تاریخ انتشار: ۰۹:۱۸ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۸

زنان خانه‌دار مستمری بگیر می‌شوند

«برای شیمی درمانی یک خانم مشغول جمع‌آوری کمک هستیم. دوستانی که علاقمند به مشارکت هستند لطفا پیام بدهند.»، «یک خانم جوان که پسری ۵ ساله دارد دچار سرطان شده همسرش بیکار است و بیمه درمان ندارد. اگر مایل به کمک هستید اطلاع دهید.» این تنها چند نمونه از پیام‌هایی است که هر از چند گاهی در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌چرخد. پیام‌هایی که حاوی درخواست کمک و جمع آوری پول برای خانواده یا زنی است که بواسطه از دست دادن و یا ناتوانی سرپرست محتاج امتداد رسانی دیگران است. پیام‌هایی که قلب هر کسی را برای لحظاتی به درد می‌آورد و شاید کمکی برای حل مشکل آن خانواده واریز شود. اما مشکل کجاست و آیا راه حلی برای آن اندیشیده شده است؟
زنان خانه‌دار مستمری بگیر می‌شوند
 
اقتصاد ۲۴- «برای شیمی درمانی یک خانم مشغول جمع‌آوری کمک هستیم. دوستانی که علاقمند به مشارکت هستند لطفا پیام بدهند.»، «یک خانم جوان که پسری ۵ ساله دارد دچار سرطان شده همسرش بیکار است و بیمه درمان ندارد. اگر مایل به کمک هستید اطلاع دهید.» این تنها چند نمونه از پیام‌هایی است که هر از چند گاهی در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌چرخد. پیام‌هایی که حاوی درخواست کمک و جمع آوری پول برای خانواده یا زنی است که بواسطه از دست دادن و یا ناتوانی سرپرست محتاج امتداد رسانی دیگران است. پیام‌هایی که قلب هر کسی را برای لحظاتی به درد می‌آورد و شاید کمکی برای حل مشکل آن خانواده واریز شود.

اما مشکل کجاست و آیا راه حلی برای آن اندیشیده شده است؟


۳ میلیون و ۶۵ هزار خانوار تحت سرپرستی بانوان


طبق آخرین داده‌هایی که توسط مرکز آمار ایران منتشرشده بیش از ۳ میلیون و ۶۵ هزار خانواردر کشور توسط زنان سرپرستی می‌شود که رقمی حدود ۱۲.۶ درصد کل خانوار‌های کشور است!

این آمار در حالی است که رقم آن طی ۲۰ سال (از سال ۷۵ تا سال ۹۵)، ۵۱ برابر شده و از سال ۸۵ تا ۹۵ تعداد ۱ میلیون و ۴۰۲ هزار و ۳۸۹ خانواده به خانواده‌های زن سرپرست اضافه شده است.

این آمار زمانی بحرانی می‌شود که از این تعداد بیش از ۵۵ درصد آن را زنان سرپرست خانواری تشکیل می‌دهند که شغل و یا منبع درآمدی نداشته و تنها ۱۳ درصد از زنان، خود سرپرست شاغل هستند. این مسئله نشان می‌دهد که این خانوار‌ها عمدتا منبع درآمدی مشخصی نداشته و متقاضی توان افزایی به منظور بهبود شرایط معیشتی هستند.

برخی پدیده‌های اجتماعی در گروه‌های سنی خاص، بروز بیشتری پیدا می‌کنند و این مسئله لزوم آینده نگری در رابطه با تامین امنیت خاطر در دوران‌های مختلف زندگی را برجسته می‌کند. یکی از راهکار‌های مهم در راستای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، سوق دادن کمک‌ها به آن‌ها از سازمان‌های حمایتی به خدمات بیمه‌ای است. بیمه‌ی مستمری زنان خانه دار، علاوه بر کمک به ارتقای امنیت روحی و روانی زنان در اداره زندگی و کاهش دغدغه ها، می‌تواند به‌عنوان پشتوانه محکمی برای حمایت از آن‌ها در شرایط سخت آینده و در دوران کهولت و از کارافتادگی محسوب شود.

بیمه مستمری زنان خانه دار محصولی است که بیمه ملت بصورت انحصاری در این صنعت جهت حمایت از این قشر آسیب پذیر ارائه داده است.

هاشم برزگر، مدیر بازاریابی و فروش بیمه‌های زندگی بیمه ملت با اشاره به مشکلات زنان سرپرست خانوار و معضلات آن‌ها می‌گوید: «مشکلات زنان سرپرست خانوار را می‌توان به سه دسته اقتصادی، اجتماعی و روانی می‌توان تقسیم کرد که بزرگترین آن مشکل اقتصادی است. وضعیت بد اقتصادی باعث می‌شود که زنان سرپرست خانوار و هم فرزندانشان از آسیب‌پذیرترین اقشار جامعه در برابر آسیب‌های اجتماعی باشند.»
وی در ادامه می‌گوید: «با توجه به این‌که بیمه ملت با شعار" بیمه ملت، همراه خانواده" شناخته می‌شود مدیران این شرکت همیشه درصدد هستند محصولاتی را طراحی و به مشتریان و بیمه‌گزاران خود ارائه بدهند که با مفهموم خانه و خانواده همراه باشد. در جلسات مدیران بیمه ملت بار‌ها روی این مباحث بحث شد. آمار و گزارش‌هایی نیز در این خصوص ارائه و در نهایت خروجی آن جلسات به طراحی محصولی با نام "بیمه مستمری زنان خانه‌دار" منتهی شد.»

طراحی این محصول در صنعت بیمه منحصر بفرد بوده و بیمه ملت اولین شرکت بیمه ایی است که با قدم نهادن در این حوزه و طراحی محصولی با نام مستمری زنان خانه دار سعی کرده قدمی کوچک برای حل مشکلات آنان بردارد.

مدیر بازاریابی و فروش بیمه‌های زندگی ملت در توضیح بیشتر این محصول که چند سالی است به بیمه گزاران خدمات می‌دهد، می‌گوید: «با وجود این‌که این بیمه‌نامه به نام زنان خانه‌دار نام‌گذاری شده، اما محدودیت شغلی برای این زنان وجود ندارد و هر بانویی از ۱۸ تا ۶۰ سال، فارغ از دارابودن شغل یا سایر بیمه‌ها -هم‌چون تامین اجتماعی و خدمات درمانی-، می‌تواند نسبت به خرید این بیمه‌نامه اقدام کند.»

وی با اشاره به این‌که بیمه "مستمری زنان خانه‌دار"، آتیه این افراد را با پرداخت مبلغی ثابت به صورت ماهانه تضمین می‌کند؛ ادامه داد: «بانوان ایرانی با بیمه‌شدن در این طرح، همانند تمـامی مشـاغل، تحت پوشش بیمه مستمری قـرار گرفته و با پرداخت ۱۳ تا ۳۰ سـال حـق بیمه، تا پایان عمر از حقوق مسـتمری بهـره‌مند می‌شوند.»

برزگر، در بخشی دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به این‌که بیمه‌گزار می‌تواند مبلغ حق بیمه خود را سالیانه به میزان ۵ تا ۲۰ درصد افزایش دهد؛ می‌گوید: «زمان پرداخت حق بیمه به صورت ماهانه، دوماهه، سه ماهه، شش ماهه و یک ساله متغیر بوده و به انتخاب متقاضی تعیین می‌شود.»

مدیر بازاریابی و فروش بیمه‌های زندگی امکان استفاده از کارت اعتباری بیمه ملت، برای خرید اقساطی از شبکه فروشگاهی تحت پوشش بیمه‌ملت و دریافت وام از موجودی حساب را از خدمات این بیمه‌نامه اعلام کرده و می‌گوید: «علاوه بر نرخ سود علی‌الحساب، سود حاصل از سرمایه‌گذاری به صورت مشارکت در منافع نیز برای بیمه‌گزار در نظر گرفته شده است.»

وی امکان درخواست مستمری پیش از موعد را در صورتی که بیش‌تر از ۵ سال به پایان مدت بیمه‌نامه باقی نمانده باشد، از دیگر مزایای بیمه مستمری زنان خانه‌دار ذکر کرده و می‌گوید: «اگر بیمه‌گزار در دوران پرداخت حق بیمه فوت کند، اندوخته ایجاد شده او به ذینفع یا ذینفعانش پرداخت می‌شود و در صورت فوت بیمه‌شده در طول ۱۰ سال اولیه دریافت مستمری، مبلغ مستمری برای ذینفعان به مدت ۱۰ سال واریز شده و آن‌ها برای جبران هزینه‌های ضروری فوت بیمه‌شده، سه برابر آخرین مستمری بیمه‌گزار را نیز دریافت می‌کنند.»

با طراحی و ارائه محصولی با نام "بیمه مستمری زنان خانه دار" از سوی بیمه ملت می‌توان امیدوار بود با آگاهی بخشی به جامعه درصدی از معضلات این قشر را تحت پوشش قرار داد.
 
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت سکه و طلا امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت انواع دستگاه ماینر امروز + جدول

اینفوگرافی/ بیشترین هزینه‌های نظامی جهان در سال ۲۰۲۳

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت انواع ماشین بی ام و در بازار امروز + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت سکه و طلا امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت انواع گوشی موبایل اپل امروز + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت انواع لپ تاپ اچ پی HP امروز + جدول

قیمت دلار و یورو امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت انواع لپ تاپ ایسوس امروز + جدول

عکس/استوری تازه حامد آهنگی به مناسبت تولد پسرش

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

برنامه علی دایی مشخص شد

عکس/تغییر چهره ۲ خواهر سریال بزنگاه بعد از ۱۶ سال

پرفروش‌ترین فیلم‌ های تاریخ سینمای ایران

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

علت گرانی پیاز مشخص شد

خبر خوب درباره رتبه بندی معلمان

فیلم/ دستور تخلیه یک روستا بخاطر شکسته شدن سد!

درخواست هادی چوپان برای بخشش توماج صالحی+ عکس

رقابت کنکور سراسری ۱۴۰۳

تصمیم افزایش قیمت پژو پارس چه بلایی سر بازار خودرو می‌آورد؟

قیمت ماکارونی چقدر افزایش یافت؟

مرز‌های تقلب در کنکور ۱۴۰۳ جابجا شد

عکس/ بهاره رهنما با شلوار غیرمتعارف ظاهر شد!

ستاره پرسپولیس لیگ را از دست داد

اینفوگرافی/ تمام «نه»‌های رهبر انقلاب به سلاح اتمی

استوری اوسمار خطاب به محمد حسین میثاقی+ عکس

مشکل استقلال با مالک جدید پرسپولیس چیست؟

قیمت جهانی طلا کاهش یافت

ساده‌ترین راه برای دریافت سود سهام عدالت

فرار محمد صادقی از ایران؛ بازیگر جنجالی کجا به سر می‌برد؟

فرشاد مومنی: شرم نمی‌کنند و راحت می‌گویند که از افزایش نرخ ارز سود نمی‌بریم!

رونق بازار مسکن شمال با سفرهای نوروزی؟

فیلم/ خواستگاری بازیگر معروف نون خ از دختر ترامپ!

عروس امام خمینی درگذشت

تابلوی معاملات بورس خبر از رونق می‌دهد؟

واتساپ بروز رسانی می‌شود

امیر تتلو: پرسپولیس قهرمان نشود چه تیمی بشود؟

کدام خانم بازیگر امیر تتلو را در استانبول اغفال کرد؟

صادرات LNG روسیه در یک قدمی توقف

قیمت برنج ایرانی افزایش یافت

ادامه روند نزولی بازار خودرو در پایان هفته

سقوط ین رکورد ۳۴ ساله را شکست

فیتیله اختلاف عمو‌های فیتیله‌ای با عمو قناد پس از سال‌ها روشن شد

اعلام زمان نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳

مراقب این میم کوین‌های ارز سولانا باشید!

درآمد‌های نفتی باعث ایجاد تورم می‌شود؟

فیلمی از دختر ابراهیم رئیسی که وایرال شد

توضیح قوه قضاییه درباره حکم اعدام توماج صالحی

واردات گوشت گرم از آفریقا!

قیمت جدید دام زنده اعلام شد

خام فروشی نفت ممنوع است؛ اما با افتخار می‌فروشیم!

سقوط ین رکورد ۳۴ ساله را شکست

لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نهایی می‌شود یا فراموش؟

سهامداران استقلال و پرسپولیس چه کسانی هستند؟

شیر و ماست از سبد غذایی خانوار حذف شد

تاثیر حراج شمش طلا بر قیمت بازار آزاد طلا

قیمت انواع روغن خوراکی امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳+جدول

اعلام ممنوعیت‌های تردد در محورهای شمالی

وضعیت آلودگی هوای تهران در ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

نگاه بازار دلار در آخر هفته به چه اتفاقی است؟

تصویر محرومیت در ایران؛ سیستان وبلوچستان با اختلاف بسیار بالا، محروم‌ترین استان!

فیلم/ رقص مایکل جکسونی حامد آهنگی و یوسف صیادی جنجالی شد

قیمت انواع لپ تاپ ایسوس

با ۷ میلیارد تومان چندمتر خانه در تهران می‌توان خرید؟