تاریخ انتشار: ۱۵:۵۹ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۸

فروشگاه‌ها تعطیل نمی‌شود حتی در تعطیلات عید

سخنگوی ستاد تنظیم بازار گفت: همه دستگاه‌های اجرایی که کار تامین و توزیع اقلام اساسی را در سطح کشور انجام می‌دهند، در ایام عید حضور فعالانه خواهند داشت تا زمینه تامین حداکثری انواع اقلام کالایی در سطح کشور فرآهم شده و در اختیار مردم قرار گیرد.
فروشگاه‌ها تعطیل نمی‌شود
 
اقتصاد۲۴- سخنگوی ستاد تنظیم بازار و مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت در پایان جلسه تنظیم بازار کشور و در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد: همه دستگاه‌های اجرایی که کار تامین و توزیع اقلام اساسی را در سطح کشور انجام می‌دهند از جمله سازمان دامپزشکی، گمرک جمهوری اسلامی و سایر دستگاه‌های عضو ستاد تنظیم بازار در ایام عید حضور فعالانه خواهند داشت و حتماً به صورت شیفتی موارد کاری مرتبط را پیگیری می‌کنند تا زمینه تامین حداکثری انواع اقلام کالایی در سطح کشور فرآهم شده و در اختیار مردم قرار گیرد.

محمد رضا کلامی گفت: سایر عوامل موثر در شبکه توزیع کالا در کشور همچون فروشگاه‌های زنجیره ای، سوپر مارکت ها، نانوایی ها، واحد‌های عرضه مواد پروتئینی و نیز اصنافی که کالا‌های ضروری مردم را توزیع می‌کنند، به هیچ عنوان تعطیل پذیر نیستند و با اعلام آمادگی، حتماً با حداکثر توان خدمات مورد نیاز مردم را ارائه خواهند کرد.

وی افزود: مردم عزیز کشورمان مطمئن باشند تدارک لازم در خصوص تامین اقلام ضروری دیده شده است و هیچ فروشگاهی نیز در زمینه تامین کالا‌های اساسی و مایحتاج عمومی مورد نیاز مردم تعطیل نخواهد بود؛ حتی در همین راستا با وجود درخواست تعطیلی سه روزه از سوی میادین میوه و تره بار شهرداری، فقط با یک روز موافقت شد و خدمات آن‌ها طبق معمول تداوم خواهد داشت.

کلامی در خصوص تامین و توزیع میوه و مرکبات ایام پایانی سال و شب عید گفت: با توجه به تدابیر اتخاذ شده و ذخیره سازی مناسب در این خصوص و همچنین آمادگی شبکه توزیع، طبق گزارش‌های دریافتی از سطح استان ها، خوشبختانه قیمت عرضه میوه در سراسر کشور مناسب و متعادل است.

وی اضافه کرد: هدف اصلی ستاد تنظیم بازار کشور از اجرای طرح توزیع میوه و مرکبات در ایام پایانی سال، حمایت از تولید داخل، باغداران و همچنین حمایت ویژه از مصرف کنندگان است؛ لذا با توجه به قیمت مناسب این اقلام در سطح بازار، تا حد بسیاری حقوق هر دو بخش تامین شده است.

سخنگوی ستاد تنظیم بازار تاکید کرد: در صورت تغییر غیر متعارف اقلام در سطح بازار، مسلماً با متخلفان برخورد خواهد شد و البته خوشبختانه اصناف در این خصوص و در سطح بازار همکاری بسیار خوبی با ما دارند.

کلامی تصریح کرد: در زمینه لجستیک و حمل و نقل کالا‌های اساسی و مایحتاج ضروری مردم نیز با توجه به هماهنگی انجام شده با نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی کشور، سازمان بنادر و دریانوردی، گمرک جمهوری اسلامی و سازمان حمل و نقل و راهداری کشور هیچ مشکلی نخواهیم داشت و با توجه به فعالیت این واحد‌ها در ایام عید، تمام اقلام مورد نیاز در سطح کشور به طور مناسب توزیع خواهد شد.

بیشتر بخوانید: ۱۲ میلیون شاغل در معرض آسیب مستقیم کرونا

وی گفت: از استانداران محترم در سطح کشور درخواست داریم که در خصوص کالا‌های اساسی و ضروری حتماً با ستاد تنظیم بازار هماهنگی لازم را داشته باشند و نباید در خصوص این اقلام، تصمیمات بخشی گرفته و اعمال شود؛ لذا از همه عزیزان خواهشمندیم در خصوص کالا‌هایی که مربوط به معشیت مردم است، دقت نظر لازم را داشته باشند تا هیچ گونه اختلالی در روند تامین این کالا‌ها در سطح کشور ایجاد نشود.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص تامین کالا‌های سلامت محور و اقلام بهداشتی مرتبط با کرونا نیز افزود: با توجه به مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا، کمیته‌ای تحت عنوان تامین و توزیع فعال شده و به طور مستمر جلسات آن در حال برگزاری است.

کلامی اضافه کرد: البته ستاد تنظیم بازار تاکید دارد شبکه‌های توزیع این اقلام به گونه‌ای تنظیم شوند که در صورت وجود مازاد تولید در برخی محصولات و ملزومات بهداشتی، سایر شبکه‌های توزیع نیز جهت دسترسی بهتر مردم مورد استفاده قرار گیرند و این سوای مواردی است که به صورت تعریف شده تحویل وزارت بهداشت جهت توزیع در مراکز اولویت‌دار درمانی و بیمارستان‌ها می‌شود.

وی ادامه داد: مردم عزیز کشورمان در جریان باشند که در تولید ماسک فاصله معناداری بین تولید موجود کشور و حجم ۵ و نیم میلیون عدد درخواستی وزارت بهداشت وجود دارد و این در حالی است که با سه شیفت شدن تولیدات صنعتی کشور در این بخش هم اکنون روزانه به طور متوسط از ۱۰۰ هزار تولید به بیش از ۸۰۰ هزار عدد رسیده و تحویل وزارت بهداشت می‌شود و همچنین ظرفیت‌های تولیدی صنفی، کارگاهی و بسیج اصناف نیز در این خصوص فعال شده و مستلزم تامین منابع مورد نیاز از سوی وزارت بهداشت نیز است تا با تهیه پارچه مورد نیاز امکان تولید بیشتر ماسک بیش از این فراهم شود.

سخنگوری تنظیم بازار تصریح کرد: البته در خصوص اقلام بهداشتی تولیدی در واحد‌های صنعتی نیز مقرر شده است در صورتی که مازاد تولید در این واحد‌ها وجود داشته و از سوی وزارت بهداشت جذب نشود در سایر شبکه‌های توزیع عرضه شوند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: آن چیزی که مولفه‌های قیمت تمام شده را در کشور ما تعیین می‌کند، در بخش کالا‌های اساسی و کالا‌هایی که مشمول نظام قیمت گذاری هستند افزایش قیمتی نخواهیم داشت و هیچ واحدی اجازه این کار را ندارد؛ به عنوان نمونه با توجه به مصوبه کارگروه آرد و نان در خصوص عدم افزایش قیمت گندم، مسلماً هیچ گونه تغییر قیمتی نیز در نان حتی آزادپز نیز نخواهیم داشت.

کلامی گفت: سایر کالا‌هایی که مشمول نظام قیمت گذاری تثبیتی نیستند و روند نرخ گذاری آن‌ها بر مبنای عرضه و تقاضا انجام می‌شود، خوشبختانه در شرایط فعلی به سبب تولید حداکثری و تامین مناسب و در مواردی کاهش تقاضا، در برخی اقلام شاهد کاهش قیمت نیز هستیم.

وی افزود: توصیه اکید ما به مردم این است که در خصوص تامین مایحتاج عمومی و کالا‌های موردنیاز خود هیچگونه دغدغه‌ای نداشته باشند چرا که به میزان کافی تمامی اقلام کالایی مورد نظر تامین و در شبکه توزیع قرار گرفته اند و با توجه به برقرار بودن لجستیک این کالا‌ها مستمراً همه اقلام مورد نیاز مردم در سطح کشور در اختیارشان قرار می‌گیرد.
منبع: تسنیم
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت سکه و طلا امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت انواع دستگاه ماینر امروز + جدول

قیمت سکه و طلا امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

اینفوگرافی/ بیشترین هزینه‌های نظامی جهان در سال ۲۰۲۳

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت انواع ماشین بی ام و در بازار امروز + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت انواع گوشی موبایل اپل امروز + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت انواع لپ تاپ اچ پی HP امروز + جدول

قیمت دلار و یورو امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت انواع لپ تاپ ایسوس امروز + جدول

عکس/استوری تازه حامد آهنگی به مناسبت تولد پسرش

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

برنامه علی دایی مشخص شد

عکس/تغییر چهره ۲ خواهر سریال بزنگاه بعد از ۱۶ سال

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

بیماری سندرم درس (DRESS) چیست؟

فیلم/ پسر ناصر عبداللهی جا پای پدرش گذاشت

تقویت پلکانی حقوق کارگران با فرمول ۵۷+۶۰

رقم نهایی حقوق بازنشستگان مشخص شد

رشد ۶۴ درصدی منابع بانک سینا در دو سال گذشته

همه دارندگان کارت ملی بخوانند

استایل بهاری مرجانه گلچین حسابی سر و صدا کرد + عکس

آخرین خبر از وضعیت بیماری ترانه علیدوستی

در سال ۱۴۰۳ منتظر کاهش قیمت ارز و نرخ تورم نباشید

میتسوبیشی با لباس رنو در ایران + عکس

کاهش فاصله ازدواج و فرزندآوری در ایران

علت ریزش قیمت سکه/ طلا زیر پای سکه را خالی کرد؟

علت گرانی پیاز مشخص شد

خبر خوب درباره رتبه بندی معلمان

فیلم/ دستور تخلیه یک روستا بخاطر شکسته شدن سد!

درخواست هادی چوپان برای بخشش توماج صالحی+ عکس

رقابت کنکور سراسری ۱۴۰۳

تصمیم افزایش قیمت پژو پارس چه بلایی سر بازار خودرو می‌آورد؟

قیمت ماکارونی چقدر افزایش یافت؟

مرز‌های تقلب در کنکور ۱۴۰۳ جابجا شد

عکس/ بهاره رهنما با شلوار غیرمتعارف ظاهر شد!

ستاره پرسپولیس لیگ را از دست داد

اینفوگرافی/ تمام «نه»‌های رهبر انقلاب به سلاح اتمی

استوری اوسمار خطاب به محمد حسین میثاقی+ عکس

مشکل استقلال با مالک جدید پرسپولیس چیست؟

قیمت جهانی طلا کاهش یافت

ساده‌ترین راه برای دریافت سود سهام عدالت

فرار محمد صادقی از ایران؛ بازیگر جنجالی کجا به سر می‌برد؟

فرشاد مومنی: شرم نمی‌کنند و راحت می‌گویند که از افزایش نرخ ارز سود نمی‌بریم!

رونق بازار مسکن شمال با سفرهای نوروزی؟

فیلم/ خواستگاری بازیگر معروف نون خ از دختر ترامپ!

عروس امام خمینی درگذشت

تابلوی معاملات بورس خبر از رونق می‌دهد؟

واتساپ بروز رسانی می‌شود

امیر تتلو: پرسپولیس قهرمان نشود چه تیمی بشود؟

کدام خانم بازیگر امیر تتلو را در استانبول اغفال کرد؟

صادرات LNG روسیه در یک قدمی توقف

قیمت برنج ایرانی افزایش یافت

ادامه روند نزولی بازار خودرو در پایان هفته

سقوط ین رکورد ۳۴ ساله را شکست

فیتیله اختلاف عمو‌های فیتیله‌ای با عمو قناد پس از سال‌ها روشن شد

اعلام زمان نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳

مراقب این میم کوین‌های ارز سولانا باشید!

درآمد‌های نفتی باعث ایجاد تورم می‌شود؟

فیلمی از دختر ابراهیم رئیسی که وایرال شد

توضیح قوه قضاییه درباره حکم اعدام توماج صالحی

واردات گوشت گرم از آفریقا!

قیمت جدید دام زنده اعلام شد

خام فروشی نفت ممنوع است؛ اما با افتخار می‌فروشیم!

سقوط ین رکورد ۳۴ ساله را شکست