تاریخ انتشار: ۱۲:۰۳ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۸

بزرگان دنیای فناوری با چه خودرو‌هایی رانندگی می‌کنند+عکس

شخصیت‌های برجسته‌ی دنیای فناوری سلیقه‌ی متفاوتی در انتخاب خودرو دارند. در فهرست خودرو‌های بزرگان فناوری، مدل‌های جذاب هم وجود دارد؟
اقتصاد۲۴-  دنیای مدرن با تلاش‌های شرکت‌های فناوری اداره می‌شود و بزرگان تکنولوژی در فهرست ثروتمندترین افراد جهان هستند. مدتی پیش بود که در مقاله‌ای با عنوان «اولین خودروی شخصیت‌های برجسته و معروف»، با خودرو‌های جالب افرادی مثل ایلان ماسک، جرمی کلارکسون و لوئیس همیلتون آشنا شدیم. اما در این مقاله، خودرو‌های بزرگ‌ترین شخصیت‌های دنیای فناوری را معرفی می‌کنیم.

بنیان‌گذاران شرکت‌های فناوری و شبکه‌های اجتماعی چه خودرو‌هایی سوار می‌شوند؟ در این مقاله خواهیم دید که برخی از شخصیت‌های مهم دنیای فناوری تا چه اندازه به خودرو علاقه‌مند هستند.
 
بیل گیتس
 
بزرگان دنیای فناوری با چه خودرو‌هایی رانندگی می‌کنند
 
هم‌بنیان‌گذار شرکت مایکروسافت که مدتی ثروتمندترین فرد جهان شناخته می‌شد، از عاشقان واقعی دنیای خودرو است.
اولین خودروی بیل گیتس، مدل دست‌دوم پورشه ۹۱۱ بود. کارآفرین و بازرگان مشهور آمریکایی این خودرو را در دهه‌ی ۱۹۷۰ خرید؛ درست زمانی‌که مایکروسافت شکل گرفت.
بیل گیتس که پشت فرمان اولین خودرواش با تخلف سرعت غیرمجاز جریمه هم شده، همیشه طرفدار محصولات پورشه بوده است.
انواع مدل‌های پورشه مثل ۹۳۰ توربو در گاراژ این شخصیت برجسته‌ی دنیای فناوری وجود داشته، اما قطعا عنوان مهم‌ترین خودروی آلمانی بیل گیتس، به پورشه ۹۵۹ تعلق می‌گیرد. جالب این است که پورشه ۹۵۹ در زمان عرضه، مجوز تردد در جاده‌های آمریکا را نداشت و بیل گیتس برای وارد کردن سریع‌ترین خودروی جهان در سال ۱۹۸۶ به خانه‌اش، تا اواخر دهه‌ی ۱۹۸۰ صبر کرد.
 
بیل گیتس برای اینکه بتواند با پورشه ۹۵۹ در کشورش رانندگی کند، به شکل گرفتن قانون واردات خودرو‌های خاص و محدود آمریکا کمک کرد. براساس این قانون، برخی خودرو‌هایی که مجوز تردد در جاده‌های آمریکا را ندارند، می‌توانند با هدف نمایش فناوری‌های و ویژگی‌ها به کشور وارد شوند. البته کارکرد سالانه هر خودرو نباید به ۴۰۰۰ کیلومتر برسد.

تسلا مدل X و آخرین نسل سدان لوکس مرسدس بنز S کلاس، از جدیدترین خودرو‌های بیل گیتس هستند.

جک دورسی
 
بزرگان دنیای فناوری با چه خودرو‌هایی رانندگی می‌کنند

هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل توییتر در سال ۲۰۱۱ اولین خودرواش را خرید. با اینکه جک دورسی در ۳۵ سالگی پشت فرمان خودرو شخصی‌اش نشست، اما مدل بسیار شایسته‌ای را انتخاب کرد. بی‌ام‌و M۳ نسل E۹۲ از آخرین خودرو‌های باواریا با پیشرانه‌ی V۸، اولین خودروی جک دورسی بود. البته میلیاردر نیویورکی چندان با M۳ رانندگی نمی‌کرد؛ جک دورسی درچند مصاحبه اشاره کرد بود که ترجیح می‌دهد از خدمات حمل‌ونقل عمومی استفاده کند.

سرگی برین
 
بزرگان دنیای فناوری با چه خودرو‌هایی رانندگی می‌کنند

سرگی برین با ثروت بیش از ۵۰ میلیارد دلار، یکی از معروف‌ترین شخصیت‌های دنیای فناوری است. هم‌بنیان‌گذار گوگل از دوستان نزدیک ایلان ماسک است که علاقه‌ی فراوانی به خودرو‌های تسلا دارد. در گاراژ سرگی برین دو خودروی برقی تسلا رودستر نسل اول و مدل X پارک شده است. وی به‌همراه لری پیج از اولین سرمایه‌گذار‌های تسلا بودند.

لری پیج
 
بزرگان دنیای فناوری با چه خودرو‌هایی رانندگی می‌کنند


هم‌بنیان‌گذار دیگر گوگل، در انتخاب خودرو و دوست، سلیقه‌ای مشابه سرگی برین دارد. لری پیج پشت فرمان تسلا رودستر می‌نشیند؛ البته تویوتا پریوس هم در گاراژش وجود دارد. لری پیج همچنین مالک یک دستگاه موتورسیکلت آفرود Zero FX هم هست. Zero FX موتورسیکلت تمام برقی ساخت کالیفرنیا با ۴۶ اسب‌بخار قدرت و نهایت سرعت ۱۳۷ کیلومتربرساعت است.

مارک زاکربرگ
 
بزرگان دنیای فناوری با چه خودرو‌هایی رانندگی می‌کنند
 
مدیرعامل و هم‌بنیان‌گذار فیسبوک همیشه طرفدار خودرو‌های ارزان‌قیمت و شهری بوده است. مارک زاکربرگ پشت‌فرمان هوندا فیت (Honda Fit) و فواکس واگن گلف GTi نسل هفت و آکورا TSX دیده شده و به‌گفته‌ی خودش، محصول آکورا را می‌پسندد. البته شایعه‌هایی وجود دارد که مارک زاکربرگ در سال ۲۰۱۴، یک دستگاه پاگانی هوآیرا هم خریده است.

لری الیسون
 
بزرگان دنیای فناوری با چه خودرو‌هایی رانندگی می‌کنند

افراد کمی ارزش بالای خودروی ماندگار لکسوس LFA را درک می‌کنند. لری الیسون مالک یک دستگاه از ۵۰۰ نمونه‌ی تولیدی سوپراسپرت خوش‌صدای ژاپنی‌ها و یکی از خوش سلیقه‌ترین مدیران دنیای فناوری در انتخاب خودرو است. مدیرعامل شرکت اوراکل پیش از این یک دستگاه مک‌لارن F۱ هم در گاراژ داشت که در حراجی سال ۲۰۱۰ فروخته شد. لری الیسون از علاقه‌مندان ژاپن و فرهنگ این کشور است؛ سدان بزرگ و لوکس و هیبرید لکسوس ۶۰۰h L خودروی خاص دیگر هم‌بنیان‌گذار اوراکل است.

استیو بالمر
بزرگان دنیای فناوری با چه خودرو‌هایی رانندگی می‌کنند

استیو بالمر که بیش از یک دهه مدیرعامل مایکروسافت بود، شیفته‌ی خودرو‌های فورد است. پدر وی کارمند سابق فورد بود و به همین دلیل، این مدیر باسابقه از دوران کودکی به خودرو‌های فورد علاقه پیدا کرد. جالب این است که استیو بالمر در دورانی که فورد برند‌های استون مارتین و لندرور را دراختیار داشت، از خودرو‌های انگلیسی این شرکت‌ها هم استفاده می‌کرد؛ اما پس از اینکه استون مارتین و لندرور از فهرست زیرمجموعه‌های فورد خارج شدند، مدیرعامل سابق مایکروسافت هم خودرو‌های انگلیسی‌اش را فروخت. استیو بالمر چند سال است که از فورد فیوژن هیبرید استفاده می‌کند و یک دستگاه لینکلن کنتیننتال هم در گاراژش دارد. به‌لطف تلاش‌های استیو بالمر بود که فناوری ارتباطی Sync مایکروسافت به خودرو‌های فورد راه پیدا کرد.

جک ما
بزرگان دنیای فناوری با چه خودرو‌هایی رانندگی می‌کنندهم‌بنیان‌گذار علی بابا، بیش از ۳۰ میلیارد دلار ثروت دارد و طرفدار خودرو‌های لوکس و بزرگ آلمانی است. جک ما که سال ۲۰۱۸ بازنشستگی‌اش از علی بابا را اعلام کرد، یک دستگاه میباخ ۶۲S و بی‌ام‌و ۷۶۰Li دارد؛ این دو خودرو در کلاس مدل‌های لوکس و با کیفیت عالی طبقه‌بندی می‌شوند. البته مدیرعامل سابق آمازون چینی‌ها، مالک یک دستگاه شاسی‌بلند رووی RX۵ هم هست. علی‌بابا در سال ۲۰۱۶ برای تولید این خودرو که در مدل‌های بنزینی و برقی تولید شده، با برند رووی (Roewe) همکاری کرد.

مایکل دل
بزرگان دنیای فناوری با چه خودرو‌هایی رانندگی می‌کنند

مایکل دل، بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت دل، براساس گزارش فوربز بیست‌وپنجمین فرد ثروتمند جهان در سال ۲۰۱۹ بود. با نگاهی ساده به فهرست خودرو‌های مایکل دل، علاقه‌ی وی به خودروسازی کاملا مشخص می‌شود. این مدیر ۵۴ ساله‌ی آمریکایی مالک یکی از بهترین و ماندگارترین خودرو‌های تاریخ است؛ پورشه کاررا جی‌تی (Porsche Carrera GT). پورشه باکستر و هامر H۲ هم دو خودروی دیگر مایکل دل هستند.

جف بزوس
بزرگان دنیای فناوری با چه خودرو‌هایی رانندگی می‌کنندجف بزوس، بنیان‌گذار و مدیرعامل آمازون، ثروتمندترین فرد جهان است. به‌نظر می‌رسد ثروت بالای جف بزوس در دنیای خودرو خرج نمی‌شود. البته اطلاعات دقیقی از تمام خودرو‌های این مدیر موفق ۵۶ ساله دردسترس نیست، اما براساس آنچه در کتاب The Everything Store آمده، خودروی روزمره‌ی جف بزوس هوندا آکورد معمولی است. پیش از رانندگی با سدان اقتصادی ژاپنی‌ها، مدیرعامل آمازون پشت فرمان شورولت بلیزر می‌نشست. البته با اینکه جف بزوس به خودرو علاقه ندارد و انتخاب‌هایش معمولی و ارزان‌قیمت هستند، جت شخصی‌اش ۷۵ میلیون دلار قیمت می‌خورد.

ایلان ماسک
 
بزرگان دنیای فناوری با چه خودرو‌هایی رانندگی می‌کنند
 
جای تعجب نیست که مدیرعامل تسلا، مدل S P۱۰۰D این برند را به‌عنوان خودروی روزمره انتخاب کرده است. ایلان ماسک مدل X و مدل ۳ را هم در گاراژش دارد؛ البته او پیش از این مالک یک دستگاه تسلا رودستر نسل اول هم بود که آن را به فضا فرستاد. ایلان ماسک تنها به خودرو‌های برقی شرکت خودش علاقه ندارد؛ فورد مدل T قدیمی و جگوار E-Type کلاسیک هم در فهرست خودرو‌های مدیرعامل تسلا وجود دارد. احتمالا عجیب‌ترین و جذاب‌ترین خودروی ایلان ماسک، لوتوس اسپریت جیمز باند باشد. ماسک این خودروی کلاسیک انگلیسی را سال ۲۰۱۳ در یک حراجی با قیمتی حدود یک میلیون دلار خرید. لوتوس اسپریت خودروی نقش جیمز با بازی راجر مور در فیلم سینمایی The Spy Who Loved Me محصول سال ۱۹۷۷ بود. ایلان ماسک مالک خودرو‌های دیگری مثل پورشه ۹۱۱، مک‍لارن F۱، آئودی Q۷ و بی‌ام‌و M۵ Hamann هم بوده که البته تمام این مدل‌ها را فروخته است. مدیرعامل جنجالی تسلا تجربه‌ی تصادف رانندگی پشت فرمان ابرخودروی مک‌لارن F۱ را هم دارد.

جانی آیو
 
بزرگان دنیای فناوری با چه خودرو‌هایی رانندگی می‌کنند
 
جانی آیو، طراح ارشد تعدادی از معروف‌ترین محصولات اپل است. جالب این است که این طراح انگلیسی درابتدا به‌دنبال فعالیت در حرفه‌ی طراحی خودرو بود. مدیر سابق واحد طراحی اپل علاقه‌ی فراوانی به خودرو‌های ساخت کشورش دارد و مالک بهترین محصولات برند‌های بریتانیایی است. جانی آیو با خودرو‌های زیبایی مثل استون مارتین DB۹، استون مارتین ونکوئیش، بنتلی بروکلندز، بنتلی مولسان و آستین هیلی اسپرایت رانندگی می‌کند. فیات ۵۰۰ کلاسیک و لندرور کلاسیک هم در گاراژ خواستنی این طراح برجسته وجود دارد. جانی آیو کمتر از یک ماه استون مارتین DB۹ را خریده بود که با این خودروی زیبا تصادف کرد.

ایوان اشپیگل
بزرگان دنیای فناوری با چه خودرو‌هایی رانندگی می‌کنند

ایوان اشپیگل پس از قبول کردن مسئولیت مدیرعاملی اسنپ، به ثروتی بیش از ۳ میلیون دلار رسید و در سال ۲۰۱۵، یک دستگاه فراری F۱۲ برلینتا خرید. اشپیگل از علاقه‌مندان بااشتیاق دنیای خودرو است، به‌طوری که در زمان نوجوانی، با بی‌ام‌و ۵۵۰i رانندگی می‌کرد.

تیم کوک
بزرگان دنیای فناوری با چه خودرو‌هایی رانندگی می‌کنند
پس از مرگ استیو جابز در سال ۲۰۱۱، تیم کوک مدیرعامل اپل شد. تیم کوک یکی از ثروتمندترین شخصیت‌های دنیای فناوری است، اما مدیرعامل اپل با بی‌ام‌و سری ۵ مدل ۵۲۸i نسل ششم (F۱۰) محصول سال ۲۰۱۰ رانندگی می‌کند. البته چند تصویر هم از تیم کوک پشت فرمان پورشه باکستر منتشر شده است.

شان پارکر
بزرگان دنیای فناوری با چه خودرو‌هایی رانندگی می‌کنندشان پارکر، بنیان‌گذار نپستر است که در ۲۴ سالگی اولین مدیر وب‌سایت فیسبوک شد. شان پارکر درحال‌حاضر مالک یک دستگاه آئودی S۵ و تسلا مدل S است.

استیو جابز
 
بزرگان دنیای فناوری با چه خودرو‌هایی رانندگی می‌کنند

استیو جابز یکی از برجسته‌ترین شخصیت‌های دنیای فناوری بود که سال ۲۰۱۱ درگذشت. مدیرعامل سابق اپل هر ۶ ماه یک خودروی جدید با قرارداد لیزینگ دراختیار می‌گرفت که البته دلیل اصلی این‌کارش، تجربه‌ی رانندگی با مدل‌های متنوع نبود. استیو جابز تنها برای اینکه مجبور نباشد به خودرو پلاک بچسباند، هر ۶ ماه یک با مدل جدید رانندگی می‌کرد. البته این قانون که در کالیفرنیا اجرا می‌شد، از سال ۲۰۱۹ لغو شد. استیو جابز در دوران جوانی طرفدار محصولات پورشه بود، اما در دهه‌ی ۲۰۰۰ و در آخرین سال‌های زندگی‌اش، شیفته‌ی خودرو‌های مرسدس بنز شد. این مخترع و کارآفرین آمریکایی با خودرو‌های متعددی رانندگی کرده است، اما می‌توان مدل SL۵۵ AMG مرسدس بنز را از جذاب‌ترین خودرو‌های وی نام برد. تصویری که در بالا مشاهده می‌کنید، سال ۲۰۱۰ در پارکینگ دفتر مرکزی اپل در کالیفرنیا گرفته شده است.

فیل شیلر
بزرگان دنیای فناوری با چه خودرو‌هایی رانندگی می‌کنندنایب رئیس ارشد بازاریابی اپل یکی از طرفداران سرسخت خودرو در بین بزرگان دنیای فناوری است. کافی است که به صفحه‌ی فیل شیلر در توییتر مراجعه کنیم تا با انبوهی از تصاویر خودرو‌های پورشه روبه‌رو شویم. فهرست خودرو‌های ارزشمند فیل شیلر شامل پورشه ۹۱۱ GT۳ RS، پورشه ۵۵۰A کلاسیک، مک‌لارن F۱، فورد GT۴۰، جگوار D-Type، لامبورگینی میورا و استون مارتین DB۴ GT می‌شود.

جان مک‌آفی
بزرگان دنیای فناوری با چه خودرو‌هایی رانندگی می‌کنندبنیان‌گذار شرکت نرم‌افزاری مک‌آفی که در سال‌های گذشته با عرضه‌ی اولین نرم‌افزار ضدویروس تجاری شناخته می‌شد، این روز‌ها بیشتر در حوزه‌ی رمزارز‌ها فعال است. جان مک‌آفی به‌قدری در بازار رمزارز‌ها موفق بود که در سال ۲۰۱۸ با بیت‌کوین، یک دستگاه بنتلی آژور (Bentley Azure) خرید.

کارلوس اسلیم
 
بزرگان دنیای فناوری با چه خودرو‌هایی رانندگی می‌کنندکارلوس اسلیم، کارآفرین و بازرگان مکزیکی، یکی از ثروتمندترین افراد در جهان و مدیرعامل تلمکس (Telmex) است. کارلوس اسلیم که در سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ ثروتمندترین فرد در جهان بود، مالک تیم مسابقه اتومبیل‌رانی مکزیکی Escuderia Telmex هم هست. سرجیور پرز، راننده‌ی فرمول یک ریسینگ پوینت، با کمک این تیم مکزیکی به بالاترین سطح از موتوراسپرت رسید. کارلوس اسلیم ناوگانی ارزشمند از خودرو‌های فوق لوکس و لیموزین دارد؛ بنتلی کنتیننتال فلایینگ اسپر و میباخ، دو خودروی برجسته در گاراژ مدیرعامل تلمکس هستند.
 
 
منبع: زومیت
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت انواع دستگاه ماینر امروز + جدول

قیمت سکه و طلا امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

خاورمیانه و این بار نبرد کریدور‌ها/ چگونه ایران در ۷ محور و کریدور دور خورد؟/ حتی مسیر افغانستان به ترکیه نیز ایران را دور زده است

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت انواع لپ تاپ ایسوس امروز + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت All-in-One اپل، MSI و لنوو امروز + جدول

عکس/ تغییر چهره خبرنگار صداوسیما

قیمت انواع لپ تاپ ام اس آی MSI امروز + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

پشت‌پرده توافق اخیر ارمنستان و آذربایجان

دم مسیحایی دلار نیما به بازار سرمایه/ پیش بینی شاخص کل بورس تا پایان تیر

بیماری سندرم درس (DRESS) چیست؟

بهترین فیلم های تاریخ سینمای هند

لئوناردو دی کاپریو کیست؟

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

اما استون کیست؟

عکس/ نماز جماعت پشت سر محمود احمدی‌نژاد!

قیمت All-in-One اپل، MSI و لنوو

قیمت انواع لپ تاپ ام اس آی MSI + جدول

قیمت دینار عراق امروز + جزئیات

قیمت لیر ترکیه امروز + جزئیات

عکس/ تمرینات ویژه سیدحسین حسینی در کنار دخترش

عکس/پاریس‌گردی خانم بازیگر مشهور با استایل جذاب

بهترین فیلم های تاریخ سینمای ترکیه

عکس/پاسخ خلاقانه یک دانش‌آموز به سوال امتحان ریاضی

خرید و فروش سهمیه ارزی و رجیستری در فرودگاه امام خمینی!/ جولان سرخوشانه دلال‌ها در فرودگاه

عکس صمیمی بازیگران سریال «نون خ» در دل طبیعت

تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن

رییس جمهور دنبال حیا است نه رای

حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها اطراف زاهدان/ ۲ تروریست کشته شدند

فیلم/لایی الحاجی دیوف به امانوئل مکرون، رییس جمهور فرانسه

۷ اردیبهشت به نام روز جهانی گز اصفهان ثبت شد

عکس/سانسور کراوات غلامرضا تختی در بنر‌های شهرداری تهران

وزارت خارجه هند: خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات آزاد می‌شوند

وضعیت ترسناک تابستان ۱۴۰۳

نگرانی آمریکایی‌ها درباره ریاست‌جمهوری مجدد بایدن

الحوثی: در ۲۰۲ روز، ۱۰۲ کشتی هدف قرار گرفتند

تحریم مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران

پریسا صالحی کیست و چرا به زندان احضار شد؟

حکم اعدام توماج صالحی لغو می‌شود؟

پیشنهاد هلندی برای مهدی قایدی

آذری جهرمی: در سیاست‌های ضد اینترنت تجدید نظر کنید

طرح پیشنهادی آمریکا و ۱۷ کشور دیگر به حماس درباره غزه

سرکنسولگری ارمنستان در تبریز افتتاح می‌شود

خاطره منشوری فریدون زندی از وحید هاشمیان!

در واگذاری سرخابی‌ها، کدام تیم سود کرد؟ کدام تیم ضرر؟

فرهاد مجیدی مهمان مخصوص فینال لیگ قهرمانان آسیا

سریال جدید مهران مدیری خبرساز شد

واکنش همتی به سخنان قالیباف

پارلمان اروپا قطعنامه ضد ایران صادر کرد

بکارگیری منشی‌های خانم ممنوع شد!

تلویزیون آخر هفته چه فیلم‌هایی پخش می‌کند؟

اینفوگرافی/ مردم کدام کشورها بیشتر کتاب می‌خوانند؟

کدام مناطق ایران در معرض خشکسالی شدید هستند؟

بهترین زمان نوشیدن قهوه

فیلم/راز‌هایی از تایتانیک که هرگز نمی دانستید

پشت‌پرده توافق اخیر ارمنستان و آذربایجان

این زنان در دام «پیج اینستاگرام مادر» افتادند

بیماری سندرم درس (DRESS) چیست؟

فیلم/ پسر ناصر عبداللهی جا پای پدرش گذاشت

تقویت پلکانی حقوق کارگران با فرمول ۵۷+۶۰

رقم نهایی حقوق بازنشستگان مشخص شد

رشد ۶۴ درصدی منابع بانک سینا در دو سال گذشته

همه دارندگان کارت ملی بخوانند

استایل بهاری مرجانه گلچین حسابی سر و صدا کرد + عکس