اقتصاد۲۴- شبکههای اجتماعی امروز یکی از مهمترین منابع تبلیغات برای کسبوکارهای بزرگ و کوچک است. در عین حال، چهرههای مشهور، هنرمندان و سیاستمداران به لزوم حضورشان در این شبکهها واقف هستند.
گزارشها نشان میدهد، فیسبوک، یوتیوب و پیامرسان واتساَپ جایگاه اول تا سوم را در فهرست محبوبترین شبکههای اجتماعی به خود اختصاص دادهاند.
در مجموع در سال ۲۰۱۹، تعداد کاربران شبکههای اجتماعی به سه میلیارد و ۴۷۴ میلیون نفر رسید که این رقم در مقایسه با سال ۲۰۱۸ رشدی ۹ درصدی را تجربه کرد.
فیسبوک، پرطرفدارترین شبکه اجتماعی که در فوریه سال ۲۰۰۴ تاسیس شد، در سال گذشته میلادی، ماهانه دو میلیارد و ۴۱۴ میلیون نفر کاربر فعال داشته است.
جدول زیر محبوبترین شبکههای اجتماعی و متوسط تعداد کاربران فعال آنها را در ماههای ۲۰۱۹ نشان میدهد:
رتبه |
شبکههای اجتماعی |
متوسط تعداد کاربران فعال در ماه |
۱ |
فیسبوک (Facebook) |
۲۴۱۴ نفر |
۲ |
یوتیوب (YouTube) |
۲۰۰۰ نفر |
۳ |
واتساَپ (WhatsApp) |
۱۶۰۰ نفر |
۴ |
فیسبوک مسنجر (Facebook Messenger) |
۱۳۰۰ نفر |
۵ |
ویچت (WeChat) |
۱۱۳۳ نفر |
۶ |
اینستاگرام (Instagram) |
۱۰۰۰ نفر |
۷ |
کیوکیو (QQ) |
۸۰۸ نفر |
۸ |
کیو زون (QZone) |
۵۵۴ نفر |
۹ |
تیکتاک (TikTok) |
۵۰۰ نفر |
۱۰ |
سینا ویبو (Sina Weibo) |
۴۸۶ نفر |
۱۱ |
ردیت (Reddit) |
۳۳۰ نفر |
۱۲ |
توییتر (Twitter) |
۳۳۰ نفر |
۱۳ |
دوبان (Douban) |
۳۲۰ نفر |
۱۴ |
اسنپچت (Snapchat) |
۳۱۴ نفر |
۱۵ |
لینکدین (Linkedin) |
۳۰۰ نفر |
منبع: تجارت نیوز