اقتصاد۲۴ - در این اطلاعیه آمده است: بیتردید تلاش شبانهروزی همکاران رسانهای در سطح ملی، استانی و بینالمللی همچنین فعالان شبکههای اجتماعی، نقش موثر و پیشروانه اطلاعرسانیِ آگاهیبخش، هدفمند و منطبق بر واقعیات کشور را در موضوع مقابله با ویروس کرونا بیش از گذشته نمایان کرد. همراهی همهجانبه، همدلانه و مسئولانه رسانهها در هفتههای گذشته، نمایش مسئولیتپذیری اصحاب رسانه در عزم ملی برای پیشگیری، درمان و کاهش تلفات ناشی از این ویروس منحوس، فراگیر بود و قابل ستایش.
با این وجود و در راستای تصمیمات ستاد ملی مدیریت و مبارزه با کرونا و تداوم طرح فاصلهگذاری اجتماعی تا ۲۰ فروردین، همچنین نظرات برخی نمایندگان صنوف مختلف و مرتبط با انتشار نسخه کاغذی رسانهها، عدم انتشار نسخه کاغذی به صورت موقت و همزمان، تقویت فعالیت اطلاعرسانی در محیط برخط و شبکههای اجتماعی برای مقابله با کرونا به روزنامهها و نشریات در سراسر کشور ابلاغ شد.
بیشتر بخوانید:آیا تصویر زنان چادری در رسانهها مثبت است؟
قطعا عدم انتشار نسخه کاغذی، همزمان با اجرای سراسری طرح فاصلهگذاری اجتماعی که به درخواست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سطح ملی به اجرا درآمده به معنای توقف اطلاعرسانی نبوده و نیست و همانطور که اصحاب رسانه از ابتدای درگیری کشور با این ویروس، پابهپای سربازان خط مقدم مبارزه یعنی کادر فداکار درمانی کشور، در صحنه حضور داشتند، اکنون نیز بر همان روال قبلی و رسالت فرهنگی ـ اجتماعی خود پایبند هستند و رسانههای مکتوب نیز در همین راستا، برای تقویت جریان اطلاعرسانی و کارکرد آموزشی، درمان و مقابله با کرونا همانند هفتههای اخیر، تمام ظرفیت خود را درفضای برخط و شبکههای اجتماعی بکار میگیرند.
سامانه جامع رسانهها، ایام مذکور را به عنوان تعطیلات رسمی برای تمام نشریات مکتوب محاسبه خواهد کرد تا در موضوع «نظم در انتشار و اعلام وصول» این دسته از رسانهها، مشکلی ایجاد نشود اگرچه انتشار نسخه الکترونیک این گروه از رسانهها نیز مورد تایید خواهد بود.
اداره کل مطبوعات و خبرگزاریهای داخلی با پیگیریهای ویژه، در حال تهیه بستههای حمایتی از رسانههای برخط و مکتوب در دوران مبارزه با ویروس کرونا و پساکرونا است که به محض نهایی شدن، پس از اطلاعرسانی عمومی، اعمال خواهد شد.
منبع: ایسنا