طبق آمارهای رسمی، در حال حاضر در ایران 20 میلیون خودرو وجود دارد که با یک حساب سرانگشتی می توان فهمید که سرانه هر خودرو از 15 هزار میلیارد تومان اعطایی به خودروسازان داخلی، 750 هزار تومان است
شاید بهتر این بود که برای حفظ محیط زیست هم که شده، دولت بخشی از این اعتبار 15 هزار میلیاردی را صرف اجرای پروژه نصب کاتالیست در خودروهای فاقد استاندارد یورو2 میکرد تا بلکه بتوانیم هوای بهتری استشمام کنیم
اگر شرکتهای ایران خودرو و سایپا به مرز ورشکستگی رسیدهاند و دولت میخواهد برای بقای آنها مبلغی را هبه کند در ابتدا باید ببیند علت ورشکستگی چیست و با این بودجه علتهای ورشکستگی را برطرف کند که دوباره تکرار نشوند
وقتی میگوییم بناست تولید را بهبود بخشیم باید مشخص کنیم که دقیقا میخواهیم روی واحد تحقیقات سرمایهگذاری کنیم یا واحد طراحی خودرو که نداریم را راهاندازی کنیم یا در بخش تحقیق و توسعه فعالیت کنیم