها به نمایشگاه کتاب تهران نمی‌آیند

احداث بلوار اسکله سهیلی با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال

معامله قرن صدای کارشناسان امنیتی اسرائیل را نیز درآورد