اقتصاد۲۴ - به گزارش سیانبیسی اینترنشنال، بر اساس آمار گردآوری شده توسط سازمان جهانی گردشگری، پیش از شیوع ویروس کرونا، گردشگران چینی به صرف هزینه در خارج شهرت فراوانی داشتند.
در حقیقت، توریستهای چینی در سال ۲۰۱۹، در مجموع مبلغ ۲۷۷ میلیارد دلار برای سفرهای خود هزینه کردهاند که به میزان قابل توجهی از سایر ملیتها بیشتر است.
اما با توجه به وضعیت حال حاضر، سوالی که پیش میآید این است که بیماری همهگیر جهانی چگونه بر صرف هزینه آنها تاثیر خواهد داشت؟
به گفته Elspeth Cheung، تحلیلگر Kantar که به بررسی بخش لوکس میپردازد، در حال حاضر ذهنیت بسیاری از مصرفکنندگان چینی در زمینه مدل خرج کردن تغیییر کرده است.
"حدود ۲۱ درصد از مردم به ما میگویند که پس از اتمام این بیماری همهگیر، هزینههای لوکس خود را کاهش خواهند داد. "
قابل ذکر است ویروس کرونا علاوه بر اینکه بر روی خریداران تاثیر گذاشته، زنجیرههای تامین نیز تحت تاثیر آن قرار گرفتهاند، اما تلاش برای تنوع بخشیدن به جایی که محصولات تولید میشوند، سختتر از آن است که به نظر میرسد.
در نمودار ارائه شده، کشورهایی که بیشترین هزینه را صرف صنعت گردشگری در سال ۲۰۱۹ کردهاند، مشاهده میکنید؛
منبع: اقتصاد آنلاین